Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lut 2020, o 01:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 sty 2020, o 10:12 

Dołączył(a): 19 lis 2019, o 19:21
Posty: 8
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Witam przez nie domknięty zawór od WC zalało mi trochę kabinę :) tak jakieś 80cm wody ,zalało akumulatory i silnik na wysokość alternatora i moje pytanie czy próbować odpalić silnik po wysuszeniu czy z rozrusznikiem coś się mogło stać i ogólnie


Załączniki:
20191214_170027.jpg
20191214_170027.jpg [ 412.97 KiB | Przeglądane 415 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2020, o 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12754
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 238
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
coster napisał(a):
tak jakieś 80cm wody ,zalało akumulatory i silnik na wysokość alternatora i moje pytanie czy próbować odpalić silnik po wysuszeniu czy z rozrusznikiem coś się mogło stać i ogólnie


Takie zalanie zwykle dość szkodzi silnikowi - może nie tyle samej mechanice co osprzętowi elektrycznemu - czy alternator i rozrusznik były w wodzie czy nie?

Do jakiej wysokości na silniku stała woda ?

Bo jeżeli osprzęt typu alternator i rozrusznik były w wodzie to ja bym je wyjął - oddał do elektryka samochodowego - powiedział w czym problem i poprosiłbym o przegląd i wysuszenie.

Zapłacisz za to parę złotych, ale będzie to wykonane zgodnie ze sztuką (przy okazji poprosiłbyś elektryka o przejrzenie łożysk (luzów, szczotek, komutatora itp.).

Druga sprawa to ta puszka ze złączami elektrycznymi na silniku - ona też nie lubi wody.

Stąd istotne pytanie - dokąd na silniku stała woda i co tak naprawdę było zalane?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: coster
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2020, o 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2181
Lokalizacja: łas Palmas
Podziękował : 667
Otrzymał podziękowań: 1184
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
W pierwszej kolejności ustal, czy woda dostała się do miski olejowej. Jeżeli na bagnecie nie widać wody to odpal silnik na kilkanaście sekund i sprawdź, jak wygląda olej na bagnecie. Jeżeli woda dostała się do miski to na bagnecie zobaczysz emulsję koloru kawy z mlekiem.
W tej sytuacji musisz wymieniać olej i filtr aż do czasu gdy przestanie po uruchomieniu pojawiać się emulsja, Zwykle trzy wymiany wystarczą.
Nie piszesz czy do komory silnika dostała się słodka czy słona woda. Jeżeli słona to wszystko co miało kontakt ze słoną wodą wypłucz słodką wodą. Rozrusznik rozbierz wypłucz i wysusz (przesmaruj gdzie trzeba).

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowanie od: coster
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2020, o 10:54 

Dołączył(a): 19 lis 2019, o 19:21
Posty: 8
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
bury_kocur napisał(a):
Do jakiej wysokości na silniku stała woda ?

woda zalała silnik do wysokości alternatora ,alternator ani ta puszka ze złączkami nie został zalany tylko rozrusznik

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

-O- napisał(a):
W pierwszej kolejności ustal, czy woda dostała się do miski olejowej. Jeżeli na bagnecie nie widać wody to odpal silnik na kilkanaście sekund i sprawdź, jak wygląda olej na bagnecie.

woda słona po wyjęciu bagnetu i odkręceniu korka od wlewu oleju nie widać śladów wody


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2020, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1272
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 165
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Ja bym jeszcze sprawdził czy w kolektorze ssącym nie ma wody.
Jeśli nie, obóciłbym wałem kilka razy z ręki, czy w cylindry nie poszła woda.
Później znowu zajrzałbym do oleju i jeśli w ww miejscach nie-byłoby wody to odpał.
I po chwili pracy, po zgaszeniu znowu bym sprawdził jak napisał -O-, czy nie było wody w oleju a teraz nie ma emulsji.
PS
Jeszcze mła przebiegło przez głowę, że wszystką elektrykę do poziomu zalania przepłukałbym słodką, osuszył i zabezpieczył smarem lub sprayem do elektryki.
Jeśli chodzi o rozrusznik to rozebrałbym, przepłukał slodką, wymienił smar w tulejkach i wymienił bendix (część ze smarem, ale nierozbieralna) i ew. szczotki jak już na wierzchu.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Ostatnio edytowano 5 sty 2020, o 11:12 przez Ognisty Szkwał, łącznie edytowano 3 razy


Za ten post autor Ognisty Szkwał otrzymał podziękowanie od: coster
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2020, o 11:07 

Dołączył(a): 19 lis 2019, o 19:21
Posty: 8
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
ok dziękuję wszystkim za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2020, o 19:39 

Dołączył(a): 19 lis 2019, o 19:21
Posty: 8
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Witam ponownie .a wiec tak silnik zalało totalnie po wyjęciu wtryskiwaczy i usunięciu wody wymianie kabli od alternatora i tej czarnej kostki wyczyszczeniu rozrusznika ,rozrusznik działa ,po sprawdzeniu kompresji i wtrysków po złożeniu całości silnik nie chce odpalić ,rozrusznik kreci ale jakby nie miał siły szybciej kręcić i wydając piskliwe odgłosy , z rury wydobywa się białawy dym ale nie odpala , akumulatory naładowane ,próbowałem podgrzewać silnik ale to nic nie dało HELP :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2020, o 19:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1272
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 165
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Rozumiem że olej również wymieniłeś?
Jeśli masz pewność że wszystką wodę usunąłeś, to może trzeba sprawdzić na samostarcie, czy będzie w ogóle chciał zaskoczyć? Jeśli by chciał zaskoczyć, to czas zajrzeć do linii paliwowej.
Piski z rozrusznika, tzn że coś na sucho się kręci. Czy aby na pewno z rozrusznika te piski?

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2020, o 19:56 

Dołączył(a): 19 lis 2019, o 19:21
Posty: 8
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
tak wszystka woda usunięta ,olej wymieniony ,chciał zaskoczyć na dopalaczu , układ paliwowy odpowietrzony ,a piski na pewno z rozrusznika , rozrusznik nasmarowany ,możliwe ze koło zębate zardzewiało i dlatego tak ciężko kreci ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2020, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1272
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 165
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
coster napisał(a):
możliwe ze koło zębate zardzewiało i

Czyli bendix. A pisałem - wymienić przy okazji bo część nierozbieralna a wymaga smarowania i cena przystępna. Co do odpału, to męcz silnik. Nic więcej Ci się nie pozostało. A jak odpali to opowiedz o kolorze spalin.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | haluksy operacja | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL