Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 sty 2020, o 04:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 sty 2020, o 02:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 12684
Podziękował : 8586
Otrzymał podziękowań: 2029
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Warto obejrzeć i przemyśleć


Zwracam też uwagę, o wyższości szczelnych luków i odpływowych kokpitów i o zbiorniczkach na topie obu jachtów

MJS

PS
Ciekaw jestem czy uważni obserwatorzy uznają za istotną różnicę w sterowności (w położeniu sterów , a i dziobów) na chwilę przed wywrotkami. ;)

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 12:38 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 487
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Kurcze a ja Venuską pływam tak zachowawczo bez większych przechyłów a tu widzę można nieźle bokiem iść i jeszcze wywrotki nie zaliczyć. Warto zwrócić uwagę ale pewnie już wiecie o tym, że jak dochodzi do dużego przechyłu to wysokość burty niejako odcina wiatr dla żagli. Takie moje spostrzeżenie odnośnie filmu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2405
Podziękował : 288
Otrzymał podziękowań: 522
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
marioczewa napisał(a):
że jak dochodzi do dużego przechyłu to wysokość burty niejako odcina wiatr dla żagli.
Chyba szerokość kadłuba postawionego na sztorc.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 12:53 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 4675
Podziękował : 385
Otrzymał podziękowań: 625
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Zjawisko jest odczuwalne już od 58,6 stopni przechyłu.
Pytanie za 8 punktów:
czy to dobrze, czy też źle.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 13:37 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 487
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Marian J. napisał(a):
Chyba szerokość kadłuba postawionego na sztorc.
Racja nie umiałem tego ubrać w słowa ale o to mi chodziło :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 12684
Podziękował : 8586
Otrzymał podziękowań: 2029
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
vaginal napisał(a):
Zjawisko jest odczuwalne już od 58,6 stopni przechyłu.
Pytanie za 8 punktów:
czy to dobrze, czy też źle.
v

Bardzo dobrze,
bo portem cię już żagle nie wywracają. ;-))

Mario:
wez pod uwagę, że oni tam mają "kamizelki topowe".
Specjalnie piszę kamizelki, bo zastanawiam się czy nie można by zwykłej kamizelki (z nabojem) rozciągnąć na topie i np. oblepić ją folią do masztu, aby nie dyndała.
Jeśli już tak bardzo nie chcemy wszyć karimaty w górnych brytach.

...ani dorobić bulby:


MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 14:24 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 4675
Podziękował : 385
Otrzymał podziękowań: 625
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Marian 8 punktów.
Reszta 0.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 61
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: skip ICC RYA
Marian Strzelecki napisał(a):
vaginal napisał(a):
Zjawisko jest odczuwalne już od 58,6 stopni przechyłu.
Pytanie za 8 punktów:
czy to dobrze, czy też źle.
v

Bardzo dobrze,
bo portem cię już żagle nie wywracają

MJS


Ja bym ujął to tak: bo potem to nie żagle cię wywracają.

Sent from my E6853 using Tapatalk

_________________
"Nigdy nie polemizuj z idiota bo najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a pozniej pokona doswiadczeniem " M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2006, o 14:49
Posty: 126
Lokalizacja: Londyn
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: brak
Dlatego też mój jacht ma 50% masy w kilu. Jak również 2 metry szerokości (przy 7.2m długości), oraz niska wolna burta, powodują że nawet w czasie większego przechyłu wszyscy czują się bardzo komfortowo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 12684
Podziękował : 8586
Otrzymał podziękowań: 2029
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Nie wiem co wywraca, ale balast w kilu nie zawsze prostuje:


Natomiast w tych szerokich trzeba by np. powierzchnie zmoczoną kadłuba dodawać do przelicznika ożaglowania, najlepiej jako bezan.

MJS

ps
Sławosz; "Smigłego" nie przebijesz. ;)

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 61
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: skip ICC RYA
Prawa fizyki wywracają.

Sent from my E6853 using Tapatalk

_________________
"Nigdy nie polemizuj z idiota bo najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a pozniej pokona doswiadczeniem " M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 15:00 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 487
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Mnie zawsze uczono i w sumie też jest tak napisane, że po wywrotce powinno sie kolo dać pod top masztu aby grzyba nie zrobić. Chociaż często pływam z osobami nieumiejącymi pływać więc pewnie martwił bym sie o nich najpierw a dopiero o żaglówkę. Łódkę zawsze z wody można później wyjąć. Z topielcem jest więcej problemu. Zaznaczam, że tacy często pływają ze mną w kamizelkach. Ale jak jest już prażalnia nie do wytrzymania to jednak bez.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 15:50
Posty: 864
Podziękował : 813
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
vaginal napisał(a):
Zjawisko jest odczuwalne już od 58,6 stopni przechyłu.
Pytanie za 8 punktów:
czy to dobrze, czy też źle.
v

Bardzo dobrze,
bo portem cię już żagle nie wywracają. ;-))

....
MJS


potem już cię wywraca grawitacja ;)



Za ten post autor kooniu otrzymał podziękowanie od: YaYurek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 15:09 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 4675
Podziękował : 385
Otrzymał podziękowań: 625
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
kooniu napisał(a):
potem już cię wywraca grawitacja

Mocna teza. Dodam: o ile nie prostuje.
v

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

marioczewa napisał(a):
Mnie zawsze uczono i w sumie też jest tak napisane, że po wywrotce powinno sie kolo dać pod top masztu aby grzyba nie zrobić.

Wrzuć film z jutuba, będzie na poważnie.
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowania - 3: kooniu, Marian Strzelecki, piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 12684
Podziękował : 8586
Otrzymał podziękowań: 2029
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
vaginal napisał(a):
marioczewa napisał(a):
Mnie zawsze uczono i w sumie też jest tak napisane, że po wywrotce powinno sie kolo dać pod top masztu aby grzyba nie zrobić.
Wrzuć film z jutuba, będzie na poważnie.

Powinno być:
Wrzuć będzie na szybko... bo koła można nie zdążyć założyć;
raczej trzeba by je przed wywrotką zakładać.
Te teorie sprawdzały się na łódkach które (po) przyjmują peryskopową.

MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 10524
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4575
Otrzymał podziękowań: 1956
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Żelazka górą!!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 12684
Podziękował : 8586
Otrzymał podziękowań: 2029
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Jollen krojcery dołem,
Załącznik:
jollen.jpg
jollen.jpg [ 55.9 KiB | Przeglądane 608 razy ]

a pipy bokiem ;-)
Załącznik:
PIP przechył.jpg
PIP przechył.jpg [ 117.5 KiB | Przeglądane 608 razy ]



MJS

ps
Za to u mnie łatwiej wejść na miecz :-P

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2405
Podziękował : 288
Otrzymał podziękowań: 522
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marian Strzelecki napisał(a):
a pipy bokiem

Obrazek
Czy w tym przechyle listwa odbojowa była w wodzie, bo z tej strony nie widać?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 11288
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1223
Otrzymał podziękowań: 1409
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
marioczewa napisał(a):
Mnie zawsze uczono i w sumie też jest tak napisane, że po wywrotce powinno sie kolo dać pod top masztu aby grzyba nie zrobić.

Po wywrotce podczas akcji stawiania jachtu koło ratunkowe wybieram fałem grota pod top masztu. Nawet wówczas gdy maszt poszedł pod wodę. Nikt z załogi nie jest wysyłany z kołem pod top masztu.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: marioczewa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 17:13 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 4675
Podziękował : 385
Otrzymał podziękowań: 625
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Pod top?
Sporo siły w łapach.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 12684
Podziękował : 8586
Otrzymał podziękowań: 2029
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
W realu nie pamiętam, ale ta fotka jest (chyba) kilka sekund pózniej:


Załączniki:
Pip przechył 2.jpg
Pip przechył 2.jpg [ 95.07 KiB | Przeglądane 502 razy ]

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2405
Podziękował : 288
Otrzymał podziękowań: 522
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marian Strzelecki napisał(a):
W realu nie pamiętam, ale ta fotka jest (chyba) kilka sekund pózniej:
Taki przechył miałem tylko raz na Jeziorze Dąbie w 2014r. Zrobiłem przeskok ze Świętej do zatoki w rejonie Bystra-Czarna Łąka. Miałem założony jeden ref i płynąłem z jeszcze jedną lekką osobą. Pisałem o tym w zagadkach:
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?p=345436#p345436
A deszcz padający poziomo zanim nadszedł z oddali był białym wałem pyłu wodnego. Uciekałem ostrym baksztagiem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 21:02 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 4675
Podziękował : 385
Otrzymał podziękowań: 625
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Oto fenomen łódek zyskujących w bajde około 1 knota w przechyle ponad 30 stopni. Za cienki jestem, by to pojąć.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 11288
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1223
Otrzymał podziękowań: 1409
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
vaginal napisał(a):
Pod top?
Sporo siły w łapach.
v

I to bez handszpaka.
Spróbuj jak zejdą lody.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 21:41 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 4675
Podziękował : 385
Otrzymał podziękowań: 625
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Wstaję (jak sądzę) ze 115.
Mam ograniczoną mieczowo wyobraźnię. Chętnie zobaczyłbym filmik instruktażowy. Domyślam się, że piszesz o mieczówce ok. 5,5 m (bez wysokości stania w kabinie).
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2020, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 11288
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1223
Otrzymał podziękowań: 1409
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Mieczówka Skippi 650. Inne większe nie wywracały się w zasięgu.
Fotki jak znajdę.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2020, o 08:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 10524
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4575
Otrzymał podziękowań: 1956
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wojciech napisał(a):
vaginal napisał(a):
Pod top?
Sporo siły w łapach.
v

I to bez handszpaka.
Spróbuj jak zejdą lody.
Łapach? "..../Bestia taka/ Co sam kręcił kabestanem/I to bez handszpaka"

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2020, o 04:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 12684
Podziękował : 8586
Otrzymał podziękowań: 2029
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Ciąg dalszy tematu:
Fotki i filmik z regat turystycznych: (i z podnoszenia kabinówki)
Załącznik:
5423_hd_0265_Hfjvi8AS.jpg
5423_hd_0265_Hfjvi8AS.jpg [ 344.97 KiB | Przeglądane 236 razy ]




Zwróćcie uwagę na to ile czasu trzeba było poświęcić, aby trzy pontony z porządnymi silnikami podniosło toto do pionu. A to było przecież drewniane.

https://paparazzie.de/?go=image&s=5423

Inną sprawą jest poroniony pomysł wieszania odbijaczy na topie. (nie mieli kamizelki???)
Przecież te kilka kilo gumy skutecznie im przeszkadzało w postawieniu łódki.
Załącznik:
5423_hd_0281_Ilt4ixrZ.jpg
5423_hd_0281_Ilt4ixrZ.jpg [ 209.02 KiB | Przeglądane 236 razy ]


Znów wrócę do tematów:
1/ powieszenia kamizelki* wzdłuż masztu na topie,
2/ doszycia** do górne brytów grota i foka komór na karimaty.
3/ zapchania masztu czymś pływającym.
Najlepiej wszystko na raz.

Zwykle przy 90 stopniach siły są niewielkie np. w MICRO żądają 10kg podnoszenia na topie co jak widać nie jest takie częste. Te 10 kg ma podnosić z około 110 stopni***
Ważne, aby woda jeszcze nie zalewała łódki, czyli co najmniej szczelnie aż do wewnętrznej krawędzi siedzeń kokpitu (oczywiście mówię o klasycznych kadłubach). U żelazek kąt 110* osiąga się chyba, przed dotknięciem topem do wody.


MJS

* Da się; sprawdziłem, jak kodo razi taki glut, to można go przylepić srebrnym "mcgyver'em" - wtedy mniej widać... może być dziecięca - mniejsza.
**Doszyć przecież może każdy; cienki nawet nie dacron i nie trzeba zygzakiem.
Oceaniczni (regatowcy) mają topy pomarańczowe więc czemu nie ...podobnie.
*** PIP (mój = prototyp) podnosił 24kg z topu masztu o długości 8,8m.

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2020, o 08:11 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 8366
Podziękował : 1070
Otrzymał podziękowań: 3322
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Z mojej praktyki wywalania jachtów: nominalne 10kg w micro (i zapewne tak samo te 24 w pipie) - to podnoszenie w warunkach laboratoryjnych / pomiarowych. W porcie, na płaskiej wodzie, bez załogi (która robi z reguły dużo w kierunku utopienia jachtu), bez POSTAWIONYCH żagli, bez gratów załogi i prowiantu, bez wiatru lub z przypadkowym kątem względem wiatru.
Na wodzie zaś wszystko jest inaczej: załoga wskakuje na bom lub maszt, często klapy są otwarte. Napiera wiatr (w dobrych warunkach jachty się nie wywracają), fala wlewa się p4zez otwartą zejściówkę. Jeszcze gorzej (też się zdarza) - jak ktoś jest w środku (ląduje na zawietrznej). Do tego żagle przyklejają się do wody. I zaczyna się walka o życie. Czasem przegrywana. Wówczas te 8 czy 24 kg dają tylko szansę, że jacht nie pójdzie ma grzyba. I ta szansa jest kluczowa. Ale najważniejsze są wówczas działania załogi: kiedy nieskuteczne - mogą spowodować zatonięcie jachtu nawet z karimatą. Kiedy są przemyślane i sprawne - mogą uratować jacht, który podnosi ma topie i 2 kg przy 90 stopniach. Wszystko zależy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2020, o 09:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 661
Podziękował : 111
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Cytuj:
2/ doszycia** do górne brytów grota i foka komór na karimaty.


Ta karimata na żaglu jakoś mi się tak kojarzy....nieciekawie. :-?

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | haluksy operacja | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL