Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 6 kwi 2020, o 14:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gigant tone!!
PostNapisane: 27 lut 2020, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 11:59
Posty: 2991
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 369
Otrzymał podziękowań: 419
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Może mało żeglarska informacja, ale.........


Wielki masowiec doznał niebezpiecznego pogłębiającego się przechyłu i zalania części pokładu po opuszczeniu terminalu eksportera rudy Vale w Brazylii. Ładunek miał trafić do Quingdao w Chinach. Istnieje zagrożenie, że statek skończy jako wrak u wybrzeży stanu Maranhão.

Według relacji lokalnych mediów - statek południowo-koreańskiego armatora Polaris Shipping Co Ltd ma wodę przynajmniej w części ładowni i poprosił w środę rano o pomoc. W rejon awarii statku zadysponowano holowniki i śmigłowce.

Chodzi o zbudowaną w 2016 roku jednostkę Stellar Banner (długość całkowita 340,00 m, szerokość konstrukcyjna 55,00 m, zanurzenie 21,423 m, wysokość boczna 29,00 m, nośność 300 660 t, wyporność 338 505 t, tonaż pojemnościowy brutto 151 596).

Podejrzewa się, że w kadłubie statku pojawiły się pęknięcia. O ile do nich rzeczywiście doszło - nie wiadomo, co jest ich przyczyną, ale jedną z możliwych jest błąd w sekwencji załadunku i pochodne nadmierne naprężenia ogólne kadłuba.

Według portalu portalguara.com załogę ewakuowano ze statku.

Źródła zbliżone do Vale ujawniły serwisowi informacyjnemu TradeWinds, że po tym, jak przez noc z wtorku na środę przechył się pogorszył, kapitan statku celowo osadził statek na mieliźnie, by uniknąć przewrócenia i/lub zatonięcia jednostki.

Niektóre źródła brazylijskie sugerują jednak, że wypadek jest efektem błędu nawigacyjnego i niecelowego wejścia na mieliznę, co także mogło doprowadzić do pęknięć w konstrukcji kadłuba. Jeszcze inne twierdzą, że "operator statku poinformował, że Stellar Banner doznał uszkodzenia w części dziobowej po wyjściu z Ponta da Madeira Maritime Terminal".

W rejonie incydentu zaobserwowano obecność pewnej ilości filmu olejowego na powierzchni wody. Na miejsce zadysponowano holownik z wyposażeniem do likwidacji skutków rozlewów olejowych.

Stellar Banner załadował niedługo przed zaistnieniem problemu rudę żelaza w terminalu koncernu Vale w Ponta da Madeira nad Zatoką San Marcos i znalazł się około 65 mil morskich (120 km) od obiektu (według innych źródeł - w odległości ok. 140 km). Statek przebywał w terminalu Vale przez ok. 44 godziny od 22 do 24 lutego bm.

Armator zaangażował już firmę Ardent Global do opracowania planu i przeprowadzenia operacji ratownictwa technicznego w odniesieniu do osadzonego na mieliźnie, uszkodzonego masowca.

Stellar Banner, pływający pod banderą Wysp Marshalla i klasyfikowany przez Koreański Rejestr Statków, należy do południowokoreańskiego armatora Polaris Shipping i jest przez niego zarządzany.

Statek ma "czystą kartotekę". Informacje dotyczące bezpieczeństwa z bazy danych Equasis nie wykazują żadnych zatrzymań statku w rejestrze Port State Control (inspekcji państwa portu).

Polaris jest znaczącym armatorem bardzo dużych rudowców (VLOC) i masowców capesize, a Vale jest jego ważnym klientem.

Incydent związany ze Stellar Banner oznacza najpoważniejszy wypadek we flocie firmy z Seulu od czasu zatonięcia, w marcu 2017 r., masowca Stellar Daisy (o nośności 266 000 t, zbudowanego w 1993 r.), które doprowadziło do utraty 22 z 24 członków załogi.

Niedawno informowano, że dyrektor naczelny Polaris Shipping, Kim Wan-Jung, został skazany na karę sześciu miesięcy więzienia w zawieszeniu i został ukarany grzywną w wysokości 15 mln wonów koreańskich (ok. 12 426 USD) w związku z wypadkiem.

Tragedia Stellar Daisy doprowadziła do dodatkowych kontroli floty starszych jednostek VLOC armatora, które zostały przebudowane ze zbiornikowców. Stellar Banner jest nowoczesnym statkiem, który został zaprojektowany i zbudowany od stępki, przez stocznię Hyundai Heavy Industries Co Ltd w Gunsan, jako rudowiec.

info z portalumorskiego.pl


Załączniki:
stellar_banner_800.jpg
stellar_banner_800.jpg [ 142.41 KiB | Przeglądane 576 razy ]
stellar_banner_longer_800.jpg
stellar_banner_longer_800.jpg [ 114.07 KiB | Przeglądane 576 razy ]
Przechwytywanie.JPG
Przechwytywanie.JPG [ 55.99 KiB | Przeglądane 571 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2020, o 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13637
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 567
Otrzymał podziękowań: 4715
markrzy napisał(a):
Armator zaangażował już firmę Ardent Global do opracowania planu i przeprowadzenia operacji ratownictwa technicznego w odniesieniu do osadzonego na mieliźnie, uszkodzonego masowca.
To jest ta firma, która podnosiła "Costę Concordię", ale też i "Zjawę IV".

Znaczy - jak kobieta pracująca: żadnej pracy się nie boją. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2020, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 11:59
Posty: 2991
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 369
Otrzymał podziękowań: 419
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Nie mam pod ręką locji tego akwenu. Czy jest tam tak płytko /20 m/ 66 Mm od portu?

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2020, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9993
Podziękował : 2977
Otrzymał podziękowań: 3354
Uprawnienia żeglarskie: różne....
markrzy napisał(a):
Nie mam pod ręką locji tego akwenu. Czy jest tam tak płytko /20 m/ 66 Mm od portu?

Tu można sobie obejrzeć jego pozycję na podkładzie mapy Navionicsa, wektorowej albo rastrowej (cza kilknąć w prawym górnym narożniku i wybrać mapę):
https://www.vesselfinder.com/pl/?imo=9726803
BTW zanurzenia to on miał 21,25m - zanim zaczął brać wodę...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: markrzy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2020, o 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 11:59
Posty: 2991
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 369
Otrzymał podziękowań: 419
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
No to wszystko pasuje. Dzięki.


Załączniki:
Screenshot_20200227-214204_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20200227-214204_Samsung Internet.jpg [ 132.56 KiB | Przeglądane 454 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL