Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 lip 2020, o 20:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 cze 2020, o 18:38 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2238
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 386
Uprawnienia żeglarskie: różne
https://www.portalmorski.pl/inne/45470-kapitan-glowacki-zasluzony-polski-zaglowiec-ma-nowego-armatora
portalmorski.pl napisał(a):
Polski Związek Żeglarski pozbył się swojego największego żaglowca. Konkurs ofert na sprzedaż jachtu rozstrzygnięty. Jacht kupiła warszawska firma 3Oceans Sp. z o.o. Kwota transakcji wynosi 150 tysięcy złotych.

Jacht Kapitan Głowacki przez ponad pół wieku pełnił funkcje edukacyjne i rekreacyjne. Pod jego żaglami doświadczenie zdobyły całe rzesze żeglarzy. W 2014 roku jacht wygrał The Tall Ships Races w kategoriach: A - Race I, A- Race II, A - Overall. Od 2016 roku nie pływa ze względu na zły stan techniczny. Polski Związek Żeglarski, który jest większościowym właścicielem jachtu (30 procent należy do Zachodniopomorskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego) z powodu braku środków na kosztowny remont, postanowił poszukać podmiotu, który tchnie w Głowackiego nowe życie.

"To bardzo zasłużony jacht dla polskiego żeglarstwa. Jego historia zaczęła się w 1945 roku, kiedy to na mieliźnie w pobliżu Świnoujścia znaleziono kadłub poniemieckiego kutra. Na tej bazie powstał żaglowiec typu kecz gaflowy, który był intensywnie wykorzystywany do celów szkoleniowych. W 1986 roku po remoncie kapitalnym i kompletnej przebudowie, żaglowiec opuścił stocznię jako brygantyna. Cieszę się, że po kolejnych prawie 35 latach eksploatacji, znalazł się inwestor, który jest gotów kontynuować chlubne tradycje Głowackiego i ma nie tylko pieniądze, ale też pomysł na jego eksploatację" - mówi Tomasz Chamera, prezes PZŻ.

Piotr Kulczycki, prezes spółki 3Oceans, w postępowaniu konkursowym zadeklarował gruntowne wyremontowanie jachtu przy zachowaniu walorów technicznych i historycznych żaglowca. Komisja konkursowa z aprobatą przyjęła koncepcję dalszego wykorzystania jachtu, która zakłada prowadzenie działalności w zakresie morskiego wychowania młodzieży w różnych jego formach, w tym oceaniczne rejsy typu szkoła pod żaglami przy wykorzystaniu licznej i kompetentnej kadry żeglarskiej i wychowawczo-dydaktycznej.

Mając powyższe na uwadze, komisja konkursowa zarekomendowała Zarządowi PZŻ i Zarządowi Zachodniopomorskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego sprzedaż jachtu żaglowego Kapitan Głowacki firmie 3Oceans Sp. z o.o. Dzisiaj strony transakcji podpisały umowę i transakcja została sfinalizowana.

"Bardzo dziękuję Marcinowi Raubo, prezesowi Zachodniopomorskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego oraz komisji konkursowej pod przewodnictwem Pana Wojciecha Frączaka za sprawne, bardzo merytoryczne i efektywne działanie, dzięki któremu Kapitan Głowacki trafi w dobre ręce. Wierzę, że Pan Piotr Kulczycki zaopiekuje się tym żaglowcem tak dobrze, jak zrobił to w przypadku Fryderyka Chopina. Żeglarska społeczność z niecierpliwością czeka na chwilę, kiedy żagle Głowackiego znów pojawią się na horyzoncie" - dodaje Tomasz Chamera.

rel (PZŻ)

W artykule zamieszczono też "historię" jachtu - pełną głupot, więc jej nie cytowałem. Naprawdę nie wiem, jak można takie głupoty powielać ze starej strony internetowej COŻ?

- keczem gaflowym był nie "do 1967", ale do 1976 roku - jeśli liczyć do wyłączenia go z eksploatacji i odstawienia na cumy, albo 1978-9(?) - licząc jego rozbiórkę w stoczni rybackiej we Władysławowie (potem przez kilka lat stały tam resztki jego kadłuba, aż przebudowano je na brygantynę).

- budowniczy wcale nie jest "nieznany", pierwotny kadłub wykonano w Ernst Burmester Schiffswerft KG (Kommanditgesellschaft) Swinemünde-Ost.

- skąd się wzięła legenda o dodatkowych sekcjach kadłuba, to nawet najstarsi kursanci nie pamiętają. Kadłub mierzy dokładnie tyle, ile miały inne budowane podczas II w.ś. Kriegsfischkuttery (KFK).

- i jest to typowy kadłub KFK, a nie żaden "Fordel" ze Stralsundu (nota bene w niemieckich spisach rejestrowych nie było żadnej jednostki o nazwie Fordel).

- Biały Słoń był tylko propozycją, nigdy urzędowo takiej nazwy mu nie nadano.



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowania - 2: Colonel, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2020, o 01:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 05:47
Posty: 11646
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2292
Otrzymał podziękowań: 1705
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
_jp_ napisał(a):
Jacht kupiła warszawska firma 3Oceans Sp. z o.o.
Ta firma ma już kilka znanych jachtów :)

Głowackiego chciała kupić kilka lat temu... Jakiś facet z PZŻ powiedział wtedy właścicielowi: "Kupisz... Po moim trupie."

Chyba prorok...

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2020, o 07:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 8922
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4764
Otrzymał podziękowań: 2003
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Stara Zientara napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Jacht kupiła warszawska firma 3Oceans Sp. z o.o.
Ta firma ma już kilka znanych jachtów.


Chopin, Wielkopolska, Polonia, Gandalf....


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2020, o 18:18 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2238
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 386
Uprawnienia żeglarskie: różne
Stara Zientara napisał(a):
Głowackiego chciała kupić kilka lat temu... Jakiś facet z PZŻ powiedział wtedy właścicielowi: "Kupisz... Po moim trupie."
Chyba prorok...

Raczej po trupie... jachtu :cry:
w ostatnim roku pływania miał polisę casco wystawioną na 1 mln zł (jak to z polisami bywa, zapewne wartość zaniżona, aby obniżyć składkę), a teraz oddali resztki za 150 tys.
- to już chyba same ołowiane sztaby balastu zęzowego są więcej warte (o ile jeszcze tam są)...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2020, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 11691
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1552
Otrzymał podziękowań: 1521
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
A kiedy był ten "ostatni rok pływania" ?

Rutkowski jest wart tyle ile ktoś był skłonny za niego zapłacić , zakładając, że w doprowadzenie go do stanu używalności trzeba włożyć kosmiczne pieniądze.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" a także "chamską hołotą", "zdradziecką mordą" oraz "kanalią"...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2020, o 20:34 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2238
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 386
Uprawnienia żeglarskie: różne
A czy ktokolwiek odpowie za doprowadzenie go do takiego stanu? I to po raz drugi!!!
PZŻ napisał(a):
To jest miś (żaglowiec) na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem (żaglowcem)? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś (żaglowiec) społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi?
- Protokół zniszczenia...



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2020, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 8922
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4764
Otrzymał podziękowań: 2003
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Myślę, że nie, bo prokuratura i sądy są i długo pozostaną atrapą, a sprawa jest wbrew pozorom trudna.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 141 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL