Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 20:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 mar 2013, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
AndRand napisał(a):
Akurat pan z MSiT nie odnosił się certyfikatów poszerzonych o Commercial Endorsement.


A czego dotyczy zacytowany przez Ciebie tekst i cała strona? Odnosi się do commercial endorsement czyż nie?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

AndRand napisał(a):
If you are working on board a non-British boat, your RYA certificates are likely to be acceptable but you will need to comply with the rules of the flag state.


Cytuj:
The standard commercial endorsement allows you work on board British flagged vessels subject to the MCA's codes of practice for small commercial vessels.
- http://www.rya.org.uk/coursestraining/p ... ments.aspx

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Cytuj:
The STCW endorsement is for holders of the RYA Yachtmaster Offshore and Ocean Certificates of Competence working under non-UK maritime authorities. It requires you to take 4 additional courses:

Personal Survival techniques (STCW A-V1/1-1)
Personal Safety and Social Responsibilities (STCW A-V1/1-4)
Elementary first aid (STCW A-V1/1-3)
Fire fighting and fire prevention (STCW A-V1/1-2)


Może Monia Ci coś bliżej napisze w tym temacie, jako lepsza w langłydżu i bliżej materii.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2013, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Właśnie zauważyłem, że Monia już o tym pisała viewtopic.php?p=108104#p108124

Ale wiem AndRand, Ty i tak wiesz najlepiej :) Spoko, masz rację :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2013, o 21:23 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
W piśmie był ten link http://www.rya.org.uk/coursestraining/p ... nwork.aspx

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2013, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Nie jestem zaskoczony odpowiedzią, jak zwykle błyskotliwą :lol:
Ale zapoznałeś się materiałami na tej stronie? Inaczej. Rozumiesz co tam jest napisane? Nie jedno zdanie, całość.

Potrafisz przeprowadzić pewien ciąg logiczny - mowa o pracy, trzeba sprawdzić czy do pracy wystarczy sam certyfikat RYA czy też nie, sprawdzasz, nie wystarcza, co trzeba zrobić, uzyskać commercial endorsement, TADAM! Niewiarygodnie trudne i niewykonalne zadanie :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2013, o 22:08 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
a to są jakieś inne certyfikaty?
Doceniam waszą walkę o bezpatencie, ale naprawdę dotyczy ona niewielkiego odsetka właścicieli łódek. Większość żeglarzy łódki czarteruje i to co ich interesuje (np. mnie) to brak monopolu wymagań z kosmosu wymyślonych by więcej zarabiać na szkoleniach.

A dla właściciela to naprawdę niewielki problem, żeby być niekomercyjną załogą na swoim jachcie. Wystarczy, że wyczarteruje od siebie jacht.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2013, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
AndRand napisał(a):
a to są jakieś inne certyfikaty?
Doceniam waszą walkę o bezpatencie, ale naprawdę dotyczy ona niewielkiego odsetka .


Tak. Są to inne. Są to uprawnienia państwowe wydane na podstawie certyfikatu związku. Wymagają badań lekarskich (zawodowych), STCW i są zawodowymi uprawnieniami.
A wydaje je MCA czyli Maritime and Coastguard Agency. I poprawna nazwa (pełna) jest wtedy commercially endorsed Yachtmaster Offshore (Ocean, Coastal). Lub w skrócie commercial Yachtmaster.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2013, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
AndRand napisał(a):
a to są jakieś inne certyfikaty?


Źle zadane pytanie.

Prawidłowe pytanie brzmi. Do czego odnosi się urzędnik w swojej odpowiedzi?

Odnosi się (wskazując link) do certyfikatów z commercial endorsement, a więc uprawnień sensu stricto (uprawnień zawodowych), bo certyfikat kompetencji YM czy YO z commercial endorsement jest już uprawnieniem.

A więc: YM i YO - certyfikat kompetencji
YM i YO + commercial endorsement - uprawnienie

Urzędnik więc sprytnie i bez wysiłku "odpowiedział" na zadane pytanie, choć Wojtka pytanie było szersze niż odpowiedź.

Ale to nic, przecież Ty znowu zacytujesz jedno zdanie z linkowanej strony uznając że cała pozostała treść na tej stronie nic nie znaczy.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

AndRand napisał(a):
Doceniam waszą walkę o bezpatencie, ale naprawdę dotyczy ona niewielkiego odsetka właścicieli łódek. Większość żeglarzy łódki czarteruje i to co ich interesuje (np. mnie) to brak monopolu wymagań z kosmosu wymyślonych by więcej zarabiać na szkoleniach.

A dla właściciela to naprawdę niewielki problem, żeby być niekomercyjną załogą na swoim jachcie. Wystarczy, że wyczarteruje od siebie jacht.


Widzisz, walka o bezpatencie to nie wypisywanie głupot tylko po to żeby się lepiej poczuć. Jak walczyć to argumentami prawdziwymi, logiką a nie "wydajemisiami".


Ostatnio edytowano 12 mar 2013, o 22:22 przez Carlo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2013, o 22:21 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Na stronie jest lista zwykłych certyfikatów do których można dodać Commercial Endorsement.

Nic prostszego - wysłać do p. Brachfogela ponowne zapytanie ws. zwykłych certyfikatów RYA, a nawet w podziale na rekreacyjne i komercyjne.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2013, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Będzie trochę OT.
Na początku czytałem ten wątek, później odpuściłem na etapie udowadniania wyższości pomiedzy świętami, teraz znów zajrzałem. Spojrzałem na tytuł i naszła mnie taka refleksja. Jeśli trzeba się nadal zastanawiać nad tym jak pływac z zagranicznym kwitem w Polsce, to może po prostu .... nie pływać :-P :-P Jest tyle pieknych akwenów, miejsc na świecie. Nawet na Bałtyku. A owa strefa, gdzie już nie trzeba zastanawiać się jaki ma się kwit, polski czy zagraniczny, jest tak blisko. To zaledwie 12 mil :lol: :lol: I już zaczyna się wolność :-)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2013, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
AndRand napisał(a):
Na stronie jest lista zwykłych certyfikatów do których można dodać Commercial Endorsement.

Nic prostszego - wysłać do p. Brachfogela ponowne zapytanie ws. zwykłych certyfikatów RYA, a nawet w podziale na rekreacyjne i komercyjne.

wyślij. I zrelacjonuj nam odpowiedz...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2013, o 23:10 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
To teraz to ja już znowu nie wiem o co chodzi?
Uprawnienia są wpisane w ustawę więc przynajmniej jeden patent musi być.
Skoro można korzystać z zagranicznych certyfikatów to nie ma monopolu szkolenia, bo można się szkolić na dowolny certyfikat.
Bez nowelizacji ustawy nic więcej uzyskać się nie da.
Mariusz Główka napisał(a):
Nawet na Bałtyku. A owa strefa, gdzie już nie trzeba zastanawiać się jaki ma się kwit, polski czy zagraniczny, jest tak blisko. To zaledwie 12 mil :lol: :lol: I już zaczyna się wolność :-)

Nie rozumiem myślenia tymi kategoriami - "wezmę łódkę, wymknę się 12nm i mam wolność. Jak nie będę miał wypadku to żadna UM dochodzenia prowadzić nie będzie" :roll: Przecież chodzi o czartery, turystykę, które w ten sposób funkcjonować nie mogą.

Mail wysłany do p.Brachfogela:
Cytuj:
Witam,

Uprzejmie proszę o opinię prawną na temat stosowania poniższego zapisu:
Sformułowanie znajdujące się w obowiązującej ustawie o sporcie (zmieniającej zapisy ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 857, z późn. zm.19) - stanowi, że:
"(...) 4) po art. 37 dodaje się art. 37a i 37b w brzmieniu:
"Art. 37a. 1. Prowadzenie statków przeznaczonych do uprawiania sportu lub rekreacji, zwane dalej "uprawianiem turystyki wodnej", wymaga:(...)
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem. (...)"

Interesuje mnie w jaki sposób mogę korzystać z prawa zawartego w w/w przepisie. W szczególności zaś interesuje mnie kwestia certyfikatów zagranicznych, które nie zawierają "zakresu posiadanych uprawnień" jako że takowe nie są wymagane w wielu krajach, a są świadectwami kompetencji. Chodzi o certyfikaty wydawane przez np.:
- brytyjską RYA http://www.rya.org.uk/coursestraining/c ... tence.aspx
- US Sailing http://www.sailingcertification.net/ind ... n-to-sail/
- ISSA http://www.issa.com.pl/?certyfikaty-issa,93

Z góry dziękuję za szybką odpowiedź

pozdrawiam

dzięki Monia, bo to chyba Twoja redakcja.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 08:15 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
AndRand napisał(a):
a to są jakieś inne certyfikaty?
Doceniam waszą walkę o bezpatencie, ale naprawdę dotyczy ona niewielkiego odsetka właścicieli łódek. Większość żeglarzy łódki czarteruje i to co ich interesuje (np. mnie) to brak monopolu wymagań z kosmosu wymyślonych by więcej zarabiać na szkoleniach.

Kruca... a jak nie mam szkolenia z teatrologii to mnie do teatru nie wpuszczą? Co za idiotyczne podejście do sprawy? Czemu sądzicie, ze bez kwitka Wam łódki nie pożyczą? Obrazili się na Wasze pieniądze?

Istotą tego zapisu jest to, że mogłeś sam przyżeglować do Gdyni czy Gdańska pod banderą np. brytyjską swoim własnym 60 stopowym jachtem ale pożeglować na Pucku po zatoce już Ci nie było wolno.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 08:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Jacek Woźniak napisał(a):
pożeglować na Pucku po zatoce już Ci nie było wolno.

Na Pucka jest bezpatencie ;)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 09:06 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Ot staruszku :-P ;) a kiedy przepis wprowadzano to jakie obowiązywały ograniczenia? Yyyy... ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 paź 2012, o 21:27
Posty: 24
Lokalizacja: Wolne Miasto
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: istotniejsze kompetencje
Monia

Jeśli wysłałaś do MSiT zapytanie dot. m.in. ISSA, to podany link do strony federacji jest niewłaściwy i bez jego zmiany (w ewentualnej erracie do postu) odpowiedz ze strony MSiT jest bardzo przewidywalna.

Zapytanie Twoje (jak mniemam) dotyczy "zagranicznych" uprawnień/certyfikatów, a system certyfikatów opisany na podanym przez Ciebie linku dotyczy federacji krajowej ISSA Poland...czyli nie "zagranicznego systemu" chociaż na nim opartego...

Link właściwy z danymi dla pytania to : http://issa-schools.org/?certificates

Certyfikaty ISSA Global ,to rzeczywiście zagraniczny DOBROWOLNY system certyfikatów kompetencji przyjmowany obecnie przez kraje zagranicą . ISSA Poland ma oparty na nim własny w miejsce dotychczasowego jednego poziomu "międzynarodowego" ("Level 1" ISSA) kwalifikacji żeglarskich, zastąpionych obecnie kilkoma poziomami.

Trwają również działania ze strony ISSA Global na rzecz wpisania również do "chorwackiej państwowej listy" także certyfikatów ISSA". Głównym zastrzeżeniem własnie ze strony Chorwatów przed dotychczas wpisaniem go na swoje "listy" był własnie jego przez lata "jednopoziomowy" charakter.

Prekursorem zmian w systemie certyfikacji w tym zakresie w ISSA Global byli własnie Polacy ;) Szczegóły na stronach ISSA Global...

Obecnie sytuacja w Chorwacji wygląda zupełnie inaczej niż przed kilkoma laty. To własnie w Chorwacji ten popularny rekreacyjny system obecnie najbardziej się rozwija poprzez chorwackie szkoły i firmy czarterowe...poza oczywiście elitarnym systemem RYA, który także jak zauważyliście w sensie formalnym (w zastosowaniu rekreacyjnym) nie jest ZAGRANICZNYM UPRAWNIENIEM, bo do niczego nie uprawnia ,a jedynie zaświadcza o DOBROWOLNYM poziomie kwalifikacji żeglarzy (w tym wielu Polaków).

Jako także amator "doznań po obu stronach lustra wody" (to za Jurkiem Kulińskim;)), porównuje trochę systemy szkoleń RYA i ISSA do systemów w nurkowaniu CMAS i PADI.
Elitarny i Popularny na świecie. Dostosowane pod specyfikę nurkowań i warunki na akwenach i potrzeby klientów...

Cały problem zniknął by, gdyby albo wprowadzić przez np MSiT jednoznaczną wykładnie prawną / interpretacje określenia "uprawnienia zagranicznego" (sama ustawa tego nie określa), albo zmienić z czasem sam zapis w ustawie na proponowany swego czasu w projekcie określeniem KWALIFIKACJI (jako szerszym znaczeniowo bo odnoszą się zarówno do obowiązkowych uprawnień krajowych jak i nieobowiązkowych zagranicznych / międzynarodowych "zaświadczeń" np RYA czy ISSA).

Uprawnienia (na ogół) wydawane są przez administracje krajową na mocy jakiś przepisów, natomiast DOBROWOLNE certyfikaty kwalifikacji / kompetencji żeglarskich wydawane są przez podmioty nie państwowe (federacje,kluby,firmy), są nieobowiązkowe, nie uprawniają w amatorskiej rekreacji, SĄ UZNANIOWE przez rynek czarterów i ubezpieczycieli...!

Monia

Jak możesz skoryguj treść posta, jak nie to odpowiedź z MSiT jest wg mnie w swojej treści mocno przewidywalna. Nie ułatwiaj urzędnikom "dociekań do prawdy" ;))

Pozdrawiam

_________________
"Homines dum docent discunt"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Mariusz Główka napisał(a):
Jeśli trzeba się nadal zastanawiać nad tym jak pływac z zagranicznym kwitem w Polsce, to może po prostu .... nie pływać :-P :-P Jest tyle pieknych akwenów, miejsc na świecie. Nawet na Bałtyku.


Jest tyle pięknych miejsc na Bałtyku...
Ale mnie się marzy, by każdy mógł pływać pod polską banderą bez poczucia, że w tym celu musi dokonać absurdalnych czynności biurokratycznych. I żeby mógł pływać bezpiecznie i wygodnie po pięknych polskich portach, będąc traktowany jak wyczekiwany gość,a nie uciążliwy intruz albo potencjalny przestępca.
W tym celu musi zmienić się prawo, o co walczymy i musi się zmienić mentalność nie tylko administracji morskiej i urzędów ale i wszystkich innych "nad brzegiem morza"... To dużo trudniejsze. Ale czy należy odpuścić?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 09:52 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
guidesailing napisał(a):
Obecnie sytuacja w Chorwacji wygląda zupełnie inaczej niż przed kilkoma laty. To własnie w Chorwacji ten popularny rekreacyjny system obecnie najbardziej się rozwija poprzez chorwackie szkoły i firmy czarterowe...poza oczywiście elitarnym systemem RYA, który także jak zauważyliście w sensie formalnym (w zastosowaniu rekreacyjnym) nie jest ZAGRANICZNYM UPRAWNIENIEM, bo do niczego nie uprawnia ,a jedynie zaświadcza o DOBROWOLNYM poziomie kwalifikacji żeglarzy (w tym wielu Polaków).
I podejrzewam a nawet jestem pewny, że gdyby doszło do rozpatrzenia sprawy przez sąd to właśnie na tym stwierdzeniu a jedynie zaświadcza o DOBROWOLNYM poziomie kwalifikacji żeglarzy oczyścił by z zarzutów żeglarza. "Intencją" przepisu jest posiadanie odpowiednich kwalifikacji.
guidesailing napisał(a):
Cały problem zniknął by, gdyby albo wprowadzić przez np MSiT jednoznaczną wykładnie prawną /
Czy naprawdę MSiT jest właściwym do udzielenia odpowiedzi? A może MTBiGM jako "wykonawca" powinien się wypowiedzieć?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
guidesailing napisał(a):
Monia

Jeśli wysłałaś do MSiT zapytanie dot. m.in. ISSA, to podany link do strony federacji jest niewłaściwy i bez jego zmiany (w ewentualnej erracie do postu) odpowiedz ze strony MSiT jest bardzo przewidywalna.

Sprostowanie...
ISSA oraz US Sailing przywołuje dodatkowo w zapytaniu AndRand.
Moniia odnosiła się wyłącznie do RYA viewtopic.php?f=17&t=14619&start=50#p215040

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 10:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Gdzie ja pisze cokolwiek o ISSA?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 paź 2012, o 21:27
Posty: 24
Lokalizacja: Wolne Miasto
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: istotniejsze kompetencje
Wojtku, dziękuje za sprostowanie.
Moniia, pisałaś faktycznie tylko o RYA.
Guidesailing, czytaj uważniej posty przedmówców... ;)

Temat i postulat dotyczy innego autora ale nadal jest aktualny...

_________________
"Homines dum docent discunt"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 12:43 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Szybka odpowiedź od p. Brachfogela:

Cytuj:
Szanowny Panie



Uprzejmie informuję, że zgodnie z zacytowanym przez Pana przepisem a także informacją jaką na swojej stronie podaje brytyjskie Królewskie Stowarzyszenie Yachtowe, certyfikaty RYA mogą być honorowane w Polsce ale zainteresowany musi się stosować do przepisów prawa o żegludze obowiązujących na terenie RP. Analogicznie należy taki zapis stosować do certyfikatów amerykańskich.

Informacja ze strony RYA: http://www.rya.org.uk/coursestraining/p ... nwork.aspx (ostatni akapit na dole strony).

W zakresie certyfikatów ISSA, ta organizacja podaje na swojej stronie że jej certyfikaty to certyfikaty umiejętności a nie uprawnienia. Oznacza to, że poświadczają one posiadanie umiejętności i nie nadają żadnych praw.



Z poważaniem



Marcin Brachfogel

Departament Sportu Wyczynowego

Ministerstwo Sportu i Turystyki

W sumie to fajne, ze urzędnik państwowy opiera się na tym co inna federacja czy stowarzyszenie napisze sobie na stronie :) ISSA nie traktują tak poważnie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Colonel napisał(a):
W tym celu musi zmienić się prawo, o co walczymy i musi się zmienić mentalność nie tylko administracji morskiej i urzędów ale i wszystkich innych "nad brzegiem morza"... To dużo trudniejsze. Ale czy należy odpuścić?

No to jest kwestia zmiany ustawy - czyli zapewne trzeba pilnować czy się nie będą pojawiały jakieś inne zmiany (albo je wygenerować) bo nie sądzę by ustawa była nowelizowana dla jednego przepisu.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 13:02 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jacek Woźniak napisał(a):
Istotą tego zapisu jest to, że mogłeś sam przyżeglować do Gdyni czy Gdańska pod banderą np. brytyjską swoim własnym 60 stopowym jachtem ale pożeglować na Pucku po zatoce już Ci nie było wolno.

To ja już nie rozumiem na czym polega prawo bandery - w moim rozumieniu pod daną banderą obowiązują Cię prawa kraju bandery związane z uprawnieniami, bezpieczeństwem łódki, czyli prawa bandery dotyczą pokładu łódki, prawa danego kraju - wód.
I tak dookreślam znaczenie "stosować do przepisów prawa o żegludze obowiązujących na terenie RP"?

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
No i odpowiedź praktycznie jednobrzmiąca z poprzednią :lol:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 13:40 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
wyjaśnia, że "mogą być" (nie podoba mi się to sformułowanie) honorowane certyfikaty stowarzyszeń narodowych, ISSA natomiast w Polsce jest mało przydatna.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
AndRand napisał(a):
wyjaśnia, że "mogą być"

Domyślna dalsza część zdania: "albo mogą nie być..."

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 14:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 paź 2012, o 21:27
Posty: 24
Lokalizacja: Wolne Miasto
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: istotniejsze kompetencje
Zaiste ciekawy wywód autorski prawnika MSiT...

...//W zakresie certyfikatów ISSA, ta organizacja podaje na swojej stronie że jej certyfikaty to certyfikaty umiejętności a nie uprawnienia. Oznacza to, że poświadczają one posiadanie umiejętności i nie nadają żadnych praw.//...

Jak organizacja ISSA zmieni na swojej stronie zapis, iż certyfikaty umiejętności "uprawniają" do zniżek ubezpieczeniowych (na podstawie umowy) w towarzystwach ubezpieczeniowym ABC oraz uprawniają do czarterów bez kaucji w firmach czarterowych XYZ (co ma zresztą miejsce), to MSiT z info strony ISSA uzna ,że jednak "można" korzystać z certyfikatów ISSA w Polsce powyżej 7,5 metra długości jachtów w ramach zapisów ustawy...????

A na stronie RYA piszą coś o "UPRAWNIENIACH" w zakresie korzystania rekreacyjnego / amatorskiego z certyfikatów RYA??? To się formalnie kupy nie trzyma...

Ale ok! Jeszcze dziś dzwonie do ISSA Global z ciekawym wnioskiem odnośnie korekty info na ich stronie...;)) A co tam ...;)

Znajomy instruktor RYA "zrobił oczy" (na skype) jak mu zapodałem dobrą nowinę z MSiT o rzekomych interpretowanych przez MSiT UPRAWNIENIACH RYA...;)

Dzwonie jutro także do MSiT podpytać co "autor miał na myśli", tak odpowiadając...

_________________
"Homines dum docent discunt"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 15:19 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
AndRand napisał(a):
To ja już nie rozumiem na czym polega prawo bandery - w moim rozumieniu pod daną banderą obowiązują Cię prawa kraju bandery związane z uprawnieniami, bezpieczeństwem łódki, czyli prawa bandery dotyczą pokładu łódki, prawa danego kraju - wód.

To przecież oczywiste ale w "naszym" wykonaniu nadal powoduje tak idiotyczną sytuacje, że na takiej samej łódce pod przykładowo banderą brytyjską, żeglować możesz a pod banderą polską już nie. W sytuacji gdy słowo bezpieczeństwo jest wymieniane przez różnych zastygłych w poglądach oficjeli każe zadać pytanie dlaczego raz aby żeglować bezpiecznie nie potrzebuję patentu a innym razem patent mieć muszę? Gdyby faktycznie żeglowanie bez patentu było zagrożeniem dla życia, zdrowia i środowiska naturalnego to nie powinno się wpuszczać tych niedouczonych a zadufanych w sobie na polskie wody! :evil: ;)
AndRand napisał(a):
I tak dookreślam znaczenie "stosować do przepisów prawa o żegludze obowiązujących na terenie RP"?
Gdyby stosować się do obowiązujących wtedy przepisów to nawet posiadacz jak najbardziej państwowych uprawnień żeglarskich nie mógł żeglować pod biało-czerwoną po naszych wodach bez zdobycia patentu PZŻ/PZMiNW.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 15:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
guidesailing napisał(a):
A na stronie RYA piszą coś o "UPRAWNIENIACH"


Problem polega na tym, że AndRand postanowił dać się zrobić w konia. Zadał pytanie o zawodowe uprawnienia - wskazując na ten link http://www.rya.org.uk/coursestraining/p ... nwork.aspx
a urzędnik odpowiedział na to, o co go pytają.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 15:56 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
guidesailing napisał(a):
Cały problem zniknął by, gdyby albo wprowadzić przez np MSiT jednoznaczną wykładnie prawną / interpretacje określenia "uprawnienia zagranicznego" (sama ustawa tego nie określa), albo zmienić z czasem sam zapis w ustawie na proponowany swego czasu w projekcie określeniem KWALIFIKACJI (jako szerszym znaczeniowo bo odnoszą się zarówno do obowiązkowych uprawnień krajowych jak i nieobowiązkowych zagranicznych / międzynarodowych "zaświadczeń" np RYA czy ISSA).

Wydaje mi się, z naciskiem na wydaje, że gdyby właściwy minister w rozporządzeniu stwierdził, że dany certyfikat UPRAWNIA, to by uprawniał :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Carlo napisał(a):
Problem polega na tym, że AndRand postanowił dać się zrobić w konia. Zadał pytanie o zawodowe uprawnienia - wskazując na ten link http://www.rya.org.uk/coursestraining/p ... nwork.aspx
a urzędnik odpowiedział na to, o co go pytają.

Cały dowcip w tym, ze nie sprawdziłeś linku, mądralo :)

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
AndRand napisał(a):
Cały dowcip w tym, ze nie sprawdziłeś linku, mądralo :)


Cały dowcip, że sprawdziłem, a Ty zdaje się nie rozumiesz co tam jest napisane mądralo :lol:

Już Ci to tłumaczono wcześniej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL