Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 00:30




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 mar 2013, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Mariusz Główka napisał(a):
Jeśli trzeba się nadal zastanawiać nad tym jak pływac z zagranicznym kwitem w Polsce, to może po prostu .... nie pływać :-P :-P Jest tyle pieknych akwenów, miejsc na świecie. Nawet na Bałtyku.


Jest tyle pięknych miejsc na Bałtyku...
Ale mnie się marzy, by każdy mógł pływać pod polską banderą bez poczucia, że w tym celu musi dokonać absurdalnych czynności biurokratycznych. I żeby mógł pływać bezpiecznie i wygodnie po pięknych polskich portach, będąc traktowany jak wyczekiwany gość,a nie uciążliwy intruz albo potencjalny przestępca.
W tym celu musi zmienić się prawo, o co walczymy i musi się zmienić mentalność nie tylko administracji morskiej i urzędów ale i wszystkich innych "nad brzegiem morza"... To dużo trudniejsze. Ale czy należy odpuścić?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 09:52 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
guidesailing napisał(a):
Obecnie sytuacja w Chorwacji wygląda zupełnie inaczej niż przed kilkoma laty. To własnie w Chorwacji ten popularny rekreacyjny system obecnie najbardziej się rozwija poprzez chorwackie szkoły i firmy czarterowe...poza oczywiście elitarnym systemem RYA, który także jak zauważyliście w sensie formalnym (w zastosowaniu rekreacyjnym) nie jest ZAGRANICZNYM UPRAWNIENIEM, bo do niczego nie uprawnia ,a jedynie zaświadcza o DOBROWOLNYM poziomie kwalifikacji żeglarzy (w tym wielu Polaków).
I podejrzewam a nawet jestem pewny, że gdyby doszło do rozpatrzenia sprawy przez sąd to właśnie na tym stwierdzeniu a jedynie zaświadcza o DOBROWOLNYM poziomie kwalifikacji żeglarzy oczyścił by z zarzutów żeglarza. "Intencją" przepisu jest posiadanie odpowiednich kwalifikacji.
guidesailing napisał(a):
Cały problem zniknął by, gdyby albo wprowadzić przez np MSiT jednoznaczną wykładnie prawną /
Czy naprawdę MSiT jest właściwym do udzielenia odpowiedzi? A może MTBiGM jako "wykonawca" powinien się wypowiedzieć?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
guidesailing napisał(a):
Monia

Jeśli wysłałaś do MSiT zapytanie dot. m.in. ISSA, to podany link do strony federacji jest niewłaściwy i bez jego zmiany (w ewentualnej erracie do postu) odpowiedz ze strony MSiT jest bardzo przewidywalna.

Sprostowanie...
ISSA oraz US Sailing przywołuje dodatkowo w zapytaniu AndRand.
Moniia odnosiła się wyłącznie do RYA viewtopic.php?f=17&t=14619&start=50#p215040

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 10:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Gdzie ja pisze cokolwiek o ISSA?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 paź 2012, o 21:27
Posty: 24
Lokalizacja: Wolne Miasto
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: istotniejsze kompetencje
Wojtku, dziękuje za sprostowanie.
Moniia, pisałaś faktycznie tylko o RYA.
Guidesailing, czytaj uważniej posty przedmówców... ;)

Temat i postulat dotyczy innego autora ale nadal jest aktualny...

_________________
"Homines dum docent discunt"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 12:43 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Szybka odpowiedź od p. Brachfogela:

Cytuj:
Szanowny Panie



Uprzejmie informuję, że zgodnie z zacytowanym przez Pana przepisem a także informacją jaką na swojej stronie podaje brytyjskie Królewskie Stowarzyszenie Yachtowe, certyfikaty RYA mogą być honorowane w Polsce ale zainteresowany musi się stosować do przepisów prawa o żegludze obowiązujących na terenie RP. Analogicznie należy taki zapis stosować do certyfikatów amerykańskich.

Informacja ze strony RYA: http://www.rya.org.uk/coursestraining/p ... nwork.aspx (ostatni akapit na dole strony).

W zakresie certyfikatów ISSA, ta organizacja podaje na swojej stronie że jej certyfikaty to certyfikaty umiejętności a nie uprawnienia. Oznacza to, że poświadczają one posiadanie umiejętności i nie nadają żadnych praw.



Z poważaniem



Marcin Brachfogel

Departament Sportu Wyczynowego

Ministerstwo Sportu i Turystyki

W sumie to fajne, ze urzędnik państwowy opiera się na tym co inna federacja czy stowarzyszenie napisze sobie na stronie :) ISSA nie traktują tak poważnie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Colonel napisał(a):
W tym celu musi zmienić się prawo, o co walczymy i musi się zmienić mentalność nie tylko administracji morskiej i urzędów ale i wszystkich innych "nad brzegiem morza"... To dużo trudniejsze. Ale czy należy odpuścić?

No to jest kwestia zmiany ustawy - czyli zapewne trzeba pilnować czy się nie będą pojawiały jakieś inne zmiany (albo je wygenerować) bo nie sądzę by ustawa była nowelizowana dla jednego przepisu.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 13:02 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jacek Woźniak napisał(a):
Istotą tego zapisu jest to, że mogłeś sam przyżeglować do Gdyni czy Gdańska pod banderą np. brytyjską swoim własnym 60 stopowym jachtem ale pożeglować na Pucku po zatoce już Ci nie było wolno.

To ja już nie rozumiem na czym polega prawo bandery - w moim rozumieniu pod daną banderą obowiązują Cię prawa kraju bandery związane z uprawnieniami, bezpieczeństwem łódki, czyli prawa bandery dotyczą pokładu łódki, prawa danego kraju - wód.
I tak dookreślam znaczenie "stosować do przepisów prawa o żegludze obowiązujących na terenie RP"?

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
No i odpowiedź praktycznie jednobrzmiąca z poprzednią :lol:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 13:40 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
wyjaśnia, że "mogą być" (nie podoba mi się to sformułowanie) honorowane certyfikaty stowarzyszeń narodowych, ISSA natomiast w Polsce jest mało przydatna.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
AndRand napisał(a):
wyjaśnia, że "mogą być"

Domyślna dalsza część zdania: "albo mogą nie być..."

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 14:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 paź 2012, o 21:27
Posty: 24
Lokalizacja: Wolne Miasto
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: istotniejsze kompetencje
Zaiste ciekawy wywód autorski prawnika MSiT...

...//W zakresie certyfikatów ISSA, ta organizacja podaje na swojej stronie że jej certyfikaty to certyfikaty umiejętności a nie uprawnienia. Oznacza to, że poświadczają one posiadanie umiejętności i nie nadają żadnych praw.//...

Jak organizacja ISSA zmieni na swojej stronie zapis, iż certyfikaty umiejętności "uprawniają" do zniżek ubezpieczeniowych (na podstawie umowy) w towarzystwach ubezpieczeniowym ABC oraz uprawniają do czarterów bez kaucji w firmach czarterowych XYZ (co ma zresztą miejsce), to MSiT z info strony ISSA uzna ,że jednak "można" korzystać z certyfikatów ISSA w Polsce powyżej 7,5 metra długości jachtów w ramach zapisów ustawy...????

A na stronie RYA piszą coś o "UPRAWNIENIACH" w zakresie korzystania rekreacyjnego / amatorskiego z certyfikatów RYA??? To się formalnie kupy nie trzyma...

Ale ok! Jeszcze dziś dzwonie do ISSA Global z ciekawym wnioskiem odnośnie korekty info na ich stronie...;)) A co tam ...;)

Znajomy instruktor RYA "zrobił oczy" (na skype) jak mu zapodałem dobrą nowinę z MSiT o rzekomych interpretowanych przez MSiT UPRAWNIENIACH RYA...;)

Dzwonie jutro także do MSiT podpytać co "autor miał na myśli", tak odpowiadając...

_________________
"Homines dum docent discunt"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 15:19 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
AndRand napisał(a):
To ja już nie rozumiem na czym polega prawo bandery - w moim rozumieniu pod daną banderą obowiązują Cię prawa kraju bandery związane z uprawnieniami, bezpieczeństwem łódki, czyli prawa bandery dotyczą pokładu łódki, prawa danego kraju - wód.

To przecież oczywiste ale w "naszym" wykonaniu nadal powoduje tak idiotyczną sytuacje, że na takiej samej łódce pod przykładowo banderą brytyjską, żeglować możesz a pod banderą polską już nie. W sytuacji gdy słowo bezpieczeństwo jest wymieniane przez różnych zastygłych w poglądach oficjeli każe zadać pytanie dlaczego raz aby żeglować bezpiecznie nie potrzebuję patentu a innym razem patent mieć muszę? Gdyby faktycznie żeglowanie bez patentu było zagrożeniem dla życia, zdrowia i środowiska naturalnego to nie powinno się wpuszczać tych niedouczonych a zadufanych w sobie na polskie wody! :evil: ;)
AndRand napisał(a):
I tak dookreślam znaczenie "stosować do przepisów prawa o żegludze obowiązujących na terenie RP"?
Gdyby stosować się do obowiązujących wtedy przepisów to nawet posiadacz jak najbardziej państwowych uprawnień żeglarskich nie mógł żeglować pod biało-czerwoną po naszych wodach bez zdobycia patentu PZŻ/PZMiNW.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 15:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
guidesailing napisał(a):
A na stronie RYA piszą coś o "UPRAWNIENIACH"


Problem polega na tym, że AndRand postanowił dać się zrobić w konia. Zadał pytanie o zawodowe uprawnienia - wskazując na ten link http://www.rya.org.uk/coursestraining/p ... nwork.aspx
a urzędnik odpowiedział na to, o co go pytają.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 15:56 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
guidesailing napisał(a):
Cały problem zniknął by, gdyby albo wprowadzić przez np MSiT jednoznaczną wykładnie prawną / interpretacje określenia "uprawnienia zagranicznego" (sama ustawa tego nie określa), albo zmienić z czasem sam zapis w ustawie na proponowany swego czasu w projekcie określeniem KWALIFIKACJI (jako szerszym znaczeniowo bo odnoszą się zarówno do obowiązkowych uprawnień krajowych jak i nieobowiązkowych zagranicznych / międzynarodowych "zaświadczeń" np RYA czy ISSA).

Wydaje mi się, z naciskiem na wydaje, że gdyby właściwy minister w rozporządzeniu stwierdził, że dany certyfikat UPRAWNIA, to by uprawniał :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Carlo napisał(a):
Problem polega na tym, że AndRand postanowił dać się zrobić w konia. Zadał pytanie o zawodowe uprawnienia - wskazując na ten link http://www.rya.org.uk/coursestraining/p ... nwork.aspx
a urzędnik odpowiedział na to, o co go pytają.

Cały dowcip w tym, ze nie sprawdziłeś linku, mądralo :)

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
AndRand napisał(a):
Cały dowcip w tym, ze nie sprawdziłeś linku, mądralo :)


Cały dowcip, że sprawdziłem, a Ty zdaje się nie rozumiesz co tam jest napisane mądralo :lol:

Już Ci to tłumaczono wcześniej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 16:11 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Carlo napisał(a):
Cały dowcip, że sprawdziłem, a Ty zdaje się nie rozumiesz co tam jest napisane mądralo :lol:

W moim piśmie jest inny link: viewtopic.php?f=17&t=14619&start=75#p215261
Widocznie p. Brachfogel uznaje ten akapit za odpowiedź w spraiwe stosowalności certyfikatów RYA i w swojej odpowiedzi odnosi się ogólnie do certyfikatów RYA, a nie tych ze swojego linku. Zreszta to jest lista tych samych certyfikatów, które poprzez dodatkowe szkolenia MOGĄ być podniesione do Commercial Endorsement

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Ostatnio edytowano 13 mar 2013, o 16:18 przez AndRand, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 16:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
AndRand napisał(a):
Widocznie p. Brachfogel uznaje ten akapit za odpowiedź w spraiwe stosowalności certyfikatów RYA i w swojej odpowiedzi odnosi się ogólnie do certyfikatów RYA, a nie tych ze swojego linku.


Odpowiada tak jak mu wygodnie. A o co mu chodzi, to wskazał podając link, o uprawnienia zawodowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 16:20 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Faktycznie napisał o co mu chodzi:
Cytuj:
Informacja ze strony RYA: http://www.rya.org.uk/coursestraining/p ... nwork.aspx (ostatni akapit na dole strony).


Ja nie wiem o Tobie chodzi - żal, że PZŻ nie ma monopolu na szkolenia na papiery uznawane w Polsce?

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 16:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
AndRand napisał(a):
Ja nie wiem o Tobie chodzi - żal, że PZŻ nie ma monopolu na szkolenia na papiery uznawane w Polsce?


Pewnie. :lol:

Widzisz jak chcesz ukuć jakąś teorię to niech ona ma sens.
Jak na Twój link odsyła Ci inny, to powinno wzbudzić Twoją wątpliwość. Jak już nie rozumiesz różnicy pomiędzy pracą i uprawnieniami a rekreacją i certyfikatami. Uwierz mi Brytyjczycy widzą i jak urzędnik będzie dokonywał interpretacji indywidualnej, to ładnie Ci wytłumaczy o co mu chodziło.

Stan faktyczny nie jest zależny od tego czego ja chcę, jest jaki jest. Twoje "chciejstwo" czy "widzimisie" nic nie da.

Wystarczy przeczytać urzędnika jak ładnie napisał o certyfikatach ISSA - nie nadają uprawnień, podobnie certyfikaty RYA bez commercial endoresemnt nie nadają uprawnień.

A zresztą, po co ja to piszę. Strata czasu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 16:43 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Carlo napisał(a):
Wystarczy przeczytać urzędnika jak ładnie napisał o certyfikatach ISSA - nie nadają uprawnień, podobnie certyfikaty RYA bez commercial endoresemnt nie nadają uprawnień.

A zresztą, po co ja to piszę. Strata czasu.

Twoja to jeszcze nic - powiedz to ludziom, którzy robią kursy na takie certyfikaty, że są w Polsce nieważne. Myślę, że nie chcieliby byś ich reprezentował.

Urzędnik stwierdził, że analogicznie w sprawie certyfikatów US Sailing, które z Commercial Endorsement nie mają nic wspólnego - specjalnie podałem trzy różne przykłady różnych certyfikatów różnych organizacji. Odpowiedź urzędnika nie jest wykładnią prawną, natomiast można sobie wydrukować i na nią powoływać jako oficjalną odpowiedź przedstawiceila administracji.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 16:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Carlo napisał(a):
A zresztą, po co ja to piszę. Strata czasu.

Skłaniam się do podobnego wniosku...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 16:48 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
AIKI napisał(a):
Carlo napisał(a):
A zresztą, po co ja to piszę. Strata czasu.

Skłaniam się do podobnego wniosku...

Rozumiem, ze bijecie tu pianę udając, ze się bijecie z PZŻetem, a jak żeglarze mieliby możliwość uniknąć monnopolu PZŻ... eee... to trata czasu :evil:

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
AndRand napisał(a):
Odpowiedź urzędnika nie jest wykładnią prawną, natomiast można sobie wydrukować i na nią powoływać jako oficjalną odpowiedź przedstawiceila administracji.

No!
I jeszcze to, co pod linkiem (jednym czy drugim) i jeszcze tłumaczenie (przysięgłe, a jakże - nie będzie przecież petent... kontrolującemu w... kaszę) bo znajomość angielskiego nie jest warunkiem przyjęcia do policji oraz na inspektora UM...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

AndRand napisał(a):
bijecie z PZŻetem,

Nie bijemy się z PZŻ-em tylko walczymy przeciw istniejącemu systemowi (podtrzymywanemu przez PZŻ). To prawie to samo, ale prawie robi...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 17:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
AndRand napisał(a):
Myślę, że nie chcieliby byś ich reprezentował.


Myślę, że to nie Twoja sprawa.

AndRand napisał(a):
Twoja to jeszcze nic - powiedz to ludziom, którzy robią kursy na takie certyfikaty, że są w Polsce nieważne.


To nie ja mówię, to przepisy prawa. Ja tego prawa nie tworzyłem. :lol:

AndRand napisał(a):
Urzędnik stwierdził, że analogicznie w sprawie certyfikatów US Sailing,


Analogicznie wskazując na brytyjskie uprawnienia zawodowe.
AndRand napisał(a):
a jak żeglarze mieliby możliwość uniknąć monnopolu PZŻ... eee... to trata czasu


Mało wiesz a dużo mówisz (piszesz). Dzięki m.in. kilu osobom z tego forum monopol PZŻ formalnie już nie istnieje zarówno co do szkolenia jak i egzaminowania. Teraz włóż odrobinę wysiłku i poszukaj w stosownych przepisach dlaczego tak jest.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 17:08 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
AIKI napisał(a):
AndRand napisał(a):
bijecie z PZŻetem,

Nie bijemy się z PZŻ-em tylko walczymy przeciw istniejącemu systemowi (podtrzymywanemu przez PZŻ). To prawie to samo, ale prawie robi...

no dobrze, walczycie więc z pianą...
podczas gdy większości żeglarzy nie dotyczy kwestia braku certyfikatu/uprawnienń, gdyż czarterując łódkę i tak się muszą nim pochwalić. Więc to co jest uciążliwe teraz to monopol PZŻ i jego wymagań na poszczególne stopnie. Żyjemy w EU i świecie cywilizowanym gdzie dokumenty zagraniczne są honorowane - na podstawie obecnych przepisów nikt nie był w stanie tego stwierdzić.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Carlo napisał(a):
Mało wiesz a dużo mówisz (piszesz). Dzięki m.in. kilu osobom z tego forum monopol PZŻ formalnie już nie istnieje zarówno co do szkolenia jak i egzaminowania. Teraz włóż odrobinę wysiłku i poszukaj w stosownych przepisach dlaczego tak jest.

Ale szkolenia i egzaminowania na patenty... PZŻ!!! :lol: :lol: :lol:

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 17:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
AndRand napisał(a):
Ale szkolenia i egzaminowania na patenty... PZŻ!!! :lol: :lol: :lol:

Wiesz co? Poczytaj wszakże w BIP minsporta projekt nowego rozporządzenia, w sprawie którego w kilku wątkach obok napisano kilkadziesiąt stron. Bo piszesz bzdety, dyrdymały nie mające nic wspólnego zarówno z istniejącym, jak i przewidywanym wkrótce nowym stanem faktycznym.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
AndRand napisał(a):
Ale szkolenia i egzaminowania na patenty... PZŻ!!!


Nie. Szkolenia i egzaminowania na państwowe uprawnienia opisane w ustawie i rozporządzeniu.

Nie rozumiesz i nie znasz podstaw, a dużo masz do powiedzenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 17:19 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
W projekcie z 20.02.2013 nie ma słowa "zagraniczn*" edit: bo .pdf chroniony - ma ktoś wersję z możliwością wyszukiwania?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Carlo napisał(a):
AndRand napisał(a):
Ale szkolenia i egzaminowania na patenty... PZŻ!!!


Nie. Szkolenia i egzaminowania na państwowe uprawnienia opisane w ustawie i rozporządzeniu.

Nie rozumiesz i nie znasz podstaw, a dużo masz do powiedzenia.

wydawane przez PZŻ, to nadal jest monopol - zakazany w UE. Na miejscu szkół prowadzących szkolenia na inne dokumenty niż PZŻ można by myśleć nawet o zaskarżeniu. Tym bardziej, ze ich działalność w Polsce staje się w takiej sytuacji mało celowa.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Ostatnio edytowano 13 mar 2013, o 17:31 przez AndRand, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 17:27 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
AndRand napisał(a):
W projekcie z 20.02.2013 nie ma słowa "zagraniczn*"

Specjalnie udajesz głupiego? Bo na początku trzeciej strony tego wątku podałem Ci odpowiedni fragment art. 37a o żegludze śródlądowej, który mówi o uznawaniu patentów z innych krajów. Gdybyś nie rozumiał to ustawa stoi ponad rozporządzeniem i określone prawa i obowiązki dotyczące żeglarstwa mogą wypływać* wprost z ustawy i nie muszą znajdować się w rozporządzeniu.

*już nie wnikajcie w szczegóły


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
AndRand napisał(a):
wydawane przez PZŻ, to nadal jest monopol - zakazany w UE


Nadal nie rozumiesz podstaw.

PZŻ wydaje dokument realizując zadania zlecone administracji państwowej.

Ja kończę temat, bo szkoda czasu. Chce się zmieniać prawo, trzeba najpierw je znać.

EOT


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL