Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 11:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 gru 2012, o 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
W związku z dyskusją o projekcie nowego rozporządzenia i o zawartuch w nim wymaganiach egzaminacyjnych na nowe stopnie, przetłumaczyłem brytyjskie wymagania egzaminacyjne na Coastal Skipper i Yachtmaster Offshore. Oto tekst:

Plan egzaminu Coastal Skipper i Yachtmaster Offshore
Kandydaci muszą mieć okazję do zademonstrowania swej wiedzy i fachowości w dziedzinach poniżej wyszczególnionych. Egzaminator będzie oczekiwał że zobaczy, iż kandydat bierze pełną odpowiedzialność za zarządzaniem jachtem i jego załogą.
W trakcie egzaminu na Yachtmaster Offshore od kandydata oczekuje się pokazania fachowości opartej na szerokim doświadczeniu.
W trakcie egzaminu na Coastal Skipper od kandydata oczekuje się pokazania zrozumienia zagadnień, choć należy uwzględnić, że mógł nie mieć okazji do przećwiczenia wszystkich punktów programu w zakresie różnych pogodowych.

1. Międzynarodowe zasady zapobiegania kolizjom na morzu.
Pytania będą ograniczone do międzynarodowych zasad, jednakże kandydaci muszą być świadomi lokalnych regulacji. Nie oczekuje się zapamiętywania lokalnych zasad.
- generalne zasady (1 -3)
- zasady żeglowania i sterowania (4 – 19)
- światła i znaki
-sygnały świetlne i dźwiękowe
- sygnały dla statków rybackich w bliskiej odległości (aneks II)
- sygnały niebezpieczeństwa (aneks IV)

2. Bezpieczeństwo.
Oczekuje się od kandydata, że wie jakie wyposażenie związane z bezpieczeństwem powinno znajdować się na jachcie. W szczególności kandydat musi znać obowiązki skippera w odniesieniu do używania:
Szelek
Kamizelek ratunkowych
Flar
Urządzeń ppoż
Tratwy ratunkowej
Środków i procedur pierwszej pomocy
Procedur ratowniczych z udziałem śmigłowca

3. Prowadzenie jachtu
Od kandydatów na Coastal Skipper oczekuje się odpowiedzi na pytania lub zademonstrowania swych umiejętności jedynie w prostych sytuacjach. Od kandydatów na Yachtmaster Offshore wymaga się odpowiadania na pytania lub demonstrowanie umiejętności w bardziej złożonych sytuacjach, a także oczekuje się wiedzy na wyższym poziomie.
Wybór miejsca i kotwiczenie na żaglach i na silniku w różnych warunkach wiatrowych i pływowych
Cumowanie i odcumowanie w różnych warunkach wiatrowych i pływowych
Postępowanie w trakcie „człowieka za burtą”
Holowanie na otwartym morzu i na ograniczonej przestrzeni
Prowadzenie jachtu pod żaglami na ograniczonej przestrzeni
Prowadzenie jachtu w trudnych warunkach
Prowadzenie i trymowanie jachtu aby uzyskać najlepszy rezultat
Praca cumami przy bezpiecznym cumowaniu burtą, przesuwaniu i obracaniu jachtu.

4. Doświadczenie żeglarskie, konserwacja.
Właściwości, ostrożność w związku z używaniem lin z włókien syntetycznych
Węzły
Prace pokładowe, na morzu i w porcie
Praca silnika i jego okresowa kontrola
Awarie i przygotowanie prowizorycznego takielunku

5. Zachowanie skippera
Umiejętność prowadzenia jachtu i zarządzania załogą
Porozumiewanie się z załogą
Przekazywanie obowiązków i organizowanie pracy wachty
Przygotowanie jachtu do wyjścia w morze i przygotowanie się do niesprzyjających warunków pogodowych
Postępowanie w czasie trudnych warunków pogodowych i podczas ograniczonej widoczności
Sytuacja awaryjne i niebezpieczeństwo
Zaopatrzenie przed rejsem i wyżywienie na morzu
Procedury odpraw granicznych i celnych
Etykieta

6. Żeglowanie
Mapy, publikacje żeglarskie, źródła informacji nawigacyjnych
Praca na mapie, wyznaczanie pozycji, wyznaczanie kursu z uwzględnianiem prądów pływowych i dryfu
Obliczanie pływów i prądów pływowych
Oznakowanie nawigacyjne i pomoce wzrokowe do nawigacji
Przyrządy nawigacyjne, kompas, log, echosonda, radionamierniki, plottery i tp
Planowanie żeglugi i taktyka nawigacyjna
Techniki pilotażu
Zapisy nawigacyjne
Ograniczenia dokładności w nawigacji i marginesy bezpieczeństwa
Niebezpieczeństwa na brzegu nawietrznym
Używanie elektronicznych pomocy nawigacyjnych przy planowaniu przejścia i podczas żeglugi

7. Meteorologia
Określenie warunków
Źródła prognoz pogody
System pogodowy i lokalne zjawiska pogodowe
Interpretowanie prognoz, zmian ciśnienia i widzialnych zjawisk pogodowych
Zdolność planowania rejsu w oparciu o informacje pogodowe.
8. Sygnalizacja
Kandydat na Yachtmaster Offshore albo Coastal Skipper musi posiadać świadectwo kompetencji łączności radiowej (VHF lub wyższe)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowania - 2: bryg, Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2012, o 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Mariusz Główka napisał(a):
W związku z dyskusją o projekcie nowego rozporządzenia i o zawartuch w nim wymaganiach egzaminacyjnych na nowe stopnie, przetłumaczyłem brytyjskie wymagania egzaminacyjne na Coastal Skipper i Yachtmaster Offshore. Oto tekst:


Dzięki wielkie.

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Ostatnio edytowano 9 gru 2012, o 16:42 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Skróciłem cytat.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 01:15 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Mariusz Główka napisał(a):
5. Zachowanie skippera
Umiejętność prowadzenia jachtu i zarządzania załogą
Porozumiewanie się z załogą
Przekazywanie obowiązków i organizowanie pracy wachty

Zarządzanie i organizowanie pracy wachty !!! ???
Cóż za pezetżeciane betony z tych Angoli.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 03:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
ins napisał(a):
Mariusz Główka napisał(a):
5. Zachowanie skippera
Umiejętność prowadzenia jachtu i zarządzania załogą
Porozumiewanie się z załogą
Przekazywanie obowiązków i organizowanie pracy wachty

Zarządzanie i organizowanie pracy wachty !!! ???
Cóż za pezetżeciane betony z tych Angoli.

Piotr Siedlewski


Bravo Piotrze!

Wyłapałeś, to co wiele osób kwestionuje na tej grupie!

Tymczasem moim zdaniem (a także RYA) zarządzanie ludźmi jest jednym z najważniejszych zadań skipera.

Jakież było zdziwienie na tej grupie, gdy napisałem jak ważnym zadaniem skipera jest dobranie osób do poszczególnych wacht na długich rejsach. Na jakże dużą krytykę naraziłem się.

Tak lekceważeni na tym Forum Brytole, zadają pytania: czy załoga jest najedzona? czy jest im ciepło? czy są bezpieczni? czy wypili herbatę? To też jest ważne!!

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 08:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Kuracent napisał(a):
.../cut bzdury/...pzdr,
Andrzej Kurowski


wiedziałem, że płonne me nadzieje :(

ins napisał(a):
Zarządzanie i organizowanie pracy wachty !!! ???
Cóż za pezetżeciane betony z tych Angoli.


joooł! dodaj tylko, że te kwity w UK nie są obowiazkowe i można se zeglowac nie zarządzając i nie organizując wachty,

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
NAwet jak pływam samotnie, to "zarządzam" swoimi wachtami. Mysle, że Kuracent i Piotr mylą skuteczne zarządzanie z wydawaniem regulaminów.
No i skipbulba słusznie napisał(a):
kwity w UK nie są obowiazkowe

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 09:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Colonel napisał(a):
Mysle, że Kuracent i Piotr mylą skuteczne zarządzanie z wydawaniem regulaminów.


Nic nie mylimy. Należy dbać o załogę. W takim stopniu jak sugeruje to nieobowiązkowa RYA. Tylko takim. Aż takim. Ile wypadków byłoby mniej, gdyby skiperzy dbali o załogi w stopniu zalecanym przez nieobowiązkową RYA? Gdyby przestrzegali pozostałych zaleceń RYA?

I tu nasuwa się pytanie: czy jakieś zalecenie RYA jest złe? Idzie w złym kierunku? Zmniejsza bezpieczeństwo żeglugi?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Ostatnio edytowano 10 gru 2012, o 09:13 przez Kuracent, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
Ile wypadków byłoby mniej, gdyby skiperzy dbali o załogi w stopniu zalecanym przez nieobowiązkową RYA?
Ile?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Maar napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Ile wypadków byłoby mniej, gdyby skiperzy dbali o załogi w stopniu zalecanym przez nieobowiązkową RYA?
Ile?


Czy ktoś może dać linka do Orzeczeń Izby Morskiej?

To wtedy łatwiej będzie mi odpowiedzieć na to pytanie. Postaram się zrobić dokładne statystyki.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 09:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Kuracent napisał(a):
Należy dbać o załogę

bo to ślepe kocięta są ....

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 09:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
skipbulba napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Należy dbać o załogę

bo to ślepe kocięta są ....


Czyli RYA jest socjalistyczną organizacją.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Kuracent napisał(a):
Czy ktoś może dać linka do Orzeczeń Izby Morskiej?

To wtedy łatwiej będzie mi odpowiedzieć na to pytanie. Postaram się zrobić dokładne statystyki.


czyli nie wiesz?! ale zgrabną teoryjke już napisałeś.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kuracent napisał(a):
Czyli RYA jest socjalistyczną organizacją.
co ma piernik do wiatraka?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Andrzej ma rację. Angole są bardzo wyczuleni na odpowiedzialność skipera za załogę i dbanie o ludzi. To pewnie kłóci sie z wyobrazeniami tych, którzy byli wychowywani w warunkach drylu kapitańsko oficerskiego, jaki kiedyś tam obowiązywał przy naszym pływaniu pod żaglami.
Genralnie egzaminowany jest oceniany za to, jak komunikuje się z załogą, przy czym tu chodzi o komunikację dwustronną. Skiper ma zarzadzać załogą w taki sposób, żeby był rozumiany, żeby jego działania były przez załogę rozumiane. Tak samo powinien słuchac tego, co załoga ma do przekazania i jesli to moze poprawić bezpieczeństwo i komfort zeglowania, atmosferę na jachcie, uwzgledniać informacje od załogi.
Skiper ma dbać o ludzi którzy mu zaufali i popłyneli z nim. Zwyczajnie ma się troszczyć o ludzi. Na tym polega zarzadzanie załogą.
A organizowanie wacht, to z czego też się nabijał ins, to nic innego, jak dbanie o bezpieczeństwo rejsu i załogi. Chyba nie muszę pisać, że chodzi o to, aby ludzie byli zdolni poprowadzić jacht w trakcie swojej wachty, aby nie byli skonfliktowani i aby atmosfera była OK. Ma być miło, jesteśmy na urlopie i żeglujemy dla przyjemności. Przycież to takie proste do zrozumienia. :-)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 09:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Mariusz Główka napisał(a):
Przycież to takie proste do zrozumienia. :-)
Ale trudne do skodyfikowania, a właśnie z formy skodyfikowanej - przedstawionej jako kuracentowy regulamin o podłożu RSMSS'owym - się nabijaliśmy, nabijamy i IMHO nabijać będziemy.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Mariusz Główka napisał(a):
Angole są bardzo wyczuleni na odpowiedzialność skipera za załogę i dbanie o ludzi.

jednakowoż nie na tyle, żeby zrobić z tego obowiązkowy wymóg :) .... regulaminowy :D

Mariusz, jeśli dbanie o załogę polega na :
- ej bydlęta jesteści głodni?
- jesteśmy!
- dobra to idę coś upichcić
to okey, ale nie widzę tu specjalnie czego sie uczyć
Natomiast jeśli dbanie o załoge polega na tworzeniu regulaminu rejsu/jachtu z kombinowaniem ustalenia kambuzowych wacht portowych, to sorry, ale uważam to za nieporozumienie. (że o kuracentowym regulaminie kambuzowym z szczególnym naciskiem na określenie kto, kiedy i po kim zmywa naczynia, nawet nie wspomnę)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Ostatnio edytowano 10 gru 2012, o 09:37 przez skipbulba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 09:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Maciek, niepotrzebnie sprowadzawsz dyskusję na tory rzekomych regulaminów. Ja napisałem (przetłumaczyłem) plan egzaminu i przed chwilą wyjaśniłem o co chodzi z zarządzaniem załogą i organizowaniem wacht. Reszta to bicie piany.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Maar napisał(a):
Mariusz Główka napisał(a):
Przycież to takie proste do zrozumienia. :-)
Ale trudne do skodyfikowania, a właśnie z formy skodyfikowanej - przedstawionej jako kuracentowy regulamin o podłożu RSMSS'owym - się nabijaliśmy, nabijamy i IMHO nabijać będziemy.


Nie ma problemu. W Hyde Parku.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 09:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Mariusz, ale ja nie dyskutuję z Twoim tekstem tylko w wynurzeniami Insa i Kuracenta :D

i nie nabijam się tylko wyrażam inna opinię. OD tego jest chyba forum? :DD

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 09:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Specjalne dla Kuracenta, choć wątpię aby zauważył ta subtelną różnicę...

RYA o egzaminie na YM napisał(a):
A good skipper leads the crew and communicates with them, making sure they understand what is going on and listening to them when they have something to say. They do not shout a stream of commands, leaving their crew in a quivering mess. Quiet competence instils confidence, helping your crew feel safe in the knowledge that the right decisions are being made.


Tak właśnie wyglada dobre zarządzanie załoga. A czy będzie zrobione w stylu Skipcia ('weź kółko bo muszę zejść na dół") czy Kuracentowo-wojenno-morskim to akurat mało istotne, pod warunkiem ze te postulaty są spełnione...

Aha, dla przypomnienia - nie ma jednego, powszechnie obowiązującego regulaminu zarządzania załogą. Ani robienia czegokolwiek...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Mariusz Główka napisał(a):
dbanie o bezpieczeństwo rejsu i załogi.
Mariusz Główka napisał(a):
i aby atmosfera była OK. Ma być miło,
A wiesz, że ja gdzieś, na jakimś jachcie, w mesie, widziałem mosiężną tabliczkę z wygrawerowanym napisem w tym stylu. To miało taki śmieszny tytuł: Regulamin Zbieraja czy jakoś tak... :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Zbieraj napisał(a):
To miało taki śmieszny tytuł: Regulamin Zbieraja czy jakoś tak... :lol: :lol: :lol:

To już nawet RYA wzoruje się na Regulaminie Zbieraja? :-D :-D

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Mariusz Główka napisał(a):
nawet RYA wzoruje się na Regulaminie Zbieraja?
Oni są tradycjonalistami. Czytają klasyków. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 10:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
A co, nie wiedzialeś??

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 10:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Zbieraj napisał(a):
A wiesz, że ja gdzieś, na jakimś jachcie, w mesie, widziałem mosiężną tabliczkę z wygrawerowanym napisem w tym stylu. To miało taki śmieszny tytuł: Regulamin Zbieraja czy jakoś tak


Odebrales mi posta ;)

To mój jacht.

Tabliczkę odziedziczyłem po Skipciu.

Obiecalemu Mu na nową łódkę nową tabliczke. Nie dotrzymalem słowa, musiał sprzedać jacht, bez Regulaminu nie dalo się pływać.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Wywołany do tablicy.

Moniia napisał(a):
Specjalne dla Kuracenta, choć wątpię aby zauważył ta subtelną różnicę...


RYA o egzaminie na YM napisał(a):
A good skipper leads the crew and communicates with them, making sure they understand what is going on and listening to them when they have something to say. They do not shout a stream of commands, leaving their crew in a quivering mess. Quiet competence instils confidence, helping your crew feel safe in the knowledge that the right decisions are being made.


Ależ ja w pełni się z tym zgadzałem, zgadzam i będę zgadzał.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 12:32 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Colonel napisał(a):
Mysle, że Kuracent i Piotr mylą skuteczne zarządzanie z wydawaniem regulaminów.


Na jakiej podstawie myślisz że mylę zarządzanie i organizowanie życia na jachcie z wydawaniem regulaminów? Żeglowałeś ze mną incognito, zbierałeś dane o moich rejsach, z których wynikało że wydaję na nich jakieś regulaminy?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Oparłem się na tym, co i jak piszesz.
A ogólnie byłbym bardziej szcześliwy, gdybyś wypowiedzial się w trwającej dyskusji o projekcie roporządzenia o stopniach. I oczywiście, gdybyś to zrobił czysto merytorycznie, a moderacja zablokowałby ewentualne niemerytoryczne polemiki.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 13:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Colonel napisał(a):
Oparłem się na tym, co i jak piszesz.
A ogólnie byłbym bardziej szcześliwy, gdybyś wypowiedzial się w trwającej dyskusji o projekcie roporządzenia o stopniach. I oczywiście, gdybyś to zrobił czysto merytorycznie, a moderacja zablokowałby ewentualne niemerytoryczne polemiki.


Sam nie odnosisz się merytorycznie tylko personalizujesz wypowiedzi w oparciu o swe imaginacje.

Na temat zakresu egzaminu made in RYA nie ma co się wypowiadać. Zakres jest taki jak powinien nic dodać nic ująć, podobnie jak zakres wymagań na egzamin dla SJ PZŻ. Różnica jest tylko w sposobie egzaminowania. Czas egzaminowania, ilość egzaminowanych, wymogi.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
ins napisał(a):
Na temat zakresu egzaminu made in RYA

made by RYA

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: AdamB
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nikt nie prosił o oceny egazminu podług RYA.
No i pozostawię cię Insie z ostatnim zdaniem ;)

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 14:35 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Colonel napisał(a):
Nikt nie prosił o oceny egazminu podług RYA.


Czyżby kolejne ukryte miedzy wierszami punkty regulaminu?
Czy jest lista tematów, na które można się wypowiadać dopiero po zaproszeniu i czy istnieje lista zapraszających?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: noone i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL