Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 lip 2025, o 03:49




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 mar 2015, o 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2015, o 11:38
Posty: 4
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: papierowe, dobrze zalaminowane
Jak się maja Polskie przepisy żeglugowe do Niemieckich? Czy są takie same? Podobne?
Zakładam, że te dotyczące morza są identyczne ale jak to jest w żegludze śródlądowej?
Chodzi mi głównie o to co zawarte jest w Monitorze Polskim poz. 20 z dnia 29.01.1992 (zakładam, że są to obowiązujące przepisy :) ).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 11:55 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Prawo drogi jest takie same. Lokalne przepisy mogą być bardziej uszczegółowione. Co konkretnie Ciebie interesuje?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2015, o 11:38
Posty: 4
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: papierowe, dobrze zalaminowane
Chodzi mi np o sygnały dźwiękowe i znaki żeglugowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 13:12 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Raczej w najwazniejszch rzeczach nie bedzie roznicy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jest jeden znak ważny i często stosowany, a u nas niewystępujący.
viewtopic.php?p=159550#p159550

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: kiwaczek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2015, o 11:38
Posty: 4
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: papierowe, dobrze zalaminowane
Właśnie takich różnic szukam :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 17:10 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
kiwaczek napisał(a):
Właśnie takich różnic szukam :)

To nie jest żadna rożnica, ten znak występuje w przepisach polskich i raz po raz na szlaku Odry barkę z takim oznakowaniem spotkasz.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ins napisał(a):
znak występuje w przepisach polskich
Wskażesz paragraf?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2841
Podziękował : 440
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
ins napisał(a):
To nie jest żadna rożnica, ten znak występuje w przepisach polskich i raz po raz na szlaku Odry barkę z takim oznakowaniem spotkasz.
Przed chwilą zajrzałem do przepisów żeglugowych wydanych przez Almapress (co prawda już trochę nieaktualnych) i jest przepis o stosowaniu niebieskiej tablicy. Zanim nie zaniechano dowozu węgla zestawami pchanymi do Wrocławia to jak byłem w rejonie jakiejś śluzy podczas śluzowania takiego zestawu to widziałem taką tablicę w pozycji poziomej gotową do użycia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 17:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian jaki ten znak ma numer?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Dz.U.2003.212.2072
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 28 kwietnia 2003 r.
w sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych

§ 6.04. Mijanie - podstawowe zasady

Na drogach wodnych kategorii I

1. Przy mijaniu statki idące w górę powinny, uwzględniając miejscowe warunki i ruch innych statków, ustąpić drogi statkom idącym w dół.
2. Statki idące w górę, pozostawiając statkom idącym w dół wolną drogę ze swej lewej burty, nie podają żadnych sygnałów wzrokowych.
3. Statki idące w górę, pozostawiając statkom idącym w dół wolną drogę ze swojej prawej burty, powinny w odpowiednim czasie z prawej burty:
a) w dzień - pokazywać
jasnoniebieską tablicę w
połączeniu z białym migającym
światłem albo wyjątkowo, gdy
pokazywanie niebieskiej
tablicy jest niemożliwe,
pokazywać i poruszać, zamiast
tablicą, jasnoniebieską flagą,
b) w nocy - pokazywać jasne,
białe, migające światło, z
którym jednocześnie mogą
pokazywać jasnoniebieską
tablicę.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 17:35 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):
ins napisał(a):
znak występuje w przepisach polskich
Wskażesz paragraf?

§ 6.04. Mijanie - podstawowe zasady

Na drogach wodnych kategorii I
1. Przy mijaniu statki idące w górę
powinny, uwzględniając miejscowe warunki i
ruch innych statków, ustąpić drogi statkom
idącym w dół.
2. Statki idące w górę, pozostawiając
statkom idącym w dół wolną drogę ze swej
lewej burty, nie podają żadnych sygnałów
wzrokowych.
3. Statki idące w górę, pozostawiając
statkom idącym w dół wolną drogę ze swojej .
prawej burty, powinny w odpowiednim czasie
z prawej burty:
a) w dzień - pokazywać jasnoniebieską


tablicę w połączeniu z białym
migającym światłem albo wyjątkowo,
gdy pokazywanie niebieskiej
tablicy jest niemożliwe, pokazywać


i poruszać, zamiast tablicą,
jasnoniebieską flagą,
b) w nocy - pokazywać jasne, białe,
migające światło, z którym
jednocześnie mogą pokazywać
jasnoniebieską tablicę.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Colonel napisał(a):
§ 6.04. Mijanie - podstawowe zasady
Jasne.

Oczywiście, szukanie tego znaku w rozdziale IIA. "Sygnalizacja w drodze" jest przejawem nadmiernie optymistycznej wiary w umiejętności naszych urzędasów.
:rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 17:39 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Dobrze,że się znalazł.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 17:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2841
Podziękował : 440
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
To nie jest znak oznakowania żeglugowego jako tako tylko element wyposażenia statku.
Przytoczę przepis: Mijanie podstawowe zasady:
§89 pkt.3 Statki idące w górę, pozostawiając statkom idącym w dół wolną drogę ze swej prawej burty, powinny w odpowiednim czasie z prawej burty:
a) w dzień - pokazywać jasnoniebieską tablicę ...itd...
Oczywiście według mojej książki nr paragrafu jest nieaktualny bo widzę, że już ktoś podał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Marian J. napisał(a):
To nie jest znak oznakowania żeglugowego jako tako tylko element wyposażenia statku.
Wskazany przeze mnie rozdział opisuje właśnie światła i tablice będące elementami wyposażenia statku. Umieszczenie jednego takiego elementu w zupełnie innym rozdziale świadczy o nieporadności w tworzeniu prawa.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Marian J.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2841
Podziękował : 440
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Wskazany przeze mnie rozdział opisuje właśnie światła i tablice będące elementami wyposażenia statku.
Korzystałem z książki z trochę nieaktualnymi przepisami i nie mogłem znaleźć. I odpowiedziałem intuicyjnie, widzę, że się myliłem.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 08:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Moja przewaga polegała na tym, że wpisałem słowo niebieski w wyszukiwarkę LEXA

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 13:16 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
kiwaczek napisał(a):
Jak się maja Polskie przepisy żeglugowe do Niemieckich? Czy są takie same? Podobne?
Zakładam, że te dotyczące morza są identyczne ale jak to jest w żegludze śródlądowej?
Chodzi mi głównie o to co zawarte jest w Monitorze Polskim poz. 20 z dnia 29.01.1992 (zakładam, że są to obowiązujące przepisy :) ).


Podobnie jak na morzu nie ma wielkich rożnic w przepisach polskich i niemieckich, gdyż oba kraje podobnie jak wiele innych sa sygnatariuszami -European Code for Inland Waterways
http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... 115r4e.pdf

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: kiwaczek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL