Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 lip 2025, o 00:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 lip 2012, o 22:53 
Olek napisał(a):
Mam nadzieję że zyskujesz przy osobistym poznaniu.

Nadzieja umiera ostatnia.
Nigdy się nie zastanawiałem ile doświadczenia żeglarskiego ma tutaj połowa czy też całe forum. Sam nie wiem ile mam doświadczenia żeglarskiego, bo nigdy nie liczyłem ani mil ani godzin, ani portów, ani ludzi. (nie wiem, kurka wodna, naprawdę - sto tysięcy mil? Coś koło tego)
Sądzisz, że to ma tutaj jakieś znaczenie?
Ja tak nie sądzę.
Piszesz, że spotkałeś dużo dobrych ludzi, masz farta, co niech tak zostanie.
Twojego psychologizowania nie będę komentował bo niekoniecznie ma jakiś warty uwagi sens.

Pozdrowienia - Jarek Czyszek
PS nie ma obowiązku czytania wszystkich wątków, wszystkich postów, wszystkich autorów


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2012, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
tatajarek napisał(a):
Piszesz, że spotkałeś dużo dobrych ludzi, masz farta, co niech tak zostanie.

Na szczęście to nie tylko fart.
tatajarek napisał(a):
Twojego psychologizowania nie będę komentował bo niekoniecznie ma jakiś warty uwagi sens.

Nie znamy się, daleki jestem od psychologizowania, ja po prostu napisałem ... co myślę ... hmmm ... dyplomatycznie?
tatajarek napisał(a):
PS nie ma obowiązku czytania wszystkich wątków, wszystkich postów, wszystkich autorów

Zgadzam się w 100%. Niestety przy "piwie" też musiałem o Tobie się nasłuchać.

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2012, o 23:24 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
A mnie się tak wydaje, że oprócz doświadczenia przydałaby się jeszcze osobowość. Mało elegancka była Twoja odpowiedź na post na Olka.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 06:34 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
ins napisał(a):
[
Czy w Twoim mieście jest poradnia zdrowia psychicznego? Udaj się tam z rana, może Tobie pomogą... może jeszcze nie jest za późno???

Piotr Siedlewski


A fee Piotrze... może jednak masz w sobie na tyle odwagi aby odnieść się do meritum problemu bo przyznam nie wiem jak traktować Twój post. Jako przejaw głupoty, chamstwa czy wypowiedź Twoja w zamiarze miała być dowcipna. Jak na razie ubliżasz mi od Katolików (to na szyi to chyba medalik ale czy bycie religijnym to hańba?) oraz diagnozujesz moje zdrowie psychiczne. Zakładając, że ja noszę na szyi medalik a Ty nosisz coś w spodniach czekam na Twoją odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 08:00 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Narjess napisał(a):
W tym zdaniu określenie Świetej pamięci odnosi się do Twojego Taty. Jeśli Tata żyje - jest za co przepraszać. Jeśli nie - chyba też jest ale w drugą stronę, za brak czytania ze zrozumieniem. EOT.

Mieszanie w dyskusję mojego żyjącego ojca jest dla mnie tak nieprawdopodobne, że nie przyszło mi to nawet do głowy. Są jakieś nieprzekraczalne granice, przynajmniej tak sądzę.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

ins napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
cut .. ble, ble ble ,,,cut meritum problemu cut ble, ble, ble cut

meritum - sedno, istota sprawy.
Jacku. Twoje fobie nie są istotą sprawy .
Piotr Siedlewski

Istotą sprawy jest użycie wobec mnie określenia świętej pamięci. Potrafisz się wytłumaczyć z własnych słów?

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

skipbulba napisał(a):
o ciekawe merytoryczna część wypowiedzi jest po stronie liberalizatorów, przeciwnicy głównie wala na oślep wycieczkami osobistymi i mniej lub bardziej wyrafinowaną złośliwością. Ciekawe, ciekawe.... :D

Warto przypomnieć, że dla nas nie jest to żadna nowość bo już wcześniej, przy próbach przedyskutowania różnych poglądów, z taką postawą ze strony oponentów się spotkaliśmy. My, że uważamy, że nie potrzeba, że to za wysokie wymagania a Oni, że nam nogi śmierdzą. A teraz zarzucają nam, że tak spieprzyliśmy cudowny system...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 08:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
skipbulba napisał(a):
merytoryczna część wypowiedzi jest po stronie liberalizatorów


Zwłaszcza te wypowiedzi o różnicach pomiędzy statkami o długości ponad 150 m i mniejszych oraz o braku potrzeby znajomości oznakowania statków. Metaforyczność made in Sikpbulba i Były_User 934585 .

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
ins, ja przynajmniej napisałem jaka jest moja opinia, Ty nie napisałes niczego merytorycznego od bardzo dawna. Więc twoje słowa skwituje głównie wzruszeniem ramion. Owszem znajomość dokładnego oznaczenia statków jest całkwicie zbędna.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 09:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Maciek, cały czas nas przekonujesz,że znajomość wielu rzeczy jest zbędna, Jacek za Tobą poszedł w swoich wypowiedziach i wybrał najmniej szczęśliwy przykład, przyznam Ci rację, że nie musisz znać na wyrywki światełek, sam zresztą, gdy tłumaczę na nocnych wachtach jak w praktyce podejść do zagadnienia, to to upraszczam.
Ale podstawy trzeba znać i pewnie je znasz, ale ja dalej twierdzę, że masz manierę tumiwisizmu i oznajmiasz to przy każdej okazji.
Te podstawy to odróżnienie statku w drodze od tego co na kotwicy czy mieliźnie, rybola, już bez rozróżnienia,czym łowi i z której strony ma narzędzie połowowe, jachtu żaglowego od statku o napędzie mechanicznym, a te z mechanicznym czy są duże czy małe,( więc tu akurat podłożył się Jacek i od samego początku nie da sobie tego wytłumaczyć) jak widzisz nie jest tego wiele, do tego kilka prawideł, chociaż nie wiem czy miałem prawo do tej wypowiedzi.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 09:45 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
No to poświęciłem trochę czasu i odszukałem w swoich dawnych podręcznikach co tam jest o światłach. I tak w Żeglarz i sternika jachtowy autorów Andrzeja Kolaszewskiego i Piotra Świdwińsiego mamy 50 przykładów oznakowania statków morskich, w tym kilka to znaki dzienne. Natomiast Stefan Wysocki w swojej książce Żeglarstwo sternik jachtowy podaje tylko 13 przykładów oznakowania statków.
No to, który autor dobry a który zły? ;)

@doktorze postaraj się zrozumieć, że dla tych na jachtach naprawdę nie ma różnicy między statkami o takiej czy in ej długości. One wszystkie są duże i niebezpieczne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 10:01 
skipbulba napisał(a):
przynajmniej napisałem jaka jest moja opinia


Nie zwracając żadnej uwagi na fakty., w myśl zasady, ze kłamstwo powtarzane po wielokroć staje się prawdą. Podobno, według klasyka.
Chamskie wypowiedzi pierdziocha o języku polskim i wycieczki osobiste pod adresem doktora, na przykład, są dla Ciebie merytoryczne.
Pierdziel w rzeczywistości sprowadził dyskusję ad absurdum przedstawiając w modelowy sposób jak się bedzie bronił w sadzie, kiedy tego "mało widocznego" zeglarza już rozjedzie. A tymczasem pomijając już to, ze ma dołozyć wszelkiego starania w celu wczesnego wykrycia wszystkiego co dookoła, moze się z tym wszystkim porozumieć za pomocą VHFu (także każdy jacht w drugą stronę, uzgadnianie przejścia jest powszechna praktyką pomiędzy statkami w razie jakichkolwiek wątpliwości), nie pisze wprost, że ten sam MPZM (wcześniej przez pierdziocha uparcie zwany Colregiem, ale sądząc z wywodu podszkolił się w języku polskim) każe mu wyraźnie przy graniczonej widoczności zmniejszyć prędkość, a nie epatpować się, że przy piętnastu węzłach ma cztery minuty na podjecie decyzji. Skoro jest na tym mostku w pracy to niech pracuje , za to mu płacą, za przestrzeganie przepisów MPZMu również.
Wszyscy tu psychologizują na potegę, jakby to był portal jakiś psychologów, bo że amatorów to widać na odległość. Ja też poamatorzę.
Czy wiedza i doświadczenie pierdziela mogą się przydać komuś w praktyce wiedzą przekazaną ze znastwem wielu spędzonych na morzu lat, setkami przestudiowanych książek, przemyślanych zagadnień, doświadczeń swoich i równie zawodowych kolegów?
Pewno, że może, pod warunkiem, że pierdzioch porzuci swą nieomylność... chociaż nie, pierdziel nie wierzy we własną nieomylność, wierzy w swoje na wierzchu i stara się zapomnieć o kompleksach, w osiągnięciu normalności w niczym mu nie dopomagają grupy wyznawców z odciskiem liberalizacji i piętnem lemingów na mózgu (sorry Skipciu, to o Tobie)
Kurcze, popsychologizowałbym jeszcze trochę, ale nie potrafię.
Macie problem, panie i panowie, recytować Wolskiego na pamięć z czasów (niektórzy pamiętają) sześćdziesiątki a teraz wymyślać mu od dziadygów tylko dlatego, że nie zmimienił poglądów.
Pozdrowienia - Jarek Czyszek
PS dla fanów futbolu i partii rządzącej


Ostatnio edytowano 4 lip 2012, o 17:18 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Usunąłem zdjęcie na prośbę autora.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 10:04 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
ins napisał(a):
Były_User 934585 napisał(a):
Mieszanie w dyskusję mojego żyjącego ojca
W dyskusję to Ty sam wmieszałeś swego ojca.
Podałem przykład wpajanej od dziecka zasady zachowania zdrowego rozsądku, dotyczy to też zachowania się na wodzie jeśli uważasz to za głupotę to powiedz to jasno. Swoim kursantom też zabraniasz używania zdrowego rozsądku?
ins napisał(a):
Mam nadzieje, że dobrze zrozumiałeś co napisałem. Przepraszam Twego Ojca, nie Ciebie.Piotr Siedlewski

Czyli nadal uważas, że:
"Chyba upały odparzyły Tobie to co na szyi nosisz. Stopień Twego bredzenia przerasta wszelkie normy."
Skąd wiesz co na szyi noszę? Skąd wiesz, że noszę cokolwiek? No i gdzie to moje bredzenie skoro przepraszasz?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Mnie to na kursie uczyli : Jak w nocy od dziobu wyłoni się czerwone i zielone to trzeba s..........ć , a jak białe to patrzeć bo sie powinno oddalać . Druga zasada : Zielone do zielonego , czerwone do czerwonego i nic sie nie stanie kolego .

Przepisy przepisami , a życie życiem . Gdybym jeżdżąc motocyklem mając pierwszeństwo przejazdu zawsze w wierzył że inni też je respektują ..........dawno bym już nie żył .

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 10:34 
Micubiszi napisał(a):
pierwszeństwo przejazdu zawsze w wierzył że inni też je respektują


To w Polsce, nie będę się rozwijał z jakiego powodu bo chociaż ma to dużo do rzeczy to tutaj nie popchnie dyskusji do przodu.
Żegluga z natury jest międzynarodową.
Powiedz takiemu Szwedowi, że ma stać wtedy kiedy ma pierwszeństwo, albo Duńczykowi.
Norwegowi? Niemcowi?
W to, że polscy policjanci noszą na szyi pacyfe zamiast głowy jestem w stanie ochoczo uwierzyć ale w świat według polskiego policjanta już nie bardzo.

Pozdrowienia - Jarek


Ostatnio edytowano 3 lip 2012, o 10:36 przez tatajarek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
@tatajarek, to Twój kolejny merytoryczny post. Gratuluje.
A co do Wolskiego to sorry, ale nie trawie typa, jest beznadziejny :)

każdy Szwed, Norweg, Duńczyk i Niemiec zna podstawową zasadę kodeksu drogowego jaką jest zasada ograniczonego zaufania, która jak widac Tobie jest nieznana.

@Doktor, tak kompletny tumiwisizm dla "wiedzy tajemnej" te wszystkie przykłady, które przytoczyłeś są bez większego znaczenia znaczenia. Warto wiedzieć, ale niezbędne to nijak nie jest. To czy akurat ja wiem czy nie wiem, to inna sprawa, bez znaczenia dla meritum sprawy.

@Ins kogo nazywasz pieskiem, wzorze kultury i kindersztuby? :P

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 10:48 
skipbulba napisał(a):
@tatajarek, to Twój kolejny merytoryczny post. Gratuluje.

Wyczuwam nutę ironiczną.
Pewnie autoironiczną, bo przecież potrafisz zachować dystans do siebie, nieprawdaż, a kiedy się mylisz to nawet napisać, że się pomyliłeś.
Cytuję sam z siebie (strona czwarta tego wątku) ale nic nie szkodzi bo w zamęcie pewno nie przeczytałeś.
tatajarek napisał(a):
Polecam wiarę w zdrowy rozsądek, własną wiedzę i pożyteczną lekturę:
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=45&page=15
Te drzwi są już dawno wywalone na przestrzał.

Pozdrowienia - Jarek Czyszek

PS dopiero teraz doczytałem wątek bardziej szczegółowo. Pominąwszy fazę co kto o kim myśli i uważa, ja też jestem wielkim zwolennikiem tezy, że prawa należy przestrzegać, w tym prawa drogi, jezeli mamy mamy prawo drogi to należy utrzymać kurs i predkość. Problem w tym, ze (nie wiem z praktyki ale na filmach widziałem) na mostku statku są dużo lepsze warunki do uprawiania nawigacji i studiowania przepisów, w tym przepisów miejscowych niż na malutkim, zalewanym fala jachcie. Prócz tego nawigator statkowy jest certyfikowany (nawet jeśli jest to certyfikat szkoły morskiej w Odessie) i jakby z tego powodu bardziej w interpretacji przepisów sprawny. Zmierzam do tego, ze wielu żeglarzy (z praktyki) z oglądu ogólnego, nie znając niuansów i przepisów miejscowych wyciąga mylne wnioski co do swojego prawa drogi. (dziewięćdziesiąt procent jachtów pływających po obszarze VTS Zatoka) W tej sytuacji strategia wczesnego ustępowania z drogi wszystkiemu co większe daje zdecydowanie większe szanse na dobre przeżycie (bez zawałów i kołatania serca, zimnych potów, czy ości w gardle podczas spożywania piwa)

Pozdrowienia - Jarek


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 10:54 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Niech mnie ktoś objaśni - ale o co chodzi. Czyżby nadmiar wiedzy przeszkadzał w wolnym uprawianiu żeglarstwa, a niby czemu :-o . Jak ktoś uważa, że mu minimalna wiedza w tym zakresie wystarcza to OK, tylko niech ma świadomość ograniczeń z tego faktu wynikających i zachowa zdrowy rozsądek w pływaniu. Osobiście wole wiedzieć jednak więcej niż proponują niektórzy koledzy, czy z tego powodu ubyło mi wolności żeglarskiej - nie zauważyłem.

A tak w ogóle to dajcie sobie już spokój z personalnymi wycieczkami. Nikt tu nikogo nie przekona, a tylko straci. Każdemu może się zdarzyć, że palce na klawiaturze uwolniły się od rozumu.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś



Za ten post autor Krzys otrzymał podziękowania - 2: Maar, Roman K
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
ins napisał(a):

Widzę, że pieski się zbiegają by zajazgotać o interpunkcji. Ma to tyle wspólnego z meritum co medalik na szyi Jacka. Jak się nie ma nic do powiedzenia to szuka się błędów językowych.

Piotr Siedlewski


A jednak burak wyjdzie z pana instruktora. Takie to oczywiste. Agresja i epitety. Sam nic merytorycznego w tej dyskusji nie napisałeś. Uczepiłeś się 150 metrów i nie zauważasz tego co piszą rozmówcy - z punktu widzenia 40 stopówki nocą to nieistotne co ją rozjechało, istotne, żeby jej nie rozjechało. Merytorycznie /choć czasem złośliwie i z wycieczkami ad personam/ dyskutują inni. Ty masz za złe i dajesz temu wyraz. W zbożnym dziele przykrycia braku treści krasisz swoje wypowiedzi makaronizmami, bez zrozumienia i błędnie stosowanymi jak "made in Skipbulba", odsyłasz interlokutorów do słownika /patrz definicja meritum/ a tymczasem piszesz dość bełkotliwie. Możesz się śmiać z interpunkcji, stylistyki i gramatyki /także języka angielskiego/ ale to nie przypadek, że akurat sens twoich wypowiedzi trzeba Jackowi tłumaczyć, interpunkcja i kwestia ojciec - syn byłaby jasna jak słońce.

PS Od Piesków proponuję wyzywać raczej kolegów od przerzucania gnoju widłami, w czym, z racji wykształcenia, masz, jak mniemam, bogatą praktykę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 11:29 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Wróciłem, przeczytałem i zawyłem.
Jak to możliwe że jeden "kuracentyzm" Skipcia, sprowokował niektórych, wydawało by się kulturalnych ludzi, do wypowiedzi których poziom leży niżej, niż może zmierzyć najlepsza echosonda. :roll:

_________________
Pozdrawiam
Roman



Za ten post autor Roman K otrzymał podziękowanie od: JoEve
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2012, o 11:37 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Krzys napisał(a):
Niech mnie ktoś objaśni - ale o co chodzi. Czyżby nadmiar wiedzy przeszkadzał w wolnym uprawianiu żeglarstwa, a niby czemu :-o .

A kto powiedział, że nadmiar wiedzy przeszkadza. Jedyne co budzi moje zastrzeżenie to tworzenie obrazu w którym brak wiedzy równa się niebezpieczeństwo. Dla osoby będącej na łódce bardziej na bezpieczeństwo będzie wpływała umiejętność bezpiecznego gotowania na rozfalowanym morzu niż rozróżnienie na podstawie światełek długi statek płynie. A może są potwierdzone badania, że rany odniesione w wyniku kolizji ze statkiem o znanej długości goją się szybciej? ;)
Krzys napisał(a):
Jak ktoś uważa, że mu minimalna wiedza w tym zakresie wystarcza to OK, tylko niech ma świadomość ograniczeń z tego faktu wynikających i zachowa zdrowy rozsądek w pływaniu.

Ano własnie o to chodzi.
Krzys napisał(a):
Osobiście wole wiedzieć jednak więcej niż proponują niektórzy koledzy, czy z tego powodu ubyło mi wolności żeglarskiej - nie zauważyłem.

A jeżeli od tego czy potrafisz rozpoznać "statek zajęty pracami podwodnymi o długości 50m i większej, ograniczony w swojej zdolności manewrowej, gdy przeszkadza w żegludze i porusza się po wodzie" uzależnią czy na swojej łódce możesz popływać po zatoce to Twoja wolność będzie większa czy mniejsza?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 10:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Mam nadzieję, że głowy co poniektórych ostygły już na tyle, że można wątek otworzyć.

Uprasza się P.T. Szanowną Frekwencję o używanie głowy a nie cepa. Dla wycieczek osobistych dobrym kanałem jest mail, PW czy inne gadu-gadu!!! :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 13:15 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jacek Woźniak napisał(a):
A jeżeli od tego czy potrafisz rozpoznać "statek zajęty pracami podwodnymi o długości 50m i większej, ograniczony w swojej zdolności manewrowej, gdy przeszkadza w żegludze i porusza się po wodzie" uzależnią czy na swojej łódce możesz popływać po zatoce to Twoja wolność będzie większa czy mniejsza?

Posiadacz patentu/certyfikatu, uprawniającego do prowadzenia jachtów po wodach gdzie tego rodzaju jednostkę można spotkać powinien wiedzieć jak wobec takiej jednostki się zachować ponieważ ominięcie jej szerokim łukiem może się okazać niewykonalne.
Mam w domu jak najbardziej turystyczny przewodnik dla niemieckich żeglarzy - co jeść, jakie zabytki zwiedzać itd - wydawca nie wiedzieć dlaczego uznał, że wiedza na temat dwóch kul i rombów i odpowiadających im świateł jest ważna podobnie jak wiedza co oznacza niebieska tablica z błyskowym światłem na prawej burcie
Podkreślam. Jest to przewodnik dla turystów.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: adherent
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 21:43 

Dołączył(a): 6 lis 2010, o 21:36
Posty: 24
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Co oznacza ta niebieska tablica z blyskowym swiatlem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
grubypawel napisał(a):
Co oznacza ta niebieska tablica z blyskowym swiatlem?

To jest najważniejszy (IMHO) znak stosowany na śródlądowych drogach wodnych Europy. I jako jedyny nie znalazł się w programie szkolenia PZŻ.

Statek płynący niewłaściwą stroną szlaku żeglownego.
Znak ten jest umieszczany zawsze z prawej strony stanowiska sternika.


Załączniki:
030720101051.jpg
030720101051.jpg [ 228.91 KiB | Przeglądane 6556 razy ]
030720101049.jpg
030720101049.jpg [ 328.52 KiB | Przeglądane 6556 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
I jako jedyny nie znalazł się w programie szkolenia PZŻ.
Pewien jesteś, że jako jedyny? Poważnie pytam.
Nie jestem znawcą programu szkolenia i wymagań egzaminacyjnych na patent żeglarza jachtowego, ale jakoś nie bardzo widzę w tym programie miejsca dla CEVNI.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maar napisał(a):
Pewien jesteś, że jako jedyny? Poważnie pytam.
Na 99%, bo to zakres na żeglarza. Ale np. wymagana jest znajomość 1, 2 i 3 niebieskich stożków, a tego znaku nie.

No, i może się coś zmieniło przez ostatnie dwa lata, bo nie śledzę szczegółowo programów szkolenia PZŻ na żeglarza.

PS. Jak napiszę "jako jedyny istotny", to będzie 100% pewności :D

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 22:27 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):

Statek płynący niewłaściwą stroną szlaku żeglownego.
Znak ten jest umieszczany zawsze z prawej strony stanowiska sternika.


???
A ja cały czas myślałem że to oznakowanie statku płynącego w górę i pozostawiającego miejsce na mijanie ze swojej prawej burty.
Czyżbym popełniał przestępstwo nauczając na stopień żeglarza i zamieszczając to oznakowanie w testach egzaminacyjnych?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 23:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Stara Zientara napisał(a):
Statek płynący niewłaściwą stroną szlaku żeglownego.

ins napisał(a):
oznakowanie statku płynącego w górę i pozostawiającego miejsce na mijanie ze swojej prawej burty.

To nie to samo?
Z wyjątkiem "płynące w górę", bo na Renie noszą to również płynące w dół.

ins napisał(a):
Czyżbym popełniał przestępstwo nauczając na stopień żeglarza i zamieszczając to oznakowanie w testach egzaminacyjnych?

Pytaj swojego związku. W żadnym zatwierdzonym przez PZŻ podręczniku tego znaku nie znalazłem.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 23:23 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Ale znak jest w Rozporządzeniu MI z 28.04.2003. Szkoląc na państwowe stopnie i egzaminując na nie, to chyba miarodajnym źródłem informacji jest rządowy dokument normujący żeglugę, a nie podręcznik, który ma tylko adnotację " Zalecany przez Komisje Szkolenia PZŻ"

Przy okazji. Mój związek? Twój nie? Czyżbyś zrezygnował ponownie ze szkolenia i egzaminowania na stopnie w ramach programu PZŻ.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ins napisał(a):
Szkoląc na państwowe stopnie i egzaminując na nie, to chyba miarodajnym źródłem informacji jest rządowy dokument normujący żeglugę, a nie podręcznik, który ma tylko adnotację " Zalecany przez Komisje Szkolenia PZŻ"

To wyjaśnia dlaczego szkolenia muszą być obowiązkowe... bo związek zaleca błędne podręczniki.

Poza tym to jest w programie na żeglarza, a ja szkoliłem na stopnie morskie.

ins napisał(a):
Mój związek? Twój nie? Czyżbyś zrezygnował ponownie ze szkolenia i egzaminowania na stopnie w ramach programu PZŻ.
Jak sam zauważyłeś stopnie są państwowe, a do szkolenia na nie związek się przyssał jak do koryta. Z takim związkiem, który na żeglarzach żeruje, jakoś nie chce mi się identyfikować.

I na tym dyskusję zakończę, bo mam ważniejsze sprawy do załatwienia.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2012, o 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1336
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Stara Zientara napisał(a):
I na tym dyskusję zakończę, bo mam ważniejsze sprawy do załatwienia.

Z pewnoscia cos pilniejszego, niz przyjazd komisji egzaminacyjnej.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL