Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Przepisy polskie vs niemieckie https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=21630 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kiwaczek [ 30 mar 2015, o 11:37 ] |
Tytuł: | Przepisy polskie vs niemieckie |
Jak się maja Polskie przepisy żeglugowe do Niemieckich? Czy są takie same? Podobne? Zakładam, że te dotyczące morza są identyczne ale jak to jest w żegludze śródlądowej? Chodzi mi głównie o to co zawarte jest w Monitorze Polskim poz. 20 z dnia 29.01.1992 (zakładam, że są to obowiązujące przepisy ![]() |
Autor: | plitkin [ 30 mar 2015, o 11:55 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
Prawo drogi jest takie same. Lokalne przepisy mogą być bardziej uszczegółowione. Co konkretnie Ciebie interesuje? |
Autor: | kiwaczek [ 30 mar 2015, o 12:42 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
Chodzi mi np o sygnały dźwiękowe i znaki żeglugowe. |
Autor: | plitkin [ 30 mar 2015, o 13:12 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
Raczej w najwazniejszch rzeczach nie bedzie roznicy. |
Autor: | Stara Zientara [ 30 mar 2015, o 15:55 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
Jest jeden znak ważny i często stosowany, a u nas niewystępujący. viewtopic.php?p=159550#p159550 |
Autor: | kiwaczek [ 30 mar 2015, o 16:56 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
Właśnie takich różnic szukam ![]() |
Autor: | ins [ 30 mar 2015, o 17:10 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
kiwaczek napisał(a): Właśnie takich różnic szukam ![]() To nie jest żadna rożnica, ten znak występuje w przepisach polskich i raz po raz na szlaku Odry barkę z takim oznakowaniem spotkasz. Piotr Siedlewski |
Autor: | Stara Zientara [ 30 mar 2015, o 17:16 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
ins napisał(a): znak występuje w przepisach polskich Wskażesz paragraf?
|
Autor: | Marian J. [ 30 mar 2015, o 17:17 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
ins napisał(a): To nie jest żadna rożnica, ten znak występuje w przepisach polskich i raz po raz na szlaku Odry barkę z takim oznakowaniem spotkasz. Przed chwilą zajrzałem do przepisów żeglugowych wydanych przez Almapress (co prawda już trochę nieaktualnych) i jest przepis o stosowaniu niebieskiej tablicy. Zanim nie zaniechano dowozu węgla zestawami pchanymi do Wrocławia to jak byłem w rejonie jakiejś śluzy podczas śluzowania takiego zestawu to widziałem taką tablicę w pozycji poziomej gotową do użycia.
|
Autor: | piotr6 [ 30 mar 2015, o 17:23 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
Marian jaki ten znak ma numer? |
Autor: | Colonel [ 30 mar 2015, o 17:30 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
Dz.U.2003.212.2072 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych § 6.04. Mijanie - podstawowe zasady Na drogach wodnych kategorii I 1. Przy mijaniu statki idące w górę powinny, uwzględniając miejscowe warunki i ruch innych statków, ustąpić drogi statkom idącym w dół. 2. Statki idące w górę, pozostawiając statkom idącym w dół wolną drogę ze swej lewej burty, nie podają żadnych sygnałów wzrokowych. 3. Statki idące w górę, pozostawiając statkom idącym w dół wolną drogę ze swojej prawej burty, powinny w odpowiednim czasie z prawej burty: a) w dzień - pokazywać jasnoniebieską tablicę w połączeniu z białym migającym światłem albo wyjątkowo, gdy pokazywanie niebieskiej tablicy jest niemożliwe, pokazywać i poruszać, zamiast tablicą, jasnoniebieską flagą, b) w nocy - pokazywać jasne, białe, migające światło, z którym jednocześnie mogą pokazywać jasnoniebieską tablicę. |
Autor: | ins [ 30 mar 2015, o 17:35 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
Stara Zientara napisał(a): ins napisał(a): znak występuje w przepisach polskich Wskażesz paragraf?§ 6.04. Mijanie - podstawowe zasady Na drogach wodnych kategorii I 1. Przy mijaniu statki idące w górę powinny, uwzględniając miejscowe warunki i ruch innych statków, ustąpić drogi statkom idącym w dół. 2. Statki idące w górę, pozostawiając statkom idącym w dół wolną drogę ze swej lewej burty, nie podają żadnych sygnałów wzrokowych. 3. Statki idące w górę, pozostawiając statkom idącym w dół wolną drogę ze swojej . prawej burty, powinny w odpowiednim czasie z prawej burty: a) w dzień - pokazywać jasnoniebieską tablicę w połączeniu z białym migającym światłem albo wyjątkowo, gdy pokazywanie niebieskiej tablicy jest niemożliwe, pokazywać i poruszać, zamiast tablicą, jasnoniebieską flagą, b) w nocy - pokazywać jasne, białe, migające światło, z którym jednocześnie mogą pokazywać jasnoniebieską tablicę. Piotr Siedlewski |
Autor: | Stara Zientara [ 30 mar 2015, o 17:37 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
Colonel napisał(a): § 6.04. Mijanie - podstawowe zasady Jasne.Oczywiście, szukanie tego znaku w rozdziale IIA. "Sygnalizacja w drodze" jest przejawem nadmiernie optymistycznej wiary w umiejętności naszych urzędasów. ![]() |
Autor: | piotr6 [ 30 mar 2015, o 17:39 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
Dobrze,że się znalazł. |
Autor: | Marian J. [ 30 mar 2015, o 17:40 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
To nie jest znak oznakowania żeglugowego jako tako tylko element wyposażenia statku. Przytoczę przepis: Mijanie podstawowe zasady: §89 pkt.3 Statki idące w górę, pozostawiając statkom idącym w dół wolną drogę ze swej prawej burty, powinny w odpowiednim czasie z prawej burty: a) w dzień - pokazywać jasnoniebieską tablicę ...itd... Oczywiście według mojej książki nr paragrafu jest nieaktualny bo widzę, że już ktoś podał |
Autor: | Stara Zientara [ 30 mar 2015, o 17:57 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
Marian J. napisał(a): To nie jest znak oznakowania żeglugowego jako tako tylko element wyposażenia statku. Wskazany przeze mnie rozdział opisuje właśnie światła i tablice będące elementami wyposażenia statku. Umieszczenie jednego takiego elementu w zupełnie innym rozdziale świadczy o nieporadności w tworzeniu prawa.
|
Autor: | Marian J. [ 30 mar 2015, o 18:00 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
Stara Zientara napisał(a): Wskazany przeze mnie rozdział opisuje właśnie światła i tablice będące elementami wyposażenia statku. Korzystałem z książki z trochę nieaktualnymi przepisami i nie mogłem znaleźć. I odpowiedziałem intuicyjnie, widzę, że się myliłem.
|
Autor: | Colonel [ 31 mar 2015, o 08:20 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
Moja przewaga polegała na tym, że wpisałem słowo niebieski w wyszukiwarkę LEXA |
Autor: | ins [ 31 mar 2015, o 13:16 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy polskie vs niemieckie |
kiwaczek napisał(a): Jak się maja Polskie przepisy żeglugowe do Niemieckich? Czy są takie same? Podobne? Zakładam, że te dotyczące morza są identyczne ale jak to jest w żegludze śródlądowej? Chodzi mi głównie o to co zawarte jest w Monitorze Polskim poz. 20 z dnia 29.01.1992 (zakładam, że są to obowiązujące przepisy ![]() Podobnie jak na morzu nie ma wielkich rożnic w przepisach polskich i niemieckich, gdyż oba kraje podobnie jak wiele innych sa sygnatariuszami -European Code for Inland Waterways http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... 115r4e.pdf Piotr Siedlewski |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |