Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 lip 2025, o 22:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
na chwile obecna udalo sie zlikwidowac problem, od wymiany dlawicy nie uciekne, jednak zime przetrzymam na wodzie.
Zsunalem dlawice prawie do samego konca, zrobilem jeden oplot z gumy samowulkanizujacej dookola wewnetrznej czesci. Nasunalem dlawice na smarze i zacisnalem nowymi opaskami.
Nie cieknie.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Brawo ;)

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 15:41 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 21:00
Posty: 15
Lokalizacja: Barcelona
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Morski
Jeanneau napisał(a):
Sama wymiana jest bardzo prosta, ale musisz wyjąć jacht z wody.

Tutaj wszystko zależy od tego jak masz mocowany wał do przekładni.
U mnie jest sam wał jest na końcu nagwintowany. Na wał wchodzi taki duży talerz, który się przykręca do przekładni. Żeby wyjąć wał trzeba ten "talerz" odłączyć od wału. U mnie nie było opcji, żeby to zrobić samemu. Ostatecznie musiałem zlecić mechanikowi, który musiał sam zrobić "puller" (ściągacz?) bo żaden dostępny nie wchodził (za mało miejsca).

Zrobić taki puller jest stosunkowo prosto. Musisz mieć płytkę solidnej grubej stali. Wywiercić w niej dziury tak, żeby pokrywały się z dziurami w "talerzu" a w środek płytki wkręcasz solidną śrubę, która będzie pchała wał w środku talerza.

U mnie też ciekło, ale tylko przy pracy silnika podczas wibracji. Po kilku latach dławica traci swoją elastyczność i trzeba ją wymieniać co jakiś czas. Regularne smarowanie o którym wspomniał Marek wydłuża żywotność. Jak kupisz oryginalną dławicę Volvo to smar będzie w zestawie i starcza na kilka smarowań.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Smar to ja mam nawet ze 2 tuby. Jak mam zamontowany wal widać na zdjęciach. Na razie sytuacja opanowana. Jednak nie ucieknie od zmiany dławica na nową.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 15:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 21:00
Posty: 15
Lokalizacja: Barcelona
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Morski
Paco napisał(a):
Smar to ja mam nawet ze 2 tuby. Jak mam zamontowany wal widać na zdjęciach. Na razie sytuacja opanowana. Jednak nie ucieknie od zmiany dławica na nową.

Faktycznie, nie zauważyłem. Wygląda na to, że wystarczy odkręcić te 4 śruby i gotowe. Szczęściarz! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Zastanawiam się nad zmianą tego na wodzie. Ale z 2 strony boje się ze coś pójdzie nie tak no i nabiorę wody po koje

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 16:11 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 21:00
Posty: 15
Lokalizacja: Barcelona
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Morski
Paco napisał(a):
Zastanawiam się nad zmianą tego na wodzie. Ale z 2 strony boje się ze coś pójdzie nie tak no i nabiorę wody po koje

Ja bym nie miał odwagi. Pamiętaj, że oszczędny płaci dwa razy. W tym wypadku w najlepszym razie zaoszczędzisz koszt dźwigu. W najgorszym utopisz jacht i będziesz koszty liczył w tysiącach..

Bardzo wiele rzeczy może pójść nie tak. Teoretycznie jak będziesz miał kołek odpowiedniej wielkości pod ręką, jachtu raczej nie utopisz. Z tym, że, żeby kołek wsadzić musiałbyś wał wypchnąć za burtę.. Ale to tylko teoretycznie.
Masz dość mało miejsca, żeby zdjąć starą dławicę i założyć starą. Musisz na tyle mocno wysunąć wał, żeby mieć na to miejsce. Podczas tej operacji równie dobrze może Ci się wał wyślizgnąć i wylecieć przez dziurę do wody..Miłego nurkowania w zapewne lodowatej wodzie. Czysta jest chociaż w Twoim porcie? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 16:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Wał pewnie nie wyleci, bo wcześniej oprze się na płetwie sterowej (skegu). Ale wymiana dławicy na wodzie to operacja ryzykowna. Jeżeli się mimo wszystko zdecydujesz, to daj znać, warto będzie wcześniej ustalić plan działania.
Pamiętaj też, że masz tuleję do wymiany i jak już odepniesz wał od skrzyni i zdemontujesz dławicę, to jest to okazja do wymiany tulei niepowtarzalna.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Hehehehe woda jest bardzo czysta ale w miejscu jakim stoję obecnie mam do dna 15m. W dodatku nie wiem na ile mogę cofnąć wał bo ster jest zaraz za srubą.
Koszt dźwigu to ok 2000NOK wiec tez nie mało. A jak zgubę wał to nurek weźmie nie wiele mniej.
Najważniejsze że się nie leje. Jutro i tak podejde sprawdzić co i jak. Trochę dużo zmiennych niewiadomych

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jeanneau napisał(a):
Wał pewnie nie wyleci, bo wcześniej oprze się na płetwie sterowej (skegu). Ale wymiana dławicy na wodzie to operacja ryzykowna. Jeżeli się mimo wszystko zdecydujesz, to daj znać, warto będzie wcześniej ustalić plan działania.
Pamiętaj też, że masz tuleję do wymiany i jak już odepniesz wał od skrzyni i zdemontujesz dławicę, to jest to okazja do wymiany tulei niepowtarzalna.

Zrobię to na wiosnę a do tego czasu zakupie co potrzeba. Łatwiej będzie zrobić to na stojaku. A i jeszcze log przy okazji odetkam hehe

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 16:27 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 21:00
Posty: 15
Lokalizacja: Barcelona
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Morski
Paco napisał(a):
A i jeszcze log przy okazji odetkam hehe

Jaki masz log? To akurat można spokojnie robić na wodzie. Robię to średnio co 2-3 tygodnie bo zarasta bardzo szybko.

Musisz mieć zaślepkę. Jak nie masz oryginalnej to będziesz musiał dobrać coś o podobnej średnicy. Dobre są kołki w kształcie stożka. Wyciągasz log i szybko wkładasz zaślepkę. Jak zrobisz to sprawnie to wody naleci bardzo mało. Spokojnie do wytarcia gąbką albo ścierką..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 16:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13859
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Paco napisał(a):
W dodatku nie wiem na ile mogę cofnąć wał bo ster jest zaraz za srubą.


Miejsca jest mało do cofnięcia wału by założyć nową dławicę, ale być może jak rozkręcisz piastę, to wystarczy.
Wał Ci nie wyleci, bo oprze się na płetwie sterowej.
Cofając wał nie nabierzesz wody, tylko czy dasz radę wprowadzić go na miejsce do piasty?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 16:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
dogeroski napisał(a):
Paco napisał(a):
A i jeszcze log przy okazji odetkam hehe

Jaki masz log? To akurat można spokojnie robić na wodzie. Robię to średnio co 2-3 tygodnie bo zarasta bardzo szybko.

Musisz mieć zaślepkę. Jak nie masz oryginalnej to będziesz musiał dobrać coś o podobnej średnicy. Dobre są kołki w kształcie stożka. Wyciągasz log i szybko wkładasz zaślepkę. Jak zrobisz to sprawnie to wody naleci bardzo mało. Spokojnie do wytarcia gąbką albo ścierką..

Słabo mam z miejscem bo log jest odbudowany. Nie da się go wyciągnąć przez pokład. Nie puści mnie szafka.
Obecnie mam 2logi wiec nie mam ciśnienia. Drugi działa bez problemu a i wyciągnąć go nie ma problemu.
Marek wiec co poza dławica wymienić? Co kupić?

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Tuleję metalowo gumową z ang. cutless bearing.
No i anody na wał i na śrubę.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Andy zakładałem świeże. Linka do tulejki Wojtku proszę :rotfl:

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
dzisiaj zapuscilem silnik na lekko wstecz, po 45min krecenia i mieszania wody przy kei przecieku nie stwierdzilem.
Cieszy mnie to ze rowniez po nocy pod walem bylo sucho :)


Załączniki:
walek.jpg
walek.jpg [ 89.53 KiB | Przeglądane 2786 razy ]

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 12:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13859
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
W przypadku ewentualnego przecieku zabuduj sobie pompę zęzową automatyczną ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 12:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Wojtku mam, ale chce zalozyc wydajniejsza

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Miałeś więc wyciek u nasady dławicy. Faktycznie wystarczyło lepiej doszczelnić dławicę w tym miejscu, żeby zażegnać problem. Miejsce przecieku nie jest miejscem pracującym, więc wymiana dławicy na dobrą sprawę nie jest wymagana. Przeciek za styku z wałem w tym cieńszym miejscu, gdzie dławica pracuje jako simering, kwalifikuje ją do wymiany.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Marku, ale warto by i tak ja zakupic nowa dlawice i miec ja gdzies w jaskolce :D

kolejnym wyzwaniem jest przygotowanie do zimowania, nowe brezenty, nowy stelaz, ale to juz w osobnym watku

a w ogole to namawiam zone by sie do ciebie wybrac na jakis urlop :)

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2014, o 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Paco napisał(a):
a w ogole to namawiam zone by sie do ciebie wybrac na jakis urlop

Zapraszam.
W piątek lecę na wyspy. Tam jest zawsze lato :D

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL