Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 22:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 315 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 maja 2015, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Efekt niedzieli i dzisiejszego popołudnia. To jeszcze nie koniec, pozostały do zrobienia (w części) te cholerne łuczki przy dennikach. Doszlifowanie ewentualnych nierówności. No i porządek trzeba zrobić, w sensie, że opróżnić koje przed laminowaniem. Zresztą porządek zawsze warto robić, ech.


Załączniki:
DSCF4022_2.jpeg
DSCF4022_2.jpeg [ 98.3 KiB | Przeglądane 5474 razy ]

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl

Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2015, o 22:19 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
myszek napisał(a):
To jeszcze wyjaśnij, proszę,

Tak w kilku zdaniach trudno to zrobić. Może użyję porównania. Teownik przyspawany do stępki i sworznie wiercone w jego PS przez półkę i środnik-paranoja konstrukcyjna. Bez sensu jest wypełnianie masywnym laminatem denników bo koszt byłby duży bo laminowania z przerwami technologicznymi od cholery i dziury na sworznie w środku mocnika to chore...........w linku wszystkie konstrukcje są złe.........np. zagięte fajeczki w zalanym ołowiu-sworznie "wysuwają" się z ołowiu pod obciążeniem, robi się szpara na łączeniu kadłub balast a potem odpada. Podobnie było na Carterach......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2015, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Tomek - jaką grubość poszycia masz tam gdzie będą śruby balastowe ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2015, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
jaką grubość poszycia masz tam gdzie będą śruby balastowe


Około 35 - 40 mm. To przez ten występ (wgłębienie). Dno obok występu ma około 15 mm grubości, dalej może mniej, nie wiem.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2015, o 23:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Co do projektu, to każdy pomysł czy koncepcję można zrobić dobrze lub źle. Tutaj istotne są detale: odległości sworzni od denników, poziomowanie podkładek, brak ostrych załamań w laminacie, przygotowanie pianki pod laminowanie, gładkość powierzchni, warstwy laminatu, zakładki i tak dalej. W efekcie ma powstać skrzynia o odpowiedniej wytrzymałości.
Sam projekt jest realny technologicznie i maksymalnie niekłopotliwy. Do tego tani.
Jak wredne jest laminowanie grubej warstwy laminatu, to już wiem. Długie sworznie mogą być jeszcze gorsze, jeżeli nie są idealnie proste. U mnie proste nie są, i to już wywołało trochę kłopotów.
Remont jachtu jest zawsze gorszy od budowania, bo trzeba się liczyć z tym co jest, co już mamy. I do tego się dostosować.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: jedrek, Magister
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2015, o 09:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zupełnie z innej strony (ale skoro była już mowa o oświetleniu). Wczoraj po raz pierwszy miałem okazję sprawdzić nowe oświetlenie na jachcie w nocy (skończyliśmy o godzinie 22).
Nowa lampka centralna sprawdziła się znakomicie, nie było potrzebne oświetlenie dodatkowe. Podział jej na dwie części z dwoma wyłącznikami był strzałem w dziesiątkę. Lampki nad kambuzem i nad częścią techniczno/nawigacyjną świecą może aż za mocno, ale z kokpicie przeszkadza to mało albo bardzo mało (rozmieszczenie jest ważne).
Ale to wszystko było do przewidzenia ;)
Natomiast absolutnym hitem jest oświetlenie, teoretycznie rozdzielni a w praktyce całego kącika, na czerwono, czerwoną żarówką/lampką diodową.
To było przewidziane już rok temu, w rozdzielni było gotowe wyjście i włącznik, ale zrealizowałem to dopiero tej zimy. Żarówka diodowa w postaci płytki (jak w innych lampkach, ale podłużna z trzema czerwonymi diodami), przykręcona bezpośrednio do sufitu za listwą która tam jest, świetnie, wręcz rewelacyjnie, oświetla cały kącik a lekką poświatą całą kabinę, właśnie na czerwono. Wzroku nie męczy, sporo widać, może świecić np podczas regat całą noc.
Już nie wspominam, że efekt wizualno/nastrojowy jest ciekawy ;)
I to wszystko za kilkanaście złotych plus robocizna.
Polecam bardzo, na nocne pływanie jak znalazł.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2015, o 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Natomiast absolutnym hitem jest oświetlenie, teoretycznie rozdzielni a w praktyce całego kącika, na czerwono, czerwoną żarówką/lampką diodową.


Posuń się dalej i zrób sobie zdublowane oświetlenie czerwone na całym jachcie.
Mam tak od lat i bardzo sie to przydaje w nocnym pływaniu.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2015, o 15:03 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
oświetlenie czerwone

Ja preferuję niebieskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2015, o 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1219
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
waliant napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
jaką grubość poszycia masz tam gdzie będą śruby balastowe


Około 35 - 40 mm. To przez ten występ (wgłębienie). Dno obok występu ma około 15 mm grubości, dalej może mniej, nie wiem.


Jak 35-40mm to jeszcze ujdzie ;)

Niemniej, z zasady jednak więcej wytrzymuje deska na sztorc (a kobieta na płask) :mrgreen:

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2015, o 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
myszek napisał(a):
Jak 35-40mm to jeszcze ujdzie ;)


Tam chyba jest więcej, tak na szybko palcem sprawdzane i wyszło więcej. Ale musiałbym zmierzyć, nie miałem czasu, może jutro.

myszek napisał(a):
Niemniej, z zasady jednak więcej wytrzymuje deska na sztorc (a kobieta na płask) :mrgreen:


Ale jak weźmiesz dwie deski, i je solidnie połączysz tworząc przekrój T, to będzie jeszcze mocniejszy. Tutaj laminat dna i laminat otaczający denniki ma tworzyć jedną całość.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
zrób sobie zdublowane oświetlenie czerwone na całym jachcie.


Hmm, ale u mnie ta jedna lampka w zasadzie załatwia oświetlenie całego jachtu... ;)

cors napisał(a):
Ja preferuję niebieskie


Przyznam że z niebieskim się nie spotkałem.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 05:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
waliant napisał(a):
Przyznam że z niebieskim się nie spotkałem.
Tylko mi nie mów, że nigdy nie widziałeś radiowozu na sygnale. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 10:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1219
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
waliant napisał(a):
myszek napisał(a):
Niemniej, z zasady jednak więcej wytrzymuje deska na sztorc (a kobieta na płask) :mrgreen:


Ale jak weźmiesz dwie deski, i je solidnie połączysz tworząc przekrój T, to będzie jeszcze mocniejszy. Tutaj laminat dna i laminat otaczający denniki ma tworzyć jedną całość.


Rzecz w tym, gdzie przykładasz obciążenie. W Twoim przypadku - dość absurdalnie, w najcieńszym punkcie, pośrodku przęsła, czyli tam, gdzie sztywność jest najmniejsza. To mogłoby być zaproszenie do uginania skorupy, zmęczenia materiału, odklejania od denników, wyrabiania otworów, powiększania luzów i dodatkowych obciążeń dynamicznych...

...gdyby nie to, że przy grubości 40mm "przęsło" ma proporcje szerokości do grubości zaledwie 3:1 i jest pewnie znacznie sztywniejsze od całej reszty. Przy tych proporcjach to zupełnie wszystko jedno, gdzie przykręcisz kil ;)
Denniki służą u Ciebie rozprowadzeniu obciążeń nie tyle z miejsc mocowań kila, ile z pancernej płyty dna na resztę skorupy. Czyli jest OK :)

Gdyby grubość dna wynosiła o połowę mniej, to już należałoby się dobrze zastanowić (a w co niektórych jachtach robionych oszczędnościowo do czarterów tak bywa).

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 15:15 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
myszek napisał(a):
W szczególności, na czym miałaby polegać jego wyższość nad tym, które można znaleźć np. tu:
http://www.sailmagazine.com/boatworks/w ... keels-fail

a podpis pod rysunkiem jest taki: When boats were made of wood, keel bolts were often secured with nuts located in pockets in the keel.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
jaszra napisał(a):
When boats were made of wood, keel bolts were often secured with nuts located in pockets in the keel.

Obrazek

Moje tłumaczenie: Jeśli jacht zbudowany jest z drewna, to sworznie balastowe często zabezpieczone są nakrętkami umieszczonymi w kieszeniach wewnątrz balastu. Moim zdaniem, chodzi o nakrętki w kieszeniach w balaście, a na rysunku są i na dennikach, czyli sworznie mają po dwie nakrętki - na górze i na dole. W czym problem???

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 17:15 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
robhosailor napisał(a):
W czym problem???

W jachtach konstrukcji drewnianej szpilki balastowe przechodzą przez denniki bo nie da się montować balastu do desek poszycia. W konstrukcjach laminatowych byłoby to rozwiązaniem karygodnym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
"Wułala!" :)


Załączniki:
DSCF4023_2.jpeg
DSCF4023_2.jpeg [ 80.2 KiB | Przeglądane 5186 razy ]

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl

Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: Marian Strzelecki, Ryś, zonti
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
"Wułala!" :)


Jaką gramaturą przylaminowałeś te denniki ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Na poprzedniej stronie wątku jest projekt zamieszczony przez corsa.

3 x BIAX 450
4 x mata 300

Na zakładki na górze denników i między dennikami.

P.S. Jak przeczytałem "przylaminowałeś" to przypomniał mi się dowcip o wozie z węglem (koń: tak, ty przywiozłeś). ;)

P.S.2 Jak widziałem jak Mariusz pracuje, to sobie pomyślałem, że jestem dupa a nie laminaciarz. Ale trochę się dzisiaj nauczyłem :mrgreen:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2012, o 12:53
Posty: 69
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No to w sobotę wodowanie :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
jaszra napisał(a):
W jachtach konstrukcji drewnianej szpilki balastowe przechodzą przez denniki bo nie da się montować balastu do desek poszycia.

Podobno w takich lodkach, poza dennnikami i deskami poszycia, istnieja jakies stępki i zestawy trzonowe, ktore mozna kleić i strugać dowolnie, oczywiscie z uwzglednieniem karbu i roznych tam takich - jak to w konstrukcji.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 20:16 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Catz napisał(a):
odobno w takich lodkach, poza dennnikami i deskami poszycia, istnieja jakies stępki i zestawy trzonowe...

...ale nie rozmawiamy o karace Kolumba.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Slyszalem o innych "jachtach konstrukcji drewnianej" - nie o nich pisales?
"Karaka Kolumba" szpilek balastowych nie miala.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 20:22 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
waliant napisał(a):
Jak widziałem jak Mariusz pracuje, to sobie pomyślałem, że jestem dupa a nie laminaciarz.

bo widzisz, w pewnym wieku człowiek ceni sobie profesjonalizm, nie biegnie napalony na ławeczkę w parku lecz woli ustronny profesjonalny przybytek. O adres proszę nie pytajcie. A o fachowców możecie.
p.s.
Fajnie, że Mariusz się spisał.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Catz napisał(a):
"Karaka Kolumba" szpilek balastowych nie miala.

A skąd wiesz? Myślisz, że miała tylko kamienie na stępce? Ja wiem, że już starożytni Fenicjanie mieli szpilki balastowe...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 20:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Tomek jak dla mnie za solidnie :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
jaszra napisał(a):
A skąd wiesz?

Obrazki widzialem.
jaszra napisał(a):
Ja wiem, że już starożytni Fenicjanie mieli szpilki balastowe...

W dennikach?
Catz Dennie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
Tomek jak dla mnie za solidnie :D


Bez stresu popłyniemy na Saillbook Cup :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 20:43 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
4 x mata 300

......proszkowa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
jaszra napisał(a):
Myślisz, że miała tylko kamienie na stępce?

NA? Szpilki do gory?
Catz Stępkowo

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Ostatnio edytowano 13 maja 2015, o 20:47 przez Catz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cors napisał(a):
......proszkowa.


Fakt, Mariusz narzekał, że gorsza do układania ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 20:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a proszkowa to jaka, możecie coś więcej

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 315 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL