Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 7 lip 2025, o 09:07




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 22:42 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Witam .
Umówmy się , że wszyscy mają rację . Coś tak jakby skrzynka była przekładkowa - sandwich laminatowo - ołowiany . Jak by co , to Niemiec , relatywnie rzadko , ale też potrafi pojechać po bandzie .
Zweryfikowałbym podejrzenie Wojciecha - jeżeli przeciekają miejsca , w których miecz przetarł laminat , a nie w których popękał laminat , to można jeszcze myśleć o odtwarzaniu konstrukcji - tej "przekładki" . Myślę , że wątpię .
Jeżeli laminat popękał , to wtedy na pewno zastosowałbym metodę Krasnoluda - wyprułbym ołów , oblaminował skrzynkę wykonując żebrowanie . Ołów możesz zachować i ulepić na piankę płasko na dnie w okolicy skrzynki mieczowej - na pewno w ten sposób zyskasz na stateczności w porównaniu z dotychczasowym rozwiązaniem .
Na razie , dopóki nie zdecydujesz co do metody naprawy , to tylko doradzić mogę - jeżeli laminat , to epoksydowo - szklany , ale o to też nie będę kopii kruszył .
Pozdrawiam .
Eugeniusz Panek



Za ten post autor Gienek otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13860
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
horst napisał(a):
Sailhorse madosyć dużą podstawową powieszchnię ożaglowania tj.grot z fokiem-21 m.
i chyba dlatego potrzebna ta waga.Długość to 6 m,a szerokość-2m.

Niema konieczności sugerowania się powierzchnią ożaglowania.
Żagle do "Omegi" wykonane według przepisów klasowych liczą nawet do 18,7m2 (grot i fok). Długość całkowita jachtu: 6,20 m, szerokość całkowita: 1,80 m. Lekki miecz.

Wcześniej proponowałem w ten sposób...
Wojciech1968 napisał(a):
Ewentualnie wykonaj laminowanie kilkuwarstwowe łącząc dno łodzi z krawędzią górną skrzyni mieczowej , która na Twojej łodzi jest nieosłonięta ołowiem.

Zostawiłbym ołów w taki stanie jak jest teraz.

Dlatego, że...
horst napisał(a):
Wewnątrz również jest ołów.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 23:14 

Dołączył(a): 1 kwi 2012, o 13:27
Posty: 21
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojtku pisałeś wcześniej o zalaminowaniu skrzynki z kadłubem(bo tam jest nieszczelność) od zewnętrznej strony.
Do tego również się przymierzam i już oczyściłem kadłub w koło skrzynki,ale tam też będę miał łączenie laminatu z ołowiem.Wraca pytanie:polimar czy epoksyd.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 23:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13860
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
horst napisał(a):
Wojtku pisałeś wcześniej o zalaminowaniu skrzynki z kadłubem(bo tam jest nieszczelność) od zewnętrznej strony.

Zalaminowałbym na nowo całą skrzynie mieczową kilkoma warstwami (3-4) maty szklanej aż do górnej krawędzi, tam gdzie jest oparta dłoń na foto.
Zakładkę maty na dno kokpitu dałbym minimum 10 cm .
Użyłbym żywicy poliestrowej.

Wypełnienie komory pianką wodoodporną... chyba Catz wiedział jaką. ;)


Załączniki:
P1020342.JPG
P1020342.JPG [ 266.67 KiB | Przeglądane 5241 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...

Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: horst
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2012, o 22:23 

Dołączył(a): 1 kwi 2012, o 13:27
Posty: 21
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witajcie.
Wojtku dziękuję za poświęcony czas.
Dzięki również za rady,które mi napisałeś,
ale muszę przyznać,
że chwilami byłem zirytowany niedowierzaniem w ołowianą skrzynkę.
Zwłaszcza Catz dawał popalić Swoimi wypowiedziami,
w których nie było żadnej porady tylko drwina,chociaż wstawiłem fotki skrzynki.
Jestem też ciekawy,
czy krasnolud w swoim Sailhorsie zajrzał do środka skrzyni mieczowej,
bo coś mi się zdaje,że nie.
Moja też z zewnątrz była oblaminowana zanim ją wyczyściłem.
Może się okazać,że pod laminatem u krasnoluda jest ołowiana skrzynka.
Skrzynka ma 32 cm.wysokości a miecz około 115cm i waży 190kg.,
więc moim skromnym zdaniem jej mocne wykonanie jest bardzo sensowne.
Zastanawiam się jaką matę zastosować,czy to ma jakieś znaczenie.
Chodzi mi o gramaturę,czy jakąś numerację.
Wojtku;co przemawia za tym,żeby zrobić to żywicą poliestrową a nie epoksydową?
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2012, o 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13860
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
horst napisał(a):
Wojtku;co przemawia za tym,żeby zrobić to żywicą poliestrową a nie epoksydową?

Tylko moja własna praktyka.
horst napisał(a):
Zwłaszcza Catz dawał popalić Swoimi wypowiedziami,
w których nie było żadnej porady tylko drwina,chociaż wstawiłem fotki skrzynki.

Mogę zapewnić Ciebie, że Catz wie o czym mówi.
Zanim wskazałeś, że od strony wewnętrznej skrzyni jest ołów trudno było się domyśleć nawet z foto, które wrzuciłeś. ;)
horst napisał(a):
Skrzynka ma 32 cm.wysokości

Znasz wymiar szerokości i długości skrzyni mieczowej ze strony wewnętrznej (od dna łodzi) ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2012, o 22:52 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Witam .
Catz życzył Ci dobrze i starał się nakierować Twój
tok rozumowania tak , abyś mógł pomóc sobie sam .
Twoja skrzynka jest laminatowa , a w niej masz zabudowany ołowiany balast .
Ołów nie jest tu materiałem konstrukcyjnym .
Łódka przecieka , ponieważ obciążony ołowiem laminat tego nie wytrzymuje
i pęka . Pęka wewnętrzna powłoka skrzyni . To nie jest pękanie pochodzące od uderzenia ,
ale zmęczeniowe .
Wykonanie nowej , zewnętrznej powłoki , nawet grubej nie usunie przyczyn .
Co najwyżej pękanie szybko przeniesie się w inne miejsce i któregoś dnia stracisz miecz i balast .
Laminowanie popękanych miejsc żywicą poliestrową będzie mało skuteczne , ponieważ w twoim popękanym laminacie , wzdłuż włókien szklanych siedzi sobie woda i skutecznie zapobiega związaniu ich z żywica poliestrową . Będzie coraz gorzej .
Reszta , to konsekwencje powyższych uwag .
Wybór , naturalnie , zależy od Ciebie .
Weź pod uwagę również to , że ja jestem magik-teoretyk , a Wojciech ma doświadczenie praktyczne .
Trzeba by coś skompilować .
Pozdrawiam .
Eugeniusz Panek .


Ostatnio edytowano 6 kwi 2012, o 23:05 przez Gienek, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Gienek otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2012, o 22:57 

Dołączył(a): 1 kwi 2012, o 13:27
Posty: 21
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Właśnie byłem ją zmierzyć.
Jej długość to 57,5 cm.a grubość 5 cm.
Te wymiary są bez tych wzmocnień,które przedłużają konstrukcję skrzynki.
Mówię o tych częściach z otworami.
A tzw.miecz szpara ma długości 55cm. i 2 cm szerokości.

***********

Gienek napisał(a):
Twoja skrzynka jest laminatowa , a w niej masz zabudowany ołowiany balast .
Ołów nie jest tu materiałem konstrukcyjnym .


Gienek;nie wiem dlaczego z uporem twierdzisz,
że skrzynka jest laminatowa i że ołów nie jest materiałem konstrukcyjnym.
Moim zdaniem jest całkiem inaczej a skrzynka (ołowiana) była przylaminowana od wewnętrznej i zewnętrznej strony kadłuba.Dwa posty wstecz pisałem dlaczego twierdzę,
że taka konstrukcja skrzynki jest potrzebna.


Ostatnio edytowano 6 kwi 2012, o 23:43 przez horst, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2012, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13860
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Gienek napisał(a):
Wykonanie nowej , zewnętrznej powłoki , nawet grubej nie usunie przyczyn .

Gienek Horst wspomniał, że wewnętrzna strona
skrzyni mieczowej zbudowana jest z ołowiu.
Uważam, że będzie to balast wewnętrzny.
Zaś z zewnętrznej zdjął stary laminat, który
stanowił zasadniczą część laminatowej skrzyni mieczowej.
I moja propozycja odbudowy laminatu z połączeniem dna kokpitu
z górą krawędzią skrzyni mieczowej powinna załatwić sprawę.

Z biegiem czasu znajdziemy rozwiązanie. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2012, o 23:57 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Odpowiadam , ponieważ nie chciałbym , aby moje milczenie
było poczytane za lekceważenie , czy coś takiego .
Nie pozostaje nic innego , tylko się z Wami zgodzić .
Cóż , nie potrafię pomóc . Ale się starałem .
Pozdrawiam .
Eugeniusz Panek



Za ten post autor Gienek otrzymał podziękowanie od: horst
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2012, o 23:59 

Dołączył(a): 1 kwi 2012, o 13:27
Posty: 21
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojciech1968 napisał(a):
Zaś z zewnętrznej zdjął stary laminat, który
stanowił zasadniczą część laminatowej skrzyni mieczowej.


Wojtku;na drugim zdjęciu,które wykonałem w trakcie oczyszczania skrzynki
z pianki i laminatu widać,że tego laminatu było cieniutko,tzn.była tylko jedna warstewka
maty.Grubiej było tylko przy samym kadłubie.Dlatego moim zdaniem laminat na ołowiu nie był konstrukcją,tylko połączeniem ołowiu z kadłubem.

***********



Załączniki:
Komentarz: To zdjęcie,na którym widać jak cieniutko jest maty,która była "położona" po uprzednim pomalowaniu ołowiu żółtą farbą.
P1020316.JPG
P1020316.JPG [ 270.47 KiB | Przeglądane 5146 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 00:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13860
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
W takim razie jak wygląda wnętrze skrzyni mieczowej, czy jest tam laminat ?
Jeżeli tak to na jaką głębokość od dna przychodzi i od górnej krawędzi czy zachodzi na ołów , o którym wspomniałeś, że znajduje się wewnątrz skrzynki ?

Jaka była twardość pianki wypornościowej , duża, średnia, mała ?
Podłoga kokpitu była jednolita ze skrzynią mieczową , czy dolaminowana do skrzyni ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 00:35 

Dołączył(a): 1 kwi 2012, o 13:27
Posty: 21
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojciech1968 napisał(a):
W takim razie jak wygląda wnętrze skrzyni mieczowej, czy jest tam laminat ?


Laminat wchodzi w szparę skrzynki około 5 do 6 cm.od dołu.
I tam jest trochę powycierany i pęknięty laminat na łączeniu z ołowiem.
Od góry nie jest zalaminowana,tylko nakryta podłogą,tzn.żaglówka ma dwie powłoki.
Jest zewnętrzny i wewnętrzny kadłub a pomiędzy nimi jest pianka,dosyć twadrda.
Na zdjęciu widać wybrzuszenie podłogi a w nim osadzony miecz.

***********



Załączniki:
Komentarz: Wstawiłem to zdjęcie,na którym widać nieopuszczony jeszcze miecz.
P1010612.JPG
P1010612.JPG [ 245.26 KiB | Przeglądane 5139 razy ]
P1020347.JPG
P1020347.JPG [ 237.08 KiB | Przeglądane 5139 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 12:23 

Dołączył(a): 1 kwi 2012, o 13:27
Posty: 21
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Na zdjęciu widać wybrzuszenie podłogi a w nim osadzony miecz.To jest błędny tekst.

Powinno być:na zdjęciu widać wybrzuszenie podłogi a w nim osadzona skrzynka ołowiana.
Przepraszam za pomyłkę,ale była już późna godzina i byłem z lekka zmęczony.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13860
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Nie robiłbym nic innego jak to co proponowałem wcześniej ...
Wojciech1968 napisał(a):
I moja propozycja odbudowy laminatu z połączeniem dna kokpitu
z górą krawędzią skrzyni mieczowej powinna załatwić sprawę.

...nawet zwiększając ilość warstw maty szklanej od 6-8 nałożeń dla zwiększenia wytrzymałości skrzyni mieczowej.
Dobranie pianki wypornościowej będzie niemniejszym wyzwaniem.
Odpowiednia jej twardość po utwardzeniu była istotna pierwotnie
( stabilizowała poniekąd skrzynię mieczową i podłogę kokpitu )
i było by dobrze gdyby te parametry utrzymać.
Część wewnętrzna skrzyni mieczowej w wymiarach dość małych ...
horst napisał(a):
A tzw.miecz szpara ma długości 55cm. i 2 cm szerokości.

... przysporzy nieco więcej graczki w naprawie laminatu.
Raczej będzie to ręczna obróbka-szlifowanie kilku warstw starego laminatu .
Następnie wyprowadzenie nowego z nakładką na część dna kadłuba wokół otworu
skrzynki mieczowej. Nowy laminat zabezpieczyłbym topkotem.
Wojciech1968 napisał(a):
horst napisał(a):
Wojtku;co przemawia za tym,żeby zrobić to żywicą poliestrową a nie epoksydową?

Tylko moja własna praktyka.

Kadłub Twojego jachtu wykonany jest z laminatu poliestrowo-szklanego ( http://jverzijl.home.xs4all.nl/sailhorse/schilderen.htm ) i zapewne producent nie laminował innym rodzajem żywic skrzynki mieczowej,
Zatem zastosowałbym żywicę poliestrową do wyprowadzenia nowych powierzchni na skrzyni mieczowej.

Powyższe, to tylko moja propozycja. :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: horst
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 15:06 

Dołączył(a): 1 kwi 2012, o 13:27
Posty: 21
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojciech1968 napisał(a):
horst napisał(a):
A tzw.miecz szpara ma długości 55cm. i 2 cm szerokości.

... przysporzy nieco więcej graczki w naprawie laminatu.
Raczej będzie to ręczna obróbka-szlifowanie kilku warstw starego laminatu .
Następnie wyprowadzenie nowego z nakładką na część dna kadłuba wokół otworu
skrzynki mieczowej. Nowy laminat zabezpieczyłbym topkotem.



Cześć Wojtku.
Masz rację,
szpara jest wąziutka i ciężko z niej usunąć ten 6-io centymetrowy pasek starego laminatu.
dlatego chciałem pójść na łatwiznę i wyczyścić tylko to co luźne i nie przylega.
Ale to chyba nie dobry pomysł,bo przede wszystkim zrobi się za ciasna
i może nie bardzo trwała.


Wojciech1968 napisał(a):
Dobranie pianki wypornościowej będzie niemniejszym wyzwaniem.



Masz jakąś wiedzę na temat pianki?
Ja znam tylko tą ze sklepów budowlanych,
tzn.do oprawiania ram okiennych i futryn drzwiowych.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13860
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
horst napisał(a):
Masz jakąś wiedzę na temat pianki?

Może znajdziemy, Może ktoś podrzuci ...
Te budowlane nasiąkają wodą.
Kiedyś miałem piankę od producenta lodówek Silesia Rybnik
dwuskładnikowa. Nie mam obecnie dostępu.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 15:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 193
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Ja uważam że bez wycięcia całej skrzyni się nie obejdzie, bo tylko wówczas da się zrobić poprawnie. Podwójne dno wymaga zrobienia raz a dobrze, aby znowu go nie demolować.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński



Za ten post autor mariaciuncia otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 15:38 

Dołączył(a): 1 kwi 2012, o 13:27
Posty: 21
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Tak,ta z lodówek faktycznie nie nasiąka.
Mam jeszcze trochę czasu do wypełniania pianką,
ponieważ teraz jest trochę za zimno na kładzenie laminatu.(Czy mam rację)?
A co myślisz o pomyśle krasnala,który pisał o niebieskim styropianie na wypełnienie?
Chyba ma zamiar docinać jakieś bryły na wymiar?

***********

mariaciuncia napisał(a):
Ja uważam że bez wycięcia całej skrzyni się nie obejdzie, bo tylko wówczas da się zrobić poprawnie. Podwójne dno wymaga zrobienia raz a dobrze, aby znowu go nie demolować.


Ale mam dosyć dobry dostęp w tej chwili,
a przede wszystkim wolałbym tego nie wyrzucać w całości,
bo boję się,że nie założę jej tak samo jak jest teraz.
A dokładność musi być zachowana.
Masz rację,lepiej drugi raz tego nie robić.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13860
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
horst napisał(a):
Mam jeszcze trochę czasu do wypełniania pianką,
ponieważ teraz jest trochę za zimno na kładzenie laminatu.(Czy mam rację)?

Jest dobrze, gdy temperatura nie jest mniejsza jak 18 st. C podczas laminowania i do czasu pełnego utwardzenia laminatu.
horst napisał(a):
A co myślisz o pomyśle krasnala,który pisał o niebieskim styropianie na wypełnienie?
Chyba ma zamiar docinać jakieś bryły na wymiar?

To jest jego metoda, trudno mi się do niej odnieść gdy nie mam więcej danych.
horst napisał(a):
miecz około 115cm i waży 190kg.,

Wcześniej pisałem , że pierwotnie twarda pianka wypornościowa w Twoim jachcie stabilizowała skrzynię mieczową, w metodzie Krasnoluda tego nie uzyskasz.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Ostatnio edytowano 7 kwi 2012, o 17:03 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 193
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
horst napisał(a):
niebieskim styropianie

stosowany przy budowie chłodni jako izolacja od ziemi, powinien być skuteczny.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2006, o 20:59
Posty: 76
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Niebieski styropian nie nasiąka wodą i bardzo powoli się utlenia ten który mam siedział w tej łódce już 10 lat i nie było widać ubytków,skrzynka mieczowa stabilizowana jest wręgami sklejkowymi i nigdzie nie ma ołowiu,ale nie jestem pierwszym naprawiającym tą łódkę.
Z tego co wiem te łódki jako czysto regatowe o dużych obciążeniach kadłuba były robione tylko z epoksydu i dorabianie skrzynki mieczowej z polimalu wydaje mi się ryzykowne.
Remont mojej łódki robił jakiś niemiec 10 lat temy i gdyby nie spie...ł pokładu przez który dostawała sie woda to pływało by to nadal


Załączniki:
fresh 022.jpg
fresh 022.jpg [ 58.15 KiB | Przeglądane 5902 razy ]

Za ten post autor krasnolud otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13860
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Horst, tu mam nadzieję znajdziesz więcej informacji ...
http://jverzijl.home.xs4all.nl/sailhorse/

***********
Dodałem...
krasnolud napisał(a):
Z tego co wiem te łódki jako czysto regatowe o dużych obciążeniach kadłuba były robione tylko z epoksydu i dorabianie skrzynki mieczowej z polimalu wydaje mi się ryzykowne.

W materiałach z rekonstrukcji jachtu Sailhorse autor używa wyłącznie żywic poliestrowych .
Zakład produkujący kadłuby Sailhorse http://www.polybouwkeijser.nl/ również.

krasnolud napisał(a):
nigdzie nie ma ołowiu

W załączonym linku z rekonstrukcji zastosowano aluminium jako element skrzyni mieczowej.
Horst sprawdź dokładnie jakiego metalu użyto w Twoim jachcie.

Tu masz jeszcze rodzaj żywicy jaki zastosował autor http://www.polyservice.nl/Hechthars-PS-100-p-16219.html

Rekonstrukcja w Foto album http://jverzijl.home.xs4all.nl/sailhorse/


Załączniki:
Spantenkielkast.jpg
Spantenkielkast.jpg [ 106.18 KiB | Przeglądane 5881 razy ]
Kielkast.jpg
Kielkast.jpg [ 156.52 KiB | Przeglądane 5893 razy ]
Kielkastmat.jpg
Kielkastmat.jpg [ 162.7 KiB | Przeglądane 5893 razy ]
Binnenschaal.jpg
Binnenschaal.jpg [ 160.9 KiB | Przeglądane 5897 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...

Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowania - 2: Gienek, horst
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10923
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Mialem sie wiecej nie wtracac, ale jednak czuje sie w obowiazku przypomniec, ze nawet najtwardsza pianka i najtwardszy styropian nie moze byc traktowany/a jako element/material konstrukcyjny sam w sobie.
Olow tez zreszta nie....
Powodzenia,
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13860
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wojciech1968 napisał(a):
Catz napisał(a):
I co Ty na to Wojciech?

Będzie dobrze. ;)

Catz napisał(a):
Musi byc!
Catz

Dziękuję ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10923
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wojciech1968 napisał(a):
Dziękuję ;)

Niby za co?
Przeciez wiadomo, ze musi! ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13860
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Catz napisał(a):
nawet najtwardsza pianka i najtwardszy styropian nie moze byc traktowany/a jako element/material konstrukcyjny sam w sobie.

Zatem , czy najtwardsza pianka nie wzmacniała/stabilizowała konstrukcji ....skrzynki mieczowej łodzi Horsta ? ;)


Załączniki:
H1841sloop.jpg
H1841sloop.jpg [ 178.91 KiB | Przeglądane 5794 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...

Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: horst
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 23:43 

Dołączył(a): 1 kwi 2012, o 13:27
Posty: 21
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojciech1968 napisał(a):
W załączonym linku z rekonstrukcji zastosowano aluminium jako element skrzyni mieczowej.
Horst sprawdź dokładnie jakiego metalu użyto w Twoim jachcie.


Wojtku jestem pod wrażeniem.
Fajne linki z rekonstrukcji.
Muszę się przyznać,że zwątpiłem teraz trochę,
byłem pewny,że to ołów,ale być może to jakiś gatunek aluminium.
Na drugim zdjęciu jest już oblaminowana,niezbyt grubo.Prawda?

***********

Wojciech1968 napisał(a):
Catz napisał(a):
nawet najtwardsza pianka i najtwardszy styropian nie moze byc traktowany/a jako element/material konstrukcyjny sam w sobie.

Zatem , czy najtwardsza pianka nie wzmacniała/stabilizowała konstrukcji ....skrzynki mieczowej łodzi Horsta ? ;)


Na tym zdjęciu wyraźnie widać,że nie ma żadnych wręgów.
Zresztą ja u siebie też na takowe nie natrafiłem.
Również na wstawionym przez Ciebie linku ze zdjęciami z remontu,
też widać samą piankę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 23:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13860
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2376
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
horst napisał(a):
Na drugim zdjęciu jest już oblaminowana,niezbyt grubo.Prawda?

Dwie maty 450gr/m2 na strone.

W linku Spanten http://jverzijl.home.xs4all.nl/sailhorse/

Tego widziałeś, z tej samej stajni http://www.efsix.nl/



Rekonstrukcja http://efsix1397.blogspot.com/

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2012, o 00:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10923
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
horst napisał(a):
Zatem , czy najtwardsza pianka nie wzmacniała/stabilizowała konstrukcji ....skrzynki mieczowej łodzi Horsta ?

Nie. Nie konstrukcyjnie.
Pianka swietnie wzmacnia i usztywnia skorupe, ale nigdy "olowiana skrzynke mieczowa" z zeliwnym mieczem o wadze 190 Kg ulegajaca silnym naprezeniom, takze dynamicznym.
horst napisał(a):
byłem pewny,że to ołów,ale być może to jakiś gatunek aluminium.

A moze nie?
Naprawde nie bylo o co sie obrazac. I nadal nie ma.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL