Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 cze 2025, o 09:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1778 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 60  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 mar 2017, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
hymmm
Ktoś tam siem miem czepiał dopiero co odnosnie poliestrów i ich zastosowania w szkutnictwie, to w koncu jak to jest? Nada sie czy nie nada? No chyba ze jakies pochodnie robił zamiast lampek do utki ... albo moja ksywa tak kojąco działa na nerwy tudzież ...

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bartuss1nowy napisał(a):
hymmm
Ktoś tam siem miem czepiał dopiero co odnosnie poliestrów i ich zastosowania w szkutnictwie, to w koncu jak to jest? Nada sie czy nie nada? No chyba ze jakies pochodnie robił zamiast lampek do utki ... albo moja ksywa tak kojąco działa na nerwy tudzież ...
Chyba nie rozróżniasz żywicy poliestrowej od poliestrowej szpachlówki samochodowej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Szpachlowka to zywica z wypelniaczem czy sie mylę?

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bartuss1nowy napisał(a):
Szpachlowka to zywica z wypelniaczem czy sie mylę?

Niby tak, ale w tym wątku nie używamy poliestrów, tylko epidianu. Retrospekcje o wylewaniu żywicy poliestrowej z beczki na podłogę, nie mają żadnego związku z używaniem szpachlówki poliestrowej do wypełniania ubytków w blaszanym kadłubie. :-P

Sprawa jest prosta i ... złożona zarazem:
W szkutnictwie nader często buduje się kadłuby z żywicy poliestrowej zbrojonej włóknem szklanym w postaci warstw maty szklanej - kadłuby z laminatu poliestrowo-szklanego. W szkutnictwie używa się żywic epoksydowych w różnych celach np. do klejenia, szpachlowania itd. Buduje się również kadłuby z żywic epoksydowych zbrojonych włóknem szklanym w postaci warstw tkaniny szklanej - kadłuby z laminatu epoksydowo-szklanego. Zastosowanie żywic epoksydowych jest jednak nieco inne niż poliestrowych np. ze względu przyczepność epoksydu do różnych powierzchni z różnych materiałów, która jest zwykle dużo większa niż przyczepność żywic poliestrowych.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
mjs napisał(a):
korciło mnie, żeby pójść za ciosem (industrialnym) i ułożyć ją poziomo na koziołkach,.......

A trzeba było zakupić takie coś bhttp://www.denios.pl/shop/stacja-pobor ... -60l.htmlyło
:-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2017, o 10:48 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
U mnie było pseudo industrialnie. I owszem w beczki 220 l wkręcone były nyple i zawory 2 calowe z kolankami aby ładnie leciało, ale beczki leżały na kilku europaletach przy czym ostatnia paleta do góry "nogami" tak że pęknie mieściła się beczka z żywicą i beczka z utwardzaczem, pod zaworami kuwetki aby miało się gdzie wykapać po zabraniu wiaderka, system prawie przemysłowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2017, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
ninja napisał(a):
U mnie było pseudo industrialnie. (...)system prawie przemysłowy.

Ale czy dzwonił telefon? ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2017, o 21:39 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
bartuss1nowy napisał(a):
hymmm
Ktoś tam siem miem czepiał dopiero co odnosnie poliestrów i ich zastosowania w szkutnictwie, to w koncu jak to jest? Nada sie czy nie nada? No chyba ze jakies pochodnie robił zamiast lampek do utki ... albo moja ksywa tak kojąco działa na nerwy tudzież ...


Różnice i podobieństwa.

[Szpachlówka poliestrowa łatwo się szlifuje,szybko utwardza, ale niestety jest higroskopijna i chłonie wilgoć nawet z powietrza.

Szpachlówka epoksydowa
dłużej schnie, i trudniej się obrabia, ale jest w 100% wodoodporna i bardzo mocno wiąże praktycznie z każdym materiałem.

Jeśli zastosujesz szpachlówkę poliestrową to wcześniej czy później napęcznieje od wilgoci i odejdzie od blachy. Może również ( jeśli grubo kładziona) rozerwać laminat A jak odejdzie/rozerwie, to cała robota i koszty psu na budę.
Ale, Twoja łódka, Twoje pieniądze, Twój wybór :roll:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowania - 2: Były user, MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Prace przygotowawcze do sezonu 2017 ruszyły.
Dzisiaj początki, czyli czyszczenie wnętrza. Widać trochę "obcierek transportowych" i moich niedoróbek impregnacji. Trzeba zrobić retusze i poprawki - epidianem, oczywiście! Dzisiaj łódeczka wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

***
Udało mi się usunąć większość rozlanego E5 wraz z intruzjami (myszy i pająki) z posadzki, ale mam problem, z tym, co dalej? Lepi się okrutnie i trudno zmywa. Musiałbym użyć chyba cysterny octu, albo acetonu, albo innego ksylenu ... Ma ktoś jakiś pomysł???

Obrazek

Myślałem już, żeby wylać na to odpowiednią ilość Z1 i rozmieszać patyczkiem/szpachelką i utwardzić tę resztkę, ale nie wiem, czy to się uda.
:(

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
robhosailor napisał(a):
Ma ktoś jakiś pomysł???
Ręczniki papierowe i sporo rozpuszczalnika nitro.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Dostałem właśnie poradę od zawodowego szkutnika, petera - w skrócie: Ocet, dużo octu.

Dzięki!!! :green: Tak czułem, a teraz mam pewność. :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2017, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A może najpierw gorąca woda z detergentem, albo płyn EMIL? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2017, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Zima nie chce definitywnie odpuścić, a zdrowie nie bardzo zachęca do pracy pod chmurką - zresztą, zwykle deszczową, a ostatnio wręcz śniegową. Do tego w nocy mieliśmy dzisiaj (z 9 na 10 maja!!!) -5°C. Niby do 15 maja to się zdarza, ale tegoroczna wiosna jakaś taka ekstremalna się wydaje. :/

Znaczy, przygotowania do sezonu nawigacyjnego 2017 się snują, jak smród po gaciach - minął miesiąc i nic. Popatrzmy więc sobie, jak GIS-ami żeglują inni np. Simon Lew:



Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2017, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Nigdy się nie poddawaj! ;) :DD Trzeba było się trochę przemóc. ;)

Oszlifowałem pewne ubytki (otarcia "transportowe") i niedokładności epoksydu. Trochę tego jest.

Obrazek

Obrazek

Na dzisiaj mam dosyć! Przy pierwszej nadarzającej się okazji pomaluję to epoksydem, a następnie lakierem bezbarwnym UV.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: bartuss1nowy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2017, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 15:50
Posty: 897
Podziękował : 891
Otrzymał podziękowań: 436
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pod wzgledem urody drewno jest bezkonkurencyjne, ale jak chodzi o obsluge plastik jest najlepszy .



Za ten post autor kooniu otrzymał podziękowanie od: bartuss1nowy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2017, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
kooniu napisał(a):
Pod wzgledem urody drewno jest bezkonkurencyjne, ale jak chodzi o obsluge plastik jest najlepszy .


A tam głupoty gadasz, drewno to drewno i nic go nie przebije

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2017, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 15:50
Posty: 897
Podziękował : 891
Otrzymał podziękowań: 436
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bezobslugowosc tez nie ? :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2017, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Zalezy jak je zakonserwujesz lub jak bedziesz dbał, plastik tez moze być upierniczony z gory na dół.
Poza tym zalezy jeszcze jakie drewno, bo co innego jak robisz cos z w miare taniego surowca, a co innego jak jestes przy kasie i ładujesz jakies cuda teakowe z super lakierami, z przekładkami bawełnianymi itd, na wiekszych jachtach full wypas, na pokładach dominuje drewno, czy tylko jako ozdoba trudna w użytkowaniu?

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 07:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
kooniu napisał(a):
Pod wzgledem urody drewno jest bezkonkurencyjne, ale jak chodzi o obsluge plastik jest najlepszy .
Przecież to drewno pokryte plastikiem! :)

Wszystko wymaga konserwacji. Oczywiście, laminat, w ciągu pierwszego okresu eksploatacji, wystarczy umyć, oczyścić z glonów itd. i wygląda OK. Schody zaczynają się, kiedy trzeba walczyć ze skutkami wieloletniej osmozy.

U mnie, ubytki epoksydu są skutkiem paru czynników:

1. Niedokładności podczas wykonywania epoksydowej powłoki ochronnej - głównie z powodu mojej niestaranności, wynikającej m. in. z mojej kiepskiej kondycji - pracowałem w upale po kilkanaście minut i uciekałem do cienia, w niektórych miejscach położyłem epoksyd zbyt cienko, w innych napięcie powierzchniowe spowodowało powstanie "kółek", "dziurek" i "oczek" w powłoce, a ja ich nie zauważyłem i dodatkowo nie zabezpieczyłem.
2. Otarcia i inne mechaniczne uszkodzenia powłoki epoksydowej - powstały głównie podczas transportu, podczas mocowania na niedostosowanej do przewozu tej konkretnej łódki przyczepie oraz podczas drgań i tarcia podczas przewozu. Nie ma ich wiele, ale sumują się z poprzednimi.

Obrazek

Moje wnioski są następujące: Trzeba, wszystkie prace zabezpieczające drewno starać się wykonywać porządnie i dokładnie, jak tylko można. To powinno uchronić nas przed ewentualną penetracją wody do drewna. W wypadku powstania eksploatacyjnych ubytków, pęknięć, czy otarć epoksydowej powłoki ochronnej reagować możliwie szybko - osuszyć, zmatowić i zabezpieczyć. Po sezonie całość osuszyć, miejsca ubytków zmatowić i zabezpieczyć. W sumie ze dwa dni roboty o ile będzie wystarczająco sucho i ciepło. Dzisiaj znowu pada. Chyba jutro ma odpuścić.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Pogoda się nieco poprawiła, ale dzisiaj odbyła się jedynie inspekcja techniczna:

Obrazek

Do jutra więc. :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowania - 2: bartuss1nowy, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Mi do wnuków jeszcze daleko, ale czas zleci szybciutko.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2017, o 09:36 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Czy w Gisie po zimowym letargu nic się nie dzieje w rejonie połączenia sklejek nakładką.Chodzi mi o jakieś pęknięcia lub odkształcenia . Pytam bo jakoś nie mogę się przekonać do tego sposobu łączenia sklejek t to bez nitowania lub zbijania gwożdzikami.A muszę przyznać że ten "patent" bardzo by ułatwiał budowę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2017, o 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
brodaty napisał(a):
Czy w Gisie po zimowym letargu nic się nie dzieje w rejonie połączenia sklejek nakładką.
U mnie nic. Jeśli by się coś działo, mogłoby oznaczać wadę produkcyjną, ale nie konstrukcyjną. W BETH burty i dno są również łączone na nakładki i od kilku lat nic się tam nie dzieje. Jeśli masz obiekcje do takiej konstrukcji (na początku też miałem, ale zaufałem Storerowi) to wystarczy, że przyłożysz się do dokładności klejenia, czyli dokładnego nasmarowania epoksydem (z naddatkiem) klejonych powierzchni, równego dociśnięcia i nieporuszania podczas okresu wiązania. Krawędzie zewnętrzne nakładek warto zalać epoksydem, a wręcz wykonać tam małą spoinę pachwinową, wtedy ewentualne, drobne przestrzenie (jakich nie powinno być!) pomiędzy nakładką a burtą/dnem nie będą penetrowane przez wodę.

***
Zauważyłem, że generalnie lepiej jest zakleić całość epoksydem grubo, niż ładnie. ;)
Zasmarowałem dziś część oszlifowanych "odprysków" według powyższej zasady. Utwardza się właśnie. Fotki będą później.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2017, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
Zasmarowałem dziś część oszlifowanych "odprysków" według powyższej zasady.

I to jest piękne, że przy łodzi drewnianej, każdego roku przed sezonem jest jakaś gimnastyka, na świeżym powietrzu i słońcu. To jest jak rozgrzewka zawodnika przed wejściem na boisko.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2017, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
przy łodzi drewnianej, każdego roku przed sezonem jest jakaś gimnastyka, na świeżym powietrzu i słońcu.
To prawda. Raczej bez podłubania się nie obejdzie.

Narobiłem kuuuupę zacieków i będę musiał dodać miejscami warstwę, więc narobię więcej:

Obrazek

Obrazek

Jeżeli szukacie powierzchni wyprowadzonych na lusterko, to nie u mnie! :mrgreen:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2017, o 12:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Wnukami zajmują się inni (a raczej inne) więc mogłem dokończyć epoksydowanie wnętrza kadłuba i pawęży - się utwardza:

Obrazek

Obrazek

Zacieków mnóstwo, ale jak pisałem, "lusterko" nie jest w stylu tej łódki. ;) :DD

***
PS: Na jednej z fejsbukowych grup ktoś pokazał budowę listewkowej kanu - m.in. wyprowadzanie "na lusterko". "Szmerglowanie" pod malowanie zajęło mu ponoć tylko 4 dni ... A ja po paru minutach mam dosyć i pan doktor zabronił. :P

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2017, o 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Albo porządne L-4, albo rób jak kolega z portalu dla narcyzów pokazał. Doktorem lenistwa nie zasłaniaj. :-P

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2017, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
A skąd wiesz ze go plecy nie bolą? Ja mam 42 a juz czasami schylać sie nie mogę. A czasami tak mi plecy napieprzają, że poza leżeniem nie jestem w stanie zrealizować czegokolwiek, kuńskie maści rady nie dają ...

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2017, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Bo końskie maści trzeba umieć stosować. Wiechetek z terpentyną między pośladki i wierz mi, że czterech chłopa na łóżku Cię nie utrzyma. :lol:
A Robho lubi sobie pokwękać i za dwadzieścia lat będzie kwękał tak samo. ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2017, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Alterus napisał(a):
A Robho lubi sobie pokwękać i za dwadzieścia lat będzie kwękał tak samo. ;-)
Cieszyłby się bardzo. Chociaż nie wie czy w sumie warto aż tyle. :P
A L-4 na rencie mu nie przysługuje. :(

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1778 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 60  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL