Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 1 lip 2025, o 23:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dławica wału
PostNapisane: 6 wrz 2014, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Coz cieknie mi spod gumowej dlawicy wewnatrz.
Jak zmienic dlawice...da sie to zrobic na wodzie, czy bedzie tak cieklo, ze nie poradze? Czy lepiej poczekac i podniesc lodke?
Zmienic tylko gumowy mieszek czy calosc?

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2014, o 10:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Wyciągnij i zmień całość. Musisz mieć sucho aby zalać ją olejem.

Mocno cieknie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2014, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 06:35
Posty: 339
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 213
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
A jaka to jest dławica? Chłodzona wodą? Ze sznurkiem? W tym roku miałem problem z dławicą i naprawiłem na wodzie. Leje się porządnie ale do opanowania. Wszystko zależy od tego co dokładnie się zepsuło. Wymiana całości wymaga slipowania. Sprawdź ściągacze gumy, może to jest problem i wystarczy dokręcić.

_________________
Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2014, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Wrzucilem fotki, chyba zmienie calosc w przyszlym sezonie.
Lalo sie tam dlugo, dlatego slabo to wyglada.


Załączniki:
Komentarz: Gora
DSC_0193.JPG
DSC_0193.JPG [ 80.31 KiB | Przeglądane 6554 razy ]
Komentarz: Spod
DSC_0188.JPG
DSC_0188.JPG [ 73.28 KiB | Przeglądane 6554 razy ]

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2014, o 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Taką dławicę należy wymieniać co kilka lat. Moja zaczęła lekko cieknąć w ubiegłym roku więc założyłem opaskę na węższym końcu i lekko ścisnąłem uzyskując pełną szczelność. W tym roku wymieniłem na nową.
Sprzedają wersje z króćcem do smarowania smarem (coś w rodzaju kalamitki) i osobnym króćcem pozwalającym na podłączenie do instalacji słonej wody zasilającej wymiennik.
Moja rada jest taka, żeby nie ulegać wynalazkom. Taka jaką masz jest wystarczająco dobra. Pamiętaj, żeby raz w roku wcisnąć do środka odrobinę smaru (specjalnego, który nie wejdzie w reakcję z gumą i będzie wodoodporny). Dbaj też o to, żeby po postoju ścisnąć ją przy wale i pozwolić na ujście odrobiny wody. Wnętrze musi być wypełnione wodą.

Sama wymiana jest bardzo prosta, ale musisz wyjąć jacht z wody.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2014, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Ok ale teraz wymienic tylko to:
Obrazek
czy tez calosc?
Obrazek
czyli zewnatrzna i wewnetrzna i gume?
Tam jest jakies lozysko oporowe??

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2014, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Tylko to z górnego obrazka.
Najlepsza będzie Volvo Penta, tyle, że droższa od innych dostępnych na rynku. Musisz podać średnicę wału.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2014, o 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
wal ma 25mm, silnik bukh, a z tego co widze, to dlawica jaka mam zalozona obecnie to volvo penta wlasnie.
Ale musze zmierzyc dokladnie.
Czy moze byc inna srednica niz 25mm?
Znaczy, chodzi o roznice 1-2mm

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2014, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Nie wierzę, żebyś miał wał inny niż 25 (mam na myśli różnicę 1-2 mm), następny rozmiar to 30 mm.
Jeżeli wał nie trzyma wymiaru, lub jest cieńszy w miejscu gdzie pracuje uszczelniacz, czeka Cię wymiana wału. Chyba, że możesz go skrócić odrobinę, żeby dławica pracowała w miejscu gdzie wał jest wymiarowy a powierzchnia idealna.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2014, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Marku, tez nie wierze, bybylo inaczej, jutro podjade ( a moze i jeszcze dzisiaj ) i zwymiaruje.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2014, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Wal ma 25,05mm wiec zakladam 25mm :)

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2014, o 14:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 06:35
Posty: 339
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 213
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Paweł, jeśli chcesz wymieniać całość to rozważ rozwiązanie Vetus-a. Chłodzenie/smarowanie zaburtówką plus raz do roku odrobina smaru do przedniej części. U mnie to też na Bukh-u chodzi i praktycznie od ośmiu lat nie ma problemu, czasami należy sprawdzić czy opaski są dobrze skręcone - w tym roku przez to miałem mały problem...


Załączniki:
Komentarz: Tak to wygląda u mnie.
IMG_3286.jpg
IMG_3286.jpg [ 266.11 KiB | Przeglądane 6440 razy ]
vetus.png
vetus.png [ 34.21 KiB | Przeglądane 6443 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Maciek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2014, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Tak naprawde, to nie wiem czy chce z chlodzeniem woda zaburtowa.
Nie wiem na jakiej zasadzie dziala, pewnie musialbym wstawic trojnik od zaworu wejsciowego do chlodzenia silnika, przeciagnac ze 2m weza, kolejnego weza przez ktory moze sie lac woda :D

@mchanga jaki masz ten silnik? DV10 czy 20?

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2014, o 12:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 06:35
Posty: 339
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 213
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Paco napisał(a):
@mchanga jaki masz ten silnik? DV10 czy 20?


DV10

_________________
Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2014, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Troche rozdarty jestem, bo:
- lodke i tak musze wyslipowac
- nie wiem czy zmienic sama gume
- czy moze zalozyc nowa dlawice wewnetrzna
- czy zalozyc generalnie wszystko nowe?

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2014, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Zlokalizuj miejsce przecieku zanim będziesz rozważał rozmiar naprawy.
Jeżeli woda się sączy na styku wału z uszczelniaczem to wystarczy wymienić dławicę (samą gumę). Jeżeli cieknie z drugiej strony (na montażu dławicy do kadłuba) to nie musisz nawet wymieniać dławicy (chyba, że jest uszkodzona mechanicznie).

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2014, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Ok cieknie sama guma właśnie staram się coś poradzić na to. Jestem na łódce i walczę

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2014, o 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Załóż ściągacz (opaskę metalową) i lekko ściśnij, zadziała z pewnością.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2014, o 16:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
No coz, opaski nie mam pod reka, w takim rozmiarze, a musze zalozyc 2?
Jutro podejde rano do sklepu.
Obrazek
Zdejme ta szeroka opaske i dam zwykle klemy takie jak na weza.
popuscilem dzisiaj ta szeroka opaske, dosyc solidnie sie zaczelo lac.
Poczatkowo chcialem nawinac jeden zwoj gumy samowulkanizujacej i naciadnac na to dlawice, ale balem sie ze za mocno mi bedzie cieklo przy cofnieciu jej do tylu.
Moze i dodane powiedzmy 1mm gumy i zacisniecie oryginalnej opaski tez pozwoli przetrzymac zime?
Czy ktos w ogole zdejmowal dlawice gdy lodka jest na wodzie? Da sie to jakos opanowac?
A druga sprawa, zalozenie nowej gumy, musze odkrecic wal od przekladni.
Do tego musze odkrecic te 4 sruby ktore sa na zoltej kostce....a jak to jest zamontowane dalej? Wie ktos?


Załączniki:
wal i dlawica.jpg
wal i dlawica.jpg [ 170.34 KiB | Przeglądane 6039 razy ]

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2014, o 18:31 

Dołączył(a): 27 paź 2013, o 12:01
Posty: 90
Podziękował : 32
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: mam
A przy okazji tematu przy płynięciu prosto praca wału cicho ale przy manewrach zaczyna się dziwne bicie. Czy jest szansa ze na tej tulei przy śrubie będzie jakiś luz??


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2014, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
drabster napisał(a):
A przy okazji tematu przy płynięciu prosto praca wału cicho ale przy manewrach zaczyna się dziwne bicie. Czy jest szansa ze na tej tulei przy śrubie będzie jakiś luz??

Jasne, ze jest szansa na luz przy srubie, warto by to sprawdzic.
Ale to bicie tylko przy tym jak ster jest na burte? czy mala naprzod tez cos sie dzieje?
Jaka to lodka, jak zamocowana sruba?

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2014, o 19:59 

Dołączył(a): 27 paź 2013, o 12:01
Posty: 90
Podziękował : 32
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: mam
http://zapodaj.net/614806a7499b7.jpg.html
przy małej na przód jest ok potem bije i przy max jest też ok


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2014, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Sruba jak u mnie, jesli przy malej naprzod i calej naprzod bicie ustepuje moze byc sprawa wywazenia sruby

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2014, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Paco napisał(a):
Zdejme ta szeroka opaske i dam zwykle klemy takie jak na weza.

Taka jak na węża jest ok. Nie wiem po co chcesz ruszać szeroką opaskę i to na wodzie.

Paco napisał(a):
Czy ktos w ogole zdejmowal dlawice gdy lodka jest na wodzie? Da sie to jakos opanowac?

Teoretycznie da się, ale nie radzę próbować.
Sam napisałeś co się zaczęło dziać gdy poluzowałeś opaskę trzymającą dławicę do kadłuba.
Paco napisał(a):
popuscilem dzisiaj ta szeroka opaske, dosyc solidnie sie zaczelo lac.


Paco napisał(a):
Poczatkowo chcialem nawinac jeden zwoj gumy samowulkanizujacej i naciadnac na to dlawice, ale balem sie ze za mocno mi bedzie cieklo przy cofnieciu jej do tylu.
Moze i dodane powiedzmy 1mm gumy i zacisniecie oryginalnej opaski tez pozwoli przetrzymac zime?

No to gdzie masz wyciek. Spod opaski metalowej, czy na styku z wałem (w tej części o mniejszej średnicy).

Paco napisał(a):
A druga sprawa, zalozenie nowej gumy, musze odkrecic wal od przekladni.
Do tego musze odkrecic te 4 sruby ktore sa na zoltej kostce....a jak to jest zamontowane dalej? Wie ktos?

Wał jest wsunięty w kostkę (możne mieć też klin). Kostka jest przecięta co pozwala ścisnąć śrubami wał. Należy poluzować śruby i lekko wbić śrubokręt płaski w szczelinę dzielącą kostkę. Wał należy wysunąć, co pozwoli na wymianę dławicy.

drabster napisał(a):
przy płynięciu prosto praca wału cicho ale przy manewrach zaczyna się dziwne bicie. Czy jest szansa ze na tej tulei przy śrubie będzie jakiś luz??

Moim zdaniem masz wybity cutless bearing, czyli tuleję metalowo gumową.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2014, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13857
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 2375
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jeanneau napisał(a):
Paco napisał(a):
Czy ktos w ogole zdejmowal dlawice gdy lodka jest na wodzie? Da sie to jakos opanowac?

Teoretycznie da się, ale nie radzę próbować.



_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2014, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Wyciek jest spod gumy w miejscu styku z szerszą częścią rury w którą wchodzi wał.
Widząc po tym co zapodał Wojtek da się to zrobić na wodzie ale mocno się leje.

Marek by założyć klemy muszę zdjąć ta szeroką opaskę. Inaczej nie zacisnę tej nowej opaski. No chyba, że uda się dołożyć na sam koniec.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2014, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
A jest szansa żebyś zaznaczył na fotce miejsce przecieku?
O jakie klemy Ci chodzi?

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 08:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
tutaj troche widac.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Ostatnio edytowano 8 wrz 2014, o 08:50 przez Paco, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13857
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 2375
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Paweł , film ma status prywatny.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2014, o 08:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Ok moj blad powinno teraz ruszyc

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL