Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 00:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lip 2010, o 08:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zamierzamy nałożyć warstwę antypoślizgową na świeżo laminowany pokład. Aby darować sobie dokładne szlifowanie nierówności po laminowaniu, wymyśliliśmy nałożenie na laminat barwionej żywicy z domieszką elektrokorundu jako materiału antypoślizgowego. Przekażcie, proszę, Wasze opinie na temat takiego rozwiązania. Całkiem do kitu, czy może tylko trochę do bani ? :-)

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2010, o 16:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Domieszka do farby jest jak najbardziej stosowana w celu uzyskania powierzchni antypoślizgowej. Tylko stosując "niestandardowe" domieszki - lepiej sprawdżcie na małym kawałku jak się zachowuje po wyschnięciu. Bo jak ma zbyt ostre krawędzie to po pierwszym sezonie będziecie szlifować ostro, wspominając poharatane kończyny (weźcie pod uwagę to, że często traficie na tą powierzchnię nieosłoniętą skórą...) :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Reling
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2010, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Moniia napisał(a):
Domieszka do farby jest jak najbardziej stosowana w celu uzyskania powierzchni antypoślizgowej.

Myśleliśmy o domieszkowaniu żywicy, ale biorąc pod uwagę:
Moniia napisał(a):
Bo jak ma zbyt ostre krawędzie to po pierwszym sezonie będziecie szlifować ostro, wspominając poharatane kończyny

Może faktycznie lepiej domieszkować farbę :-).
Dzięki Moniia :-)

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2010, o 07:40 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Sorry,że się wcinam ale nie bardzo rozumiem;
Przecież nie jest istotnym, z czym będziesz ten korund mieszał, - z żywicą czy z farbą.
Ważny jest TEN korund. Rację ma Monia aby wykonać próbę bo przecież korundu używa się do produkcji papieru ściernego więc jak by co.........no!
Moim skromnym zdaniem wszystko zależy od granulacji korundu. Tu jednak faktycznie dobrze by było dobrać odpowiednią /tę granulację / ponieważ sam pomysł uważam za doskonały / korund jest omal że wieczny / i zeszlifowanie go po fakcie może być trudne.
Na marginesie; - ja zakupiłem w zeszłym roku na allegro taki specyfik pod hasłem
"anty-slip". Problem w tym, że jeszcze go nie testowałem /wolno mi ta budowa idzie/.
Jednak po tekście "relinga" - zastanawiam się, czy to nie lepszy pomysł z tym korundem.
Pod warunkiem wszakże dobrania odpowiedniej granulacji co by w razie czego dupy za nadto nie
zeszlifować.
W związku z powyższym, proponuję temat podtrzymać i wszelkie doświadczenia jak i ich efecta na tym forum opisywać ku zadowoleniu ogółu tu zaglądających.
Andrzej P.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2010, o 08:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
starypraktyk napisał(a):
Sorry,że się wcinam ale nie bardzo rozumiem;
Przecież nie jest istotnym, z czym będziesz ten korund mieszał, - z żywicą czy z farbą.
..... / korund jest omal że wieczny / i zeszlifowanie go po fakcie może być trudne.

I dlatego do farby. Łatwiej, jakby co, zeszlifować :-). Widziałem jak rybacy robią warstwę antypoślizgową na kutrze. Jeden wałkiem nanosił farbę na pokład, a drugi sypał na to piasek z plaży. Następnego dnia zamiatanie pokładu i z głowy. Może zastąpimy korund czystym, drobnym piaskiem. Jak by nie było, najpierw będą próby a potem zobaczymy co z tego wyjdzie :-).

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2010, o 17:15 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
witam
co do piasku, to stosował go jakiś kolega przy budowie ardy . Nie wiem kto, ale wcześniej był opis z budowy przez niego łódki na www.arda.pl, ale strona wygasła, jak dobrze pamiętam to szło tak warstwa farby na to posypał piasek a potem jeszcze raz farba cienką warstwa i wyszło chropowate ale w kolorze pokładu a piasek raczej gruby takie moje zdanie
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2010, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2010, o 10:14
Posty: 332
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
heyo:) -mój kolega kiedyś na warstwę świeżo pomalowaną sypał sól kuchenną -pod wpływem wody sól się wypłukiwała i zostawała delikatnie chropowata powierzchnia -taki prosty sposób :) ale teraz są takie bajery : http://eko-tech.biz/produkt.php?id=44&l ... Zwod_WD2wg :)

_________________
pozdrawiam - Maciek - http://kz.nysa.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2010, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
joker470 napisał(a):

Tiaaa :-), ale bajery kosztują, a łódka ma być z założenia taka "ekonomiczna trochę". "Ekonomiczna" tam gdzie można oczywiście :-).

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2010, o 19:01 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Jeszcze ja.
Reling; - a gdzie Wy ten elektrokorund wydobywacie?!
Może byś podał namiar.
Oprócz tego; - dzięki za podpowiedż odnośnie "cytowania".
Jeśli możesz, podaj również, jak kształtuje się cena tego korundu.
Na allegro ostatnio widziałem "anty-slip" po ok. 30zeta za 160g
Pozdrawiam,
Andrzej P.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2010, o 06:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
starypraktyk napisał(a):
Jeszcze ja.
Reling; - a gdzie Wy ten elektrokorund wydobywacie?!

W sklepie z materiałami ściernymi. Stosuje się to również do piaskowania. Aktualnej ceny nie znam.

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2010, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 14:34
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa, Zacisze
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Witam,

a co myślicie o tym:
Kupujemy szybę, czy równym wzorem, natłuszczamy woskiem, nanosimy wałkiem czy pędzlem żelkot. Czekamy, ściągamy żelkot. Przycinamy odpowiedni fragment, żywicujemy do pokładu.
Ewentualnie, żelkot od razu malujemy na łodzi i przyciskami formę-szybę do plamy w celu odciśnięcia wzoru.

Czy to ma sens? :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2010, o 09:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Po co wyważać otwarte drzwi ?
Są na rynku specjalne gotowe farby i dodatki do farb....

http://www.farbyjachtowe.pl/epifanes-no ... ?cPath=2_3

http://www.farbyjachtowe.pl/epifanes-no ... l?cPath=57

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2010, o 11:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 14:34
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa, Zacisze
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wiem, że są TWEAK MASTER M też jest. Tutaj chodzi o kasę. Na szczęście w spadku dostałem łódkę z epoksydu i na nieszczęście nie należę do bogaczy.
Po za tym ponoć tak powstawały łaty na mojej łajbie, jak napisałem w poście. Nie mam niestety potwierdzenia, że tak można je zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2010, o 12:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Te farby są nakładane ja jachty z laminatu PS od lat i nic się nie dzieje....
Puszka tego gotowego "specyfiku" kosztuje tyle co puszka zwykłej farby nawierzchniowej.
Którą i tak musisz kupić , żeby coś innego do niej wsypać......
Ja też bogaczem nie jestem, ale jeżeli coś robię - to tak , żeby miało ręce i nogi. Bo nie mam kasy na eksperymenty.......
Też mam antypoślizg do zrobienia - jednak rozważam dwa wyjącia.
1. Oryginalny szary antypoślizg,
2. Ponieważ bardziej mi się podoba niebieski, a takiego nie ma - niebieski lakier jednoskładnikowy + granulki. Razem 100 zł.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2010, o 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 14:34
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa, Zacisze
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Piotr, dzięki za podpowiedź. Ja samych antypoślizgów mam koło 8 m2. Dlatego kombinuję.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2010, o 17:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja mam około 4 - 5 m2.
Nie musisz całego deku i kokpitu pokrywać antypoślizgiem.
Gdybym tak planował miałbym ponad 11 m2.
Antypoślizg położę tylko tam gdzie to potrzebne, czyli tam gdzie się chodzi - dzieląc go na części z odstępami pomiędzy nimi.
Naprawdę nie warto sie bawić w eksperymenty na własnej łódce........

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2010, o 17:24 

Dołączył(a): 11 sie 2010, o 18:50
Posty: 31
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy.
Kiedyś w dawnych czasach, a materiały były ciężko osiągalne lub wcale ich nie było to:
Powierzchnie antypoślizgowe robiliśmy posypując przesianymi trocinami dębu przemalowaną płaszczyznę i po wyschnięciu ponownym ich przemalowaniu - efekt ostra powierzchnia.
Lub posypywaliśmy pomalowaną powierzchnię gruboziarnistą solą, wystarczyło przyklepać, poczekać do wyschnięcia farby i zmyć powierzchnię wypłukując sól - efekt ciekawej faktury spełniającej anty poślizg. Przed wykorzystaniem w/w pomysłów wskazane próby.
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2010, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17663
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
ket napisał(a):
Kiedyś w dawnych czasach, a materiały były ciężko osiągalne lub wcale ich nie było to:/.../
Lub posypywaliśmy pomalowaną powierzchnię gruboziarnistą solą,

Niektórzy, nawet w krajach gdzie materiały są dostępne, tak i dzisiaj robią - widziałem całkiem niedawno bardzo podobną metodę "na cukier" na australijskim forum o budowie drewnianych łodzi. :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2010, o 19:25 

Dołączył(a): 11 sie 2010, o 18:50
Posty: 31
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy.
robhosailor napisał(a):
ket napisał(a):
Kiedyś w dawnych czasach, a materiały były ciężko osiągalne lub wcale ich nie było to:/.../
Lub posypywaliśmy pomalowaną powierzchnię gruboziarnistą solą,

Niektórzy, nawet w krajach gdzie materiały są dostępne, tak i dzisiaj robią - widziałem całkiem niedawno bardzo podobną metodę "na cukier" na australijskim forum o budowie drewnianych łodzi. :)


Czyli proste metody są skuteczne i najtańsze.
Jeśli użyjemy materiałów o wysokiej odporności na ścieranie będą problemy!
Rybacy owszem mogli by sobie pozwolić na takie metody bo obuwie i ubiór ochronny ich chroni przed otarciami, pływają w różnych warunkach pogodowych.
Wielu z nas a szczególnie pleć piękna lubi wyjść na pokład na bosaka!
I co wtedy? Płacz i zgrzytanie zębów!
Pozdrawia Janusz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2010, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17663
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
ket napisał(a):
robhosailor napisał(a):
widziałem całkiem niedawno bardzo podobną metodę "na cukier" na australijskim forum o budowie drewnianych łodzi. :)


Czyli proste metody są skuteczne i najtańsze.


Nawet ładnie wyszło (właśnie znalazłem artykuł na forum razem z fotkami):

http://www.woodworkforums.com/f169/snow-my-goat-92858/

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2010, o 06:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 14:34
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa, Zacisze
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
ket napisał(a):
Kiedyś w dawnych czasach, a materiały były ciężko osiągalne lub wcale ich nie było to:
Powierzchnie antypoślizgowe robiliśmy posypując przesianymi trocinami dębu przemalowaną płaszczyznę i po wyschnięciu ponownym ich przemalowaniu - efekt ostra powierzchnia.
Lub posypywaliśmy pomalowaną powierzchnię gruboziarnistą solą, wystarczyło przyklepać, poczekać do wyschnięcia farby i zmyć powierzchnię wypłukując sól - efekt ciekawej faktury spełniającej anty poślizg. Przed wykorzystaniem w/w pomysłów wskazane próby.
Janusz

To jest bardzo ciekawy pomysł. Z braku środków można by było to zastosować.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2010, o 21:23 

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:31
Posty: 36
Lokalizacja: Szczecinek
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: amator
reling napisał(a):
Zamierzamy nałożyć warstwę antypoślizgową na świeżo laminowany pokład. Aby darować sobie dokładne szlifowanie nierówności po laminowaniu, wymyśliliśmy nałożenie na laminat barwionej żywicy z domieszką elektrokorundu jako materiału antypoślizgowego. Przekażcie, proszę, Wasze opinie na temat takiego rozwiązania. Całkiem do kitu, czy może tylko trochę do bani ? :-)

Proponuję zagęszczony topkot nałożyć wałkiem welurowym.Topkot trzeba zagęścić w zależności od tego jak chropowata ma być powierzchnia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2010, o 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Pankracy napisał(a):
Topkot trzeba zagęścić w zależności od tego jak chropowata ma być powierzchnia.

A jaki proponujesz sposób zagęszczania? Zostawić na parę dni otwarty, żeby styren odparował?

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2010, o 17:44 

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:31
Posty: 36
Lokalizacja: Szczecinek
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: amator
reling napisał(a):
Pankracy napisał(a):
Topkot trzeba zagęścić w zależności od tego jak chropowata ma być powierzchnia.

A jaki proponujesz sposób zagęszczania? Zostawić na parę dni otwarty, żeby styren odparował?

do topkotu dosypuje się proszek do zagęszczania żywic aerosil. Musisz dosypywać i mieszać aż uzyskasz gęstą masę następnie wałkiem welurowym rozprowadzasz na powierzchni ale proponuję poćwiczyć to wałkowanie

*****



Załączniki:
Komentarz: tak to wygląda
images_2010_08270008_zmniejszacz-pl_3718.jpg
images_2010_08270008_zmniejszacz-pl_3718.jpg [ 845.91 KiB | Przeglądane 10116 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2010, o 07:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 14:34
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa, Zacisze
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ciekawy sposób z topkotem i aerosilem. Ciekawa koncepcja. Jak na razie zrobiła się jesień, deszcz, kiepska pogoda na malowanie.

_________________
Wojciech Gajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2010, o 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zupełnie przyzwoicie to wygląda. Dzięki :-).

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2010, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1228
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 733
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
nastik napisał(a):
jak dobrze pamiętam to szło tak warstwa farby na to posypał piasek a potem jeszcze raz farba cienką warstwa i wyszło chropowate ale w kolorze pokładu a piasek raczej gruby takie moje zdanie


Mamy takie powierzchnie na naszym Misiu. Zasadniczo działają, ale mają wady: ciężko się na nich siedzi czy klęczy i co jakiś czas farba trochę się ściera, a wyłażący spod spodu piasek brzydko wygląda.

Słyszałem też o przeciwślizgach z trocin zmieszanych z farbą - ponoć nieżle ścierne wychodzą - ale nie wypróbowałem.
Przemek w Aurorze przylepił na pierwszą warstwę farby i przymalował drugą warstwą budowlaną siatkę z włókna szklanego (oczka ok. 5mm). Nieźle wygląda, działa jako-tako.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2011, o 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Co powiecie na takie rozwiązanie? Jest to elastyczne, łatwo wycinać porządane kształty, przykleja się na butapren. Takie cóś stosuje się między innymi w autobusach.....
W niedzielę poharatałem sobie piszczel, wpadając na bosaka w poślizg w kokpicie. Moja wina bo nie miałem czasu lub motywancji do wykonania antypoślizgów. Teraz już mam :lol:


http://allegro.pl/guma-ryfel-3mm-wyklad ... 07855.html

W handlu występują także inne kolory szary, niebieski .... Znalazłem firmę w Poznaniu , która tym handluje:

http://www.chemia-poznan.com.pl/index2.html

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2011, o 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Mówiono już o topkocie z dodatkiem aerosilu - to skuteczne, można nakładać wałkiem, można pobawić się tepując pędzlem (po zaschnięciu trza i tak stepić zbyt ostre zadziory).
Zawodowy laminarz robił to w czasach przedaerosilowych zagęszczając topkot krzemionką koloidalna po prostu...
Tylko taki antypoślizg bywa za szorstki i trudno toto utrzymać w czystości.

Ale to półśrodki - jak ktoś ma ciut kasy - to myślę, że lepiej niech kupi jakiegoś Treadmastera czy podobną wykładzinę i przyklei porządnie i zgodnie z instrukcją...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2011, o 19:43 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Co do tradycyjnych sposobów :
piasek - farba się szybko ściera i zostaje brudna powierzchnia (dobiera się odpowiednią granulację przez przesiewanie)
sól, cukier - po wypłukaniu pozostają "jamki" które błyskawicznie wypełniają się brudem i to też paskudnie wygląda

marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL