Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 20:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 527 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Następna strona

Które z narzędzi używasz najczęściej?
Pacotool & Zyzio 56%  56%  [ 18 ]
VRTool 9%  9%  [ 3 ]
PPZ, Mybrain, łupanie w kościach, Pawłowem itp. 31%  31%  [ 10 ]
inne 3%  3%  [ 1 ]
Liczba głosów : 32
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 lut 2013, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Jeszcze raz.
Te 14,50 minut to ja mierzyłem linijką. A on płynął jakoś tak, jak namalowałem na żółto.
Kapisko? (ja chyba tak)

Bastard napisał(a):
Sławku na Twoich trzech zdjęciach w prawym dolnym rogu jest co minutę track pana Herve coś tam. Te dane są nie całkiem widoczne. Jakbyś sięgnął do nich i zobaczył jak w rzeczywistości wyglądała jego droga?

Niestety, mój Wierciul zapisuje pozycje ino co 10 minut:


Załączniki:
herve_numerowany_6.jpg
herve_numerowany_6.jpg [ 139.34 KiB | Przeglądane 6237 razy ]

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 08:30 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
prośba o wyjaśnienie dla dyletanti
przy ścinaniu narożnika:
- w wariancie kiedy startuje na spinie, ścinam odcinek jiibowy (np 5 minutowy) i ląduję w odcinku spinowymi czy rezultat będzie taki sam dla
a. czystego SO
b. SO z opcją automatycznego doboru właściwego żagla
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 09:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Pomyślmy...
Track jest rysowany kolejnymi skokami. Rozważmy jeden skok od punktu A do punktu B.
To gdzie będzie wyznaczony punkt B, zależy od wiatru, żagli i kursu w punkcie A. To jakie masz żagle zależy od tego co ustawisz lub ustawi się automatycznie w punkcie A. Po wylądowaniu w punkcie B, żagle zmieniają się automatycznie (jeśli masz taką opcję), stosownie do wiatru w punkcie B i te nowe żagle są używane do kolejnego skoku. Jeśli po drodze (od A do B) mijasz sektor z innym wiatrem żagle się IMO nie zmieniają, niezależnie od tego jaką masz opcję.

Punkt B to jest albo czas kolejnej iteracji, albo czas zaprogramowanej zmiany (jeśli jest wcześniej niż najbliższa iteracja).

Przy sterowaniu ręcznym punkt B jest zawsze wyliczany od punktu z ostatniej iteracji. Jest to punkt w czasie kolejnej iteracji. Nie da się go postawić między iteracjami. Między iteracjami możesz zmieniać kurs i żagle sto razy, ale w momencie kolejnej iteracji do wyliczenia bierze ostatnią zmianę jaką zrobiłeś i dane z punktu A z ostatniej iteracji.

Jeśli płyniesz na łąjpointy, to jest inna bajka. Wtedy, jeśli masz tę opcję włączoną, żagle zmieniają się między łajpointami "dynamicznie", bodajże co minutę, w zależności od tego gdzie aktualnie jesteś.

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."



Za ten post autor Wąski otrzymał podziękowanie od: vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 09:43 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Panie dzieju
ostatni post Pioruna przekonał mnie, że dla dyletanti tez jest dynamicznie (co minutę)
W moim przykładzie - nic nie zmieniam w trakcie iteracji
Chodzi o to, czy warto w dyletanti mieć opcję Auto Sails.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 09:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Prawdę powiedziawszy... nie wiem... :cry:

Wydawało mi się, że to co napisałem w swoim ostatnim poście, wyczerpuje wszystkie przypadki peregrynacji między dwoma punktami. :roll:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 10:28 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Zatem niech pozostanie element niepewności
Dziękuję za pomoc.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 10:52 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Vaginal uporządkujmy trochę:

1.Jak pomiędzy iteracjami nie zmieniamy kursu, lub tylko robimy to "z ręki" to jest dokładnie tak jak opisał Wąski w pierwszym akapicie, skok jest liczony na podstawie parametrów punktu A.

2.Jeżeli postawimy WP to iteracja zostanie podzielona na dwie częścii. Z punktu A do WP obowiązują wiatry i kąt natarcia z punktu A oraz z WP do B obowiązują warunki z miejsca posadowienia WP.

3.Jeżeli za pomocą programatora ustawimy zmianę kursu wewnątrz trwania iteracji to to sytuacja będzie analogiczna do postawienia WP - do czasu zamiany kursu obliczamy wg parametrów z punktu A, a po zmianie z parametrów jakie były w danym miejscu.

Oczywiście nie ma ograniczeń co do ilości WP lub programowych zmian w dane iteracji. I możemy sobie w szczególnych sytuacjach zaprogramować zmianę co minutę, lub ustawić wszystkie pięć WP w jednej iteracji.
To tłumaczy dlaczego możemy bezkarnie ścinać te narożniki ze słabym wiatrem.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś



Za ten post autor Krzys otrzymał podziękowanie od: vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 11:08 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
co dwie kawy na ławie , to nie jedna
Dziękuję za pomoc
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 13:15 

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 13:17
Posty: 543
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Krzys, mam wątpliwości co do twojego opisu. Kiedyś tak chyba to działało ale mam wrażenie że od VG a może i wcześniej jakoś inaczej to działa.
Krzys napisał(a):
2.Jeżeli postawimy WP to iteracja zostanie podzielona na dwie częścii. Z punktu A do WP obowiązują wiatry i kąt natarcia z punktu A oraz z WP do B obowiązują warunki z miejsca posadowienia WP.


Wg Ciebie iteracja to 10 minut. Mi się wydaje że co 10 min. to tylko obrazują pozycję, a łódka płynie "na bieżąco". W paco możesz zobaczyć co minutę, ale VR liczy sobie chyba jeszcze dokładniej, bo czasy ukończenia regat potrafią podać co do sekundy.

Jeżeli moje rozumowanie okazałoby się słuszne to vaginal stałby na spinie pod wiatr w ściananym sektorze.

Myślę, że trzeba tą sprawę oprzeć o bar i dokładniej przegadać :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wg moich obserwacji łódka wchodzi w nowy sektor z prędkością i kursem, jaki miała w starym. Dopiero w następnej iteracji zmieniane są żagle ustawione na auto, wtedy obliczana jest nowa prędkość i przemieszczenie. Dowodem jest Paco, który czyta bezpośrednio z serwera. Jeżeli nie używa się łejpointów, to zmiana pozycji nie nastąpi pomiędzy iteracjami. Czyli łódki poruszają się skokami co 10min. Oczywiście czas przekroczenia punktu jest estymowany, czyli kolejność na mecie jest ustawiana według obliczonych czasów jej przekroczenia, a nie rzeczywistego pojawienia się łódki w sektorze końcowym w danej iteracji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 13:35 

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 13:17
Posty: 543
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sąsiad napisał(a):
Dowodem jest Paco, który czyta bezpośrednio z serwera.

Paco czyta to co obrazuje VR co 10 min. Ale łódka w mojej opinii nie porusza się skokami co 10 min.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A na czym opierasz swoją opinię? Wszystkie czasy, które pokazują narzędzia, są liczone przez nie. Rzeczywista pozycja jest tylko w VR, a ta zmienia się co 10min. Sprawdzałem to kiedyś, ale dla porządku sprawdzę jeszcze raz ok 15, kiedy będę zmieniał sektor.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 13:52 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Bardziej skłaniam się do tego co napisał Sąsiad ale koncepcja oparcia sprawy o bar bardzo mi się podoba :)

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Krzys napisał(a):
koncepcja oparcia sprawy o bar bardzo mi się podoba :)
Powiedziałbym nawet, że cała reszta bardzo mądrych skądinąd rozważań, znacznie mniej mnie interesuje :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 14:19 

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 13:17
Posty: 543
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Taka jest moja opinia w oparciu o to, że skoro da się zmienić kurs co minutę to VR musi umieć liczyć co najmniej z dokładnością co do minuty. Ale wątpliwości mam po waszych postach, też przyznaje :)
Jeśli chodzi o bar to okazja będzie niebawem i zapewne sprawa zostanie wyjaśniona, mam nadzieję, że zapamiętam wnioski :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 14:32 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
No z pamięcią może być różnie, czasem lepiej nie pamiętać :lol:

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 14:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Tak mi się przypomniało...
Piorun napisał(a):
Tylko, takie najwydajniejsze fastrygowanie to zwroty co 1 minutę, może dwie, zależy od wiatru.

Dlaczego? :roll:
Z matematycznego punktu widzenia wychodzi na to samo. Po co więc robić 10 zwrotów co minutę, jak można jeden co iterację?! :roll:
IMO :mrgreen:

Piorun napisał(a):
Programator starczy na 20 min :)
Z tego co widzę, to jest tylko 10 pozycji możliwych do zaprogramowania. :-?

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Wąski napisał(a):
Z matematycznego punktu widzenia wychodzi na to samo.
Nie jestem do końca tego pewien. Jeśli kąty są dobrane tak, że za każdym razem w jednej iteracji przekraczamy granicę sektora, to oczywiście tak. Ale często się zdarza tak, że z jednego sektora nabieramy wysokości jedną iteracją, a potem do ponownego przekroczenia granicy przez kilka iteracji jedziemy w tym drugim sektorze. I wtedy nie koniecznie wyjdzie to samo, a co więcej nie wiem, czy co 1 min byłoby korzystniej. Lepiej więc przyjąć, że najłatwiej i najlepiej jest, co pisał Krzyś, fastrygować całymi iteracjami.
A do baru oczywiście dołanczam. :green:

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Poszedłem kursem 90 dla uproszczenia.
W starym sektorze szedłem 6"/1min, a dokładniej 1'2" na iterację. W nowym sektorze 21"/1min.
Pozycja z 14.43 - 29'15"
Zmiana sektora 14.51
Pozycja z 14.53 - 30'17"
Czyli policzyło całą iterację wg starego.
Dla mnie to zamyka dywagację i pozwoli się skupić na rzeczach naprawdę ważnych, czyli barze :cool:



Za ten post autor Sąsiad otrzymał podziękowanie od: Piorun
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 15:05 

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 13:17
Posty: 543
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Z tego co widzę różni się nasze pojęcie iteracji. Wg. mnie iteracja nie trwa 10 min. Co 10 min. pokazują nam "postępy".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Bastard napisał(a):
a potem do ponownego przekroczenia granicy przez kilka iteracji jedziemy w tym drugim sektorze.
Ale przecie to to samo! Jak iterację podzielisz na 10, to w jedną stronę jedziesz 1/10, a z powrotem kilka dziesiątych... :evil:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 15:08 

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 13:17
Posty: 543
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Już się poprawiam, Sąsiad ma rację.
A i iteracja ma 10 min. :) Przepraszam za zamieszanie, znaczy się da się ścinać :) i fastrygowanie też co 10 min. należy robić.
Tylko co teraz z tym barem ... ? :(
Muszę zmienić moje podejście do życia ... ehm tzn do VR :)


Ostatnio edytowano 24 lut 2013, o 15:37 przez Piorun, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Wąski napisał(a):
Ale przecie to to samo!
Teoretycznie tak. :lol: Ale coś mi się miesza, bo mamy tutaj dyskretny proces liczenia (co 1 lub 10 min) i może to zależeć od położenia w którym zaczynamy iterację i kątów drogi. A nie chce mi się w tej chwili liczyć, to tylko moje podejrzenia. :D

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 16:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Mnie też się nie chce liczyć. ;)
Wyobraziłem sobie duży trójkąt którego oba ramiona to drogi przebyte w dwóch iteracjach. Następnie wyobraziłem sobie 10 trójkątów podobnych, 10 razy mniejszych i poustawiałem je gęsiego na podstawie tego dużego.
Suma długości ramion tych dziesięciu małych, równa się sumie długości ramion tego dużego.
To są podstawy geometrii. :cool:

Jakiego trójkąta bym sobie nie wymyślił, jakie by on tam kąty nie miał - zawsze wychodzi to samo... :lol:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 16:40 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Wąski napisał(a):
Suma długości ramion tych dziesięciu małych, równa się sumie długości ramion tego dużego
- mówisz o trójkącie sferycznym ;)

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Ee... tam. Przecie już Kopernik powiedziała, że Ziemia jest płaska. :lol:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 16:55 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
:lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
A nawigację sie prowadzi na globusie, odpowiednio powyginanym trójkątem nawigacyjnym.
:lol: :lol: :lol:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
A mnie coś i tak nie pasuje i nic Wam na to nie poradzę. :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 18:26 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Wracam ci ja z nart, a tu think tanki z lewej i prawej flanki, w temacie nieopatrznie wywołanym.
Co skumałem?
1. bez WP mały pożytek z Auto Sails
2. bez WP zawsze liczone wg 10 min interacji
3. przy ustawieniu WP w ścinanym sektorze w którym wieje 0 knotów - staniesz tam aż do zmiany wiatrów

v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 527 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL