Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 cze 2025, o 22:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 340 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lis 2013, o 09:23 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Afaik planowane sa 2 genakery.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 13:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1219
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
[/quote]
plitkin napisał(a):
Udział w czym w tym? W rejsie? Nie ma mowy! :)
W dyskusji - caly czas dyskutuję i sam apelowałem o merytoryczność i powściągliwość emocji.


Oczywiście że w dyskusji - jako osoba nieźle zorientowana. Mnie bowiem cały czas nurtuje problem ciężaru jachtu i tego, jak go jednocześnie wzmocnić, dobalastować, załadować na długi rejs i nie przeciążyć.

Owszem, że można zrobić jacht tej wielkości o połowę lżejszy, to udowodniono już ze 30 lat temu, ale z jakichś (chyba istotnych) powodów Maxus ma te 1250kg wagi...

Inna sprawa, że przeciążenie jachtu nie musi być niczym tragicznym - pewno 90% naszych jachtów jest zdrowo przeładowanych :)

baoo napisał(a):
Zmiany techniczne dokładnie zacznę opisywać gdy będą do końca dopracowane.Ale wstępnie, ogólnikowo i nie o wszystkim, mogę napisać:
-stała płetwa balastowa
-podwójne stery
-zamkniecie kokpitu od tyłu
-mocniejszy takielunek
-rezygnacja z bramki i jarzma do kładzenia masztu, oraz innej zbędnej kwasówki np. kaczego dzioba
-brak luku dziobowego, lazyjacka,rollera
-dodatkowo wpinany babysztag na mniejsze żagle dziobowe
-wnętrze: rezygnacja z instalacji wodnej, toalety-szafy, inaczej rozwiązana schodnia, kącik nawigacyjny
-inaczej rozwiązana zejściówka


Wszystko bardzo rozsądne.
Zwróciłbym jeszcze uwagę na jeden ważny szczegół (Marian mnie pochwali ;) ).
Otóż jeżeli chcesz utrzymać wysokość pod wiatr 40 węzłów, to musisz mieć sporo oporu bocznego. Tak po prostu, w metrach kwadratowych. Z szybkich oszacowań wychodzi, że skierowana w bok siła aerodynamiczna, działająca na same burty i takielunek, to już 2x tyle co siła na żaglach sztormowych. Razem ze 300daN, a żeby się jej przeciwstawić przy 5 węzłach prędkości (na więcej nie liczę pod sztormowy wiatr), potrzeba ni mniej ni więcej tylko 1m^2 efektywnej powierzchni bocznej.

Maxus ma 1.25m zanurzenia w wersji mieczowej, w kilowej pewnie nie więcej, i może 0.5m^2 powierzchni oporu bocznego (uwaga: powierzchnia efektywna kadłuba to zaledwie kwadrat jego zanurzenia czyli 0.09m^2). Czyli, doliczając współczynnik siły nośnej, w seryjnym jachcie mamy 1/3 tego co potrzeba.
Nie ma rady, kil trzeba po prostu znacznie powiększyć, inaczej nie da się opanować dryfu.

A i tak wychodzi mi z oszacowań, że przy 20m/s prędkości wiatru łódka będzie żeglowała 75 stopni do wiatru rzeczywistego (i to bez uwzględnienia fali).

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Szymon musisz sobie jeszcze coś ciepłego zabrać ze sobą........czapkę zimową najlepiej z polaru i rękawiczki o szaliku już nie wspomnę :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 15:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1219
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Micubiszi napisał(a):
Szymon musisz sobie jeszcze coś ciepłego zabrać ze sobą........czapkę zimową najlepiej z polaru i rękawiczki o szaliku już nie wspomnę :roll:


Lato latem, Afryka Afryką, a szalik trzeba mieć. :D

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 16:13 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
myszek napisał(a):
A i tak wychodzi mi z oszacowań, że przy 20m/s prędkości wiatru łódka będzie żeglowała 75 stopni do wiatru rzeczywistego (i to bez uwzględnienia fali).


75stopni to też nadal halsówka (oczywiście w te 75stopni nie wierzę).

A przy 10m/s?

Formuł nie znam. Aby mieć porównanie - jesteś w stanie obliczyć moją łódkę?
Mx28, szyber, zanurzenie 1,97 (z dokrętką stosowaną na morzu) i 1,67 bez dokrętki.
Nie wiem jeszcze jakie dane są potrzebne?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marianie, jeśli odebrałeś mój tekst jako osobisty przytyk, to znaczy, że się poczuwasz.
Jestem zafascynowany 75 stopniami. Ale niech będzie 80. Ile do wiatru szła flota Magellana? Ile "Setka"?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Spójrzcie, co potrafi dobry kadłub na fali...
https://www.youtube.com/watch?v=TpiItvEstNk
ale pewnie ma lepiej osadzone okucia steru, niż te zaprojektowane w Northmanie:
Załącznik:
okucie steru.jpg
okucie steru.jpg [ 24.8 KiB | Przeglądane 5213 razy ]


Adaptując Maxusa 22 do tego rejsu zacząłbym od wydłużenia rufy o 3/4 m...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 19:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a co masz przeciwko temu osadzeniu

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wolny koniec trzpienia ulegnie wygięciu przy walnięciu w wieloryba.
I steru nie ma.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 20:14 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
A ja widziałem Maxusa bez kambuza. Jak można na ocean takim pływać, przecież trzeba coś jeść! A... Moment... Wiem! Przecież istnieją RÓŻNE WERSJE :)

Swoją drogą: jestem m.in. przyczyną wymiany okuć steru na wszystkich maxusach: gdy w Gdyni w regatach moje okucie znane ze śródlądzia się "zmęczyło" i zaczęło puszczać (co prawda wyścig ukończyłem gdy inne dużo bardziej "morskie" jachty się wycofały lub połamały maszty), stocznia zmieniła okucia nawet w łódkach, które nigdy słonego i fali nie zobaczą z założenia. Za to chodząc teraz po targach z uśmiechem patrzę na absolutnie wszystkie inne jachty mające te słabsze okucia. Nawet gadałem z paroma innymi producentami, że warto to zmienić, ale argument mnie powalił: "nie zmienimy, klient tego nie widzi". Podejście... To m.in. różni Northmana od wielu innych producentów.

Jestem pewny, że okucia steru będą odpowiednie, na tych ze zdjęcia ja bym też nie popłynął. Ale to okucia z mieczówki. Mocne i przewymiarowane jak na mieczówkę, ale być może za słabe na ocean. Jacek to oceni.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Podziękowałam, bo warto wiedzieć...

Myszku, skąd wziąłeś te 0.09m kw? Serio pytam, bo nijak nie mogę dojść...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Prawidłowe mocowanie steru wygląda tak:

Obrazek
Fot. via myszek

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 21:32 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
myszek napisał(a):
Nie ma rady, kil trzeba po prostu znacznie powiększyć, inaczej nie da się opanować dryfu.
A i tak wychodzi mi z oszacowań, że przy 20m/s prędkości wiatru łódka będzie żeglowała 75 stopni do wiatru rzeczywistego (i to bez uwzględnienia fali).

Tak z ciekawości: czy masz możliwość skalkulowania prędkości możliwej do osiągnięcia, powiedzmy na żaglach sztormowych? Albo określenia prędkości minimalnej przy której kil jeszcze wytworzy wystarczający opór boczny? I potrzebnej do tego powierzchni żagla?

Bowiem pytanie nie tylko czy kil wytworzy dość siły bocznej przy jakiejś prędkości, ale też jaką prędkość da się osiągnąć (przeciw fali...) na powierzchni żagla którą łódka jeszcze uniesie - pytanie czy uniesie wystarczającą.
Fala hamuje. Na moje oko tu jest problem: zwolniwszy chwilowo łódka wytwarza za mało oporu bocznego, w efekcie rośnie kąt dryfu (choćby chwilowo) efekt bywa spotęgowany większym przechyłem (nieefektywny kierunek siły bocznej) prądem w fali, itp; kąt natarcia na kilu staje się za duży, kil traci opływ i łodka dryfuje, w bok...
Zatem do przebicia przez falę i zachowania prędkości (by kil w ogóle opracował) potrzeba większej siły napędowej, z żagli naturalnie, co oczywista wymaga znów odpowiednio większej powierzchni płetwy... może się zrobić błędne kółko.
Ciekawa byłaby taka analiza.

Dla wyjasnienia, czemu pytam - nawet klasyki typu J80 czy Opal w 10-11 B bywało nie mogły podnieść się na wiatr (przeciw ostrej fali) na "sztormowym zestawie" żagli, trzeba było żagla dodać. Tym łódkom nie można zarzucić małego czy zbyt smukłego kila, a i masy nie brakło by falę rozpędem przejść, czy by unieść więcej żagla ;) Ale trzeba było zapewnić wystarczającą prędkość.


Ostatnio edytowano 21 lis 2013, o 21:49 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Gdyni w regatach moje okucie znane ze śródlądzia się "zmęczyło" i zaczęło puszczać (co prawda wyścig ukończyłem gdy inne dużo bardziej "morskie" jachty się wycofały lub połamały maszty)


Z tym że "dużo bardziej morskie jachty" to bym jednak polimeryzował ;)
Polled wtedy stracił ster, ale trudno Polleda (Delphia 24) nazwać morskim jachtem ;) Mocowanie bomu rozwalił Słoni, ale też trudno nazwać Pegaza 800 jachtem morskim. ;) Maszt stracił Kier, ćwiartka, ale z tych nowszych i lekkich, jacht powiedzmy przybrzeżny a do tego raczej rzadko pływający...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 21:43 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
waliant napisał(a):
Maszt stracił Kier, ćwiartka, ale z tych nowszych i lekkich, jacht powiedzmy przybrzeżny a do tego raczej rzadko pływający...


Myślałem o Kierze właśnie, tylko nie pamiętałem nazwy. Słoni też zrobiony jest pancernie wg mnie.
O D24 nawet zapomniałem. Faktycznie - pamiętam jak wracałem do nich by pomóc.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
waliant napisał(a):
Maszt stracił Kier, ćwiartka, ale z tych nowszych

Znaczy, młodszych niż 30-35 lat?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
waliant napisał(a):
Maszt stracił Kier, ćwiartka, ale z tych nowszych i lekkich, jacht powiedzmy przybrzeżny a do tego raczej rzadko pływający...

Skad wiec liczba mnoga ?
plitkin napisał(a):
inne dużo bardziej "morskie" jachty się wycofały lub połamały maszty

Stad? :
plitkin napisał(a):
Podejście... To m.in. różni Northmana od wielu innych producentów

Catz Za OT przepraszajacy

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
Skad wiec liczba mnoga ?


A to nie do mnie pytanie, ja w liczbie mnogiej o masztach nie pisałem :-P

pierdupierdu napisał(a):
waliant napisał(a):
Maszt stracił Kier, ćwiartka, ale z tych nowszych

Znaczy, młodszych niż 30-35 lat?


Ich wieku nie pamiętam, ale Kier i Twins są nowsze od starszych Conradów 760 R na licencji Petersona (np. Dobosza czy Augusta).
Nowsze, lżejsze, szybsze - teoretycznie :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
waliant napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
waliant napisał(a):
Maszt stracił Kier, ćwiartka, ale z tych nowszych

Znaczy, młodszych niż 30-35 lat?


Ich wieku nie pamiętam, ale Kier i Twins są nowsze od starszych Conradów 760 R na licencji Petersona (np. Dobosza czy Augusta).
Nowsze, lżejsze, szybsze - teoretycznie :)

O ja gupia ci....
Pozajączkował mi się Kier z Karo II ....

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 21 lis 2013, o 22:44 przez Jaromir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Słoni też zrobiony jest pancernie wg mnie.


Zbyszek latem w rozmowie przyznał, że gdyby wiedział wtedy to co teraz wie, to takielunek Słoniego byłyby mocniejszy. Zauważ, że Słoni już raz (a może nawet dwa razy?) stracił maszt, niewiele brakowało, żeby stracił znów w tym roku (strzelił ściągacz, na szczęście w porcie, podczas regulacji takielunku...).

Mocno, choć nie pancernie, to jest zrobiony Pallas ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

pierdupierdu napisał(a):
Pozajączkował mi się Kier z Karo....


Z Karo czy Caro? ;) A dokładniej, Caro II, też Conrad 760, ale w wersji turystycznej.
Tak nawiasem, jak byłem w klubie tydzień temu, to Caro II, przewożony na swoim wózku z marinie, się wziął i tuż przed moim przyjazdem, tuż koło Gryfu, z tego wózka sp...adł, bo się jedno koło oderwało (spaw puścił).
Burtka pękła w kilku miejscach, i chyba mocowanie balastu się naruszyło.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
waliant napisał(a):
to nie do mnie pytanie,

Oczywiscie.
Zreszta nie jest to pytanie nawet: to jest insynuacja.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 23:24 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Tomku, Pallas i jego poprzedni Kapitan to dwa organizmy ze stali :-)
Pamietalem, ze na Sloni byl wtedy klopot z masztem, ale pamiec zawodna jest:mowisz, ze z okuciem bomu. Na szczescie chlopaki w pore odpuscili sobie. My tez doplynelismy "na oparach", choc pod koniec wyscigu siadlo. Najwiecej w tylek dostal ster na pelnym kursie na spinakerze przy mocniejszym wiaterku.

Fajne regaty byly :-) O 6ej rano spawalismy okucie, ale zdazylismy na wyscig :-)

Jak Bozia da - w przyszlym roku chce plynac do Kilonii.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
plitkin napisał(a):
pamiec zawodna jest

Nie zawsze. ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 23:33 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Tomku, a wracajac do maxusika: zrobilbys takielunek topowy czy ulamkowy? Niw mam zbyt duzego doswiadczenia na topowym poza czarterami.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
plitkin napisał(a):
a wracajac do maxusika

...To jakis mniejszy Maxus? Nowy? Jesli nie nowy, to ktory? Bo wersji i odmian mnostwo.
Wasz dialog zaczyna byc zbyt specjalistyczno-hermetyczny dla potencjalnych klientow.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2013, o 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
Bo wersji i odmian mnostwo.

A proszę bardzo, takiej jeszcze nie było... :roll:
http://allegro.pl/jacht-motorowy-spacer ... 97432.html

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2013, o 00:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Ciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiicho, bo jeszcze Zona zobaczy... Mam lodke podobnej dlugosci i ani telewizora, ani nawet lazienki...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2013, o 00:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
plitkin napisał(a):
... Najwiecej w tylek dostal ster na pelnym kursie na spinakerze przy mocniejszym wiaterku.
Fajne regaty byly :-) O 6ej rano spawalismy okucie, ale zdazylismy na wyscig :-)

W większości wypadków padają elementy ruchome, a stery należą do tych najbardziej ruchomych.
W najnowszej książce Marchaja (Hydrodynamika kadłuba) jest cały rozdział na temat sił na sterach i weryfikacja przeliczników do występujących tam sił w ślizgu.


Cytuj:
mjs napisał:
proszę bardzo, takiej (wersji) jeszcze nie było... :roll:
http://allegro.pl/jacht-motorowy-spacer ... 97432.html

Gratulacje dla Nortmana:
nareszcie jakiś ładny motosailer pokazał się na rynku:
Załącznik:
3695497432_3.jpg
3695497432_3.jpg [ 90.9 KiB | Przeglądane 4754 razy ]
Załącznik:
3695497432.jpg
3695497432.jpg [ 71.37 KiB | Przeglądane 4754 razy ]


MJS
ps
Poważnie mówię jak bym był bogatym motorowodniakiem to takie coś dużo bardziej wolałbym od tych wszystkich wybujałych kanciaków. :cool:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2013, o 01:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Gdybym miał budować prototyp, to zacząłbym od bulba:
http://allegro.pl/miecz-do-jachtu-i3722490928.html :D
Prawdziwa okazja, albo jesteśmy już w czasach "drugiej generacji".

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2013, o 01:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
...Gdybym miał budować prototyp, to zacząłbym od bulba:
Prawdziwa okazja,...

Myślisz, że Daszkiewicz nie umie zrobić swojego kila?
...i musi się posiłkować kilem Gintera? :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 340 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 199 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL