Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 cze 2025, o 05:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 wrz 2014, o 21:55 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
boSmanie kliknąłem. Spróbuję pogadać z p. Workertem.
A tu seryjka następna


Załączniki:
Komentarz: kabestany są ok. działają bez zarzutu
Amulet 015.jpg
Amulet 015.jpg [ 34.57 KiB | Przeglądane 6393 razy ]
Komentarz: troszkę zasyfiony
Amulet 014.jpg
Amulet 014.jpg [ 11.75 KiB | Przeglądane 6393 razy ]
Komentarz: koszyczek dziobowy robiący równocześnie za bramkę do kładzenia masztu
Amulet 009.jpg
Amulet 009.jpg [ 11.81 KiB | Przeglądane 6393 razy ]
Komentarz: trzecia podwięź. Żadna z nich nie jest w linii masztu
Amulet 007.jpg
Amulet 007.jpg [ 11.39 KiB | Przeglądane 6393 razy ]
Komentarz: dwie podwięzi
Amulet 006.jpg
Amulet 006.jpg [ 11.08 KiB | Przeglądane 6393 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wiesław
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2014, o 22:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Po Warcie plywalem z zanurzeniem 60 cm spokojnie się dało. Problem może być przy wyjątkowo niskiej wodzie i to w jednym miejscu kolo Czeszewa.Wpw zrobisz raczej bez problemu przynajmnej Bydgoszcz Konin.Z roślinnością jakis problem jest ale bez przesady.Jak będzie sredni stan wody to i na Mazury dojedziesz.Szczerze to chyba bym nic nie modyfikowal. Sądzę, ze bardzo ostro do wiatru nie poplyniesz i dryf będzie. Piękna łódka.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wadą bocznych mieczy jest to, ze jak wejdziesz na miel to przechylanie jachtu na bok nie ma sensu ale nie wiem czy do końca jest to potrzebne. Silnik min 4 koni najlepiej 6-9

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2014, o 08:21 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
piotr6 napisał(a):
Szczerze to chyba bym nic nie modyfikowal.

Też powoli się skłaniam ku temu by nic nie zmieniać. Szczególnie po doczytaniu jaka to historyczna łódka. Ponadto takie przeróbki zabierają mnóstwo czasu i kasy a tych u mnie niedostatek
piotr6 napisał(a):
Sądzę, ze bardzo ostro do wiatru nie poplyniesz i dryf będzie.

Nie jestem tak pesymistyczny. Bombel kształtem dziobowej części podwodnej i dwoma mieczami jest bardzo zbliżony do Amuleta a pływa bardzo ładnie. Chodził ostro do wiatru i nieraz robiłem sobie zabawę gdy halsując po ZZ wycinałem na ostrości inne pływadła.
piotr6 napisał(a):
Wadą bocznych mieczy jest to, ze jak wejdziesz na miel to przechylanie jachtu na bok nie ma sensu ale nie wiem czy do końca jest to potrzebne.

Na mielu siedziałem nie jeden raz, szczególnie w Bugu gdzie szlak wytyczony jest absolutnie niezgodnie ze stanem rzeczywistym rzeki. Wtedy pomocą jest wyłącznie dobry pych.
piotr6 napisał(a):
Silnik min 4 koni najlepiej 6-9

Mam 6,5 ogrodnika, tzn 6,5 km silnik Tohatsu ( od kosiarki) na stopie Wietieroka. Silne, chłodzone powietrzem.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2014, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Bombel napisał(a):
Mam 6,5 ogrodnika, tzn 6,5 km silnik Tohatsu ( od kosiarki) na stopie Wietieroka. Silne, chłodzone powietrzem.

Jak sprawuje się ta hybrydka? Jak dotąd słyszałem sporo głosów chwalących to rozwiązanie. I to nie tylko z powodu kosztów, he, he, konkurencyjnych. :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2014, o 08:50 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jak plywassz na Bugu, to WPW pestka, to niestety bardziej cywilizony szlak

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2014, o 09:14 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Alterus napisał(a):
ak sprawuje się ta hybrydka? Jak dotąd słyszałem sporo głosów chwalących to rozwiązanie. I to nie tylko z powodu kosztów, he, he, konkurencyjnych. :-D

Wady:
1. głośniejsza od chłodzonych wodą,
2. brak możliwości regulacji obrotów, jak zapalisz to płyniesz stałą prędkością,
Zalety:
1. taaaaania,
2. niskie spalanie,
3. remonty silnika w każdym kosiarkowym warsztacie. Wiem, bo rozwaliłem własnoręcznie gaźnik.
piotr6 napisał(a):
Jak plywassz na Bugu, to WPW pestka, to niestety bardziej cywilizony szlak

nooo, nie nazwałbym tego pływaniem po Bugu. Mimo kilkunastu prób nie udało mi się dojś dalej niż do Popowa. Za Popowem strasznie płyciutko (ca 20 cm) na przemieszczającej się w dół pryzmie piachu. A byłem bez silnika. Za to w Narwi absolutnie bez żadnych problemów (poza wiatrem). 6 razy startując z Zegrza dochodziłem wyłącznie na żaglach do Pułtuska i nawet kawałeczek dalej (79 kilometr). Niestety, za każdym razem wiaterek zdychał lub był tak słabiutki że nie dało się płynąć pod dość silny w tych okolicach prąd.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2014, o 15:51 

Dołączył(a): 28 wrz 2014, o 08:14
Posty: 2
Lokalizacja: Mazury Bartoszyce
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
http://www.jachtoldtimer.pl/n_smok.php


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2014, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Bombel napisał(a):
2. brak możliwości regulacji obrotów, jak zapalisz to płyniesz stałą prędkością,

Jak to? Przecież to powinno być proste do zrobienia. Normalnego gaźnika nie ma?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2014, o 09:49 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Alterus napisał(a):
Normalnego gaźnika nie ma?


Ma. Właśnie przy próbach dociekań i grzebania aby mieć możliwość zwiększania/zmniejszania obrotów gaźnik poszedł w p....
Teraz silnik czeka w serwisie na nowy gaźnik. Zapewniam Cię że już więcej nie będę samodzielnie grzebał. Za drogo kosztuje.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2014, o 18:22 

Dołączył(a): 19 lis 2013, o 23:51
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Prawdopodobnie że drewniana Silhouette była produkowana seryjnie w kraju przez jakiś zakład szkutniczy, według dokumentacji Tuckera. Może ktoś ma do niej dostęp.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2014, o 09:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13980
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Produkowana była: przez Foto-Pam ( Augustów?)
w zasadzie wszystkie sklejkowe w kraju są z tego jednego źródła.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2014, o 11:33 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Marian Strzelecki napisał(a):
Produkowana była: przez Foto-Pam ( Augustów?)

A z tego co pamiętam to wszystkie dokumenty F-P gdzieś wsiorbło.
Nie przypuszczam jednak aby F-P robił Silhouette na oryginalnych planach. :lol:
Podejrzewałbym że na seryjną produkcję musieliby wykupić licencję a na to (chyba) się nie zdobyli.
Przecież jeden z naszych sprzedał im plany swojej łódki, wybudowali 1 egzemplarz, potem delikatnie zmienili konstrukcję ( coś tam było z pochyleniem tylnej ścianki kabiny i okienkami) i tłukli seryjnie jako swoje. :rotfl:
Tak więc nie liczyłbym na jakiekolwiek dane z F-P.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2014, o 19:35 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Bombel napisał(a):
i tłukli seryjnie jako swoje. :rotfl:

No właśnie. Dokopałem się do informacji że na bazie :rotfl: Silhouet-ki F-P wypuścił kilkanaście ??? sztuk pod swoją nazwą "555".
Ponoć nie była to jakaś rewelacja.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2014, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Marian Strzelecki napisał(a):
Produkowana była: przez Foto-Pam ( Augustów?)

tak
Bombel napisał(a):
wybudowali 1 egzemplarz, potem delikatnie zmienili konstrukcję

inaczej było
Bombel napisał(a):
coś tam było z pochyleniem tylnej ścianki kabiny i okienkami

Zmian było dużo więcej; dłuższa, szersza, inna pawęż, inna linia pokładu.
Miałem możliwość porównania oryginalnej S i 555. W zasadzie to dwie różne konstrukcje. Wg mnie 555 wypadała korzystniej (dużo wygodniejsza)
Bombel napisał(a):
Ponoć nie była to jakaś rewelacja.

Na tamte czasy nie była taka zła, całkiem poprawnie pływała (prototyp, z seryjnymi różnie było, szczególnie jak zmieniono balast na betonową płetwę)
Pomysłodawcą i budowniczym 555 był szkutnik znamienity p. Bielawski (mój Miszczu :-P )

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2014, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Znalazłem taki wątek na sailforum:

http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?p=41194

Trzeba się zalogować, żeby zobaczyć zdjęcia... Wiele z tej 555 i tak nie widać. ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2014, o 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
robhosailor napisał(a):
Wiele z tej 555 i tak nie widać.

mam też inne ;) ale to diapozytywy :-?

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2014, o 23:12 

Dołączył(a): 9 paź 2014, o 23:01
Posty: 7
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Witam wszystkich na forum i wtym temacie. Dzięki Bombel za ratowanie Amuleta bo znam tę łódkę. A moja sklejkowa S była zbudowana w Mikołajkach na pocz lat 70 tych u p Tadeusza Biegańskiego. Pozdrawiam Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2014, o 00:21 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
exit napisał(a):
Dzięki Bombel za ratowanie Amuleta bo znam tę łódkę

Jak znasz Amuleta to podziel się jakimiś informacjami na jej temat. To co wiem jest raczej skąpe. :oops:
Nie bądź chytry, opowiadaj, co, gdzie, kiedy, jak, z kim, no nie z kim i za ile niech pozostanie słodką Twą tajemnicą.
Bo wiesz, jak się ma ponad 5 metrów historii to dobrze byłoby coś więcej wiedzieć.
Spowiadaj się zatem .
Jeśli to coś niepublicznego to na PW

PS. To nie jest ratowanie lecz spełnianie swoich zachcianek. Amulet ma w swoim wyglądzie coś co spowodowało że "zakochałem się od pierwszego wejrzenia" :roll:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

boSmann napisał(a):
Zmian było dużo więcej; dłuższa, szersza, inna pawęż, inna linia pokładu.

No tak, ale moja wypowiedź dotyczyła łódki MJS-a a nie S.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Bombel napisał(a):
Przecież jeden z naszych sprzedał im plany swojej łódki, wybudowali 1 egzemplarz, potem delikatnie zmienili konstrukcję ( coś tam było z pochyleniem tylnej ścianki kabiny i okienkami) i tłukli seryjnie jako swoje.

To właśnie TO

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2014, o 00:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13980
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
robhosailor napisał(a):
Znalazłem taki wątek na sailforum:

Tam znalazłem błąd boSmana:
Na tej fotce:
Załącznik:
jachty_z_fotopamu_377.jpg
jachty_z_fotopamu_377.jpg [ 197.7 KiB | Przeglądane 5560 razy ]

są od góry:
Necko
dziób Silhuetty
Rambler.
a Bobo wygląda tak:
Załącznik:
bobo.jpg
bobo.jpg [ 21.61 KiB | Przeglądane 5560 razy ]


Natomiast z tymi "rżnięciami" bez opamiętania* z cudzych projektów to była tradycja radziecka.
A Foto-Pam;
tylko nauczyła się (na Kolibrze i Kaczorku) jak zbudować poprawną małą łódkę kabinową i sama (tzn. jej Szkutnicy) podjęła dzieło twórcze = Bezik - oczywiście umiejętnie** olewając podpisaną wcześniej licencyjną umowę na produkcję w.w. łódek i omijając (znane im już) konstrukcyjne zastrzeżenia patentowe.
Podobnie było z planami surfera.
Natomiast Bobo i Necko były już własnymi autorskimi projektami szkutników z F.-P.
Marian Strzelecki

* czyli bez płacenia autorom.
** umiejętnie to znaczy wpuszczając autorów w patenty, a nie we wzory użytkowe, które trudniej byłoby jednak ominąć.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2014, o 12:51 

Dołączył(a): 9 paź 2014, o 23:01
Posty: 7
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Bombel, od pierwszego Twego postu szukam dokumentacji bo ona gdzieś JEST. Tylko nie wiem czy u mnie, czy u ojca, czy jeszcze gdzieś. Pewnie znajdzie się jak będę szukał czegoś innego. Amuleta znałem z widzenia (częstego) w dawnych latach. Często stał na Małych Tałtach (tam gdzie obecnie hotel robert's) a ja w Mikołajkach naprzeciw obecnego serwisu yamachy albo w MKŻ. Mijaliśmy się często ,mam gdzieś foty Amuleta na wodzie , pewnie są tam gdzie plany. Ale szukam szukam, znajdę!! Piotr



Za ten post autor exit otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2014, o 14:09 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
exit napisał(a):
Pewnie znajdzie się jak będę szukał czegoś innego

To zacznij (szybko) szukać czegokolwiek :D bylebyś dotarł do zdjęć i planów. W następnym tygodniu zwożę Amulecika na zimowe leże remontowe i będzie bezlitośnie traktowany narazie szlifierką.
Duuuże piwo gwarantowane.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2015, o 09:35 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 16:10
Posty: 190
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Morski
W kwestii początkowej. Takim jachtem własnoręcznie zbudowanym na podstawie planów pływał (prawdopodobnie nadal pływa) Rudzki (od Ruda Pabianicka) rzeźbiarz Włodzimierz Ciesielski. Od lat można tę jego Sylwetę spotkać na Mazurach. Skoro budował z planów istnieje prawdopodobieństwo, że owe rysumki nadal posiada.

Znalazłem stronę Syna Włodka może pomoże w kontakcie:

http://www.rc-zadora.eu/r.php?o=MN&l=pl



Za ten post autor JanekL otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 196 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL