Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 00:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 215 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 mar 2015, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Gdzieś z netu: o M.Z.
Cytuj:
Oczywiście jacht ma napęd mechaniczny. Natomiast do pływania pod żaglami (typ ożaglowania – slup) używany jest opuszczany hydraulicznie potężny 4,5 tonowy miecz-balast zwiększający zanurzenie o dodatkowe dwa metry. Kadłub długości 17,3 m i szerokości 5,72m wykonano z aluminium morskiego przeznaczenia.

MJS

ps
Wydaje mi się, że Eugeniusz Moczydłowski; twórca (koncepcji?) jachtu i jego kapitan (właściciel?) kierował się jakimiś logicznymi przesłankami. Zwłaszcza, że opłynął już w młodości Horn (pod wiatr Opalem (?) K.Maciejewicz) ma więc jakieś przemyślenia.

Nie wiemy o jachcie prawie nic, oprócz kilku fotek z góry, ale sądzę, że można domniemywać, że fakt iż jacht wstał z wywrotki (180) i drugiej... daje do myślenia.
Być może pomógł w tym zwężony u góry pokład, być może to, że złamał się maszt.
(Być może miał się złamać w takich ekstremalnych sytuacjach.)
Jacht ma miecz (kil) szybrowy, i balast wodny: być może taki balast (też nie wiemy gdzie są zbiorniki) był usytuowany niesymetrycznie i to było przyczyną (istotą jego stateczności) przy wstawaniu z "niemożliwych" przechyłów.

Nie wiemy nawet czy płynął na silniku (podobno był zepsuty) czy miał kil w dole, czy kil ma bulbę czy nie... czy miał pełne zbiorniki balastowe... co my tu (malutcy) możemy gdy się nie znamy :rotfl: a jedyny który coś na prawdę o jachcie wie... puszcza nam jakieś zdawkowe kawałki.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 30 mar 2015, o 19:12 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Ryś napisał(a):
A możesz dyskusję dołączyć choćby tu, będzie poręczna dla czytaczy
Bez sensu.

ps. Skipcio ma racje, że mu się nie chce.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ja widział bym głębszy sens, ale skoro mamy się tu "kopać z koniem" to vłala: .... :-P
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 19:23 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Marian Strzelecki napisał(a):
twórca (koncepcji?)

Koncepcja to jest tu: http://www.cmnyacht.com/cmn-yacht-mono- ... rtica.html
Marian Strzelecki napisał(a):
Nie wiemy o jachcie prawie nic,

pisz "nie wiem", bo "my" to trochę wiemy.


Ostatnio edytowano 30 mar 2015, o 19:38 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem link.



Za ten post autor jaszra otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
jaszra napisał(a):
http://www.cmnyacht.com/cmn-yacht-mono-hulls-antartica.html

Tyle to i my wiemy. :-P

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 19:34 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bombel napisał(a):
to jest "sama dycha"

Nie dycha tylko 33%.
Oczywiście to tylko współczynnik do rozważań i tzw. "Listy statków podobnych". Każdy profesjonalny konstruktor jachtów powinien taką listę tworzyć, mieć w miarę możliwości stateczność, analizować zanurzenie, kształt i wiele innych danych, które przy tworzeniu nowego jachtu są niezbędne do jego prawidłowego zaprojektowania.

Colonel napisał(a):
Osobiście mam przekonanie, że KAŻDY jacht może ulec przewróceniu. Albo łatwiej albo trudniej. No i w różnych warunkach. Zimą na Morzu Norweskim maleńki stateczek motorowy -a zdaje się, że w takiej sytuacji był "Magnus" - łatwiej!

Tak, Adndrzeju. To oczywistość, jednakże ze szczątkowych info wynika, że jacht "stał" bez napędu (czyli żagli i silnika), bokiem do fali i dwukrotnie uległ obrotowi na "gołym" maszcie. Tego nie powinien zrobić "normalny kiler" z poprawną statecznością a tym bardziej taki "specjalny" statek jak Megas 56 mający (w założeniach) przetrwać wszystko i to jeszcze w okrutnych mrozach. Zauważmy, ze maszt miał 25m i dwa rolfoki z nawiniętymi żaglami)! Pięknie, zwinnie, smukło ale jak "ciężko" i wysoko. A stateczność maleje w zastraszającym tempie.
Popatrzmy na tzw. "mazurskie mydelniczki". Goły maszt szkwał 10B i połowa się wywraca i nie wstaje.
Montaż "krajowego" sztywnego rolfoka na 10m maszcie. Masa 20 kg z żaglem, środek masy jego 5m nad pokładem, moment przechylający 100 kgm - to brak jednego człowieka 80 kg na burcie o pół szerokości 1,25m(jacht szeroki na 2,5m).



Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 5: baoo, Były user, Colonel, Ryś, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 19:45 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Pewnie Magnusa wywróciła fala? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Wiemy wiecej: :mrgreen:


Załączniki:
29_2014-10_Jastarnia_06_fot_Krzysztof_Najdowski_reduced.jpg
29_2014-10_Jastarnia_06_fot_Krzysztof_Najdowski_reduced.jpg [ 440.54 KiB | Przeglądane 5344 razy ]
Magnus Zaręba linie.jpg
Magnus Zaręba linie.jpg [ 260.57 KiB | Przeglądane 5375 razy ]
Magnus Zaręba zboirniki.jpg
Magnus Zaręba zboirniki.jpg [ 258.5 KiB | Przeglądane 5375 razy ]
Magnus Zaręba kil.jpg
Magnus Zaręba kil.jpg [ 327.91 KiB | Przeglądane 5375 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 30 mar 2015, o 19:53 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 19:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Chyba nie żelazkowaty ten kadłub :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 19:56 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jaszra napisał(a):
pisz "nie wiem", bo "my" to trochę wiemy.

Tara, był inspiracją koncepcyjną Megasa 56. Porównać trzeba ich parametry a wnioski nasuną się same. Długość 34,29m(36m?),masa 168 ton, szerokość 9,75m,maszty nie przekraczają długości statku, zanurzenie max 3,5m, masy podnoszonego kilu nie znalazłem. Jakby podzielić te dane Tary przez 2=Megas56? Masy nie dzielimy, masa (objętość podwodzia x gęstość właściwą cieczy=wyporność) w 3-ciej potędze.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 20:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Marian Strzelecki napisał(a):
Wiemy wiecej: :mrgreen:

a był budowany 100 m od mojej hali :rotfl:


Ostatnio edytowano 8 kwi 2015, o 12:19 przez Magister, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Plitkin nie napisał: wiemy wiecej... to napisałem JA MJS ;)
Ale wiemy jeszcze trochę:


Załączniki:
04_Megas56_whale_fot_Eugeniusz_Moczydlowski_ mm.jpg
04_Megas56_whale_fot_Eugeniusz_Moczydlowski_ mm.jpg [ 47.79 KiB | Przeglądane 5300 razy ]
05_2013-04-29_09_po-ciezkiej-nocy_fot_Eugeniusz_Moczydlowski_mm.jpg
05_2013-04-29_09_po-ciezkiej-nocy_fot_Eugeniusz_Moczydlowski_mm.jpg [ 64 KiB | Przeglądane 5300 razy ]
07_2013_3_www_droga-do-morza_fot_Eugeniusz_Moczydlowski_mm.jpg
07_2013_3_www_droga-do-morza_fot_Eugeniusz_Moczydlowski_mm.jpg [ 21.06 KiB | Przeglądane 5300 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 20:19 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
Wiemy wiecej:

Ty Marianie już wiesz więcej. Ja mam dokumentację tego miecza i nie tylko.
To info w jpg. jak bajka dla dzieci. Nie chcę komentować wszystkich bajek z tego info. Największa "bajkowa" bzdura to: "zbiorniki są dokładnie w środku ciężkości jachtu"
Jak w podręcznik na kurs żeglarza jachtowego-"stateczność kształtu".

Wyjaśnię: ani dokładnie ani w środku ciężkości, który leży na pewno powyżej wodnicy pływania.

Poza tym taka duża "powierzchnia swobodna" w zbiornikach paliwa i wody, nawet podzielona grodziami, w ogromny i znaczący sposób wpływają na pogorszenie stateczności każdej jednostki pływającej. Spytaj Gackowskiego czy policzył stateczność z uwzględnieniem "swobodnych powierzchni".
Zbiorniki na burcie 1500 l. Jeżeli takowe są zamontowane po obu burtach, nawet z wysokowydajnym systemem przepompowywania z burty na burtę to należy ja uwzględniać tak jakby działały przeciwnie, zmniejszająco ramię prostujące. Tak dokładnie jak w MINI 650, IMOCA 60 itp. Wyobraź sobie, że zmęczony sternik nieopatrznie zaśnie i jacht zrobi zwrot przez sztag i 1500 kg pod pokładem na jednej burcie nagle znajdzie się po zawietrznej z żaglami po nawietrznej.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 5: Były user, Colonel, Jaromir, Magister, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cors napisał(a):
Masa 20 kg z żaglem, środek masy jego 5m nad pokładem, moment przechylający 100 kgm - to brak jednego człowieka 80 kg na burcie o pół szerokości 1,25m(jacht szeroki na 2,5m).



Otóż to. A ze mnie się tu śmieją, że wywalam rzeczy zbędne, zwłaszcza z masztu, ech.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 21:06 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
A ze mnie się tu śmieją, że wywalam rzeczy zbędne, zwłaszcza z masztu, ech.

Bo na tym (i nie tylko) forum, prawo szerzenia "prawd" mają ci co się nie znają. Tak kiedyś napisali.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
cors napisał(a):
Ty Marianie już wiesz więcej. Ja mam dokumentację tego miecza i nie tylko.

I dlatego dziwię Ci sie, że ssssączyszsss :lol: tą Twoją wiedzę tak jakby była tajna przez poufną i dostepna tylko dla wtajemniczonych.

Przykład ze sternikiem i niekontrolowaną rufą przerabialiśmy w trakcie "regat" IMOCA ze
Stammem ( jak pamiętam) ale Ciebie jeszcze tu na tym forum nie było.

A porównywanie momentu sił na maszcie z załogantem na burcie rodzi u mnie zdziwienie: Przecież ten załogant w dużym (90st) przechyle siedzi już po stronie wywracającej jacht.

MJS
ps
Nie znam Gackowskiego, nie czytam bajek, pokazuję dostępne mi obrazki, nie inssssynuuję. ;)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 30 mar 2015, o 21:30 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
cors napisał(a):
Bo na tym (i nie tylko) forum,
Znaczy wszędzie?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Maar napisał(a):
cors napisał(a):
Bo na tym (i nie tylko) forum,
Znaczy wszędzie?

Nie:
znaczy, że na tamtym forum są sami fachowcy :-P
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 21:49 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
:rotfl:
Panowie... na miły Bóg... :D
(a nadal twierdze że to dobry i cenny przyczynek do dyskusyj o stateczności jachtu)
Okiem laika :mrgreen:
"Współczynnik balastowy" to tu, IMHO, mniejsza - jacht wstał, mimo opinii Corsa o jego stateczności. Znaczy wygląda że ją poprawili, kto wie czy nie dzięki Corsowi ;)
Mnie jakoś dziwnie się zgadza relacja ("nagle jedna fala przyłożyła nas do wody, a druga przewróciła nogami do góry" iirc) z kształtem tej łódki. Po pierwsze primo: okrutnie płaski i płytki ten kadłub, miska. Fascynujące, jak płaska. Podobną (jeśli nie większą) głębokość kadłuba (90 cm) ma moja utka malutka, znaczy dwakroć mniejsza, szerokości 2,8 m, a nie 5,7. I już nie wspomnę o burcie pionowo... znaczy jednak wspomnę ;)
Ja rozumniem że to w lody, coby wypychało, te kształta. Kształt - OK - ale ta miskowatość płytka okrutaśnie?
A to kadłub - sławny a sprawdzony praktycznie - do wypychania w lodach. Porównajmy proporcyje:
Obrazek

Mam pewną, acz okiem laika, wizję mechanizmu tej wywrotki 'na dwu kolejnych falach', która mię pasuje do kształtów "Magnusa Zaremby"... tam pod Norwegią bywa rozkołys który spiętrza się do pionu na szelfie... lecz laikiem będący wolę pierwej zapytać Corsa: jak wygląda, według Ciebie, kąt maksimum stateczności i AVS? Orientacyjnie.
(as if I didn't suspect :mrgreen: )


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
ze mnie się tu śmieją, że wywalam rzeczy zbędne, zwłaszcza z masztu


Bo jakbyś napisał, że wywalasz ten roler bo chcesz odciążyć maszt bo masz anemiczną załogę i nie może ona wybalastować Ci łódki to nikt by nawet nie jęknął.
Ale ponieważ z Twoich wypowiedzi wynikało, że wywalasz go (roler znaczy) bo nie widzisz sensu jego używania i jest on da Ciebie mało użytkowy to nie dziw się że się ludzie na takie dictum uśmiechnęli...
A to trzeba było zacząć od tego, żeś ANOREKTYK :rotfl: i masy marynarza :lol: (znaczy 120 kg) Ci brakuje do tego balastowania :lol: :lol: :lol:
To zrozumieją wszyscy :rotfl:
Ot co ...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 22:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
A ze mnie się tu śmieją,


Tomek tylko się uśmiechają,niestety Twoje posty trzeba brać poważnie a przynajmniej czytać ze zrozumieniem :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 22:09 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
jacht wstał, mimo opinii Corsa o jego stateczności. Znaczy wygląda że ją poprawili

Ręce opadają. Nic nie poprawili. Jacht się wywrócił bo miał za małą stateczność a ponieważ w miarę był "szczelny" i urąbała mu się pała to stateczność "natentychmiast" mu drastycznie wzrosła i pływał sobie w normalnej pozycji.

Maszt 25 m z takielunkiem, z zrolowanymi mokrymi żaglami na "sztywnych" sztagach szacuję na ok. 550kg , ramię ponad 12,5m co daje moment ok 7 tonometrów i dla tego jachtu to ok. dwukrotne zwiększenie stateczności czyli ramienia prostującego.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 7: Były user, cine, Colonel, Jaromir, Marian Strzelecki, Ryś, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
No... i trzeba było od tego zacząć. :lol:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 22:30 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
i trzeba było od tego zacząć

Tow. sekretarz Miller mówił-cytował, "że ważne jak kończy".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 22:51 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
cors napisał(a):
Ręce opadają. Nic nie poprawili. Jacht się wywrócił bo miał za małą stateczność a ponieważ w miarę był "szczelny" i urąbała mu się pała to stateczność "natentychmiast" mu drastycznie wzrosła i pływał sobie w normalnej pozycji.
Pisałeś gdzieś (jeśli sklerosis nie mąci) o 75 stopni - i głównie dlatego pytałem; bo wierzyć siem nie chce :roll:
A ja durak myślałem że toto ma, powiedzmy, max stateczności w 50 stopniach przechyłu, a koniec w 110.

No to moja teoryjka laicka: przychodzi sobie z boku stroma fala i kładzie łódkę na burtę (powiedzmy te 80 stopni przechyłu) a zważmy że na grzbiecie fali łódka traci stateczność i nie ma ochoty wstawać. Ale fala przechodzi, a łódź zjeżdża w dolinę. Gdyby miała w tym kącie przechyłu należyte ramie prostujące to wtedy zaczęłaby wstawać (i to energicznie,bo w dolinie fali ciężar łodki się zwiększa a ta waży swoje 30 ton) czyli obracałaby się do pionu w chwili nadejścia następnej fali - co przeciwdziałałoby wywrotce.
Jeśli Magnus Zaremba w położeniu na burt nie ma znaczącego momentu prostującego to nie zacznie wstawać, a kolejna fala złapie go przechylonego na burt i położy dalej - na grzyba.
No i tu jest IMHO zasadnicza różnica między tradycyjnym jachtem pełnomorskim - który ma duże ramię prostujące w 90 stopniach przechyłu - a modnymi dziś szerokimi miskami.
Jak myslisz?

A swoją drogą, Kocurze, te dwa rolery (i profil z alu, szeroki bokiem a cienkościenny) a na długim ramieniu, praktycznie gwarantowały Zarembie złamanie masztu przy uderzeniu w wodę... nie?
Kurde no, czy takielunek nie mógłby wytrzymywać wywrotki? Na łódce konstruowanej (podobnież) w założeniu jako "niezniszczalna"? :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Marian Strzelecki napisał(a):
No... i trzeba było od tego zacząć. :lol:


A ty jako konstruktor jachtowy rżący z ignorantów technicznych odrzucających oczywistości i projektujących z klapkami na oczach te IMOCi o tym nie pomyślałeś? :lol: :rotfl: :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
Kurde no, czy takielunek nie mógłby wytrzymywać wywrotki? Na łódce konstruowanej (podobnież) w założeniu jako "niezniszczalna"? :twisted:


Marian Strzelecki napisał(a):
Być może pomógł w tym zwężony u góry pokład, być może to, że złamał się maszt.
(Być może miał się złamać w takich ekstremalnych sytuacjach.)
:lol:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 23:23 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Być może.
Som takie dziwaki co myślą że jak ich sponiewierają ryczące młodociane (w pewnem wieku siem zaczyna i czterdziestki cenić :cool: ) to możnaby jednako kontynuować jakoś, miast zara helikopter wołać.
Czasem łapie siem człek jaki to zacofany... Taż tera no problem, komórka w dłoń i po fachowców... :oops:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
A może weszli do studni…

Furda tam ważne, że jeden konstruktor doskonale się bawi własną fantazją, jak zwykle…

A można by jednego wątku ciekawego i technicznego, gdzie można się czegoś z pierwszej ręki dowiedzieć nie rozjeżdżać? Eeee? :roll:


Ostatnio edytowano 30 mar 2015, o 23:32 przez Były user, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 23:31 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Marian Strzelecki napisał(a):
Być może pomógł w tym zwężony u góry pokład, być może to, że złamał się maszt.
(Być może miał się złamać w takich ekstremalnych sytuacjach.) :lol:
MJS
Sugerujesz, że konstruktor zaplanował to, aby przy położeniu się jachtu na burtę maszt się odłamywał uwalniając kadłub od swojego ciężaru i pomagając mu się wyprostować??? :-o

I co "ekstremalnego" widzisz w sytuacji położenia się pełnomorskiego jachtu żaglowego na burtę? Dzielne jachty o tradycyjnej konstrukcji w takiej sytuacji podnosiły się razem z masztem i kontynuowały żeglugę.



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 215 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 299 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL