Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 lip 2025, o 17:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 299 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 mar 2013, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Catz napisał(a):
Kabestan za bateria easylock tez jest nieznana mi nowoscia

Chyba wszystkie mazurskie ( i pewnie sporo innych) tak mają.
Nie jest to złe :-P Jeden kabestan obsługuje kilka lin.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 18:18 

Dołączył(a): 31 sie 2010, o 17:20
Posty: 713
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 72
Uprawnienia żeglarskie: jakiś sternik
Moje stopery fałowe obsługują fały przez organizery.

Szoty sztaksla idą bezpośrednio z bloczków na kabestany z knagami szczękowymi na podstawce.

Wszystko gra.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Tu bedzie pociagnieta szketla, obciagacz bomu i topenanta.....
Fal grota jest na kabestanie na maszcie. No chyba ze bedzie fal grota a topenanta na maszcie. Jeszcze nie wiem.
W planie jest tez 2 strona z falem sztaksla, i refami. (chyba)

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Panowie!
Pytaniem o kierunek polozenia wajchy udowodnilem juz swoja ignorancje w dziedzinie nowoczesnego osprzetu HiTech, ale to nie koniec: Nie przypominam sobie, na znanych mi, albo i ogladanych lodkach, easylock'ow, ani w ogole niczego, pomiedzy blokiem/organizerem i kabestanem.
Na Mazurach nie bylem od 32-och lat.
Kąty dzialania ( w obu plaszczyznach ), wiec i tarcie i zuzycie i ergonomia mnie dziwia - stad moje pytania.
Do czego naprawde konieczne sa kabestany i inne cuda i czy liniowo(??), to jeszcze inna sprawa, ale to zrozumiem chyba latwiej, bo tez pracowac ciezko nie lubie.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12577
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
Kąty dzialania ( w obu plaszczyznach ), wiec i tarcie i zuzycie i ergonomia mnie dziwia - stad moje pytania.
Do czego naprawde konieczne sa kabestany i inne cuda i czy liniowo(??), to jeszcze inna sprawa, ale to zrozumiem chyba latwiej, bo tez pracowac ciezko nie lubie.


Spoko, to działa i to nawet dobrze. Idea jest taka, że kabestan ZA knagami obsługuje wszystkie liny. Siłą rzeczy kąty pracy nie wszędzie mogą być idealne, ale nie ma to wielkiego znaczenia. A to, że każda albo niemal każda lina może pójść na kabestan, bywa bardzo wygodne.
Tak nawiasem, gdy tych lin jest już naprawdę dużo, to na jachtach regatowych stosuje się organizer z wieloma rolkami ZA knagami a przed kabestanem. Super sprawa :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
waliant napisał(a):
Spoko, to działa i to nawet dobrze.

Dzieki!
waliant napisał(a):
Idea jest taka, że kabestan ZA knagami obsługuje wszystkie liny. Siłą rzeczy kąty pracy nie wszędzie mogą być idealne, ale nie ma to wielkiego znaczenia. A to, że każda albo niemal każda lina może pójść na kabestan, bywa bardzo wygodne.

Idee sobie wyobrazalem - niepokoily mnie "kąty" i zwiazane z nimi opory, naprezenia i zuzycie.
No i zeglarstwo regatowe od zawsze jest laboratorium dla turystow! ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12577
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
Idee sobie wyobrazalem - niepokoily mnie "kąty" i zwiazane z nimi opory, naprezenia i zuzycie.
No i zeglarstwo regatowe od zawsze jest laboratorium dla turystow! ;)


Na Pallasie jest tak, że na kabinie są dwa kabestany. Przed lewym kabestanem jest w sumie 6 knag* (w tym jedna ustawiona w miarę optymalnie, fału genuy - najważniejsza lina do napinania), przed prawym kabestanem knag jest 7, z czego kabestanu wymagają: 3 refy, fał grota, fał spinakera, a w razie draki i obciągacz spinakerbomu (się nie zdarzyło, ale kto wie...). Te 5 lin z prawej strony mają knagi tak ustawione, że w miarę dobrze wchodzą na kabestan. Z czego spinaker optymalnie, wiadomo :)
Zauważ, że po zaknagowaniu, cześć liny za knagą jest już luźna i pracuje dobrze od knagi do swojego drugiego końca. A wolny koniec, jak to wolny koniec, nie zużywa się. Naprężenia boczne i złe kąty są podczas wybierania, jasne, ale podczas pracy już nie.
Przez te wszystkie lata pływania nie było żadnych problemów, za to same korzyści z takiego patentu.**

* Są jeszcze knagi obciągaczy brasów, ale to już inna bajka i kabestanu nie wymaga (acz też można te liny na kabestany wrzucić)

** Wiadomo, że trzeba to przemyśleć i dobrze, solidnie wykonać.
Ale tak to już jest, że najlepszą ideę można schrzanić kiepskim wykonaniem ;)

P.S. Organizery za knagami a przed kabestanami widać u nas np na ćwiartkach, gdzie na środku kabiny masz multum linek i knag i to idzie na jeden albo dwa boczne kabestany. Taki sam patent widziałem, o ile mnie pamięć nie myli, na mini Radka Kowalczyka (Calbud).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
waliant napisał(a):
Na Pallasie jest tak, że na kabinie są dwa kabestany. Przed lewym kabestanem jest w sumie 6 knag* (w tym jedna ustawiona w miarę optymalnie, fału genuy - najważniejsza lina do napinania), przed prawym kabestanem knag jest 7, z czego kabestanu wymagają: 3 refy, fał grota, fał spinakera, a w razie draki i obciągacz spinakerbomu (się nie zdarzyło, ale kto wie...). Te 5 lin z prawej strony mają knagi tak ustawione, że w miarę dobrze wchodzą na kabestan. Z czego spinaker optymalnie, wiadomo :)

To sie trzyma kupy i pewnie wszystko jest zoptymalizowane "kątowo" dla lin najistotniejszych ( najwieksze sily i naprezenia )
Czy przez owe knagi mozna ciagnac liny kabestanem z podobnymi oporami, co przez easylock'i?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12577
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
To sie trzyma kupy i pewnie wszystko jest zoptymalizowane "kątowo" dla lin najistotniejszych ( najwieksze sily i naprezenia )


Starałem się przez te lata dopieścić ten jacht na ile byłem w stanie... Z dużym, sadzę, powodzeniem ;)

Catz napisał(a):
Czy przez owe knagi mozna ciagnac liny kabestanem z podobnymi oporami, co przez easylock'i?


Można, udało mi się znaleźć na razie takie zdjęcie, z rozbrajania jachtu jesienią.

Ta czarna kanga to do genuy, nówka sztuka, montowana przez ostatnim sezonem. Zamontowana nie dlatego, że stare knagi radzieckiej konstrukcji widoczne obok (mam tez pojedyńcze takie) się zepsuły. Nie, uszkodzenie tych knag jest niemożliwe, są całkowicie pancerne i mają jeszcze kilka zalet (i kilka wad).
Problem polegał na tym, że gdy się solidnie wybrało fał genuy, to odknagowanie tamtej knagi wymagało albo dużej siły albo rurki nakładanej, albo napięcia fału na kabestanie. W ferworze regat, gdy liczą się sekundy, rozwiązanie do bani.


Załączniki:
DSCF2066_knagi.jpeg
DSCF2066_knagi.jpeg [ 30.6 KiB | Przeglądane 5079 razy ]

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 09:02 
waliant napisał(a):
P.S. Organizery za knagami a przed kabestanami widać u nas np na ćwiartkach, gdzie na środku kabiny masz multum linek i knag i to idzie na jeden albo dwa boczne kabestany. Taki sam patent widziałem, o ile mnie pamięć nie myli, na mini Radka Kowalczyka (Calbud).

Pytanie z ciekawości - czy wtedy organizer jest jakoś podniesiony powyżej poziomu kabiny? W tym sensie, żeby lina nie szła do góry i i nie ocierała o ramę organizera, czy to nie ma znaczenia? A może masz gdzieś przypadkiem taką fotkę?...


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
A tu wam pokaze jak ma znajomy organizery rozwiazane na first30
Zaraz jade chwilke popracowac na lodce. To wam zrobie fotke z bliska :)


Załączniki:
DSCN5380 - Windows Fotovisning.jpg
DSCN5380 - Windows Fotovisning.jpg [ 147.55 KiB | Przeglądane 4979 razy ]

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 13:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12577
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Prosiek napisał(a):
waliant napisał(a):
P.S. Organizery za knagami a przed kabestanami widać u nas np na ćwiartkach, gdzie na środku kabiny masz multum linek i knag i to idzie na jeden albo dwa boczne kabestany. Taki sam patent widziałem, o ile mnie pamięć nie myli, na mini Radka Kowalczyka (Calbud).

Pytanie z ciekawości - czy wtedy organizer jest jakoś podniesiony powyżej poziomu kabiny? W tym sensie, żeby lina nie szła do góry i i nie ocierała o ramę organizera, czy to nie ma znaczenia? A może masz gdzieś przypadkiem taką fotkę?...


Mówimy cały czas o organizerze za knagami, a nie o tych przy maszcie.
Róznie to jest rozwiązane, zależy jaka jest kabina, klapa i tak dalej. Na ćwiartkach zazwyczaj wszystko jest nad kabiną, i kanagi i rolki, na półkach metalowych, tak rozmieszczone, żeby było dobrze.

Ze zdjęciem takim to kiepsko, raczej nie mam.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 13:43 
waliant napisał(a):
Mówimy cały czas o organizerze za knagami, a nie o tych przy maszcie.
Róznie to jest rozwiązane, zależy jaka jest kabina, klapa i tak dalej. Na ćwiartkach zazwyczaj wszystko jest nad kabiną, i kanagi i rolki, na półkach metalowych, tak rozmieszczone, żeby było dobrze.

Właśnie o to pytałem - organizery są zwykle dosyć płaskie i rolki są nisko, a podstawa kabestanu jakąś tam wysokość jednak ma, i przy małej odległości między jednym a drugim może się tworzyć dość spory kąt pod jakim lina wychodząca z organizera wchodzi na kabestan.
Pzdr,


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Paco napisał(a):
A tu wam pokaze jak ma znajomy organizery rozwiazane na first30

Chyba wszyscy tak maja, nawet ja! :roll:
Prosiek napisał(a):
Właśnie o to pytałem - organizery są zwykle dosyć płaskie i rolki są nisko, a podstawa kabestanu jakąś tam wysokość jednak ma, i przy małej odległości między jednym a drugim może się tworzyć dość spory kąt pod jakim lina wychodząca z organizera wchodzi na kabestan.

Ustawienie "organizerow" na linii pomiedzy blokiem i kabestanem zawsze da sie dobrac przy pomocy umiejetnie wystruganych podkladek.
Ja pytalem o bardziej skomplikowana linie: blok-organizer-easylock'i-kabestan.
Waliant udowodnil mi, ze jest to mozliwe i oplacalne.
Co nie znaczy, ze przekonal... ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12577
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
Ja pytalem o bardziej skomplikowana linie: blok-organizer-easylock'i-kabestan.
Waliant udowodnil mi, ze jest to mozliwe i oplacalne.
Co nie znaczy, ze przekonal... ;)


:lol: Hmm, trochę jestem w kropce, bo skoro coś jest opłacalne, to czemu nie jest przekonujące? :)

Ale tak serio, to wszystko zależy od potrzeb. Jeżeli linek jest dużo, to jednak warto je tak ustawić, żeby co się da i co warto szło na kabestan. Różnie bywa, czasami ktoś mało silny jest w załodze, czasami deczko przypiździ, czasami coś nagle ciężko idzie (bo np spinaker w silnym wietrze zapalił a zostały jeszcze 3 metry fału do wybrania...).

Fał grota, genuy (czasami dwa), dwa fały spinakera, refy (na Pallasie to 6 linek, z czego te szotowe zdecydowanie muszą iść na kabestan), cunnigham, napinanie dolnego liku grota, czasami napinacz sztagu, obciągacz spinakerbomu, obciągacz grota, regulacje wózków szotowych i sporo jeszcze można wymyślić i dodać...
Warto to puścić na kaebstany, o ile ma to sens i się da. Trzeba tak pokombinować, żeby się dało :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
waliant napisał(a):
Hmm, trochę jestem w kropce, bo skoro coś jest opłacalne, to czemu nie jest przekonujące?

Bo tu regaty, owdzie nie... :roll:
waliant napisał(a):
Ale tak serio, to wszystko zależy od potrzeb.

Oczywiscie! Jestem tu akurat przykladem skrajnym: Np. na moich lodkach ( takze regatowych, nie mysl sobie! ) topenanty ( a nawet lazy jacki ) sa pasywne - nie wymagaja zadnych cudow, co najwyzej hak na bomie i petle. Inne przyklady, niekoniecznie warte nasladowania, moge mnozyc.
waliant napisał(a):
Warto to puścić na kaebstany, o ile ma to sens i się da. Trzeba tak pokombinować, żeby się dało

O ile ma sens! Albo - o ile inaczej sie nie da! ;)
Jasne, ze duzo zalezy od ciezaru lodki, jej przeznaczenia (regaty...) i glebokosci kieszeni.
Krecenia korba kabestanu przy nieliniowym prowadzeniu liny zwyczajnie sie boje.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2013, o 11:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Zamontowalem to tak, bo widzialem na sporej ilosci jachtow.
Mysle, ze powinno byc dobrze :)

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 17:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Wracajac do tematu.
Znajomek zdjal juz brezent..
Jak widac bardzo podobne rozwiazanie do tego ktore ja zastosowalem.


Załączniki:
stopery.jpg
stopery.jpg [ 100.59 KiB | Przeglądane 6168 razy ]

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
dzisiaj przyuwazylem, ze okucie na ktorym zaczepiony jest obciagacz bomu i downhoul, jest pekniety :(
Czy jak to pospawam, to bedzie OKI czy lepiej zalozyc nowy?
Co do nowego, chcialbym raczej taki sam, by nie wiercic w maszcie.
No czy wiercic w maszcie???
Ktos doradzi?


Załączniki:
okucie.jpg
okucie.jpg [ 287.54 KiB | Przeglądane 6089 razy ]

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Ja to bym wywiercił te samo-zrywalne nity i dorobił z nierdzewki całe nowe okucie .

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Nie mam gdzie dorobic :( bo bym sobie sam poradzil.
Dlatego pytam o to czy ktos widzial moze takie gotowe okucia.
Na razie to chyba zespawam....

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
żeby takie coś dorobić wystarczy mieć :
- imadło
- pasek nierdzewki
- piłkę do metalu w ramce z brzeszczotem Stanley,a
- wiertarkę ręczną i dobrze naostrzone wiertło (6-8 mm) i jeszcze takie 14mm do ogradow-
ania
- nitownicę i nity zrywalne
- młotek
- pilnik płaski i okrągły
- papier ścierny 100,240,400,800, 1500 żeby wypolerować
i trochę czasu ...około 3 godzin i już :roll:

typowe narzędzia żeglarskie

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Problemem jest odpowiedni pasek nierdzewki :D
Z nierdzewki ktora mam raczej nic nie wykroje bo ona ma ok 5mm albo i lepiej :D

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 19:21 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Paco okucie takie kosztuje niewiele, szkoda prądu na rzeźbienie w nierdzewce
http://www.szopeneria.pl/pl/p/Ucho-obci ... trzne/1117

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
No takie okucia mam nawet u siebie...ale nie chcialbym wiercic dodatkowych otworow w maszcie.
Kazdy dodatkowy otwor jednak oslabia maszt
ja znalazlem takie u siebie

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
A jakby takie okucie umieścić nie na maszcie? :roll:
A to z masztu zdejm i mi przyślij :D jak się pospieszysz to Ci odeślę razem z sikaflexem :D

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 19:41 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Paco napisał(a):
Kazdy dodatkowy otwor jednak oslabia maszt
Raczej nie ma to aż takiego wpływu w tym miejscu. Za to konstrukcja okucia wydaje się trochę solidniejsza i nie pracuje na zginanie jak okucie aktualnie zamontowane. Ale ja tylko tak, wujek dobra rada :lol: :D

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Zakonczylem taklowanie lodki do sezonu 2013.
Obrazek

Zupelna flauta, pomocna sprawa w powiazaniu wszelkich linek i lineczek.

Niestety nikogo chetnego na przeplywke po fiordzie nie bylo wiec zalozylem pokrowce...
Obrazek

Jeszcze tylko zmienic szprycbude i cabrio na piekne czerwone...pewnie w tym roku sie nie uda :(

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
A to Buda też ma być czerwona? :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 17:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Dzisiaj ponitowalem to co bylo do nitowania...zespawalem okucie masztu.
Generalnie nie bede do niego mocowal obciagacza bomu tylko talie od downhaula, obciagacz zalozylem na precie nierdzewnym fi8 przy piecie masztu.

Kuba taki jest plan by szprycbude i cabrio zrobic z czerwonej sunbrelli.
Niestety przez perturbacje z praca zmienilo mi troche priorytety.
Ale zawsze jest jakas szansa...w najgorszym razie przebujamy sie jeszcze ten sezon a zrobimy jakos na zime.....

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 299 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 221 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL