Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 00:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 299 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 mar 2013, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
waliant napisał(a):
Hmm, trochę jestem w kropce, bo skoro coś jest opłacalne, to czemu nie jest przekonujące?

Bo tu regaty, owdzie nie... :roll:
waliant napisał(a):
Ale tak serio, to wszystko zależy od potrzeb.

Oczywiscie! Jestem tu akurat przykladem skrajnym: Np. na moich lodkach ( takze regatowych, nie mysl sobie! ) topenanty ( a nawet lazy jacki ) sa pasywne - nie wymagaja zadnych cudow, co najwyzej hak na bomie i petle. Inne przyklady, niekoniecznie warte nasladowania, moge mnozyc.
waliant napisał(a):
Warto to puścić na kaebstany, o ile ma to sens i się da. Trzeba tak pokombinować, żeby się dało

O ile ma sens! Albo - o ile inaczej sie nie da! ;)
Jasne, ze duzo zalezy od ciezaru lodki, jej przeznaczenia (regaty...) i glebokosci kieszeni.
Krecenia korba kabestanu przy nieliniowym prowadzeniu liny zwyczajnie sie boje.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2013, o 11:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Zamontowalem to tak, bo widzialem na sporej ilosci jachtow.
Mysle, ze powinno byc dobrze :)

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 17:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Wracajac do tematu.
Znajomek zdjal juz brezent..
Jak widac bardzo podobne rozwiazanie do tego ktore ja zastosowalem.


Załączniki:
stopery.jpg
stopery.jpg [ 100.59 KiB | Przeglądane 6194 razy ]

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
dzisiaj przyuwazylem, ze okucie na ktorym zaczepiony jest obciagacz bomu i downhoul, jest pekniety :(
Czy jak to pospawam, to bedzie OKI czy lepiej zalozyc nowy?
Co do nowego, chcialbym raczej taki sam, by nie wiercic w maszcie.
No czy wiercic w maszcie???
Ktos doradzi?


Załączniki:
okucie.jpg
okucie.jpg [ 287.54 KiB | Przeglądane 6115 razy ]

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Ja to bym wywiercił te samo-zrywalne nity i dorobił z nierdzewki całe nowe okucie .

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Nie mam gdzie dorobic :( bo bym sobie sam poradzil.
Dlatego pytam o to czy ktos widzial moze takie gotowe okucia.
Na razie to chyba zespawam....

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
żeby takie coś dorobić wystarczy mieć :
- imadło
- pasek nierdzewki
- piłkę do metalu w ramce z brzeszczotem Stanley,a
- wiertarkę ręczną i dobrze naostrzone wiertło (6-8 mm) i jeszcze takie 14mm do ogradow-
ania
- nitownicę i nity zrywalne
- młotek
- pilnik płaski i okrągły
- papier ścierny 100,240,400,800, 1500 żeby wypolerować
i trochę czasu ...około 3 godzin i już :roll:

typowe narzędzia żeglarskie

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Problemem jest odpowiedni pasek nierdzewki :D
Z nierdzewki ktora mam raczej nic nie wykroje bo ona ma ok 5mm albo i lepiej :D

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 19:21 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Paco okucie takie kosztuje niewiele, szkoda prądu na rzeźbienie w nierdzewce
http://www.szopeneria.pl/pl/p/Ucho-obci ... trzne/1117

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
No takie okucia mam nawet u siebie...ale nie chcialbym wiercic dodatkowych otworow w maszcie.
Kazdy dodatkowy otwor jednak oslabia maszt
ja znalazlem takie u siebie

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
A jakby takie okucie umieścić nie na maszcie? :roll:
A to z masztu zdejm i mi przyślij :D jak się pospieszysz to Ci odeślę razem z sikaflexem :D

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 19:41 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Paco napisał(a):
Kazdy dodatkowy otwor jednak oslabia maszt
Raczej nie ma to aż takiego wpływu w tym miejscu. Za to konstrukcja okucia wydaje się trochę solidniejsza i nie pracuje na zginanie jak okucie aktualnie zamontowane. Ale ja tylko tak, wujek dobra rada :lol: :D

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Zakonczylem taklowanie lodki do sezonu 2013.
Obrazek

Zupelna flauta, pomocna sprawa w powiazaniu wszelkich linek i lineczek.

Niestety nikogo chetnego na przeplywke po fiordzie nie bylo wiec zalozylem pokrowce...
Obrazek

Jeszcze tylko zmienic szprycbude i cabrio na piekne czerwone...pewnie w tym roku sie nie uda :(

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
A to Buda też ma być czerwona? :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 17:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Dzisiaj ponitowalem to co bylo do nitowania...zespawalem okucie masztu.
Generalnie nie bede do niego mocowal obciagacza bomu tylko talie od downhaula, obciagacz zalozylem na precie nierdzewnym fi8 przy piecie masztu.

Kuba taki jest plan by szprycbude i cabrio zrobic z czerwonej sunbrelli.
Niestety przez perturbacje z praca zmienilo mi troche priorytety.
Ale zawsze jest jakas szansa...w najgorszym razie przebujamy sie jeszcze ten sezon a zrobimy jakos na zime.....

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Sparrow otrzymal nowe pasy ratunkowe.
Zalozone na dziobie przeciagniete do knag rufowych.
Oczywiscie beda zakladane w czasie plywania, tak by mozna sie wpiac pasem.
Cieplej sie zrobilo, lecz pogoda nie zacheca.
Dzisiaj spadlo 35mm deszczu na m2 :(

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
A w gdyni dziś 26 stopni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak wracałem z pracy to w Gdańsku było 25 stopni, koszmar! Ale przed chwilą padało :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Nicram napisał(a):
gdyni


Gdyni.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *



Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Wczoraj zaczalem sezon.
Krotki rejsik po fiordzie...zupelnie samemu......
Doszedlem do wniosku, ze musze wymienic pelzacze w grocie, te sie blokuja.
Stare byly inne, mimo wysilku wlozonego w dostosowanie nowych nie daja oczekiwanego efektu.
Problem jest ze wszyte sa na tasmach.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Paco napisał(a):
Wczoraj zaczalem sezon.

Pięknie. Do zobaczenia na wodzie samotny żeglarzu :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Wczoraj rozpoczalem sezon.
Lekki wiaterek malo plywania.
Dzisiaj postanowilem poplywac troszke dluzej....no moze nie dalej ale dluzej.
Obrazek

Wiatr w porywach do 10.8m/s.
Obrazek
Generalnie wialo 4m/s, pozniej odkrecilo do 7.5m/s...Najfajniej bylo juz pod koniec.
Wracajac do mariny ostrym bajdewindem lewego halsu udalo sie wykrecic 6.5kt, przy przechyle ok 25st
Po drodze wracajac fordewindem gnalem 5.5kt, niestety fiordowy wiatr jest malo przewidywalny....wiec mozna jechac chwile zanim gdzies nie skreci i walnie w nas z innej strony.


Na koniec wrzuce jeszcze rute z mAIS :)
Obrazek

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2013, o 08:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2008, o 08:06
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Nie koniecznie powodem muszą być inne pełzacze. Moim zdaniem pełzacze powinny być zamontowane jak najbliżej kieszeni z listwą na liku przednim, a najlepiej przy niej . A tak chyba nie masz zamontowanych wszystkich 5 pełzaczy przy listwach. Na sztakslu dobrze by było zamontować jeszcze jedną raksę bliżej rogu fałowego, ok. 40 cm od niego.


Załączniki:
Grot, kieszę lp.jpg
Grot, kieszę lp.jpg [ 116.91 KiB | Przeglądane 6084 razy ]

_________________
Pozdrawiam.
Krzysiek
http://www.strong-sails.com
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2013, o 08:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Paco napisał(a):
..no moze nie dalej ale dluzej


A i le Ci to zajęło bo z mapki widać że nie więcej niż dwie godziny :D

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2013, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Szybko odpowiadajac...
Pelzacze w grocie byly polokragle i ni jak nie pasowaly do szyny.
Normalnie sa plaskie. Zeszlifowalem je na plasko, ale widac nie wystarczajaco.

Miciu plywania bylo ze 3h....pozniej trzeba bylo sie poskladac i zabezpieczyc przed dzisiejszym deszczem

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2013, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2008, o 08:06
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Najprościej jest wymienić pełzacze, zapewne na HA 89, HA 90, lub HA 91. Mogą to być pełzacze dedykowane do szyny typu CT 16 mm, 22 mm, lub 25 mm. Nie wiem z jakiego powodu pełzacze są przyszyte na taśmach, to moim zdaniem złe rozwiązanie. Z reguły w czasie sezonu 2 do 3 pełzaczy trzeba wymienić na nowe. Ty za każdym razem będziesz biegał do żaglomistrza żeby go przyszyć. Od razu się zastanów czy w liku przednim nie nabić remizek i wbić odpowiednie pełzacze na plastikowych szekielkach. Mając w zapasie pełzacze i szekle całą operacje wymiany zrobisz na wodzie w kilka minut. Jeżeli się zdecydujesz na remizki w lp niech ktoś co będzie to robił niech te 5 szt wbije jak najbliżej tej klepki plastikowej zamykającej kieszeń.

_________________
Pozdrawiam.
Krzysiek
http://www.strong-sails.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2013, o 10:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Jedyne jakie beda pasowac to wlasnie HA89.
Juz znalazlem w sailho takowe, jeszcze musze dopasowac szekle.
na ten sezon zdejme ( rozetne) stare pelzacze i zaloze przez tasmy na szekle.
Krzysku jesli masz takowe pelzacze i szekle na stanie chetnie zakupie z 20szt szekli i 20szt pelzaczy :)

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2013, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2008, o 08:06
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Tak mam takie pełzacze. Nie za bardzo to widzę jak na taśmach i na szeklach założysz pełzacze ?
Pisz na biuro@strong-sails.com

_________________
Pozdrawiam.
Krzysiek
http://www.strong-sails.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2013, o 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2008, o 08:06
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
W pełzaczu HA 89 musisz znać szerokość szczeliny szyny tak aby on wszedł i miał luz. Chodzi mi o wymiar E . W pełzaczu HA 89 jest 7,5 mm. W pełzaczu HA 90 i 91 jest 8 mm.
Patrz załącznik.


Załączniki:
Pełzacze maszt selden.pdf [204.73 KiB]
Pobrane 230 razy

_________________
Pozdrawiam.
Krzysiek
http://www.strong-sails.com
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2013, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
OK pomierzylem co trzeba...
Szyna w maszcie ma nie wiecej jak 4.5mm glebokosci.
Pelzacz ze starego zagla.
Obrazek
40mm dlugosci.

Obrazek
16mm szerokosci.

Obrazek
to jest chyba najwazniejszy wymiar blisko 3.5mm

Obrazek
tak wyglada profil

Obrazek

wymiar grubosci ucha.


Generalnie jesli uda sie nabyc plaskie pelzacze o szerokosci 16mm grubosc uzyskam.
Ewentualnie stalowe pelzacze i plastikowe szekle.
Jednak nie wiem jak wyglada cena stalowych pelzaczy.
Nie widze w tabeli rutgersona wymiaru H, wyglada jak blad w tabeli, dla mnie wymiar F to wlasnie jest H :D chyba, ze cos pokrecilem hehe

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 299 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 300 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL