Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 16:30




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 sty 2015, o 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2014, o 22:26
Posty: 256
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 548
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Czyli sandwich.. to może jeszcze zamiast sklejki balsę? Pewnie ekonomicznie by było o wiele mniej opłacalne... :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 16:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Buber napisał(a):
Ale to do produkcji kopyta, modelu, a nie kadłuba jako takiego? Wszak takie zszywki to najpodlejsze żelazo, wyrdzewieje w tydzień.....

Ale:
1. Zszywki się usuwa.
2. Do szycia używa się najczęściej drutu miedzianego...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Buber napisał(a):
Czyli sandwich..


Hmmm...
Stitch and glue ≠ sandwich...

http://en.wikipedia.org/wiki/Stitch_and_glue
http://en.wikipedia.org/wiki/Sandwich-s ... _composite

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 16:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2014, o 22:26
Posty: 256
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 548
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
pierdupierdu napisał(a):
Buber napisał(a):
Ale to do produkcji kopyta, modelu, a nie kadłuba jako takiego? Wszak takie zszywki to najpodlejsze żelazo, wyrdzewieje w tydzień.....

Ale:
1. Zszywki się usuwa.
2. Do szycia używa się najczęściej drutu miedzianego...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Buber napisał(a):
Czyli sandwich..


Hmmm...
Stitch and glue ≠ sandwich...

http://en.wikipedia.org/wiki/Stitch_and_glue
http://en.wikipedia.org/wiki/Sandwich-s ... _composite

To że zszywki się usuwa - nie wiedziałem.
A co do materiału - są takie i takie, w zależności co się do maszynki włoży
A co do sandwicha - to jak wcześniej zaznaczyłem, fachowcem nie jestem, i najwyraźniej popełniłem błąd, bo aby być w zgodzie z puryzmem językowo-technicznym powinienem był użyć formy "konstrukcja przekładkowa, laminowana obustronnie, z pełnym wypełnieniem pomiędzy"?
teraz dobrze? ;) (no bez przesady.....)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 16:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Buber napisał(a):
To że zszywki się usuwa - nie wiedziałem.


No nie zawsze. nie we wszystkich miejscach, dlatego drut miedziany

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Marcin, poczytaj na czym polega technologia szycia i klejenia vel stitch and glue. Jaromir dał linka, a na tym forum ją opisywano na przykładach kilku łódek. Szyte i klejone jak u mjs'a może jak ktoś chce ale nie musi być polaminowane nawet jednostronnnie. Robhosailora spytaj.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Buber napisał(a):
"konstrukcja przekładkowa, laminowana obustronnie, z pełnym wypełnieniem pomiędzy"?

Hah - ale przy szyciu i klejeniu sklejki nie laminuje się obustronnie... Znaczy 99% konstrukcji nie przewiduje takiego działania...
Czyli kompozyt - tak. Przekładka - nie.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 17:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2841
Podziękował : 440
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
Hah - ale przy szyciu i klejeniu sklejki nie laminuje się obustronnie...
Ja swojego PIPa zbudowałem metodą szycia i klejenia. Po zszyciu płatów sklejki np. drutem miedzianym laminuje się tylko pasami maty (tkaniny) tylko wzdłuż wyciętych łączonych arkuszy. Najpierw z jednej a następnie z drugiej strony. U siebie po zbudowaniu tą metodą całego kadłuba oblaminowałem cały kadłub tylko z zewnątrz. Na natomiast pasy laminatu we wnętrzu zamaskowałem malując brązowym lakierem a całe wnętrze pozostawiłem w naturalnym kolorze drewna. Jak to wyszło widać to na tym zdjęciu które już w innym miejscu pokazywałem:
Obrazek



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 2: Apasz, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ja robiąc takowego Pipa nawet szycia nie stosowałem, samo się wszystko układało tak jak trzeba - a poszycie wystarczyło docisnąć i kleić: wpierw łatkami tkaniny od środka, a dopiero potem pasami z zewnątrz (po obcięciu nadmiarów sklejki i wyrównaniu załomów diaksą).


Załączniki:
zestaw helingu  i budowa.jpg
zestaw helingu i budowa.jpg [ 408.73 KiB | Przeglądane 7803 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9261
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Sklejka 4 mm, drut miedziany 1,2 mm, odcinki po 8 cm zgięte w "U" i skręcane z drugiej strony o tak:
Załącznik:
Szycie2.jpg
Szycie2.jpg [ 112.23 KiB | Przeglądane 7745 razy ]

Po zaszpachlowaniu szczeliny druty ucina się równo ze sklejką.
Tak, żeby została "zszywka" mechanicznie trzymająca płaty.
Później laminuje paskiem tkaniny.
Od środka wystarczy zaciągnąć (po promieniu) szpachlówką, na szerokość np. 3 cm.
Dla małej łódki wystarczy. Dochodzą jeszcze wzmocnienia poprzeczne.

Składam pierwsze płaty łódeczki na wystawę krajową i tu potwierdzam słowa Mariana - układają się same, coś pięknego i przyjemnego. Zszywki co 15 cm. Bajka! :mrgreen:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Apasz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 23:54 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
W sumie nie wiem czy to tu pasuje, bo jacht motorowy, ale idzie mi o materiał do jego budowy.
O ile bardzo lubiłem sklejkowe, motorowe Bonito, to zobaczywszy jego laminatowego brata, jakoś mi się tak smutno zrobiło.
http://szkutnikamator.pl/index.php/boni ... laminatowe

Coś jakby go duszy pozbawili. :-(

Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 01:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Przesadzasz: poczekaj na wodowanie i fotki z daleka.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 02:03 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Marian Strzelecki napisał(a):
Przesadzasz

Tego się po Tobie nie spodziewałem :roll:
To kiedy będą formy na Kolibry, Reksy i inne Laysandery??
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 06:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
przemek napisał(a):
To kiedy będą formy na Kolibry, Reksy i inne Laysandery??

Nie będzie, bo i po co :?:
Na Bonito są chętni to i wersja laminatowa się robi.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl



Za ten post autor Magister otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 10:55 

Dołączył(a): 2 lip 2012, o 10:19
Posty: 179
Podziękował : 151
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: po co!
Cześć .
Wszelkie słowa Marianów :D potwierdzam .
Metoda dla amatora doskonała . Ja robiłem prawie wszystko sam ( bardzo niewielka pomoc żony i kolesia) ( ot do potrzymania na moment jakiegoś elementa )
Zastanawiam się jedynie czy tą metodę nie można by zastosować do jachtu około 7,5 metra i to takie typowo morskiego z możliwością pływania na środlądziu.
Zmiana balastu, kila i takie tam .

Tyle że to "dykciany " i przez to tylko dla totalnie "nawiedzonych ".!!!!

Nie mniej to juz sprawa konstruktorów żeby coś takiego "wypłodzić "

Andrzej --Apasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2841
Podziękował : 440
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Apasz napisał(a):
Zastanawiam się jedynie czy tą metodę nie można by zastosować do jachtu około 7,5 metra i to takie typowo morskiego z możliwością pływania na środlądziu.
Zmiana balastu, kila i takie tam .
Wszystko się da zrobić. Tylko Ty chłopie zastanów się także czy to jest robota dla Ciebie i ile czasu by Ci to wszystko zajęło. Na emeryturze oprócz braku kasy musisz się liczyć z tym, że powoli zdrowie zacznie się psuć. I budując taki jacht zawsze znajdzie się wiele przyczyn z powodu których taka budowa będzie się opóźniała a żaden cud się nie stanie żeby coś samo się zrobiło.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Apasz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 12:19 

Dołączył(a): 2 lip 2012, o 10:19
Posty: 179
Podziękował : 151
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: po co!
Cześć . Marianie J> Masz absolutnie racje -- dzisiaj już NIE ! ale, gdybym miał 10 lub 15 lat mniej . Albo gdybym miał dokumentacje w podobnej technologi jak PIP.!!!! ( gdy zacząłem wybierać jacht dla siebie -podobnie jak Ty ).??????

Pozostało nam się" bawić " tym co mamy --i cieszyć się :D

Andrzej --- Apasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 14:17 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wejdz na strone Dudleya Dixa lub Janusza Maderskiego. Przynajmniej sobie poogladasz.
Gdybym widzial ekonomiczny sens budowy to budowalbym Class 950 Dixa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 14:28 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
ekonomiczny ses budowy


myślę,że nie ma

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 16:20 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dla mnie zadnego jesli moge za 32 tys zl kupic prawie 10 m morski jacht w stanie zdatnym do zeglugi .Ozywiscie gdybym dysponowal asrodkami to bym sobie "wystrugal" one-offa w weglu na przekladce :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 16:33 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
M@rek napisał(a):
Dla mnie zadnego jesli moge za 32 tys zl kupic prawie 10 m morski jacht w stanie zdatnym do zeglugi .Ozywiscie gdybym dysponowal asrodkami to bym sobie "wystrugal" one-offa w weglu na przekladce

Możesz, ale przecież chcesz wygrywać, a tak się nie da.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 17:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wygrywac mozna tez na "starociach" i to zarowno w "Polonezie" jak i Sydney_Hobart :)
Dla mnie koncowy wynik jest na dalszym miejscu, liczy sie dobry wyscig w dobrej konkurencji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 19:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Dłużej nie można tego tolerować. Jaki materiał na jacht? Odpowiadam: nijaki. Najlepiej z pędów bambusa, albo balsy jak Kon-tiki. I niech ktoś śmie powiedzieć, że nie mam racji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2015, o 00:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jaszra napisał(a):
Możesz, ale przecież chcesz wygrywać, a tak się nie da.


Hm, w roku 2011 wygrałem MP w ORC (grupa II) na starym C-24. Fakt, że nieźle zrobionym, i w bardzo dobrym stanie. Na tym samym jachcie dwa razy zdobyłem vice w MP.
Właśnie ORC daje szanse jachtom starszym, czy bardziej turystycznym.
Byle nie odstawać za bardzo prędkościwo od swojej grupy, to można walczyć.
Pewnie, że lepiej mieć nowy i szybki jacht, ale jak się nie ma co się lubi...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2015, o 07:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
waliant napisał(a):
Właśnie ORC daje szanse jachtom starszym, czy bardziej turystycznym.

Oczywiście że tak ale trzeba pamiętać że aby wygrywać jacht musi być
waliant napisał(a):
nieźle zrobionym, i w bardzo dobrym stanie.

Dopiero te dwa czynniki plus umiejętności dają realną szansę na wygraną.
jaszra napisał(a):
Odpowiadam: nijaki.

Pozwolę sobie, się nie zgodzić. Materiał musi być wytrzymały oraz odporny na warunki w których jacht będzie pływał. Przykład Kontiki i bambusa jest zły, wg mnie. Bambus jest bardzo wytrzymałym materiałem a do tego bardzo dobrze się wygina. Został celowo tak dobrany i spełnił swoje zadanie w tym projekcie, czyli nie był nijaki.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2015, o 07:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Magister napisał(a):
Dopiero te dwa czynniki plus umiejętności dają realną szansę na wygraną.


Pełna zgoda.
Żeglarstwo to sport techniczny, tego nie da się przeskoczyć.
Oczywiście, że jacht musi być w dobrym stanie, dobrze wyposażony, sprawny, z dobrymi żaglami (acz Pallas pływał i pływa na dakronie i jakoś sobie radzi) ;)
Ja tylko polemizuję z tezą, że żeby wygrać w regatach, trzeba mieć nowy jacht. To nieprawda.
Trzeba mieć dobry jacht, nowy niekoniecznie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 318 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL