Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 17:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 441 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 paź 2018, o 08:45 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Kąt martwy z plotera to 150 stopni..

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 08:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
pozostają w tym wątku niepopularne

Bo tak to jest - konstrukcja winna i najlepiej na początek przestawić maszt o pół metra...

Plusem tej dyskusji jest to, że pojawiły się jednak czynniki wpływające na ostrość chodzenia na wiatr.

Reasumując, w przypadku jachtu Kurczaka: to co napisał Wiktor - czyli trym masztu, naciąg takielunku, trym żagli, regulacje żagli. Fały i ich naciąg.

Potem likwidacja przeszkadzajek, o ile jest to w miarę proste i tanie (np wymiana śruby jest prosta, ale kosztowna).
Potem rzeczy inwestycyjne, o ile się uzna, że warto: szyny, bloczki, nowe żagle.

Jeżeli po tych zmianach efekt dalej będzie niezadowalający, to raczej zmieniłbym jacht.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 08:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mozna tez od tego zaczac, czesto to taniej wychodzi. Dobry,doklarowany dobrze chodzacy na kazdym halsie "Harry" Polo 86 jest do kupienia :) Zreszta niezlych konstrukcji jest sporo a decyzja to glownie mozliwosci finansowe.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: plitkin, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Jeżeli po tych zmianach efekt dalej będzie niezadowalający, to raczej zmieniłbym jacht.


No tak Tomku, ale w tym momencie Kurczak ma dylemat - inwestować (w taką np. śrubę) lub dalej w:
waliant napisał(a):
szyny, bloczki, nowe żagle.

co może przynieść efekt ale - jak sam mówisz - nie musi - czy też od razu - jak radzą inni - wymienić udkę na sprawdzoną i opływaną - ostro chodzącą.

Bo zainwestowanych w powyższe elementy środków Piotr na pewno przy sprzedaży nie odzyska, więc po co wtedy inwestować ?

Ot księgowa zagadka żeglarza :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
waliant napisał(a):
Jeżeli po tych zmianach efekt dalej będzie niezadowalający, to raczej zmieniłbym jacht.

Można by przed tym przeszyć trochę żagle. Jak?... to juz do uznania fachowca = żaglomistrza.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 09:24 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
waliant napisał(a):
Jeżeli po tych zmianach efekt dalej będzie niezadowalający, to raczej zmieniłbym jacht.


No tak Tomku, ale w tym momencie Kurczak ma dylemat - inwestować (w taką np. śrubę) lub dalej w:
waliant napisał(a):
szyny, bloczki, nowe żagle.

co może przynieść efekt ale - jak sam mówisz - nie musi - czy też od razu - jak radzą inni - wymienić udkę na sprawdzoną i opływaną - ostro chodzącą.

Bo zainwestowanych w powyższe elementy środków Piotr na pewno przy sprzedaży nie odzyska, więc po co wtedy inwestować ?

Ot księgowa zagadka żeglarza :-(


Moim zdaniem żadnej zagadki nie ma.Albo Kurczak cieszy się z tego co ma albo chce ostro pływać i zmienia jacht. Propozycję Wiktora czy w starym jachcie czy przyszłym są nadal aktualne

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
waliant napisał(a):
Jeżeli po tych zmianach efekt dalej będzie niezadowalający, to raczej zmieniłbym jacht.

Można by przed tym przeszyć trochę żagle. Jak?... to juz do uznania fachowca = żaglomistrza.

MJS


To też loteria wynik nieznany.Tak powie zaglomistrz

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
co może przynieść efekt ale - jak sam mówisz - nie musi

Trym takielunku i żagli efekt jakiś przyniesie. Pytanie - ile. Tego nie wiemy, nie znając jachtu.
Nowe żagle na pewno przyniosą efekt, ale to już kosztuje.
Reszta, wiadomo.

Przy czym podana wartość 150 stopni kąta martwego, o ile jest prawdziwa, to dramat i aż się nie chce wierzyć, że bezinwestycjnie nie uda się tego poprawić. Znów pytanie - o ile się uda?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 09:50 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
waliant napisał(a):
Przy czym podana wartość 150 stopni kąta martwego, o ile jest prawdziwa, to dramat i aż się nie chce wierzyć, że bezinwestycjnie nie uda się tego poprawić. Znów pytanie - o ile się uda?

Cokolwiek się uda to będzie do przodu. Kąt to COG z plotera.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Przy tym układzie want, salingu i gieni nie da się szyn poprowadzić węziej.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Waldi_L_N napisał(a):
nie da się szyn poprowadzić węziej.

Ale to drugi etap. Pierwszy to trymowanie takielunku i niczego bym nie robił, bez tego pierwszego etapu.
No chyba, że wymiana jachtu, to zimą można zrobić ;)

A tak w ogóle, to poszukałbym właścicieli tego typu jachtów, może jakieś forum i zapytał, jaki kąt martwy jest do uzyskania metodami prostymi. Albo jakie są granice, wynikające z konstrukcji jachtu.

150 stopni to bardzo dużo, aż się nie chce wierzyć, że ten jacht tak ma konstrukcyjnie. Ale może tak ma?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 10:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ten jacht tak z9stal zaprojektowany co wcale nie było rzadkością. On ma po prostu inne zalety ;)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Przy czym podana wartość 150 stopni kąta martwego, o ile jest prawdziwa, to dramat


Nawet mnie Tomku - jako nie-regatowcowi - wierzyć się nie chce, że jacht może tak tępo pływać.

Bo jeżeli dobrze rozumiem - to jest to 75 st. na stronę ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 10:44 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Tak to wygląda, naprawdę.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

piotr6 napisał(a):
On ma po prostu inne zalety

A to prawda. W tym roku mieliśmy w planie Goteborg. Ponieważ wiało N-NW trafiliśmy w Karlskronę i też było fajnie :D

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 11:02 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A taki Polonus czy Rzeszowiak to jaki ma kąt? O Zawiszy nie mówiąc

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 11:35 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Jakoś tak wychodzi, że nie będę polemizował o rzeczach jakże nieistotnych w "ostrej turystyce" jak wypadanie z koi i marzenia o kasku w sztormie, bo i po co. ;)


To były regaty, Marianie ;) Czyli jazda tam, gdzie inni nie jechali. No i tak, jak inni dobrowolnie by nie jechali. W tamtych warunkach fizyki byś nie oszukał niczym: nie chodziło o sztorm, tylko o wzbełtaną lokalnie falę (nie wiem czy przyczyną była mielizna/bliski przybój/wypłycenie/prąd czy wszystko razem. A Polonez z długim (AFAIR) kilem jednak się wywrócił. I Bona Terra też (nie pamiętam jaki miała kil).

A to co piszę - to raptem delikatny sarkazm, choć realnie to podsumowanie tez jakie tu padały.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Waldi_L_N napisał(a):
Kąt martwy z plotera to 150 stopni..


No to masakra.
Pytanie do doświadczonych w tego typu konstrukcjach: czy to normalne, czy da się uzyskać 120?
Jeżeli generalnei się da - to trzeba pracować nad egzemplarzem. Jeżeli te 150 to norma dla konstrukcji - nie ma co sobie głowy zawracać.

150 stopni... płakać się chcę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 11:43 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Dodam że Polonus nie chodził samosterownie odróżnieniu od maxusa22

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Takich jachtów jest w Polsce kilka. Oprócz Dulci są jeszcze dwa F 28 i jeden F 27. Wszystkie w Kamieniu.
W Szczecinie takiego nie wypatrzyłem. Dlatego raczej jakiegoś forum, klubu nie ma.
Jachtów było wyprodukowanych dużo, może w obcojęzycznym internecie coś można wygrzebać ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
może w obcojęzycznym internecie coś można wygrzebać ?

To właśnie miałem na myśli. Warto wiedzieć, jaka jest, powiedzmy, norma dla tych jachtów.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1228
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 734
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Pomijając wszystkie rezerwy tkwiące w takielunku i trymie żagli, to cudów bym się nie spodziewał. A to właśnie z powodu nieszczęsnego zanurzenia 1.08m. Obawiam się, że z tym zanurzeniem i stałą śrubą pod wodą na dodatek nie zejdziesz poniżej 120 stopni kąta martwego, a i to w idealnych warunkach.

Zupełnie serio, najskuteczniejszy sposób w Twoim przypadku to dołożyć trochę oporu bocznego. Przy czym wcale nie musi to być takie strasznie kosztowne.

Pytanie pierwsze: Czy bardzo Ci zależy na zanurzeniu 1.08m? Może 1.3-1.4m będzie OK? Jeżeli tak, to nie ma co kombinować z jakimiś skrzydełkami czy czymś takim, trzeba po prostu pogłębić płetwę i już. Opór boczny wzrośnie o 60%.

Pytanie drugie: Jak masz rozwiązany balast? Z rysunku w innym wątku wygląda tak, jakby był wewnętrzny. W takiej sytuacji trzeba dokleić pod spodem kawał czegoś o gęstości zbliżonej do wody, sprofilować sensownie i oblaminować grubo. Kilka dni roboty.

Pytanie trzecie: A jak właściwie jest u Ciebie ze zrównoważeniem żaglowym? Znaczy, oprócz tego że łódka chodzi niezbyt ostro, to w którą stronę musisz wychylać ster żeby utrzymać kurs na wiatr? Jeżeli jest zawietrzna, to faktycznie warto coś z tym zrobić, bo po co ster ma pracować wstecz. Tak na oko, przy słabym wietrze może być odrobinkę zawietrzna.
Gdybyś zdecydował się na pogłębianie kila, nic prostszego jak dać głębszy w przedniej części. Generalnie, taka operacja to okazja do poprawy zrównoważenia.

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 15:19 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
" Z rysunku w innym wątku wygląda tak, jakby był wewnętrzny. W takiej sytuacji trzeba dokleić pod spodem kawał czegoś o gęstości zbliżonej do wody, sprofilować sensownie i oblaminować grubo. Kilka dni roboty."

I tu pojawia sie praktyczny problem czyli odpornosc tego materialu na kontakt z dnem itp.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 16:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 15:50
Posty: 897
Podziękował : 891
Otrzymał podziękowań: 436
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
" Z rysunku w innym wątku wygląda tak, jakby był wewnętrzny. W takiej sytuacji trzeba dokleić pod spodem kawał czegoś o gęstości zbliżonej do wody, sprofilować sensownie i oblaminować grubo. Kilka dni roboty."

I tu pojawia sie praktyczny problem czyli odpornosc tego materialu na kontakt z dnem itp.

To moze miecz obrotowy w tym kilu ? Ale to wszystko koszty .... :(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
kooniu napisał(a):
To moze miecz obrotowy w tym kilu ? A


Albo dwa miecze jedn za drugim - jak na Safranie.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 17:17 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Panowie, gadacie o przeróbkach, które:
a) nigdy się nie zwrócą finansowo
b) powinny być proponowane przez konstruktora (tu nie może być miejsca na zgadywanie jeden czy dwa miecze, obok siebie czy jeden za drugim, jak duży, jak długo i td)
c) zmniejszą szansę sprzedaży i tak niezbyt chodliwego jachtu do ułamków procenta
d) nie wiadomo jak i czy wpłyną na oczekiwany efekt (w sensie co dokładnie dadzą).

W przypadku jakichkolwiek poważniejszych przeróbek zwrocilvym się do forowicze Corsa, który nie odmówi nigdy żeglarzowi pomocy, ale, w odróżnieniu od nas, dysponuje rzetelną wiedzą, a nie gdybaniem.

Natomiast ja będę przynudzał: porównać co osiągają inne podobne egzemplarze, poprawić to co się da zrobić niskokosztowo, sukcesywnie poprawiać technikę wówczas ocenić efekty: czy są wystarczające czy nie. Jeden nie, to pomyśleć czy droższa gra jest warta świeczki. Na rynku mnóstwo jest starych, dobrych i niedrogich jachtów, często przeinwestiwanych, lecz tańszych, bo zainwestowane środki w stary jacht najczęściej się nie zwracają.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 17:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Panowie, gadacie o przeróbkach, które:
a) nigdy się nie zwrócą finansowo


plitkin napisał(a):
bo zainwestowane środki w stary jacht najczęściej się nie zwracają.


Drogi Wiktorze - piszemy już o tym od dłuższego czasu...

To tak jak z samochodem - spracowane auto sprzedaje się PRZED wymianą sprzęgła, rozrządu, klocków i tarcz hamulcowych itp. rzeczy a nie PO.

Wymiana tego - poza tym, że uszczupli nasz portfel - nie podniesie wartości naszego auta sprzedawanego z rocznika.

Tutaj jest sytuacja identyczna... :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: sirapacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
myszek napisał(a):
Zupełnie serio, najskuteczniejszy sposób w Twoim przypadku to dołożyć trochę oporu bocznego. Przy czym wcale nie musi to być takie strasznie kosztowne.

Krzysztof a można taka probe wykonać z prowizorycznym bocznym mieczem?

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński



Za ten post autor mariaciuncia otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 18:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dlatego trzeba zrobić to co Wiktor proponuje. Do tego dowiedzieć się od innych armatorów, jaki kąt da się na tym jachcie osiągnąć. To ostatnie po to, żeby wiedzieć, czy warto inwestować w nowe żagle.
I tyle.

Ciekawe czemu aż tylu forumowiczów z zapałem rzuca się do przerabiania. Dla mnie to kompletnie niezrozumiałe.
Czy to jakaś wewnętrzny opór przed przyznaniem, że metodami bezkosztowymi da się znacząco poprawić osiągi jachtu? Że wszystkie przeszkadzajki pod wodą i nad wodą mają naprawdę ogromne znaczenie? Że dobre żagle są cholernie ważne? Że trymowanie masztu, takielunku i żagli jest bardzo istotne?
Ech...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: M@rek, Marian Strzelecki, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
waliant napisał(a):
Ciekawe czemu aż tylu forumowiczów z zapałem rzuca się do przerabiania. Dla mnie to kompletnie niezrozumiałe.

Bo zainteresowany sam i bez przymusu bezpośredniego napisał że z Waldkiem pływali i się zastanawiali, następnie napisał że coś tam trymował przy żaglach i to dało niewiele, a następnie nie odniósł się do jakże słusznej listy Wiktora najprostszych spraw do sprawdzenie co by tu można.
Więc większość odczytała to, że owe przyczynki zostały już rozpatrzone przez wywołanego do tablicy, i dalej jazda w ingerencję w jacht się rzuciła. Ja to akurat rozumiem.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.



Za ten post autor Ognisty Szkwał otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ognisty Szkwał napisał(a):
że owe przyczynki zostały już rozpatrzone przez wywołanego do tablicy,

Ale tak wcale nie jest. Użycie trymlinek w likach żagli to trochę mało.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 15:50
Posty: 897
Podziękował : 891
Otrzymał podziękowań: 436
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bo Kurczak uwielbia przerabiac, szalec z wirtarka i wydawac pieniadze , a my mu pomagamy wymysleć na co ma je wydać. Poprzedni jacht sprzedał dlatego , bo go już maksymalnie poprzerabił i doinwestował ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 18:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kooniu napisał(a):
Bo Kurczak uwielbia

No tak, na to nie wpadłem ;)
To ja może zrezygnuję ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2018, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
waliant napisał(a):
Ale tak wcale nie jest.

To znaczy że co, że Pietrek nie umie ciągać sznurków od tych wszystkich szmat na swej balii poprawnie, a My wszystkie tu niepotrzebnie siem produkujem, tzn. mamy falstart? :-P

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.



Za ten post autor Ognisty Szkwał otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 441 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 301 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL