Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 04:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3658 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 122  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 sie 2011, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17687
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
No i dziś udało się ciut pożeglować. Była dłuższa chwila, kiedy wiała cała czwórka z S, wiele łódek chodziło z mocno skróconymi żaglami, więc przestraszyłem się i ja, wziąłem pełne refy (drugi na grocie i jedyny na bezanie) dzięki czemu, na bajdewindzie mogłem swobodnie siedzieć na burcie bez wiszenia na balaście, a na baksztagu klęczałem wewnątrz kokpitu oparty o nawietrzne nadburcie. :D

Fotki z przerwy w Nieporęcie, po zachodniej stronie wejścia do kanału:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nadal najbardziej wkurza mnie niepodnoszona płetwa sterowa :evil: i jest pierwsza do zmiany - przeszkadza zarówno przy starcie, jak i przy lądowaniu. :evil:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2011, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17687
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Po upływie doby od ostatniego "treningu" :D należałoby powiedzieć ciut więcej na tytułowy temat:

Żeglowanie po otwartych wodach (np. Bałtyku) na łódce takiej, jak żaglowa kanadyjka, wymaga sprawności, kondycji, siły i odwagi. Wyobraźcie sobie faceta w wieku przedemerytalnym, który wsiada na malutką łódkę o jeszcze mniejszej stateczności, odchodzi od plaży i kieruje się gdzieś w siną dal.
Mam już pewne doświadczenie na sporym jeziorze pt. Jezioro Zegrzyńskie (zwane też nieprawidłowo, ale powszechnie Zalewem Zegrzyńskim) specjalnie starając się płynąć nieprzerwanie długim halsem, od jednego, do drugiego brzegu "Patelni". Pewnie nie dłużej niż po pół godziny w jednej pozycji, bo jezioro, to nie Bałtyk, a łódka zasuwała, że hej. Wyobrażam sobie siebie w podobnej pozycji przez kilkanaście, a może dwadzieścia i więcej godzin. Po prostu, kurcze mięśni, zakwasy od długotrwałego, statycznego napięcia, zmęczenie i niewygoda, zmuszające do zmiany pozycji, a stateczność tak niewielka, że tych możliwości praktycznie nie ma i trzeba wisieć na balaście, albo klęczeć w niewygodnej pozycji długimi godzinami, aby nie spowodować wywrotki, z której, fizycznie wyczerpany, mogę już nie mieć powrotu...

Koniecznie trzeba zwiększyć stateczność i ograniczyć powierzchnię niesionych płócien.
O tym już było tu przecież wiele razy, ale też przecież łamałem się, czy nie zrobić tego bez ułatwień - niestety, ale muszę ustąpić na rzecz bezpieczeństwa i wygody!

Powiecie - Dobra, przecież facet przeleciał do Szwecji na desce z kajtem!
Dobra - odpowiem - ale on jest o 10 lat młodszy i stale trenuje, więc dobrze wiedział, że sobie poradzi. Ja już wiem, że fizycznie jestem zbyt słaby na pełne ekstremum żeglugi bez udogodnień w postaci dodatkowych pływaków!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2011, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Zwiekszyc statecznosc i miec mozliwosc zmian pozycji, to dosc oczywiste.
Plotna warto miec na flaute - o skuteczny i prosty sposob ich redukcji chodzi.
Co jest realne i realizowalne?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2011, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17687
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Zwiekszyc statecznosc i miec mozliwosc zmian pozycji, to dosc oczywiste.

Zgadzamy się więc.

Catz napisał(a):
Plotna warto miec na flaute - o skuteczny i prosty sposob ich redukcji chodzi.
Co jest realne i realizowalne?

Mało realne jest refowanie i rozrefowanie grotżagla na wodzie:
Nawet jeśli zrobię do niego Lazy Jacki, to rejka jest na tyle długa i ciężka, i podnoszona fałem pod takim kątem, że praktycznie da się to zrobić tylko stojąc przy maszcie, a więc na brzegu... Chyba, żeby zastosować dodatkowy fał, odpowiednik pikfału gafla??? Ale qrrr! Ile tych linek na tak małej łódce może w końcu być???

Na pewno wkrótce, najpóźniej wczesną wiosną (i przetestowane w maju 2012?) zostaną zrealizowane dźwigarki poprzeczne i boczne pływaki. Tylny dźwigarek będzie zaopatrzony w siedzisko/ławeczkę dla sternika!

***
EDIT: Stawianie grotżagla na wodzie mam niby przećwiczone w lajtowych warunkach bez fali, a wynik jest nie całkiem pozytywny, ponieważ po postawieniu jego trym jest stanowczo niedoskonały:
Obrazek
DSC02518 by klonersi, on Flickr

Obrazek
DSC02519 by klonersi, on Flickr

***
EDIT2: System refowania też będzie udoskonalany i testowany - może w końcu zadziała...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2011, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Mało realne jest refowanie i rozrefowanie grotżagla na wodzie:
Nawet jeśli zrobię do niego Lazy Jacki, to rejka jest na tyle długa i ciężka, i podnoszona fałem pod takim kątem, że praktycznie da się to zrobić tylko stojąc przy maszcie, a więc na brzegu... Chyba, żeby zastosować dodatkowy fał, odpowiednik pikfału gafla??? Ale qrrr! Ile tych linek na tak małej łódce może w końcu być???

Nie bardzo rozumiem. Ja spuszczam zagiel pi razy oko na pozycje upatrzona z gory, knaguje co sie da na bomie i wybieram pozniej na maksa fal i fal gafla (? )
Wszystkie knagi mam na bomie na wysokosci glowy.... Ale mozna je miec i w kokpicie - tak nawet jest czesciej.
A linek musi byc dokladnie tyle, ile musi.
robhosailor napisał(a):
Na pewno wkrótce, najpóźniej wczesną wiosną (i przetestowane w maju 2012?) zostaną zrealizowane dźwigarki poprzeczne i boczne pływaki. Tylny dźwigarek będzie zaopatrzony w siedzisko/ławeczkę dla sternika!

I bedzie czym sie zajac w dlugie, zimowe wieczory!
Chyba....ze znajdziesz inny pomysl! :D
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2011, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17687
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
spuszczam zagiel pi razy oko na pozycje upatrzona z gory, knaguje co sie da na bomie i wybieram pozniej na maksa fal i fal gafla (? )
Wszystkie knagi mam na bomie na wysokosci glowy.... Ale mozna je miec i w kokpicie - tak nawet jest czesciej.
A linek musi byc dokladnie tyle, ile musi.

Mam jeden fał grota, który ciągnie rejkę circa w połowie jej długości.
Do tego cztery refliny (po dwie do każdej refbanty) mocowane do knag na bomie w okolicy dostępnej z kokpitu.
Do tego dojdą Lazy Jacki, żeby bom razem z rejką nie opadały na pokład, a żagiel do wody.
Jak pisałem, przydałby się "pikfał" do unoszenia tylnego/górnego noka rejki, ale spróbuje to jeszcze przećwiczyć...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2011, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Mam jeden fał grota, który ciągnie rejkę circa w połowie jej długości.
Do tego cztery refliny (po dwie do każdej refbanty) mocowane do knag na bomie w okolicy dostępnej z kokpitu.
Do tego dojdą Lazy Jacki, żeby bom razem z rejką nie opadały na pokład, a żagiel do wody.
Jak pisałem, przydałby się "pikfał" do unoszenia tylnego/górnego noka rejki, ale spróbuje to jeszcze przećwiczyć...

Mam prawie tak samo: fal ciagnacy garde gafla po maszcie i fal w polowie gafla - reszta identycznie.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2011, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17687
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Mam prawie tak samo/.../reszta identycznie.

Na większej i stateczniejszej łódce, na której pewnie jest ciut większy margines bezpieczeństwa, niż na wąskiej kanadyjce... więc możesz nawet na pięć minut zająć się tymi linkami w tym samym czasie nie balastując swoim ciałem :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2011, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Catz napisał(a):
Mam prawie tak samo/.../reszta identycznie.

Na większej i stateczniejszej łódce, na której pewnie jest ciut większy margines bezpieczeństwa, niż na wąskiej kanadyjce... więc możesz nawet na pięć minut zająć się tymi linkami w tym samym czasie nie balastując swoim ciałem :D

Jasne.
Stad postulaty o statecznosci i ewentualne sprowadzenie systemu refowanie do kokpitu: bom czasem trudno zlapac.... Antycypujac nawet! ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2011, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17687
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Jasne.
Stad postulaty o statecznosci i ewentualne sprowadzenie systemu refowanie do kokpitu: bom czasem trudno zlapac.... Antycypujac nawet! ;)

Oczywiście, że można zawsze wykonać "grot precz" i pojechać na samym bezanie 1,53 m^2, ale wtedy nie wiadomo, czy w zamierzonym kierunku, czy np. gdzieś do Kraju Rad ;)
Pływanie na samym bezanie ćwiczę, ale raczej w formie w miarę bezpiecznego podchodzenia do brzegu niż żeglugi, jako takiej :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2011, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Oczywiście, że można zawsze wykonać "grot precz" i pojechać na samym bezanie 1,53 m^2, ale wtedy nie wiadomo, czy w zamierzonym kierunku, czy np. gdzieś do Kraju Rad ;)
Pływanie na samym bezanie ćwiczę, ale raczej w formie w miarę bezpiecznego podchodzenia do brzegu niż żeglugi, jako takiej :D

Bynajmniej nie namawiam do skrajnosci!
Pytalem o mozliwosci... Pisalem przeciez dawno temu, ze ja na Beth bym sie bal....a zegluje na lodkach przezaglowanych i raczej nie niesmialo.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2011, o 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17687
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Pisalem przeciez dawno temu, ze ja na Beth bym sie bal....a zegluje na lodkach przezaglowanych i raczej nie niesmialo.

To i ja się boję! Praktycznie :lol:
Teraz kombinuję, jak z tego wybrnąć, żeby popłynąć dalej niż do Nieporętu, albo Ryni ;) :lol:

___
PS: Spadam, bo rano pobudka do arbeitu!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2011, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Catz napisał(a):
Pisalem przeciez dawno temu, ze ja na Beth bym sie bal....a zegluje na lodkach przezaglowanych i raczej nie niesmialo.

To i ja się boję! Praktycznie :lol: Teraz kombinuję, jak z tego wybrnąć, żeby popłynąć dalej niż do Nieporętu, albo Ryni ;) :lol:

Sprzedaj!
I zrob inna, najlepiej wlasna.
Catz Tchorz Wietrzacy Strach Na Zas

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2011, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17687
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Sprzedaj!
I zrob inna, najlepiej wlasna.
Catz Tchorz Wietrzacy Strach Na Zas

Qrnia! Przecież od razu miała być inna i najlepiej własna (projekt katamarana prawie "ready to go", ale życie wymusiło rozwiązanie ekonomicznie bardziej uzasadnione, które w danym momencie było bardzo racjonalne, a pomysł pływania tym po Bałtyku wpadł później z inspiracji Krzysztofa Bieńkowskiego.

Jestem przekonany, że taki rejs jest możliwy, na tym, co mam.
Biję się z myślami i obawiam - nie o całość i dzielność łódki, która jest, jaka jest, ale o dzielność skippera, który piernikiem jest i może jeszcze bawić się z powodzeniem na Zalewie Zegrzyńskim, ale z Bałtykiem, to już insza inszość...

Jeszcze dokładnie sobie przerobię to refowanie - jest szansa, że z Lazy Jackiem zadziała.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2011, o 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Jestem przekonany, że taki rejs jest możliwy, na tym, co mam.

Tez tak uwazam - zwlaszcza przy spelnieniu kilku warunkow niemozliwych do obejscia.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2011, o 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Catz napisał(a):
zwlaszcza przy spelnieniu kilku warunkow niemozliwych do obejscia
:lol:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2011, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Kolos napisał(a):
Catz napisał(a):
zwlaszcza przy spelnieniu kilku warunkow niemozliwych do obejscia
:lol:

Co? Spelnic je mozna - niespelnic lepiej jednak nie.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2011, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Catz napisał(a):
niemozliwych do obejscia.

Ups. Przeczytałem przejścia a nie obejścia :oops:
No ale przynajmniej sobie humorek poprawiłem ;)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2011, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17687
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Kolos napisał(a):
Catz napisał(a):
niemozliwych do obejscia.

Ups. Przeczytałem przejścia a nie obejścia :oops:
No ale przynajmniej sobie humorek poprawiłem ;)

:D

Lepiej, aby one były nie do obejścia niż nie do przejścia ;)

Oczywiście - są takie sprawy, których, we własnym interesie, obchodzić nie należy.
Zaliczam do nich również poczucie bezpieczeństwa. Nie chodzi o bezpieczeństwo, jako takie, ale właśnie rodzaj zaufania, że wszystko będzie OK. To poczucie wynika z różnych przesłanek, ale dla mnie najważniejsze jest, że mogę polegać na sobie samym w każdej sytuacji. Coś takiego musiał mieć właśnie Janek Lisewski, który poleciał na desce z kajtem do Szwecji - sprzęt i jego niezawodność, to jedno, ale wiara i zaufanie do swoich własnych możliwości, to podstawa! Jeżeli masz wątpliwości co do swoich sił, to...
No właśnie: najpierw zadbaj o zdrowie, sprawność i kondycję i sprawdź się w drobniejszych i prostszych sprawach, a może nabierzesz poczucia bezpieczeństwa, czyli zaufania do siebie samego.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2011, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 09:56
Posty: 70
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To takie troche podobne, prawda? Nawet nie wiem czy juz było czy nie ... :) W 6,20 minucie zdejmuje ref z grota.
http://www.youtube.com/watch?v=JJr7jCyFTEQ

_________________
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2011, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17687
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Kudłate Stworzenie napisał(a):
To takie troche podobne, prawda? Nawet nie wiem czy juz było czy nie ... :) W 6,20 minucie zdejmuje ref z grota.
http://www.youtube.com/watch?v=JJr7jCyFTEQ

Dobrze użyłeś sformułowania: trochę podobne.
Przy tych wielkościach łódek - proporcje szerokości i wysokości wolnej burty mają decydujące znaczenie dla stateczności łodzi. Rzeczywiście podobne są powierzchnie ożaglowania i długość kadłuba:

Długość:
BETH - 15'6", LIGHT TROW - 15'4"

Powierzchnia ożaglowania:
BETH - 81,4 sq ft, LIGHT TROW - 82,5 sq ft

I na tym podobieństwa się kończą, bo LIGHT TROW jest sporo szerszy i cięższy od BETH, ma też wyższą wolną burtę:

Szerokość:
BETH - 32" (2'8"), LIGHT TROW - 4'1/2" (dobra - na nasze to 81 cm i 123 cm!)

Masa - Gavin Atkin (projektant LIGHT TROW) nie podaje masy swojej łódki, ale porównamy ilość sklejki potrzebną do budowy obu jednostek:

BETH - 2 arkusze sklejki 6 mm + 3 arkusze sklejki 4 mm

LIGHT TROW - 9 arkuszy sklejki 6 mm

trochę podobne... :D

To zupełnie różne łódki!

*****

Zrobiłem rysunek porównawczy BETH i LIGHT TROW - łódki sprowadziłem do tej samej skali (załącznik GIF):
Załącznik:
LIGHT_TROW_BETH.gif
LIGHT_TROW_BETH.gif [ 14.5 KiB | Przeglądane 5941 razy ]


A w ogóle, to LIGHT TROW był w polu moich zainteresowań, rozważany do budowy. Wygrała BETH bo wtedy moim podstawowym założeniem było, aby łódka lekka do transportu na dachu samochodu, a nie do morskich rejsów...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2011, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17687
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Wróćmy do rejsu bałtyckiego łódek Salmo15-S lugger:







:)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2011, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 19:38
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A może takie niewielkie proa .http://www.youtube.com/watch?v=2Xm-XwkWFOg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2011, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17687
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bigos710 napisał(a):
A może takie niewielkie proa .

Fajne! Pewnie, że tak! Stateczność na fali i w przyboju zapewnia outrigger, dobra prędkość, pewnie w założonych warunkach to idealna łódka do takiego rejsu!

Pokaż coś więcej na temat tej łódki - plis!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2011, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
robhosailor napisał(a):
Pokaż coś więcej na temat tej łódki - plis!

bigos710, przyłączam się do prośby Roberta - plis!
:)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2011, o 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 19:38
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Przygotowanie do transportu łodzi .http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/23c ... e580d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/766 ... 38865.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2011, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
wiecej, more, encore !
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2011, o 10:50 

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 21:36
Posty: 492
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wolny człowiek
robhosailor napisał(a):
Wróćmy do rejsu bałtyckiego łódek Salmo15-S lugger:


Cenne dla mnie filmiki, pokazujące zachowanie na fali jachcików o takiej wielkości jak projektowany przeze mnie. Niestety, albo na szczęście zaszczepiają we mnie nutkę obawy przed wzięciem kursu na otwarte morze takim maleństwem. Dlatego też myślę, iż decyzja o oderwaniu się od naszego wybrzeża będzie w moim przypadku dość trudna, choć nie niemożliwa. Wiele będzie zależało od "testów klinicznych" zachowania się jachciku na morskiej fali - zastosowałem nieco inny od zalecanego rozkład wyporności, zobaczymy, jakie to da efekty....

Pozdrawiam
meping

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Chajęcki "meping"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2011, o 00:52 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
Teraz kombinuję, jak z tego wybrnąć, żeby popłynąć dalej niż do Nieporętu, albo Ryni
Catz napisał(a):
Sprzedaj!
I zrob inna,


O tak. Najlepiej typowo oceaniczną, z wysokością stania, 10 metrową..yyy 10 stopową znaczy np taką, lub temu podobną :D .


Załączniki:
aroundinten.jpg
aroundinten.jpg [ 122.65 KiB | Przeglądane 5678 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2011, o 08:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
No to ja też mam parę propozycji ;)
http://www.admiraldinghy.com/my-dinghy.html
http://home.clara.net/gmatkin/squeeze.gif
http://www.selway-fisher.com/PCup16.htm#HERON
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/fafnir/index.htm

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3658 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 122  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 234 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL