Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 10 lis 2024, o 20:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 maja 2007, o 22:44 

Dołączył(a): 18 maja 2007, o 22:15
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witam miłosników starych dobrych konstrukcji Pana WITOLDA TOBISA.
Mam plany 2 jednostek ZEW i COLIN. Mogę też poszperać i poszukać telefonu do posiadacza planów innych jednostek tego kostruktora.
Obecny właściciel planów obiecał udostępniać plany jednostek po kosztach kopiowania.
Ja moje plany mogę oddać w dobre ręce za darmo.........chciałem budować COLINA ,ale jak to bywa zabrakło czasu.
Konstrukcje Tobisa sa faktycznie solidne,wręcz pancerne...spokojnie można na nich pływać po wielkich akwenach...
Miło byłoby zobaczyć jakiś nowy jachcik w starym stylu na tle obecnych laminatów...
M.G.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2007, o 00:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
mir50 napisał(a):
Mam plany 2 jednostek ZEW i COLIN

Z nieba mi spadasz :DD
Colin to moje wielkie marzenie, ile ja się naszukałem
mir50 napisał(a):
moje plany mogę oddać w dobre ręce

To chyba się kwalifikuję? :wink:
Co za nie chcesz?
mir50 napisał(a):
Konstrukcje Tobisa sa faktycznie solidne

Ja bym powiedział ponadczasowe
mir50 napisał(a):
nowy jachcik w starym stylu na tle obecnych laminatów...

No właśnie

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2007, o 05:59 

Dołączył(a): 14 mar 2006, o 17:50
Posty: 441
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
a tak z ciekawości ja te jachty wyglądają :) możesz umieścić jakiś rysunek czy zdjęcie ??


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2007, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Ja proponowalbym zeskanowac takie plany na skanerze rolkowym i zapisanie jako plik .jpg.
Najlepiej w odpowiednim zakladzie. Wiem ze we Wroclawiu na ul Drzewnej jest firma pepro-art (korzystalem )
gdzie skan jednego arkusza (szerokosc format A0 dlugosc dowolna zalecana 2 m) kosztuje 8 zl.
Plany w formie elektronicznej mozna drukowac potem w dowolnej skali.
P.s
Mysle ze znajdzie sie wielu chetnych (a wtedy koszty rozloza sie i wyjda smieszne grosze)
Nie ukrywam ze ja rownierz chcalbym zostac posadaczem odbitki, lub plyty CD z wersja cyfrowa.

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2007, o 08:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
raf_79 napisał(a):
ja te jachty wyglądają

Oba z drewna, balastowe, szpicgat (czyli to co lubię najbardziej)
Zew jest w książce Sam zbuduj łódź, w katalogu Saleckiego i starych Żaglach
Colin w Żaglach i u Saleckiego.
Niedawno na Allegro był Zew do remontu


Załączniki:
Zew3.jpg
Zew3.jpg [ 41.6 KiB | Przeglądane 17166 razy ]
Zew.jpg
Zew.jpg [ 24.9 KiB | Przeglądane 17153 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2007, o 20:52 

Dołączył(a): 18 maja 2007, o 22:15
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witam..........widzę ,że muszę zeskanować plany..:-)))).
Ale uwaga....COLIN jest ciężki (sam balast to 1200 kg) i trudny w budowie ze względu na dużą ilośc elementów gietych.
ZEW jest prostszy (sklejka) i lżejszy .Plany które posiadam odnoszą sie do wersji nadbudówki od burty do burty (plany z 1965 roku)

[ Dodano: Sob 19 Maj, 2007 22:00 ]
Witam ponownie......spogladam na częsc 3 książki pana Saleckiego i na stronie 92 owszem widzę COLINA...ale to nie ten......TOBISA jednostka ma 6,8 x 2,5 x 0,95 i 25 żagla i jest słomkowa (była wersja klepkowa...ale strasznie trudna w wykonaniu....)
M.G.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2007, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
mir50 napisał(a):
widzę COLINA...ale to nie ten

Tobisowy jest w tomie 5
mir50 napisał(a):
ale strasznie trudna w wykonaniu....)

A co tam takiego było?

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2007, o 22:19 

Dołączył(a): 18 maja 2007, o 22:15
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witam...
Jeśli tak to racja.......nie mam tomu 5 ...:-)))
W tomie 3 jest Colin Lecha Lewandowskiego....5,8 x 2,2 i 22 m zagli...
M.G.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2007, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2006, o 14:49
Posty: 254
Lokalizacja: Londyn
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: brak
Nie orientujesz się moze, za ile poszedł ten Zew z Allegro?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2007, o 22:38 

Dołączył(a): 18 maja 2007, o 22:15
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Trudnosc wykonania COLINA w klepce wynikała z przekroju poprzecznego i dopasowaniu klepek na odcinku balast dno.
Oczywiscie można było tego dokonac ale dla amatora to trudne


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2007, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2006, o 17:27
Posty: 306
Lokalizacja: Pabianice
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dostałem plany jachtu "Zew" z tego samego chyba źródła, co Mir50, na początku br. Eeech... poezja, a i jakieś spełnienie marzeń! Polecam każdemu, kogo pasjonują PRAWDZIWE JACHTY :)

Tyle, że ta pancerna konstrukcja- chyba był projektowany na wody przybrzeżne przed rozminowaniem polskich wybrzeży :DD
Jasne, jasne- wiedziałem że taka będzie, wiem też co to daje jachcikowi pływającemu w przeróżnych warunkach!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2007, o 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
saywiehu napisał(a):
ta pancerna konstrukcja

Znam jeszcze solidniejsze konstrukcje :wink: , np Plus czy Petrel p.Piaseckiego
saywiehu napisał(a):
chyba był projektowany na wody przybrzeżne

P.Witold zawsze mawiał, że jego jachty są na duże jeziora i do morskich rejsów. Wiele z nich faktycznie pływało i pływa mo morzach i to nie zawsze przy brzegu.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2007, o 08:46 

Dołączył(a): 31 maja 2007, o 21:32
Posty: 15
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
A ma ktoś może plany lub jakieś dokładne dane konstrukcyjne "Kaczuszki" Witolda Tobisa ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2007, o 10:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Kaczuszka powstała w 1972 jako odpowiedź na lansowanego wtedy, sklejkowego Kaczorka.
4,50x1,80, zanurzenie 50 lub 75 cm, balast ok 200 kg, 11 m żagli
W kabinie o wys. 1,15 posiadała dwie koje i mały kambuzik
Rok później powstała Kaczuszka II, różniąca się długościa (5 m), pozostałe dane bez zmian.
Jachcik bardzo sympatyczny i dzielny.
W 1975, w Żaglach były artykuły na temat tych konstrukcji.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 cze 2007, o 15:38 

Dołączył(a): 31 maja 2007, o 21:32
Posty: 15
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Wielkie dzięki, znaczy mam Kaczuszke II :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lip 2007, o 18:20 

Dołączył(a): 6 lip 2007, o 17:47
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Prawdę mówiąc nie myślałem, że jeszcze gdzieś można zdobyć plany ZEWA. Jest to jedna z ciekawszych konstrukcji i "chodzi mi po głowie" budowa takiej łódki. Fajnie, że sa jeszcze te plany. Mam pytanie do speców od szkutnictwa - tak "na oko" maszt Zewa jest bardzo podobny do masztu Omegi, czy w takim razie można zastosować maszt Omegi?
Dzięki za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2007, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
skiper napisał(a):
tak "na oko"

wydaje się, że można :wink:
Od Omegi może być jednak zbyt długi (oceniając na oko) no i nie wiadomo czy przekroje są podobne.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lip 2007, o 14:12 

Dołączył(a): 6 lip 2007, o 17:47
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Dzięki za odpowiedź. Masz rację, lepiej sprawdzić w planach, szczególnie, że może nie tyle ja, co kilku moich znajomych miało przykre doświadczenia z "adoptowanymi" masztami. Jeszcze jeden problem, skoro można uzyskać ciekawą odpowiedź - czy na Zewie jest możliwość zamontowania silnika stacjonarnego, czy w grę wchodzi tylko zaburtowy? Konkretnie, czy pod kokpitem jest wystarczająco dużo miejsca na niewielkiego diesla + przekładnia, bo rozumiem, że Zew ma kokpit odpływowy.
Pozdrowienia dla Bosmana


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lip 2007, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Myślę, że przy odrobinie sprytu da się jakiś motorek (niewielki) zamontować.
Może tylko trzeba będzie trochę zmienić konstrukcję w okolicach zejściówki. W Anglii czy Holandii jest sporo jachcików tej wielkości ze stacjonarnymi "pomocnikami"
Tak patrząc na zdjęcie to wygląda, że trzeba by trochę kokpitu zabrać (zrobić taki pokładzik przed zejściówką) i silnik schować częściowo pod kokpitem a częściowo pod schodnią
Można też zrobić jak na drugim zdjęciu (szpicgat, też ok 6 m)


Załączniki:
silnik.jpg
silnik.jpg [ 33.18 KiB | Przeglądane 16701 razy ]
Zew3.jpg
Zew3.jpg [ 41.6 KiB | Przeglądane 16701 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lip 2007, o 11:14 

Dołączył(a): 6 lip 2007, o 17:47
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Dzięki za pomoc, Bosmanie. Takie porady powoli klarują mi co mogę zrobić z Zewa. Czekam teraz na plany i zapewne pojawi się jeszcze sporo rożnych wątpliwości przy ich studiowaniu. Mam co do tej łódeczki bardzo dalekosiężne plany. Ci co czytali "Wyprawę o zmierzchu" Żuławskiego domyślą sie o co chodzi (może nie aż tak ambitnie, ale zawsze...). Dlatego też (przy całym szacunku dla oryginału i przede wszystkim dla Wspaniałego Konstruktora) będę chciał "dopasować" łódkę do moich potrzeb czyli żeglowania po nieco większych akwenach niż Zalew Szczeciński, czy jez. Śniardwy. Jeszcze raz dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2007, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Zamierzenie całkiem ciekawe.
skiper napisał(a):
będę chciał "dopasować" łódkę do moich potrzeb

Mam nadzieję, że będziesz się z nami dzielił Swoimi zamiarami.
Powodzenia w realizacji.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lip 2007, o 09:18 

Dołączył(a): 6 lip 2007, o 17:47
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
niestety to co wczoraj napisałem z nieznanych mi powodów nie przeszło. Cóż, mam wreszcie plany ZEWu i okazało się coś wspaniałego - jacht w wersji kecz! To właśnie jest to, co tygrysy lubią najbardziej. Ale... gdzieś z kąta wylazł taki malutki diabełek i kusi: "a może by tak grot w wersji guari... " Pogoniłem diabełka, bo to sporo roboty z przeliczeniem środka ożaglenia i to zarówno w osi pionowej, jak i poziomej, ale... faktycznie choć jeden gafel przy tak klasycznym kadłubie to byłoby coś. A tak na pierwszy rzut oka to ZEW - kecz balastowy to łódka na poważną żeglugę, nie tylko "poprzeczną, szlakiem praojców" (jeżeli jeszcze ktoś pamięta co to oznacza). Właśnie, sklasyfikowano mnie jako zupełnego amatora, podoba mi się to bo zacząłem żeglować we wczesnych latach 60-tych ubiegłego stulecia. Pierwsze to były L-ki (konstr. Aleksandrowicza), czy ktoś wogóle pamięta te łódki... były potem i większe: Vegi, Conrady, były i mniejsze - Skiper Crescent... tak to tyle co do mojego "zupełnego amatorstwa", chyba, że jako szkutnik z tym się mogę zgodzić, bo żadnej łódki sam nie zbudowałem. To tyle o mnie.
Jako "zupełny amator" mam zamiar zbudować ZEW, który będzie nadawał się do realizacji moich planów, cóż ponoć nie święci garnki lepią...
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2007, o 20:34 

Dołączył(a): 30 sie 2007, o 20:15
Posty: 3
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witajcie!!
To mój pierwszy post na forum. Po wielu latach wróciłem do żeglarstwa i odżywają dawne marzenia. Ciekaw jestem czy ktoś posiada plany innych jednostek konstrukcji Witolda Tobisa. Proste łódki jak "Korsarz" czy "Simple", bardziej zaawansowany "Nord" czy morski "Passat". Chętnie odkupię plany "Korsarza" i "Simple". Różne ciekawe rozwiązania są tu:
http://www.svensons.com/boat/
To chyba na początek tyle.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2007, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2006, o 17:27
Posty: 306
Lokalizacja: Pabianice
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... .php?t=944
tu trochę było o konstrukcjach do budowy amatorskiej, zobacz sobie, może coś ci przypasuje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sie 2007, o 08:52 

Dołączył(a): 18 maja 2007, o 22:15
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witam...ponownie....
Plany jachtów ZEW i COLIN sa udostępniane za cenę przesyłki i kopiowania.
Obecnie wysłałem plany COLINA do pana Nawrockiego adres zbycho.n@wp.pl ,
a plany ZEW do pana Michejdy adres michejda@tlen.pl Te osoby po
skopiowaniu powinny udostępnić plany (z powodów czasowych trudno mi kopiować te plany na wyświetlarni).
PASSATA niestety Pan Tobis nie dokończył miał tylko wstepne rysunki.
M. Grabowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2007, o 09:16 

Dołączył(a): 27 sie 2007, o 14:06
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa/Wierzba
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 13
Witam serdecznie,
I chyba mam dla wszystkich tych, którzy pamiętają Witka i jego konstrukcje, dobrą wiadomość. Mam wszystkie te plany, które zostawił mi w spadku. Kiedyś rozmawialiśmy długo o tym, co powinienem z nimi robić (smutek wielki, że już nie porozmawiamy...), kiedy już będzie po... Cóż - nie sądzę, że koniecznie chciałbym zarabiać na tym, co Witek stworzył - raczej wolałbym, aby jego "duch" był obecny na jeziorach. Stąd kiedyś postanowiłem nie sprzedawać tych planów, tylko udostępniać je zainteresowanym. Może - aby dopełnić formalności - za symboliczy grosz.
Muszę jeszcze raz je przejrzeć, może uda mi się to zrobić niedługo - napiszę wtedy, co mam. Poza tym, spróbuję powalczyć o zeskanowanie ich, aby łatwiej je kopiować; to też trochę potrwa.
Mir50 pisał, że jak poszpera, to znajdzie kontakt - może nie warto - 507 009 368 to mój aktualny numer telefonu, albo: jaroslaw.przybylski@hp.com
Pozdrawiam,
Jarek



Za ten post autor pies_na_wiatr otrzymał podziękowanie od: marek48100
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sie 2007, o 09:53 

Dołączył(a): 18 maja 2007, o 22:15
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
:-)))))))))))
Pięknie bo ja i Jolcia szukaliśmy ale gdzieś "posialiśmy".......telefon oczywiście...
Ciekawe czy zachowały się plany SIMPLE.........
M. Grabowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sie 2007, o 10:16 

Dołączył(a): 27 sie 2007, o 14:06
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa/Wierzba
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 13
mir50 napisał(a):
:-)))))))))))
Pięknie bo ja i Jolcia szukaliśmy ale gdzieś "posialiśmy".......telefon oczywiście...
Ciekawe czy zachowały się plany SIMPLE.........
M. Grabowski


Nie pamiętam, postaram się wszystko sprawdzić w najbliższym czasie. Ale myślę, że tak.
Odezwę się w przyszłym tygodniu.
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sie 2007, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2006, o 17:27
Posty: 306
Lokalizacja: Pabianice
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Hmmm.... trochę to piractwo w sumie... Proponowalbym zastanowić się jak wygląda kwestia praw autorskich. Sam dostałem plany jachtu "Zew" (taką kopię), ale MIEĆ a BUDOWAĆ to różne kwestie. Zresztą i samo kopiowanie- a nawet posiadanie kopii nie jest OK... Czy żyje ktoś ze spadkobierców p. Witolda? Może wystarczyłoby się ułożyć .
Ale baaardzo zastanawiałbym się nad taką "radosną twórczością"- to może się skończyć sprawą sądową, pomimo jak najbardziej szczytnego celu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sie 2007, o 19:21 

Dołączył(a): 30 sie 2007, o 20:15
Posty: 3
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
saywiehu napisał(a):
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/viewtopic.php?t=944
tu trochę było o konstrukcjach do budowy amatorskiej, zobacz sobie, może coś ci przypasuje.

Wielkie dzięki!
Znalazłem taką stronę. Myślę, że może się przydać do nauki budowy metodą szycia i klejenia a może nawet do zbudowania jakiejś łódeczki dla siebie.
http://personal.eunet.fi/pp/gsahv/
Pozdrawiam!
Jan


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: silver_stas i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL