Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 lip 2025, o 15:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lis 2011, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Armator Nashejchaty II zaprosił kilka osób na towarzysko-testowo-towarzyskie popływanko na Zatoce. :-) Wróciliśmy z Januszem pełni dobrych wrażeń, bo wszystko było fajne: jacht, towarzystwo, wódeczka, pogoda, okoliczności przyrody i nawet podróż do i z Gdyni była fajna.

O parametrach techniczno-taktycznych jachtu można poczytać w sieci, jest dużo o osiągnięciach regatowych Jonathan'a IV (tak się poprzednio nazywała Nashachta II), więc jakoś szczególnie nie mam zamiaru się rozpisywać, ale to, że łódka zasuwa jak gupia to jest fakt :-) Wiatru jak na lekarstwo a ona 8-10 knotów na logu pokazuje.
Najfajniejsze, że pomimo tego, że jacht został zaprojektowany jako regatowa wyścigówka, to wnętrze ma bardzo przyjemne i nie mające w sobie niczego z regatowej surowości, a po niewielkich - planowanych przez Zbyszka Jałochę - przeróbkach będzie tak komfortowe jak poprzednia łódka.

Z takich ogólnych informacji, to jacht jest zarejestrowany pod angielską flagą jako statek pasażerski. Niesie to za sobą różne konsekwencje biurwokratyczne, ale ma też zalety - bezpieczeństwo załogi jest jakby zabezpieczone o rząd wielkości bardziej (komora zgniotu na dziobie, dwie grodzie wodoszczelne, nadmiar tratw i inne wymagania odnoście środków ratunkowych). Z bajerów to elektryczne kabestany, ciepła woda wszędzie, hydrauliczny napinacz achtersztagu, 230V z konwertera o dużej mocy (oprócz generatora), mnóstwo miejsca w mesie, mądrze zaplanowany kambuz, kupa elektroniki z autopilotami, radarami i innymi pirdułkami, dwa webasto plus "koza" na ropę, "śmieszne coś" na maszcie umożliwiające manie fałów sztaksli o długości "pół" (nie trzeba wozić bucht przez cały czas), przestronny kokpit i generalnie oprócz wlewu wody znajdującego się w łazience a nie na decku, to żadnych uwag.

Zbyszek planuje na przyszły rok rejsy na Spitsbergen, ale dobór prowadzących będzie zupełnie inny niż dotychczas ;-)

ps. Jacht został zbudowany w założonej przez Chay Blyth'a stoczni Devonport. Budowane tam były Brithisf Steel'e a później Challenge Business'y - Nashachata to 33 kadłub z tej serii.


Załączniki:
nashachataII_3.jpg
nashachataII_3.jpg [ 102.33 KiB | Przeglądane 3492 razy ]
nashachataII_2.jpg
nashachataII_2.jpg [ 136.47 KiB | Przeglądane 3492 razy ]
Komentarz: Nashachata II w Helu
nashachataII_1.jpg
nashachataII_1.jpg [ 118.57 KiB | Przeglądane 3492 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa

Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2011, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13875
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marek napisał(a):
Jacht został zbudowany w założonej przez Chay Blyth'a stoczni Devonport.

Marek ile taka używka kosztuje ? ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2011, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Piękna!

A jakieś foto pod żaglami?:) Jak płynie? to masz?:) Jak masz to daj :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2011, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 11:15
Posty: 93
Lokalizacja: Wawa/Jabłonna
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: plastikowy mors
Oglądałem jacht po tyn jak wszedł do NCŻ. Faktycznie - duży, wygodny jacht ..., nawet załoganta im uratowaliśmy po tym jak nie trafił w pomost :)

Tutaj kilka starszych zdjęć:
http://www.markvandeweg.nl/en/specifica ... athan4.htm
http://www.zagle.com.pl/artykul/czytaj/ ... ata,10503/

_________________
Pozdrawiam
Rafał Kirkiewicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2011, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wojciech1968 napisał(a):
ile taka używka kosztuje ?

Jeśli musisz pytać, to znaczy że Cie nie stać

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2011, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13875
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Colonel napisał(a):
Jeśli musisz pytać, to znaczy że Cie nie stać

Nie muszę. Zbyszka nie pytałem...jeszcze. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2011, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Marek napisał(a):
"śmieszne coś" na maszcie umożliwiające manie fałów sztaksli o długości "pół" (nie trzeba wozić bucht przez cały czas),

A masz może zdjęcie tego czegoś :?:
Marek napisał(a):
Z takich ogólnych informacji, to jacht jest zarejestrowany pod angielską flagą jako statek pasażerski.

A jak to wygląd od strony załogi :?: Potrzebne są jakieś specjalne papiery :?:
Jacht dalej będzie tak zarejestrowany :?:
Marek napisał(a):
dwie grodzie wodoszczelne

A gdzie :?: Rozumiem, że włącznie ze specjalnymi drzwiami :?:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2011, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kolos napisał(a):
A masz może zdjęcie tego czegoś :?:
Słabe zdjęcie mam, bo tak akurat wyszło :-) Chodzi o to, że fały sztaksli mają taką długość, że w czasie gdy żagiel stoi, to koniec fału sięga metr nad pokład. Na końcu ma kauszę, która zaczepia się o takie "klik, klik" i się wybiera na sztywno. Żeby rzucić żagiel stosuje się linę pomocniczą.
W załączniku ten mechanizm "klikowo-blokujący" otoczyłem czerwoną kreską.

Kolos napisał(a):
A jak to wygląd od strony załogi :?: Potrzebne są jakieś specjalne papiery :?:
Jacht dalej będzie tak zarejestrowany :?:
Potrzebny jest commercial endorsement jeżeli chce się wozić pasażerów. To jest w sumie podobnie jak w nowej polskiej ustawie.

Zbyszek nie planuje zmiany flagi, za odpowiednie brytyjskie kwity (w czasie zmiany właściciela musiał je powtórnie załatwiać) zapłacił trochę, więc bez sensu robić teraz kolejne przeglądy i papiery.

Kolos napisał(a):
A gdzie :?: Rozumiem, że włącznie ze specjalnymi drzwiami :?:
Tak, bardzo ładnie zrobione drzwi wodoszczelne są pod zejściówką i na końcu korytarza, przed ogromnym forpikiem.


Załączniki:
takie_cos.jpg
takie_cos.jpg [ 126.51 KiB | Przeglądane 3115 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2011, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi :)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2011, o 17:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13875
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Otrzymałem od Zbyszka filmik wraz z życzeniami świątecznymi ... :D


_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 225 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL