Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 15:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 gru 2011, o 11:55 

Dołączył(a): 12 gru 2011, o 11:49
Posty: 27
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak :(
Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Jestem na etapie zbierania informacji na temat tak zwanych houseboat-ów i wszelakiego rodzaju barek mieszkalnych. Strasznie zafascynowała mnie ten temat i możliwość zamieszkania w mobilnym domu. Poczucie wolności i niezależności swoboda i zmiana widoku za oknem gdy tylko najdzie nas na to ochota… Ahh coś pięknego  Wracając do tematu analizuje realność takiego pomysłu na życie. Nurtuje mnie parę pytań na które nie udało mi się zalesić odp. w intrenecie… Wiec może tu ktoś pomoże mi w ich uzyskaniu.

Wisła (odcinek od stopnia wodnego przewóz do warszawy) na mapach dróg wodnych polski oznaczona jest kategoria Ib (max wymiary jednostki dla tej kategori: długość 41m, szerokość 4,7m, zanurzenie do 1,4m, prześwit pod mostami 3m + 30cm tz. bezpiecznej odległości)

1) Moje pytanie brzmi jakie realne wymiary jednostki umożliwiły by przepłynięcie trasy Kraków-Gdańsk? Z tego co udało mi się ustalić to zanurzenie max jednostki 40cm z racji miejscowych wypłyceń nieuregulowanego odcinka rzeki a co z pozostałymi wymiarami ?

2) Jaka konstrukcja była by najbardziej korzystna uwzględniając powyższe parametry? To znaczy jaki rodzaj kadłuba umożliwiał by tak małe zanurzenie z zachowaniem odpowiedniej stateczności ?

- z zebranych informacji wnioskuje ze najlepsza była by konstrukcja płaskodennego kadłuba wypornościowego, katamaranu lub konstrukcja oparta na pontonach-pływakach z silnikiem stacjonarnym najlepiej z napędem na 2 śruby + ster strumieniowy do manewrowania w portach i przystaniach.

3) Jaki materiał konstrukcyjny był by najlepszy ? Wiem ze wybór może być uzależniony od rodzaju kadłuba ale jaki materiał jest najtrwalszy i stosunkowo tani i w budowie i w późniejszym utrzymaniu ?

4) Budować od podstaw czy może zastanowić się nad z :D akupem używanej jednostki?

Na razie to tyle  Jestem żółtodziobem w tej dziedzinie wiec najpierw chciał bym zgromadzić podstawową wiedze wybrać się na rejs „pływającym mieszkaniem” a dopiero później rozważać sensowność przedsięwzięcia.

Z góry dziękuje za chęć pomocy 
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 12:05 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Pierwsze pytanie na które musisz sobie odpowiedzieć to jakich wygód potrzebujesz, z których możesz zrezygnować, ile chcesz na to przeznaczyć pieniędzy. Bez określenia powyższych warunków każda odpowiedź będzie tak samo prawdziwa jak fałszywa. Można "mieszkać" w namiocie rozbitym na drewnianej platformie między dwoma pływakami zrobionymi z demobilowych dodatkowych zbiorników samolotowych jak i w przebudowanej starej żelaznej barce.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 12:47 

Dołączył(a): 12 gru 2011, o 11:49
Posty: 27
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak :(
Chce stworzyć w 100% funkcjonalny dom który miał by byc zamiennikiem normalnego mieszkania lecz ma to być dom naprawdę mobilny a nie unoszący sie na wodzie jak DNW. Zalezy mi na tym by posiadał własny naped (silnik stacjonarny). Co do kosztów.. Nie wiem tak naprawde ile moze wyniesc budowa takiego pływajacego mieszkania dlatego założyłem ten temat by przeanalizować koszty i realność tego projektu ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Poczytaj "Przepisy budowy i klasyfikacji statków śródlądowych" PRS-u.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 14:03 

Dołączył(a): 12 gru 2011, o 11:49
Posty: 27
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak :(
Dziekuje za źródło inf. Zajmę się lekturą tych przepisów. A moze mi ktoś pomóc co do żeglowności Wisły ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Tu kilka wybranych informacji...
http://www.waterhome.pl
http://www.domynawodzie.pl/
Kilka ofert sprzedaży...poglądowo.
http://www.ships.pl/new/index.php/pl/pokaz/31/
Trochę o wykonaniu np. pływaków
http://myzeglarze.pl/news/hausboot-po-polsku-cdn.html

Tu możesz dowiedzieć się o warunkach żeglugi na Wiśle oraz znajdziesz odpowiedzi na zagadnienia związane z żeglugą śródlądową http://www.zegluga.wroclaw.pl/viewpage.php?page_id=28

***********

SZALAK WODNY - WISŁA (nawigacja)
http://www.marinakrakow.pl/viewpage.php?page_id=18

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zejdź na ziemię...

To co jest "na mapach" to dobre życzenia tabunów urzędników, całkowicie niespójne z rzeczywistością.
Najlepszy tego przykład to śluza Przewóz poniżej Krakowa. Od dnia wybudowania (ponad 50 lat temu...) nie można się tam śluzować przy niższych stanach wody. Od kilkunastu lat dolny próg tej śluzy jest przez 90% czasu wysoko ponad poziomem jej dolnej wody... Zabrakło kasy na kolejny stopień, poniżej Przewozu... Wisła jest tym samym od wielu lat "zakorkowana" dla żeglugi i trwale podzielona na dwa, odseparowane od siebie odcinki... O normalnym rejsie "Kraków - Gdańsk" - zapomnij...
Obrazek
Obrazek
Ponoć wyjątkowo, przy wyższych stanach wody, można tam jeszcze śluzować jakieś niewielkie jednostki - uzgadniając na tydzień wcześniej z elektrownią "nielegalny" gwałtowny zrzut wody... Inni załatwiają tam dźwig i (nomen omen) przewożą w Przewozie jakieś mniejsze jednostki - choć oczywiscie żaden urzędnik nigdy nie stworzył tam dla dźwigu, wodowania, itd. odpowiednich warunków. Niemniej urzędnicy dziarsko tą fikcją "śluzy donikąd" administrują a istotne informacje ukrywają głęboko - zwróć uwagę na ostatnią pozycję w ostatniej linijce...: http://www.krakow.rzgw.gov.pl/download/wymiary_sluz.pdf
Kolejna przeszkoda to ruchoma zapora piętrząca wodę dla chłodzenia elektrowni "Połaniec". Tam, jeżeli uzgodnisz to wiele dni wcześniej - złożą zaporę i może, jeżeli stan wody pozwoli - przepłyniesz. Itd, itp...
Do tego dochodzą liczne, zmienne i nie oznaczone stałe i ruchome przeszkody na dnie rzeki i w nurcie oraz rozwinięta roślinność wodna niemal na całej długości rzeki.
IMHO propozycje typu "silnik stacjonarny i dwie stałe śruby" są wobec takiego stanu szlaku - całkiem chybione...

Poza tym - co może nawet bardziej istotne - "hausboot" niemal nigdzie na całym szlaku Wisły nie znajdzie warunków normalnego postoju. Bardzo mało jest bowiem przystani z odpowiednią głębokością, możliwością przyłączenia prądu, wody, z dostępem do paliwa - o oddaniu ścieków nawet nie wspominając... I znów - dotyczy to całej długości Wisły...

Nie rozpisując się bardziej - myślę, że powinieneś przepłynąć się choć kawałek po Wiśle zanim zaczniesz planować własnego "hausboota". Jak znajdziesz czas i kasę - to jedyną chyba firmą, która proponuje takie wycieczki jest http://zeglugawislana.pl/ Nawet jak nie chcesz płynąć - to zadzwoń, pogadaj, może dostaniesz kontakt bezpośrednio do organizatorów rejsów Wisłą. Myślę też, że warto byś poczytał o realiach szlaku na ich stronach, np: http://zeglugawislana.pl/images/jachting072010.pdf
http://zeglugawislana.pl/images/media/183/jachting.pdf
http://zeglugawislana.pl/PL/index.php?p ... isla_dolna
http://zeglugawislana.pl/images/media/198/jachting.pdf

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 14:54 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
andruts napisał(a):
Chce stworzyć w 100% funkcjonalny dom który miał by byc zamiennikiem normalnego mieszkania lecz ma to być dom naprawdę mobilny a nie unoszący sie na wodzie jak DNW. Zalezy mi na tym by posiadał własny naped (silnik stacjonarny). Co do kosztów.. Nie wiem tak naprawde ile moze wyniesc budowa takiego pływajacego mieszkania dlatego założyłem ten temat by przeanalizować koszty i realność tego projektu ;)


Koledzy już Ci podpowiedzieli a co do domu to każdy może mieć co innego ma myśli. Dla jednego wystarczą dwa pokoje z kuchnia i łazienką dla drugiego trzy sypialnie, dwie kuchnie i salon to mało.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 15:10 

Dołączył(a): 14 lis 2011, o 13:23
Posty: 30
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ja dobrze znam wisłe z okolic Warszawy
dla większych jednostek jest niemal nie do pokonania od sierpnia aż do pierwszych porządnych jesiennych opadów
dwa tygodnie temu byłem na rybach powyżej Warszawy i łódką która ma zanurzenie ok 15cm i szerokość 1,8m miałem problemy z przepłynięciem z jednego brzegu na drugi trzeba było szukać głębszych miejsc klucząc między łachami piachu
często masz tak że jedyne miejsca w których jest wystarczająco głęboka woda to warkocze za główkami z bardzo silnym nurtem albo zewnętrzne strony zakrętów najeżone albo pozwalanymi drzewami albo kamieniami umacniającymi brzeg
jakoś w tych miejscach nie widzę płynącego houseboat-u
ten odcinek wisły jest drożny jedynie w stanie wyższej (niż przeciętnie) wody


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 15:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Na ostatnich targach Wiatr i Woda był przed halami wystawiony dom firmy Hexagon.
Taki: http://hexagon.net.pl/?lang=pl&web=50200

Oglądałem go jeszcze w budowie w stanie takim, jak na pierwszych zdjęciach. Obecnie stoi (przynajmniej parę dni temu stał) w warszawskim Porcie Czerniakowskim. Najlepiej pogadać z mieszkańcami - na pewno wyjaśnią Ci wiele spraw.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
andruts napisał(a):
Jestem na etapie zbierania informacji
andruts napisał(a):
Poczucie wolności i niezależności
andruts napisał(a):
z silnikiem stacjonarnym najlepiej z napędem na 2 śruby + ster strumieniowy

Wolność Twoją ogranicza to, co wpisałeś w rubryczce "Uprawnienia żeglarskie"... ;)

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
andruts jak widać po nicku jesteś Krakusem. Pomysł niezły ale już gołym okiem widać, że będzie wymagał sporej korekty.
Powodzenie takiego projektu "południe-północ" widzę wyłącznie w parze Wrocław - Odra ;)

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Helix napisał(a):
Powodzenie takiego projektu "południe-północ" widzę wyłącznie w parze Wrocław - Odra ;)

Nawet już od Koźla... bez oczka. :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 20:17 

Dołączył(a): 12 gru 2011, o 11:49
Posty: 27
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak :(
Dziekuje bardzo za wszystkie odp ;) Teraz zdałem sobie sprawę że żegluga Wiślana do prostych nie nalezy.. A szkoda że w polsce sytuacja drug wodnych wygląda tak a nie inaczj.. W zasadzie liczyłem na większe możliwości żeglugowe Wisły a trasa Kraków-Gdańsk była wybrana ze względu że jestem Krakusem i chciał bym pomieszkiwać na Wiśle :D
Doszedłem do wniosku że miejscem żeglowanie nie musi być Wisła przynajmniej nie ten jej odcinek. Wszystkie wymienione wyżej strony były już przeze mnie przeglądane lecz nie znalazłem na nich konkretnych opisów technicznych jednostek pływalnych a tego właśnie najbardziej potrzebuje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 20:29 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
Pierwsza lepsza strona angielskiej stoczni. Popatrz na "wide beam" i "dutch barge".

http://www.aqualinemarine.co.uk/range/widebeam/

(nawiasem mówiąc to ta firma buduje swoje barki pod Gdańskiem. Chyba - nie jestem 100% pewien)

Popatrzyłeś? Podoba się?
To szykuj minimum 500 tys zł.
Nie za te na zdjęciach. Za te musisz zapłacić dwa razy tyle.

Houseboat to nie jest łódka na której można mieszkać. U mnie w marinie mieszkają goście na siedmiometrowych jachtach. Houseboat to przede wszystkim autonomiczność. A to oznacza:

- zbiornik na tonę wody. 500 litrów to minimum bo co dwa tygodnie będziesz musiał tankować. I to nie używając pralki.
- zbiornik na 300-500 litrów ropy.
- bateria akumulatorów. I nie mam na myśli dwóch-trzech ale pół podłogi pod salonem.
- elektrownia (generator, baterie słoneczne, wiatrak)
- centralne ogrzewanie. Tak, takie samo jak w domu. Najlepiej na gaz ale można do niego podłączyć kominek ze specjalnym bojlerem z tyłu. Do tego samochodowe Webasto jako zapas.
itp... itd...

I najważniejsza cecha houseboata.

WOLNY ZAWÓD

Musisz mieć możliwość zarabiania pieniędzy bez względu na swoją lokalizację.

Powodzenia

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
andruts na pewno przeglądałeś holenderskie strony takie jak ta:
http://www.apolloduck.nl/listings.phtml?cid=81

i kilkuletnia dyskusja: http://www.goldenline.pl/forum/510284/p ... a-holandia

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Ostatnio edytowano 12 gru 2011, o 20:52 przez Helix, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
leo828 napisał(a):
ta firma buduje swoje barki pod Gdańskiem. Chyba

A nie w Tomaszowie Mazowieckim?
http://hexagon.net.pl/?lang=pl&web=50100

leo828 napisał(a):
itp... itd...

Najważniejsze z niewymienionych, to duży zbiornik ściekowy.

Do tego dochodzą kłopoty z cumowaniem w Polsce.
Gdzieś w sieci jest opowieść o początkach tego domku, do którego link dałem wcześniej. Jeden z większych problemów to adres zameldowania.

***********

leo828 napisał(a):
ta firma buduje swoje barki pod Gdańskiem

Jednak tak, ale w Tomaszowie też budują dla Anglików i Holendrów.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 21:00 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
Stara Zientara napisał(a):
Najważniejsze z niewymienionych, to duży zbiornik ściekowy.


A po co mu czarny zbiornik jak stanie na wysokości starówki w Warszawie, czyli w smudze kolektora ściekowego lewobrzeżnej Wawy?

Poza tym - znasz choć jedno miejsce na Wiśle, gdzie można oddać ścieki?

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
leo828 napisał(a):
A po co mu czarny zbiornik jak stanie na wysokości starówki w Warszawie, czyli w smudze kolektora ściekowego lewobrzeżnej Wawy?

Jak ma stać w jednym miejscu, to po co mu silnik :)

leo828 napisał(a):
Poza tym - znasz choć jedno miejsce na Wiśle, gdzie można oddać ścieki?

Ludzie, o których pisałem, zamawiają co jakiś czas szambiarkę.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2009, o 17:32
Posty: 175
Lokalizacja: Poland Rowing Team
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ale chyba nie w Porcie Czerniakowskim.

_________________
Nigdy nie można ufać łysemu i rudemu.Rudy wiadomo zdradliwy a łysy mogł być kiedyś rudy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Nie wiem, gdzie. Pewnie moje dziecko jest lepiej zorientowane. Trzymał u nich przez pewien czas rozmontowanego konia (tego, który galopował po Wiśle parę lat temu).

PS. koń tu:


budowa konia tu:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nfjTWWuLEb8&feature=related[/youtube]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 21:44 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
andruts napisał(a):
konkretnych opisów technicznych jednostek pływalnych a tego właśnie najbardziej potrzebuje.


To tak naprawdę nie ma znaczenia czy będziesz mieszkał na duńskim holowniku czy angielskim narrowboat. Houseboat to przede wszystkim inna konstytucja mózgu.

Ale jeśli już pytasz to najlepszą jednostką do mieszkania jest angielski widebeam. Cep jest bardziej skomplikowany technicznie niż ta barka. Płaskie dno z 10-12 mm blachy, do tego dospawane pionowo burty 6mm, trochę kombinowania przy modelowaniu dziobu i rufy ale nic bardzo skomplikowanego. Pokład i kabina z blachy 3-4mm. Wszystkie wzmocnienia wspawywane są po uformowaniu kadłuba i zrobione są ze zwykłych kątowników. Poza dziobem i samym końcem rufy wszędzie są płaskie powierzchnie i kąty proste. Potem agregatem nakładasz piankę poliuretanową (ewentualnie styropian lub wełna mineralna). Potem obijasz to wszystko sklejką 6mm a na dno kładziesz 4 paczki pełnych pustaków jako balast. Dalej postępujesz jak z normalnym mieszkaniem. Wszystkie instalacje są takie same.

Taka barka ma kilkanaście ton wyporności przy zanurzeniu ok 60 cm.

A teraz odpowiedz sobie na kolejne pytanie. Czy jesteś gotowy zostawić 500 tys. złotych przywiązane 4 sznurkami do brzegu na nieuregulowanej rzece? Czy twój szef zrozumie, że musisz wziąć tydzień wolnego po powódź idzie i musisz siedzieć w domu i pracować cumami. To dlatego większość houseboatów stoi na kanałach lub uregulowanych w 100% rzekach (takich jak Tamiza).

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 22:08 

Dołączył(a): 12 gru 2011, o 11:49
Posty: 27
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak :(
Autonomiczność dokładnie to najważniejsza cecha houseboat-u. Od samego początku brałem pod uwagę duże zbiorniki na wode i ścieki. Co do energii elektrycznej kwestia przemyślenia instalacji i przeanalizowania poboru prądu. Agregat alternator silnika baterie słoneczne oraz akumulatory o odpowiedniej pojemności odpowiedni schemat instalacji może zapewnić komfortowy dostęp do korzystania z energii elektrycznej. Dziękuję za podane linki. Owszem przeglądałem barki typu narrowboat wide beam i dutch barge. Popularne w angli. Sa to barki stalowe. Myśle o innym materiale konstrukcyjnym aluminium lub laminat. Z tego co udało mi sie ustalić jest to materiał bardziej odporny na korozje i oczywiście lżejszy. Cenna 500 tys zł ? Owszem moze i tak.. Ale w większości to koszt wykończenia łodzi a nie jej budowy.. Myśle że tu podobnie jak w budownictwie lądowym większość kosztów budowy domu to jego wykończenie i umeblowanie. A to jak duże będą to koszty zależy od wkładu pracy własnej i zakupie wszystkiego na własną ręke. Ponieważ analizując parę cenników firm oferujących do swoich jachtów i houseboat-ów tak zwane "wyposażenie dodatkowe" zauważyłem że maja baaardzo zawyżone ceny. Wiec koszty można bardzo obciąć wkładem pracy własnej i przemyślanymi zakupami.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
A ja, zastanowił bym się na początek nad czymś takim, co już wcześniej pokazałem na forum.
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/viewtopic.php?f=5&t=8411
Obrazek

Z oblaminowanej sklejki, przy 7,5m długości i 2,7m szerokości, zmieści się w tym całkiem wygodna toaleta z prysznicem, osobna sypialnia i salon z pełnowymiarowym aneksem kuchennym.
Dla pary, która do tej pory mieszkała na pokoju u teściów, jak w sam raz ;)
Acha, co ważne to zanurzenie 15cm (przy wadze 2600kg) - na Wisłę jak w sam raz.

***********

Przy oszczędnej zabudowie w 50tyś, bez silnika. Tylko że zrobiona - o tymi rencyma ;)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
lj78 napisał(a):
Obrazek

Przy oszczędnej zabudowie w 50tyś, bez silnika. Tylko że zrobiona - o tymi rencyma ;)

Czemu aż tyle!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
pierdupierdu napisał(a):
Czemu aż tyle!

Sama plexa na okna, to będzie jakieś 2,5tyś. 50tyś to koszt całości gotowej do mieszkania, a nie "stanu surowego", przy zwykłym wyposażeniu dostępnym w Casto, czy LM, bez stosowania specjalnych żeglarskich wersji.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 22:41 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
lj78 napisał(a):
A ja, zastanowił bym się na początek nad czymś takim, co już wcześniej pokazałem na forum.


Szczerze mówiąc to sprowadzona z zachodniej Europy przyczepa campingowa, postawiona na wyspawanej z beczek po ropie tratwie, wyglądała by lepiej. I na pewno bardziej przypominała mieszkanie.

My to trollujemy o domu a nie "domku kępingowym".

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
andruts napisał(a):
Chce stworzyć w 100% funkcjonalny dom który miał by byc zamiennikiem normalnego mieszkania lecz ma to być dom naprawdę mobilny a nie unoszący sie na wodzie jak DNW.

To co pokazałem, spełnia wymogi autora wątku. Przy 18m2 powierzchni, mamy już całkiem ciekawą kawalerkę. Ja pokazałem tylko, że można taniej i skromniej niż 500tyś, a to czy komuś podoba się bardziej przyczepa na beczkach, to już kwestia gustu.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 23:01 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
lj78 napisał(a):
To co pokazałem, spełnia wymogi autora wątku. Przy 18m2 powierzchni, mamy już całkiem ciekawą kawalerkę. Ja pokazałem tylko, że można taniej i skromniej niż 500tyś, a to czy komuś podoba się bardziej przyczepa na beczkach, to już kwestia gustu.


Ok, to jeszcze raz...

leo828 napisał(a):
- zbiornik na tonę wody. 500 litrów to minimum bo co dwa tygodnie będziesz musiał tankować. I to nie używając pralki.
- zbiornik na 300-500 litrów ropy.
- bateria akumulatorów. I nie mam na myśli dwóch-trzech ale pół podłogi pod salonem.
- elektrownia (generator, baterie słoneczne, wiatrak)
- centralne ogrzewanie. Tak, takie samo jak w domu. Najlepiej na gaz ale można do niego podłączyć kominek ze specjalnym bojlerem z tyłu. Do tego samochodowe Webasto jako zapas.
itp... itd...


lj78 napisał(a):
Sama plexa na okna, to będzie jakieś 2,5tyś


Plexi powiadasz... A może bardziej okna zespolone?
Mogę ci dać numer telefonu do kumpla, który w tej chwili mieszka w Southampton, na 27 stopowym jachcie bez dostępu do prądu. Opowie ci coś na temat kondensacji i wilgoci. A to tylko angielska zima (w tej chwili jest za oknem 9 stopni na plusie).

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2011, o 23:03 

Dołączył(a): 12 gru 2011, o 11:49
Posty: 27
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak :(
Owszem spełnia lecz nie wszystkie.. Houseboat musi też jakoś wyglądać co prawda to kwestia gustu lecz nie chciał bym mieszkać w kwadratowym pudełku. Ale drugi wazniejszy problem to przezimowanie w takiej budce.. :roll: Myśle że ciężko było by to ogrzać przy takiej konstrukcji.. A po za tym troche zamała kubatura jak na prawdziwe mieszkanie.. Oczywiście nie chce 350 metrów kwadratowych z garażem ale myśle że 40 z powodzeniem by wystarczyło i mogło by zapewnić wystarczającą powierzchnie do wygodnego życia :D Chodź przyznam że konstrukcja i małe zanurzenie (wynikające zapewne z małej wagi) jest bardzo interesująca.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: silver_stas i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL