Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 18:35




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 gru 2011, o 22:48 

Dołączył(a): 12 gru 2011, o 11:49
Posty: 27
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak :(
Cytuj:
Pamiętaj o izolacji termicznej od strony wody - nie będzie miała temperatury rzędu -20 stopni C, ale około zera i też trzeba zaizolować kadłub, żeby ciepło nie uciekało do wody.


To bardzo istotna uwaga. Myślę że dobrą konstrukcją była by nadbudówka osadzona na kadłubie a dokładniej na jego pokładzie. Miejsce w kadłubie pod "podłogą" zagospodarować na zbiornik paliwa, wody i ścieków. Z racji ciągłej wymiany cieplnej między wodą poszyciem kadłuba a powietrzem wewnątrz łatwo było by tam utrzymać dodatnią temperatura.

Cytuj:
Z tematem alu... to chyba pomyłka
- skoro i tak trzeba takie coś dobalastowywać co by się nie przechylało.


W tym wypadku myśle ze dostatecznym naturalnym dociążeniem były by zbiorniki ze wszystkimi płynami ;)

Przepraszam za pomyłkę ale używam automatycznej korekty błędów i nie wyłapałem tego że poprawiło mi coś w niewłaściwy sposób.. :oops: Jestem mężczyzną ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2011, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
andruts napisał(a):
1. Szczelne ocieplenie wewnętrzne pianką poliuretanową. Wtedy nie powinno występować zjawisko skraplania z racji braku bezpośredniego styku ciepłego powietrza po jednej a zimnego po drugiej stronie.

2. Zewnętrzne ocieplenie konstrukcji. Najprostszy sposób nadbudówka w systemie szkieletowym (aluminium, drewno) na zasadach budownictwa lądowego. Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest mała waga konstrukcji i bardzo dobre właściwości termiczne ściany.


Zapomnij o obu rozwiązaniach.
Przeżyłem na kuterku jakiś rok i przeszedlem przez temp. od + 45 do - 40 St. C i moge coś na ten temat powiedzieć.
Nasze konstrukcje nie sa kompletnie przewidziane na takie skrajności.
Dziś projektując taką jednostkę zaprojektowalbym ją tak aby stworzyć szczelinę pomiędzy burtą zewnętrzną (obojętnie jak ocieploną) i wybudową wnętrza a skropliny w tej szczeliny ŚWIADOMIE odprowadziłbym do zęzy.
Zaprojektowalbym jedną centralną zęzę do odprowadzenia skroplin z całego jachtu.
I nie walczylbym o całkowite odizolowania wnętrza.
Mamy taki klimat jak mamy i na naszej szerokości geogr są zbyt duże róznice temp zima/lato.
Co innego u Angoli czy Holendrow gdzie wpływ atlantyku wyrównuje te skoki.
Druga sprawa to osuszanie wnętrza - tutaj aby zapobiec osadzaniu sie wilgoci w wewnętrzenej wybudowie dziś przewidziałbym osuszacz kompresorowy postawiony wewnątrz na stałe.
Trzecia sprawa to ogrzewanie - mam spore doświadczenie w mieszkaniu zarówno na stalowej barce 17 x 4,5 m jak i na kuterku ze zdjęć.
Na barce ogrzewałem sie pradem (darmowym) oraz kozą.
Zalety i wady kozy opisal przedmówca więc ja już nie będę.
Na kuterku grzałem sie ropa i prądem.
W każdym razie doświaczenia z tego okresu są niczym nie zastąpione i nie da sie ich nigdzie wyczytać - trzeba to przeżyć.
Pzdr
Kocur
ps niemniej okresu tego - mieszkania na barce i kutrze nie zapomnę.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: adherent
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2011, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4281
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
andruts napisał(a):
To bardzo istotna uwaga. Myślę że dobrą konstrukcją była by nadbudówka osadzona na kadłubie a dokładniej na jego pokładzie. Miejsce w kadłubie pod "podłogą" zagospodarować na zbiornik paliwa, wody i ścieków. Z racji ciągłej wymiany cieplnej między wodą poszyciem kadłuba a powietrzem wewnątrz łatwo było by tam utrzymać dodatnią temperatura.

Jestem tylko projektantem wnętrz, ale nad pewnymi sprawami związanymi z izolacjami, wentylacją, przenikalnością termiczną i akustyczną przegród itd. itp. w swoich projektach muszę czasami panować, więc też ciut się znam. Same zbiorniki pod pokładem, jako izolacja nie wystarczą. Wręcz przeciwnie - dość szybko (one i ich zawartość) osiągną temperaturę otoczenia i będą odbierać ciepło z "domku". Moim zdaniem, aby mieć poczucie, że wszystko jest OK należy zaizolować całe wnętrze barki. W domu się izoluje np. strop piwnicy od dołu i zewnętrzne ściany piwnicy, żeby (ciepło nie uciekało do ziemi, czyli) zimno z płytkich warstw ziemi nie wnikało przez piwnicę do wnętrz mieszkalnych. W domu niepodpiwniczonym izoluje się również poziomo pod całą podłogą parteru. Jeżeli nie zaizolujesz kadłuba, to ciepło z niego szybko ucieknie do atmosfery i wody. jeśli będzie duży mróz, to woda w zbiornikach i instalacjach pod pokładem może również zamarzać - w końcu lód na jeziorze osiąga czasami i pół metra, a ziemia w Polsce (zależnie od strefy) przemarza na metr i więcej.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2011, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
W kosztorysie konieczne by było ująć dodatkowo ubezpieczenie DNW oraz ewentualne w przyszłości licencje na postój bądź żeglowanie po wodach śródlądowych.
Ponadto zamierzasz zabudować jednostkę napędową , tu wymagane uprawnienia motorowodne. Co jeszcze ?!

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2011, o 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
robhosailor napisał(a):
Wręcz przeciwnie - dość szybko (one i ich zawartość) osiągną temperaturę otoczenia i będą odbierać ciepło z "domku". Moim zdaniem, aby mieć poczucie, że wszystko jest OK należy zaizolować całe wnętrze barki. W domu się izoluje np. strop piwnicy od dołu i zewnętrzne ściany piwnicy, żeby (ciepło nie uciekało do ziemi, czyli) zimno z płytkich warstw ziemi nie wnikało przez piwnicę do wnętrz mieszkalnych. W domu niepodpiwniczonym izoluje się również poziomo pod całą podłogą parteru. Jeżeli nie zaizolujesz kadłuba, to ciepło z niego szybko ucieknie do atmosfery i wody. jeśli będzie duży mróz


To potwierdza tylko moją teorię - mając swoje doświadczenie z rocznego mieszkania na barce i w kuterku przyszłą jednostkę plywajacą na pływania zimowe zaprojektowalbym tak aby stworzyć powietrzna izolację pomiedzy burtą a wybudową wnętrza.
Wnętrzę tak jak proponuję przedmówca odizolowałbym od burt warstwa powietrza.
Szczelina - powiedzmy 5 - 10 mm służyłaby dla:
1. odpowadzenia skroplin do zęzy
2. stworzenia warstwy powietrza dla termicznego ocieplenia wnętrza.
Burtę zabezpieczyłbym od wpływu wilgoci na materiał burty (obojętnie laminat czy stal - drzewo wykluczam ! ) - a wybudowę wnętrza wykonałbym z materiału maksymalnie odpornego na wilgoć (teak ?).
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2011, o 23:28 

Dołączył(a): 12 gru 2011, o 11:49
Posty: 27
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak :(
No i można już wyciągnąć dużo wniosków dzięki waszej wiedzy, doświadczeniom i przede wszystkim dzięki temu ze macie ochotę podzielić się swoimi uwagami za co bardzo dziękuj ! :D
Kadłub ocieplony sposobem zaproponowanym przez burego_kocura :
Cytuj:
Dziś projektując taką jednostkę zaprojektowalbym ją tak aby stworzyć szczelinę pomiędzy burtą zewnętrzną (obojętnie jak ocieploną) i wybudową wnętrza a skropliny w tej szczeliny ŚWIADOMIE odprowadziłbym do zęzy.
Zaprojektowalbym jedną centralną zęzę do odprowadzenia skroplin z całego jachtu.
I nie walczylbym o całkowite odizolowania wnętrza.


w nim zbiorniki ze wszelkimi cieczami. Nadbudówka jako oddzielna część nie połączona bezpośrednio z kadłubem z ocieploną podłogą. Np w kanadyjskim drewnianym systemie szkieletowym z zachowaniem wszystkich norm budowlanych (warstwy wiatro i paroizolacyjne itp itd).

Ubezpieczenie tak czy siak musiał bym posiadać. Nie wyobrażam sobie tak drogiej inwestycji bez późniejszego jej ubezpieczenia.

Co do uprawnień motorowodnych i tak mam zamiar ów takie zrobić w przyszłości. A po drugie jak to się ma do jednostek które są czarterowane na mazurach (cały czas mówię o houseboat-ah) i na plwanie nimi firmy czarterowe zapewniają ze nie potrzebne są żadne uprawnienia motorowodne ani nawet karta pływacka? Gdzieś czytałem wzmiankę że potrzebne jest prawo jazdy kat. B :shock: :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2011, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
andruts napisał(a):
Co do uprawnień motorowodnych i tak mam zamiar ów takie zrobić w przyszłości. A po drugie jak to się ma do jednostek które są czarterowane na mazurach (cały czas mówię o houseboat-ah) i na plwanie nimi firmy czarterowe zapewniają ze nie potrzebne są żadne uprawnienia motorowodne ani nawet karta pływacka? Gdzieś czytałem wzmiankę że potrzebne jest prawo jazdy kat. B


Wydaje mi sie, iz nowa ustawa o Sporcie mówi o bezpatentowym prowadziniu tzw hausbootów jeżeli:
1. nie rozwija on konstrukcyjnej V > 15 km/h
2. ma motor < 100 KW
3. ma Lc < 15 m
A ponieważ jedynie wprowadzenie Rozporządzenia do owej Ustawy stanowi o jej wejściu całkowitym w zycie to zanim zbudujesz Swoj domek na H2O to będzie Ustawa już obowiązywała
Niemniej nic nie zastąpi nauki prowadzenia takich jednostek i ćwiczeń z tym związanych (ćwiczyć Synu, ćwiczyć...) co polecam Twojej Pamięci.
Pzdr
Kocur

***********

andruts napisał(a):
Nadbudówka jako oddzielna część nie połączona bezpośrednio z kadłubem z ocieploną podłogą.


A na końcu - w dni wilgotne suszyć, suszyć i raz jeszcze suszyć.
Kupić za 500 PLN dobry niewielki kompresorowy osuszacz i używac go na jednostce STALE.
Potrzebuje on jedynie 200 W prądu.
Mam taki w łazience na stałe i wiem ile wyciąga mi on wilgoci np. po rozwieszeniu prania ale "kudy" moje pranie do wilgoci w jesienno/zimowe wieczory na jachcie...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 00:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Kilkanaście lat temu, dość intensywnie zajmowałem się liczeniem współczynnika K.
Klika uwag jakie zapamiętałem.
Przy projektowaniu ocieplenia zasada jest taka, żeby temperatura punktu rosy wypadała wewnątrz styropianu - tam nie ma powietrza więc się nic nie wykropli. Jeśli wypadnie w murze, to mur będzie zamakał. jeśli wypadnie w pustce powietrznej, to też będzie się tam wykraplała woda.
Ze względu na miejsce gdzie jest punkt rosy, nie da się sensownie zaprojektować ocieplenia od wewnątrz budynku. Dlatego najtaniej i najskuteczniej, przy okazji z gwarancją suchych ścian, ociepla się budynki od zewnątrz - od strony niższej temperatury.
Jak by wyszły obliczenia dla cienkich ścian pływającego domu nie wiem. Wydaje się, że przyklejenie od zewnątrz 10cm styropianu dałoby radę. No i podwójne szyby w oknach. Do tego niezbędna jest jeszcze skuteczna wentylacja. Człowiek wydala sporo pary wodnej.
Jeśli chodzi o kadłub zanurzony w wodzie, to sam nie wiem jak to zrobić. Na pewno tu straty będą spore - woda jest niezłym przewodnikiem ciepła.

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 01:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
andruts napisał(a):
Co do uprawnień motorowodnych i tak mam zamiar ów takie zrobić w przyszłości. A po drugie jak to się ma do jednostek które są czarterowane na mazurach (cały czas mówię o houseboat-ah) i na plwanie nimi firmy czarterowe zapewniają ze nie potrzebne są żadne uprawnienia motorowodne ani nawet karta pływacka? Gdzieś czytałem wzmiankę że potrzebne jest prawo jazdy kat. B :shock: :roll:

1. W ogóle bez żadnego kwitu można "uprawiać turystykę wodną" na "jachtach motorowych" o mocy silnika poniżej 10 kW.
2. Nie wymaga posiadania dokumentu kwalifikacyjnego uprawianie turystyki wodnej
na jachtach motorowych o mocy silnika do 75 kW i o długości kadłuba do 13
m, których prędkość maksymalna ograniczona jest konstrukcyjnie do 15 km/h.
3. Czyli łatwo można upierać się, że żadnego kwita mieć nie musisz.
4. Niemniej lepiej, jak czego w ogóle się nauczysz - bywają kursy, które oprócz opłacenia kwita czegoś tam nauczyć mogą... Do powożenia niemal każdym hausbotem wystarczy najniższy patent motorowodny, ograniczenia na śródlądziu to 60kW (80KM), raczej na hausbocie do napędu więcej nie będziesz miał...
Dokładnie wszystko w Art 37a ust. o żegludze śródlądowej - tu:
http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU ... 408&type=3
5. Prawo jazdy - na pewno nie ma takiego formalnego wymogu, ale możliwe, że akurat tak wymagał jakiś czarterujący...

***********

bury_kocur napisał(a):
Wydaje mi sie, iz nowa ustawa o Sporcie mówi o bezpatentowym prowadziniu tzw hausbootów jeżeli:
1. nie rozwija on konstrukcyjnej V > 15 km/h
2. ma motor < 100 KW
3. ma Lc < 15 m
A ponieważ jedynie wprowadzenie Rozporządzenia do owej Ustawy stanowi o jej wejściu całkowitym w zycie to zanim zbudujesz Swoj domek na H2O to będzie Ustawa już obowiązywała
Niemniej nic nie zastąpi nauki prowadzenia takich jednostek i ćwiczeń z tym związanych (ćwiczyć Synu, ćwiczyć...) co polecam Twojej Pamięci.


a. przepisy dot. kartek na wodę (czyli uprawnień zwanych "patentami") przeniesiono do ust o żegl. śródlądowej i dziś ust. o sporcie nie ma już nic do tego.
b. nie "100KW" tylko jednostki poniżej 75kW i konstrukcyjnie ograniczone by rozwijały poniżej 15km/h.
c. nie "Lc<15m" tylko Lc<13m
d. rozporządzenia nie mogą zmienić tego co w ustawie, nawet jak wbrew temu co piszesz jest ich całkiem sporo :roll:
e. uczyć się i umieć - zawsze warto a czasami nawet Kocurku wypada.....

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 07:22 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Po przeczytaniu tylu wypowiedzi można już się pokusić o pewne założenia odnośnie barki.
1. kadłub stalowy o wymiarach 13x3,5m, stalowy pokryty od zewnątrz 10cm warstwą oblaminowanego styropianu;
2. zabudowa dwupoziomowa;
3. źródło napędu - silnik parowy wykorzystywany do napędu i ogrzewania, paliwo olej opałowy lub węgiel/koks;
4. napęd bocznokołowy.

co jeszcze?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 08:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
a. przepisy dot. kartek na wodę (czyli uprawnień zwanych "patentami") przeniesiono do ust o żegl. śródlądowej i dziś ust. o sporcie nie ma już nic do tego.
b. nie "100KW" tylko jednostki poniżej 75kW i konstrukcyjnie ograniczone by rozwijały poniżej 15km/h.
c. nie "Lc<15m" tylko Lc<13m

No widzisz Drogi Jarku - to skutek pisania wieczorem jak człek zmęczony.
Wyszło jak tym dowcipie:
Nie w Moskwie tylko w Petersburgu, nie rowery tylko samochody i nie rozdają a kradną.
Reszta sie zgadza.
Sam pisałem kiedyś projekt tego zapisu na Komisji sen Głowskiego a teraz takie błędy...
Siedzi sie i wstydzi...

pierdupierdu napisał(a):
e. uczyć się i umieć - zawsze warto a czasami nawet Kocurku wypada.....


To poleciłem pamięci Kolegi, który chce plywać Hausbootem.
A ponieważ patent a wiedza to dwie różne zagadnienia więc nie zważając na brak tego pierwszego polecam ćwiczenia w pływaniu.
Pzdr Jarku porannie.
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 15 gru 2011, o 08:40 przez Stara Zientara, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłem cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4281
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Jacek Woźniak napisał(a):
1. kadłub stalowy o wymiarach 13x3,5m, stalowy pokryty od zewnątrz 10cm warstwą oblaminowanego styropianu;

Konstrukcja przegrody cieplnej metalowego kadłuba jachtu/barki może mieć następujący schemat:
metal (zewnętrzna blacha grubości konstrukcyjnej - dobry przewodnik ciepła)
- izolacja (pianka pu/styropian grubości 12 cm - zły przewodnik ciepła)
- metal lub drewno (wewnętrzne wykończenie kadłuba - dobry lub średni przewodnik ciepła)

Przy takiej konstrukcji izolacja wewnętrzna nie jest błędem, bo i tak nie ma niebezpieczeństwa wykroplenia w blasze kadłuba. Ważne, aby pomiędzy blachą konstrukcyjną kadłuba a izolacja nie zostawić pustki, bo tam mogłaby się kondensować i zbierać woda.

Pewnie znacie pawilony i hale techniczne budowane z płyt warstwowych (blacha-pianka-blacha) mają właśnie po około 12 cm grubości i punkt rosy występuje zawsze wewnątrz izolacji.

W takim mieszkalnym statku/barce zostaje do opracowania jeszcze bardzo wiele szczegółów, które mogą wpływać na utratę ciepła zimą - są to tzw. mostki cieplne - każdy wręg, wzdłużnik, czy inne żeberko blaszane kadłuba, pokładu, czy samego "domku', czyli kabiny, każde przejście instalacji przez przegrodę musi zostać prawidłowo zaizolowane termicznie, aby nie było miejscem punktowej, lub liniowej utraty ciepła z wnętrza.

Wydaje mi się, że aby taki stateczek dobrze spełnił swoje zadanie powinien zostać zarówno prawidłowo zaprojektowany, jak i zbudowany, bo diabeł tkwi w szczegółach - np. w tych wspomnianych mostkach cieplnych. A np. cała gospodarka wodno ściekowa na takim stateczku, to znowu osobna para kaloszy...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 14:10 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
robhosailor napisał(a):
W takim mieszkalnym statku/barce zostaje do opracowania jeszcze bardzo wiele szczegółów, które mogą wpływać na utratę ciepła zimą - są to tzw. mostki cieplne - każdy wręg, wzdłużnik, czy inne żeberko blaszane kadłuba, pokładu, czy samego "domku', czyli kabiny, każde przejście instalacji przez przegrodę musi zostać prawidłowo zaizolowane termicznie, aby nie było miejscem punktowej, lub liniowej utraty ciepła z wnętrza.


Dlatego zaproponowałem "obłożenie" normalnego kadłuba materiałem izolacyjnym.
:-P

No ostatecznie niech będzie przekładkowy.
:-P

Jednak jakby na problem nie patrzeć to przetrwanie zimy na barce, pomijając problemy natury konstrukcyjno-technicznej, to duże wyzwanie logistyczne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 16:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jacek Woźniak napisał(a):
przetrwanie zimy na barce, pomijając problemy natury konstrukcyjno-technicznej, to duże wyzwanie logistyczne.



Ale za to jakie masz widoczki ...
Niezapomniane...
Pzdr
Kocur


Załączniki:
DSC00063.JPG
DSC00063.JPG [ 56.97 KiB | Przeglądane 7315 razy ]
DSC00054.JPG
DSC00054.JPG [ 55.99 KiB | Przeglądane 7315 razy ]
DSC00053.JPG
DSC00053.JPG [ 60.32 KiB | Przeglądane 7315 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 18:05 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
I wylewkę z G... bo szmbonurki nie mieli jak dojechać Panie...
To na pewno niezapomniane widoki i zapchy :evil:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 18:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jacek Woźniak napisał(a):
I wylewkę z G... bo szmbonurki nie mieli jak dojechać Panie...
To na pewno niezapomniane widoki i zapchy


Demonizujesz Panie, demonizujesz ,.... ;)
Tak źle nie było.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 18:22 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Zaraz demonizuję, nie pomyślałem nawet, że takie cóś mogło się zdarzyć Tobie. :lol:

Jak dla mnie, mieszkanie na barce, w domu na wodzie, to nie problem jednostki ale innych okoliczności przyrody. Jak chcemy zacumować w miejscu gdzie mamy, prąd, wodę, kibelki itd to latem może być marina żeglarska a zimą niestety zwykły, normalny port. A w nim wszelkie atrakcje, remonty, przeładunki i zimą lód z jego wszelkimi atrakcjami. Gdzieś na Wiśle wydano kilka milionów złotych na budowę "promenady". Wbito w tym celu w dno Wisły betonowe pale, ciekaw jestem jak zniosą ostrą zimę. Lód zabierze czy zostawi promenadę? Tak samo będzie, no trzeba się z tym liczyć, w przypadku zacumowanej na rzece barce. Pozostaje więc na zimę przenieść się do portu ale czy to atrakcja mieszkać we fabryce?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jacek Woźniak napisał(a):
Pozostaje więc na zimę przenieść się do portu


Ja mieszakałem Jacku w porcie jachtowym i był ty całkiem fajny klimat.
Weekendami, jak przyjeżdżali koledy to było nawet dość towarzysko.
A w tygodniu jaka tam była cisza i spokój...
Bosko.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 19:04 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
bury_kocur napisał(a):
A w tygodniu jaka tam była cisza i spokój...
r


eee tam, zwykłe zadupie

:D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 22:10 

Dołączył(a): 12 gru 2011, o 11:49
Posty: 27
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak :(
Gdyby koło siebie cumowały dwie takie jednostki było by już o wiele prościej. Biorąc pod uwagę chodź by przyjazd szambiarki (koszty dzieliły by się na dwoje) czy tez podłączenie mediów. Ale w takim stylu życie największą zaletą ma być wolność ! :D Hydrocaravaning staje sie coraz modniejszy nawet w Polsce więc może za parę lat przybędzie miejsc w których będzie można cumować tak jak w Anglii czy chodź by Niemczech.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
andruts napisał(a):
Gdyby koło siebie cumowały dwie takie jednostki było by już o wiele prościej.


Chłopie - a skąd wziąć DWÓCH takich wariatów ???
Jak ja mieszkałem całą zimę na kuterku, to w weekendy przyjeżdżały całe rodziny oglądać takiego dziwaka.
Ale skąd wziąć takich dwoch ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 22:19 

Dołączył(a): 12 gru 2011, o 11:49
Posty: 27
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak :(
Skoro jeden już jest (czytaj ja wariat) :D To napewno jest nas więcej ! :lol: Cały czas łudzę sie że sie to zmieni za parę lat.. Że będzie to naturalne i ogólnie występujące zjawisko.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
andruts napisał(a):
Skoro jeden już jest (czytaj ja wariat) :D To napewno jest nas więcej ! :lol: Cały czas łudzę sie że sie to zmieni za parę lat.. Że będzie to naturalne i ogólnie występujące zjawisko.

To się łudzimy już w kilku
...tyle że ja się łudzę
od kilkudziesięciu już lat :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
andruts napisał(a):
Skoro jeden już jest (czytaj ja wariat) :D To napewno jest nas więcej ! :lol: Cały czas łudzę sie że sie to zmieni za parę lat.. Że będzie to naturalne i ogólnie występujące zjawisko.


Znaczy masz nadzieję na zwielokrotnienie zidiocenia naszego społeczeństwa ?
No, nie wiem...
Trzeba dość posuniętego stopnia determinacji oraz podobnego stopnia kretynizmu aby zmienić stabilny byt miejski w średnio stabilny byt wodny...
Nie licz na zbyt szybkie rozprzestrzenianie się tej choroby ...
Pzdr
Kocur

***********

andruts napisał(a):
Skoro jeden już jest (czytaj ja wariat) :D To napewno jest nas więcej ! :lol: Cały czas łudzę sie że sie to zmieni za parę lat.. Że będzie to naturalne i ogólnie występujące zjawisko.


Poprzednio siedem lat mieszkałem na statku także mam wprawę w nietypowych formach mieszkaniowych.
Także z przyjemnością czytam o Waszych pomyslach.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 22:44 

Dołączył(a): 12 gru 2011, o 11:49
Posty: 27
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak :(
Cytuj:
Znaczy masz nadzieję na zwielokrotnienie zidiocenia naszego społeczeństwa ?
No, nie wiem...
Trzeba dość posuniętego stopnia determinacji oraz podobnego stopnia kretynizmu aby zmienić stabilny byt miejski w średnio stabilny byt wodny...
Nie licz na zbyt szybkie rozprzestrzenianie się tej choroby ...
Pzdr
Kocur


Nie czuje się ani idiotą ani kretynem.. I zastanawiam się na jakiej podstawie mnie obrażasz ? :evil: To może pochwal się jak Ci sie mieszkało bo widzę że jak na prawdziwego polaka przystało cieszysz się że innym też może źle się żyć na "statku".. Wywnioskowałem to z tonu Twojej wypowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
to źle wywnioskowałeś, o ile znam Kocura ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Moniia napisał(a):
to źle wywnioskowałeś, o ile znam Kocura ;)


Bo nie zauważył wnioskując, że my tu wszyscy kretyny, jachting je nudny, mokry, drogi, ryzykowny i rzyga się po trzeźwemu - a takie co mieszkają wew kadłubie to już całkiem beznadziejne przypadki. ;) I o tem Kocur pisze Kolego Andruts. Czytanie forum bez spiętych pośladków mniej szkodzi. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
andruts napisał(a):
Nie czuje się ani idiotą ani kretynem.. I zastanawiam się na jakiej podstawie mnie obrażasz ? To może pochwal się jak Ci sie mieszkało bo widzę że jak na prawdziwego polaka przystało cieszysz się że innym też może źle się żyć na "statku".. Wywnioskowałem to z tonu Twojej wypowiedzi.



Uśmiechnij sie - ja głównie o sobie i swoich pomysłach piszę.
Przez wiele lat spędzałem życie w sposób, który u wielu ludzie wywoływal uśmiech politowania choć mnie on odpowiadał.
Twój zapał jest mi znany ze swoich pomysłów sprzed lat.
Jeżeli komuś pukałbym w czoło to temu facetowi, którego widze w lustrze.
Pomysł mieszkania na barce jest bardzo fajny ale popytaj znajomych ilu z nich zdecydowaloby sie na taki krok i jak jest ich ocena takiego pomysłu.
Trzeba być niewąskim "wariatem" do tego choć takie wariactwo jest wesołe.
Życzę Ci powodzenia calej akcji
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Marian Strzelecki napisał(a):
Poszukaj także producentów siatkobetonu:

No i w takim kadłubie pewnie da się zrobić ogrzewanie burtowe ;)
robhosailor napisał(a):
są to tzw. mostki cieplne - każdy wręg, wzdłużnik, czy inne żeberko blaszane kadłuba, pokładu, czy samego "domku', czyli kabiny, każde przejście instalacji przez przegrodę musi zostać prawidłowo zaizolowane termicznie

Może to jest jakieś rozwiązanie?
http://www.eko-pur.pl/

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2011, o 11:25 

Dołączył(a): 12 gru 2011, o 11:49
Posty: 27
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak :(
No tak.. Jak zwykle mój porywczy charakter wziął góre nad zdrowym rozsądkiem.. :oops: Przepraszam nie potrzebnie się uniosłem..

Wiem że pomysł jest zwariowany ale coś w tym życiu trzeba zrobić szalonego :D

boSmann napisał(a):
Może to jest jakieś rozwiązanie?
http://www.eko-pur.pl/


Właśnie o czymś takim myślałem jako ocieplenie kadłuba ;)

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL