Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 cze 2025, o 18:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 lut 2012, o 18:23 

Dołączył(a): 28 mar 2011, o 10:21
Posty: 57
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Witam...mam jedno pytanie na które nie moge znaleść jednoznacznej odpowiedzi. Mam zamiar (jak skończe remont) popływac po bałtyku małym jachikiem balastowo mieczowym(do 2 mil od brzegu oczywiście). Z tego co sie dowiedziałem z jednostkami do 5m. nie ma z tym zadnego problemu-nawet nie muszą byc rejestrowane.( Obwieszczenie Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 24 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków uprawiania żeglugi na wodach morskich w celach rekreacyjno-sportowych przez jednostki pływające o długości do 5 m oraz niezatapialne jednostki pływające o długości od 5-8 m.

http://www.umgdy.gov.pl/pium/dokumenty/ ... timjx23211 )
Zamierzam jednak doposażyc moją jednostke w składany bukszpryt(i ew. wystrzał)-jesli ktos się zapyta dlaczego,to od razu odpowiem-bo lubię bukszpryty :D I teraz kwestia zasadnicza-czy taki składany bukszpryt zalicza sie do Lc czy nie? Jeśli ktokolwiek ma o tym cos do powiedzenia to bardzo proszę o informacje.

_________________
Swiat jest piękny,ale nie ma na to żadnej sensownej rady...
http://www.e-stainedglass.eu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2012, o 18:28 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Nie.

A co do zarządzeń UM to trzeba sprawdzić ich aktualność.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2012, o 18:32 

Dołączył(a): 28 mar 2011, o 10:21
Posty: 57
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jacek Woźniak napisał(a):
Nie.

A co do zarządzeń UM to trzeba sprawdzić ich aktualność.

Jest to najbardziej aktualne jakie dopadłem....jak rozumiem stały bukszpryt sie liczy a składany nie?

_________________
Swiat jest piękny,ale nie ma na to żadnej sensownej rady...
http://www.e-stainedglass.eu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2012, o 18:45 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Liczy się ale tylko po złożeniu... :-P ;)

Podstawa prawna tamtych zarządzeń jakby wygasła, weszła w życie nowa ustawa o bezpieczeństwie morskim... ale nie analizowałem dokładnie obecnego stanu prawnego w tej materii. Wszystko zależy czy będzie to jacht morski czy śródlądowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2012, o 18:52 

Dołączył(a): 28 mar 2011, o 10:21
Posty: 57
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jacek Woźniak napisał(a):
Liczy się ale tylko po złożeniu... :-P ;)

Podstawa prawna tamtych zarządzeń jakby wygasła, weszła w życie nowa ustawa o bezpieczeństwie morskim... ale nie analizowałem dokładnie obecnego stanu prawnego w tej materii. Wszystko zależy czy będzie to jacht morski czy śródlądowy.

....śródlądowy off course :lol:
Jacek Woźniak napisał(a):
Podstawa prawna tamtych zarządzeń jakby wygasła, weszła w życie nowa ustawa o bezpieczeństwie morskim...

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0112281368 ustawe przeczytałem ,ale właściwie nic tam na ten temat nie ma poza Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie podmiotów upoważnionych do wykonywania przeglądów technicznych jachtów morskich o długości do 15 m. ( Dz.U. 2012 nr 0 poz. 79 ) co akurat w tym przypadku nie ma zastosowania jako,że jest to jacht śródlądowy.

_________________
Swiat jest piękny,ale nie ma na to żadnej sensownej rady...
http://www.e-stainedglass.eu


Ostatnio edytowano 27 lut 2012, o 23:38 przez Magister, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2012, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
crazyglassman napisał(a):
Witam...mam jedno pytanie na które nie moge znaleść jednoznacznej odpowiedzi. Mam zamiar (jak skończe remont) popływac po bałtyku małym jachikiem balastowo mieczowym(do 2 mil od brzegu oczywiście). Z tego co sie dowiedziałem z jednostkami do 5m. nie ma z tym zadnego problemu-nawet nie muszą byc rejestrowane.( Obwieszczenie Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 24 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków uprawiania żeglugi na wodach morskich w celach rekreacyjno-sportowych przez jednostki pływające o długości do 5 m oraz niezatapialne jednostki pływające o długości od 5-8 m.

http://www.umgdy.gov.pl/pium/dokumenty/ ... timjx23211 )
Zamierzam jednak doposażyc moją jednostke w składany bukszpryt(i ew. wystrzał)-jesli ktos się zapyta dlaczego,to od razu odpowiem-bo lubię bukszpryty :D I teraz kwestia zasadnicza-czy taki składany bukszpryt zalicza sie do Lc czy nie? Jeśli ktokolwiek ma o tym cos do powiedzenia to bardzo proszę o informacje.

O obowiązku rejestracji nie mówią w Polsce powielaczowe "akty prawne" dyrektorów UM, tylko ustawa - konkretnie kodeks morski (Art 23.3). KM nie przewiduje zwolnienia od obowiazku rejestracji, nawet poniżej 5m...
Nigdy nie słyszałem by do długości statku wliczano składane elementy takielunku. Z resztą w kwicie rejestracyjnym będzisz miał taką długość, jaką sam podasz :cool:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2012, o 23:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
pierdupierdu napisał(a):
Z resztą w kwicie rejestracyjnym będzisz miał taką długość, jaką sam podasz :cool:
A wiesz może przypadkiem czy 0,3 m przejdzie :?: :D

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2012, o 02:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kolos napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Z resztą w kwicie rejestracyjnym będzisz miał taką długość, jaką sam podasz :cool:
A wiesz może przypadkiem czy 0,3 m przejdzie :?: :D

Wszysto zależy od p. Doroty, to jest od tego, jak tym razem zinterpretuje "wystawiony przez rzeczoznawcę dokument potwierdzający wymiary jachtu, zawierający co najmniej długość i szerokość jachtu, a dla jachtów żaglowych również powierzchnię ożaglowania lub świadectwo pomiarowe, jeżeli jacht został pomierzony, lub deklaracja zgodności CE"
kochajmy biurokratow! :lol: :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2012, o 11:26 

Dołączył(a): 28 mar 2011, o 10:21
Posty: 57
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Cytuj:
O obowiązku rejestracji nie mówią w Polsce powielaczowe "akty prawne" dyrektorów UM, tylko ustawa - konkretnie kodeks morski (Art 23.3). KM nie przewiduje zwolnienia od obowiazku rejestracji, nawet poniżej 5m...

Przepisy dot. rejestracji jachtów śródlądowych

REJESTRACJA JACHTÓW ŚRÓDLĄDOWYCH

Sprawy związane z rejestracją jachtów śródlądowych regulują:

· ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (t.j. Dz. U. z 2006 r. nr 123 poz. 857 z późn. zm.),

· rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 11 kwietnia 2008 r. w sprawie trybu rejestracji statków używanych na wodach śródlądowych do uprawiania sportu lub rekreacji (Dz. U. z 2008 r. nr 72 poz. 426).

Zgodnie z art. 18 ust. 2 ww. ustawy statki polskie, używane wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji tj.:

· śródlądowe jachty żaglowe (które mogą posiadać pomocniczy napęd mechaniczny) o długości kadłuba powyżej 12 m lub

· śródlądowe jachty motorowe o napędzie mechanicznym o mocy silników większej niż 15 kW

podlegają obowiązkowi wpisu do rejestru statków używanych wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych prowadzonego przez właściwy związek sportowy tj. przez Polski Związek Żeglarski - jachty żaglowe i przez Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego - jachty motorowe.

Obowiązkowi rejestracji nie podlegają śródlądowe jachty żaglowe o długości kadłuba do 12 m i śródlądowe jachty motorowe o napędzie mechanicznym o mocy silników do 15 kW oraz jednostki napędzane wyłącznie siłą ludzkich mięśni używane wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji.

Statki zwolnione z obowiązku wpisu do rejestru mogą być do niego wpisane na wniosek właściciela. Po zarejestrowaniu jachtu wystawiany jest dokument rejestracyjny statku.

Statki używane do połowu ryb bez napędu mechanicznego o iloczynie długości i szerokości nieprzekraczającym 20 m2 lub o napędzie mechanicznym o mocy do 20 kW podlegają obowiązkowi rejestracji w starostwie zgodnie z art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (t.j. Dz. U. z 1999 r. nr 66 poz. 750 z późn. zm.)

Zgodnie z art. 18 ust. 5 ww. ustawy w rejestrze statków używanych wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych prowadzonym przez Polski Związek Żeglarski lub Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego mogą być również rejestrowane statki polskie, używane wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji (tj. śródlądowe jachty żaglowe i motorowe) stanowiące własność osoby lub osób fizycznych mających obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) lub osoby prawnej mającej siedzibę w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu, po przedstawieniu dokumentu stwierdzającego prawo własności do statku.

Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (t.j. Dz. U. z 2006 r. nr 123 poz. 857 z późn. zm.)

· statek może być dopuszczony do żeglugi po uzyskaniu świadectwa zdolności żeglugowej wydawanego przez urząd żeglugi śródlądowej właściwy dla portu macierzystego statku, wydanie świadectwa poprzedzone jest przeglądem technicznym przeprowadzanym przez Polski Rejestr Statków, po którym wydawany jest dokument klasyfikacyjny (świadectwo klasy jachtu),

· statki używane wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji (tj. jachty śródlądowe) bez napędu mechanicznego lub o napędzie mechanicznym o mocy silników mniejszej niż 75 kW oraz używane do połowu ryb bez napędu mechanicznego o iloczynie długości i szerokości nieprzekraczającym 20 m2 lub o napędzie mechanicznym o mocy do 20 kW są zwolnione są z obowiązku przeglądów technicznych i uzyskiwania świadectw zdolności żeglugowej.

Jak wynika z powyższego jednak nie muszą byc rejestrowane-dotyczy to jedynie jachtów morskich którymi jak sama nazwa wskazuje śródlądowe nie są.(oczywiscie cały czas mówimy o żegludze do 2 mil od brzegu) .W ustawie z 2011 roku o bezpieczeństwie morskim nic nie zostało zmienione wiec jak rozumiem dotychczasowe przepisy nie straciły ważności.A co do bukszprytu to dzieki za kolejne potwierdzenie-znalazłem też przepisy PRS które jednoznacznie o tym mówią więc juz mam jasną jasność (nie mylic z pomrocznością :lol: }

_________________
Swiat jest piękny,ale nie ma na to żadnej sensownej rady...
http://www.e-stainedglass.eu


Ostatnio edytowano 28 lut 2012, o 12:22 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2012, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Rób jak chcesz - możesz mieć jacht "morski" (co obecnie wynika wyłacznie z miejsca rejestracji a nie "z nazwy") - co z automatu zwolni go z wszelkich niemal wymagań dotyczących wyposażenia - dokąd jacht ni ma więcej niż 15m długości i dokąd jest używany niekomercyjnie.
Możesz też żeglować po morzu jachtem "sródlądowym", mniejsza z tym czy rejestrowanym czy nie - i wtedy teoretycznie przynajmniej powineneś wypełniać wymysły biurokratów co do wyposażenia jachtu śródlądowego w żegludze po wodach morskich.
Jakie to wymagania, z jakimi ograniczeniami się łaczą, jakim żeglując "śródlądowcem" podlegasz doraźnym inspekcjom, itd, itp - z pewnością sam już sobie znajdziesz.
Są po temu przepisy obowiązująe i są takie, które właśnie się wysmażają...również na podstawie ustawy, w której ponoć "nic się nie zmieniło"... :lol:

Przy okazji rada - nie są wiarygodnym źródłem prawa zdezaktualizowane częstokroć wyciągi z subiektywnie wybranych przepisów - umieszczane na stronach jakiś stowarzyszeń... :/

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2012, o 13:48 

Dołączył(a): 28 mar 2011, o 10:21
Posty: 57
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wyposażenie jachtu i dostosowanie go do bezpiecznego pływania w po róznych akwenach dla mnie wynika z dobrej praktyki morskiej albo szuwarowej a nie z bardziej lub mniej rygorystycznych przepisów. Wyposażenie ratunkowe jest sprawdzane także na śródlądziu-to kwestia minimalnego bezpieczeństwa i odpowiedzialności za siebie i załoge, a nie wymysłów biurokratów. A co do ew. zmany przepisów wykonawczych które własnie "się wysmażają" to poczekamy i zobaczymy-jak niektórzy mówią-dobrze to juz było,teraz może byc tylko gorzej.

_________________
Swiat jest piękny,ale nie ma na to żadnej sensownej rady...
http://www.e-stainedglass.eu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 202 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL