Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 01:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 mar 2012, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2011, o 22:40
Posty: 219
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Witam!

Jaką pastę polerską polecicie do wypolerowania laminatu? Chciałem kupić Farecla Profile300, ale jest dostępna wszędzie tylko 3,2kg. Na co mi aż tyle? Myślę, że litr wystarczy. Jeśli wiecie, gdzie takową dostanę to piszcie. A może macie coś równie dobrego i sprawdzonego?

_________________
Mazurska Przygoda - czarter jachtów | rejsy | wynajem sterników | skutery wodne
http://www.mazurskaprzygoda.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2012, o 01:20 

Dołączył(a): 19 kwi 2010, o 21:48
Posty: 28
Lokalizacja: europa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Jaka pasta to zalezy w jakim stanie jest ten laminat... Ale jesli chcesz uzyc Farecli profile-300 ( zalecana jest po papierze sciernym 1000) to mozesz rownierz polerowac pasta ,,autosol,, wielu moich znajomych jej uzywa ja uwazam ze jest dobra ale dla majsterkowiczow ( duzo srodka natluszczajacego daje zludny efekt wypolerowania) Jesli masz duzo miejsc matowych to polecam Farecla profile-100(zalecana po papierze 600) jest o polowe tansza od f.p-300 ale i tak po f.p-100 powinienes uzyc drobniejszej pasty najlepiej f.p.300 i zakonczyc farecla proflie glaze albo poprostu woskiem Honeywax.
Karzda pasta ma inny sklad chemiczny i mineralny, F.p-100 ma wiecaj soli czyszczacych i materialow sciernych praktycznie bez srodka natluszczajacego, w F-p-300 pojawiaja sie srodki natluszczajace a w F.p-glanz nie ma srodkow sciernych tylko roztwor wodny jakis woskow.
Jakosc i trwalosc efektu polerowania zalezy od odpowiedniego doboru past polerskich.
Jesli lubisz czesto polerowac to kup sobie autosol ale on wiecej natluscza niz poleruje...

_________________
Zawsze chętnie służymy porada Scandinavian Båt Service


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2012, o 12:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2011, o 22:40
Posty: 219
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Mój laminat wygląda tak:
Obrazek

A chciałbym uzyskać taki efekt jak tutaj, toteż postanowiłem użyć pasty takiej jak autor poniższego tekstu, czyli profile300, mimo iż nie używałem papieru ściernego w ogóle.
http://www.przewodnikzeglarski.pl/renow ... dluba.html

_________________
Mazurska Przygoda - czarter jachtów | rejsy | wynajem sterników | skutery wodne
http://www.mazurskaprzygoda.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2012, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Pytanie podstawowe czy Twoja łódka ma żelkot, bo może być lakierowana. Łódka Batiara to normalny żelkot, Twoja na moje oko może być lakierowana.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2012, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2011, o 22:40
Posty: 219
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Szczerze, to nie mam pojęcia. Można to jakoś sprawdzić?

_________________
Mazurska Przygoda - czarter jachtów | rejsy | wynajem sterników | skutery wodne
http://www.mazurskaprzygoda.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2012, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
lunsive napisał(a):
Szczerze, to nie mam pojęcia. Można to jakoś sprawdzić?

Poszukaj na kadłubie miejsca , które może się łuszczyć jak lakier . Takie cienkie płytki nie trzymające się ściśle kadłuba. Ewentualnie zrób próbę chemiczną w miejscu niewidocznym , gdzieś pod linią wodną, przy pomocy np. acetonu lub nitro. Przecierając nasączoną acetonem lub nitro szmatką, sprawdź czy powierzchnia nie farbuje szmatki. Jeżeli tak, to będzie wskazanie na lakier.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2012, o 12:12 

Dołączył(a): 19 kwi 2010, o 21:48
Posty: 28
Lokalizacja: europa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Wojciech1968 napisał(a):
lunsive napisał(a):
Szczerze, to nie mam pojęcia. Można to jakoś sprawdzić?

Poszukaj na kadłubie miejsca , które może się łuszczyć jak lakier . Takie cienkie płytki nie trzymające się ściśle kadłuba. Ewentualnie zrób próbę chemiczną w miejscu niewidocznym , gdzieś pod linią wodną, przy pomocy np. acetonu lub nitro. Przecierając nasączoną acetonem lub nitro szmatką, sprawdź czy powierzchnia nie farbuje szmatki. Jeżeli tak, to będzie wskazanie na lakier.

Niestety ale nie kazdy lakier poddaje sie acetonowi lakiery hemoutwardzalne Np. fimy Mankiewicz sa odporne na aceton.
Nie ma jakiegos prostego sposobu zeby laik odruznil lakier od zelkotu...
Inna strukture powierzchniowa ma zelkot a inna jest na lakierze... no i jeszcze inaczej wygladaja te struktury po kilku polerowaniach...
W trakcie polerowania to wyjdzie jak przetrzesz lub przypalisz lakier (oczywiscie jesli to bedzie lakier).....

_________________
Zawsze chętnie służymy porada Scandinavian Båt Service


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2012, o 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2009, o 17:32
Posty: 175
Lokalizacja: Poland Rowing Team
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
duktig napisał(a):
przypalisz lakier


Żelkot również można przypalić.

_________________
Nigdy nie można ufać łysemu i rudemu.Rudy wiadomo zdradliwy a łysy mogł być kiedyś rudy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL