Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 sie 2025, o 17:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 mar 2012, o 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pierdupierdu napisał(a):
najlepsza okazja, żeby zmusić waaadzę do działania
Waadza ma chwilowo inne problemy:
http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzeni ... -tona.html

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2012, o 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
Waadza ma chwilowo inne problemy:


Czy takie cacko nie zostało zbudowane w stoczni w Górkach całkiem niedaleko Neptuna ?
pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2012, o 16:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
Czy takie cacko nie zostało zbudowane w stoczni w Górkach całkiem niedaleko Neptuna ?
Jeśli myślisz o stoczni Wisła, to raczej nie - ona ma zbyt duże doświadczenie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2012, o 17:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bury_kocur napisał(a):
Czy takie cacko nie zostało zbudowane w stoczni w Górkach całkiem niedaleko Neptuna ?
pzdr


A i owszem...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2012, o 17:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jurmak napisał(a):
A i owszem..


Ano właśnie - tak mi sie zdawało ale nie chcialem pyszczeć.
Wojtus - to nie Wisła.
Ale Ci tez pewnie zbudowali tak jak dostali plany wiec nie ich pewnie wina.
Niemniej dupa nie konstruktor - pewnie myślał, że max szerokość to 320 cm a zamiast tego winien poczytac fora i szybko by się zorientowal, że jedna ze sluz w kanale jest lekko skośna ale w odwrotną stronę i tam nie 3,20 m wchodzi jak na wrotach pod Buczyńcem a letuchno mniej.
A tak wtopa.
Warto by sie dowiedzieć o nazwisko tego mistrza projektowego... :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2012, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
max szerokość to 320 cm
Na dodatek przy projektowaniu jednostek stalowych szerokość określa się na wręgach, czyli między wewnętrznymi powierzchniami poszycia.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2012, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jeśli to (hmmm..., co się tak czaicie...) stocznia "Jabo" - to dziennikarskie wywody o braku doświadczenia budowniczych statku są g... warte.
"Jabo" robi jachty motorowe, żaglowe, hausbooty, małe stateczki, promy, nadbudowki większych jednostek i inne takie od kilkunastu lat, w stali i w aluminium... I od kilkunastu lat bez problemu je sprzedaje -mało w Polsce ale dużo za granicą... O "Jabo" tu:
http://jabo.com.pl/
Brak doświadczenia raczej trudno im zarzucić. :roll:

Co do konstruowania "ostródamaxa" - dokładne wymiary obiektów hydrotechnicznych, z których wynikają dopuszczalne maksymalne wymiary zewnętrzne jednostek w systemie Kanału Elbląskiego - są publicznie dostępne. Nawet w necie - str 52 tu:
http://www.rzgw.gda.pl/cms/site.files/f ... glRZGW.pdf
Poza tym projektant, który bierze się do projektowania specyficznego, dostosowanego do wyjątkowych parametrów drogi wodnej stateczku - powinien osobiście pojechać, zmierzyć, obwąchać, dotknąć, zobaczyć....

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2012, o 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
dziennikarskie wywody o braku doświadczenia budowniczych statku są g... warte.


Ależ Drogi Jarku
Nikt z nas nie pisał, że owa stocznia skroła garnitur źle.
Napisałem, że kroili tak jak im krojczy narysował.
A czym kierował się krojczy zamieszczając określone dane szerokości tego nikt nie wie.
Ja wiem, że sluza Małą Ruś jest ciut, ciut węższa od pozostalego szlaku i nawet w Twoim zestawieniu ten "ciut" jest widoczny - znaczy 1 cm.
Jak mówi wieść gminna - znaczy sluzowy - ponoć jak lali beton to im sie coś zwęziło - nie dużo ale zawsze.
A ogólnie mówi sie, iz szerokość drogi wodnej jest większa niż 319 cm bo już sluza w Ostródzie ma 6 cm wiecej.
Pewnie pies jest pogrzebany o te centymetry.

pierdupierdu napisał(a):
Poza tym projektant, który bierze się do projektowania specyficznego, dostosowanego do wyjątkowych parametrów drogi wodnej stateczku - powinien osobiście pojechać, zmierzyć, obwąchać, dotknąć, zobaczyć....


I tu masz 100 % rację.
W polowie lat 2000. płynalem swoim poprzednim kuterkiem z Zegrza na Mazury.
A ponieważ chciałem byc 1001 % pewny ile tak naprawdę jest przeswitu pod mostami na Pisie to tydzień wcześniem odbyłem przejażdzkę hudrograficzną i dokladnie co do cm pomierzylem prześwity pod każdym mostam na Pisie.

I pewnie jest tak jak piszesz - ktoś oparł się w projekcie na prawdzie ogólnej a nie posiadł wiedzy szczególowej znaczy nie dowiedzial sie o tych 6 cm.

Ot i wsio.
Ale jest śmiesznie bo ciekaw jestem kto poniesie koszty tej pomyłki ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2012, o 06:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Koszt projektu oszacowano na 4 mln 259 tys. złotych. Na podstawie zawartej w czwartek umowy między ostródzkim Urzędem Miasta, a Urzędem Marszałkowskim w Olsztynie, samorząd wojewódzki dofinansuje przedsięwzięcie blisko dwoma milionami złotych.
http://www.kanal.ostroda.pl/nowe_statki.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2012, o 08:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
dziennikarskie wywody o braku doświadczenia budowniczych statku są g... warte.


Nikt z nas nie pisał, że owa stocznia skroła garnitur źle.
Napisałem, że kroili tak jak im krojczy narysował.

Dlatego pisałem o dziennikarskich wywodach...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2012, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
Dlatego pisałem o dziennikarskich wywodach...


Ale nadal ciekaw jestem kto poniesie koszty tej pomylki ...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2012, o 09:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Ale nadal ciekaw jestem kto poniesie koszty tej pomylki

No Ty oczywiście. Między innymi... :/ A jak myślałeś?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2012, o 20:07 

Dołączył(a): 11 mar 2012, o 16:12
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cytuj:
Opóźni się wprowadzenie na wody kanału ostródzko-elbląskiego nowych statków, które mają być dodatkową atrakcją unikatowego na skalę światową systemu śluz i pochylni. Powód? Wada konstrukcyjna zbudowanych jednostek.

Projekt zmodernizowania pływającej po kanale floty ruszył w 2010 r., kiedy Ostróda otrzymała na to unijne wsparcie w wysokości 1,4 mln zł z potrzebnych blisko 4 mln zł. Do tej pory powstały dwa statki. Niestety podczas wodowania jednego z nich, zauważono wadę konstrukcyjną, przez którą Polski Rejestr Statków nie pozwolił na jego wypłynięcie. - Chodzi o to, że jego zanurzenie jest o 8 cm za duże, niż nakazują normy Unii Europejskiej - tłumaczy Grzegorz Socha, zastępca burmistrza Ostródy. I dodaje, że tego rodzaju błędu nie da się wcześniej wykryć niż po wodowaniu.

Statki zbudowała gdańska stocznia JABO, która nie ma sobie niczego do zarzucenia. - Wykonaliśmy zamówienie zgodnie z warunkami przetargu, umową i dostarczoną dokumentacją. Spełniliśmy wszystkie kryteria i wywiązaliśmy się z umowy - oświadcza Jan Wierzchowski, właściciel stoczni.

Zdaniem władz Ostródy wina leży po stronie projektanta jednostek. - Eksperci twierdzą, że pomylił się on w obliczeniach ostatecznej wagi sześciotonowego statku. W związku z tym zatrudniliśmy kancelarię adwokacką, by wejść na drogę sądową.

Miasto będzie się domagało zwrotu kosztów programu naprawczego, który ostatecznie wyniesie ok.1 mln zł.

Jak podał "Fakt", część opozycyjnych radnych Ostródy jest zdania, że sprawą powinna zająć się prokuratura, Ich zdaniem wina częściowo leży po stronie władz miasta, które miały dokonać złego wyboru wykonawcy. - Nie zdziwiłbym się gdyby do tego doszło, ale to nie my popełniliśmy błąd - mówi z-ca burmistrza i dodaje, że opóźnienie budowy statków nie oznacza negatywnych konsekwencji ze strony Unii Europejskiej. Zapowiada też, że pierwszy statek zostanie zwodowany jeszcze w tym roku.

Więcej... http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,7848 ... z1ps7VY8yN


Statek nie przechodzi tzw "próby stateczności i awaryjnej niezatapialności" tzn ze w najbardziej niedogodnych warunkach przy uszkodzeniu poszycia, i nabraniu wody do zbiorników wypornościowych wody w jednej z burt i równoczesnym przejściu wszystkich pasażerów na uszkodzoną burtę to statek by mógł zatonąć.
Statek nie przechodzi tej próby bo jak wspomniane jest w/w artykule zanurzenie zwiększyło się o 8 cm. Zanurzenie mogło się zwiększyć tylko przy większej wadze całkowitej jednostki, która wynika ze złych wyliczeń podczas projektowania. A z tego co wiadomo za projekt było odpowiedzialne zewnętrzne biuro projektowe a nie wykonawca.

Przepis o przejściu próby stateczności i awaryjnej niezatapialności to stosunkowo nowy przepis i generalnie nijak ma się do tych statków i kanału po jakim będą pływały. Bo jeśli nawet by się tak stało ze, statek by uszkodził bortę i zaczął tonąć to pasażerowie przy tej głębokości kanału co najwyżej pomoczyli by sobie stopy :) No ale przepis Unijny to przepis i trzeba się do niego stosować.
Z tego co wiadomo to w Holandii pełno pływa po kanałach takich statków które nie spełniają tego kryterium, tylko ze to są starszej produkcji i ten przepis ich nie obejmuje.

można by pisać i pisać o tym artykule w FAKCIE i niejasnościach ale co tu zanudzać :)

Na koniec jeszcze jedno:
od kiedy PRS to Państwowy Rejestr Statków ?? :) Powinno być POLSKI Rejestr Statków!
To świadczy jak autor przygotował się do tematu skoro nie potrafi tak banalnej informacji.

Best Regards.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2012, o 10:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kolejne prasowe rewelacje w sprawie:
http://uwaga.tvn.pl/59071,wideo,355065, ... ortaz.html

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL