Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 11:30




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 maja 2012, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 06:33
Posty: 36
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam,
Zacznę od przedstawienia sytuacji. Kadłub sklejkowy częściowo wymienione poszycie na nowe (część części podwodnej). Na pozostałej "zdrowej części podwodnej laminat około 1mm pokryty farbą z resztą jak i cała reszta kadłuba (nie wiem jaką).
Po wymianie części sklejki na nową chciałem położyć laminat na całości kadłuba a nie jak do tej pory było to zrobione na części podwodnej lub trochę wyżej.
Pytanie czy szlifować stare powłoki farby wraz z pozostałym laminatem czy może zmatowić tylko i na to położyć laminat?
Pytam, gdyż szlifowanie całości to dość duży nakład pracy nie mówiąc o papierze ściernym:]
Zdjęcia być może pomogą w ocenie sytuacji.
Z góry dziękuję za rady
Pozdrawiam
Marcin


Załączniki:
20120501672.jpg
20120501672.jpg [ 606.8 KiB | Przeglądane 6391 razy ]
20120501671.jpg
20120501671.jpg [ 653.74 KiB | Przeglądane 6391 razy ]
20120501670.jpg
20120501670.jpg [ 593.21 KiB | Przeglądane 6391 razy ]
20120501669.jpg
20120501669.jpg [ 672.97 KiB | Przeglądane 6391 razy ]

_________________
Ekspert to ktoś kto popełnił już wszystkie błędy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2012, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mamis napisał(a):
Pytanie czy szlifować stare powłoki farby wraz z pozostałym laminatem czy może zmatowić tylko i na to położyć laminat?

Koniecznie musisz się pozbyć starej farby w celu położenia nowej warstwy laminatu.
Albo usuń starą farbę z laminatem w całości z kadłuba.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2012, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 06:33
Posty: 36
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam.
Czyli Wojtku Twoim zdaniem szlifować do gołej sklejki (jak na niewielkiej części na zdjęciu) całość?
Pozdrawiam
Marcin

_________________
Ekspert to ktoś kto popełnił już wszystkie błędy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2012, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marcin Mis napisał(a):
Czyli Wojtku Twoim zdaniem szlifować do gołej sklejki (jak na niewielkiej części na zdjęciu) całość?

Dokładnie tak Marcinie.
Stary laminat może nie trzymać na całej powierzchni.
Ja bym zeszlifował do czystej sklejki.
Sprawdź, być może podrywając laminat zdejmiesz go warstwami w niektórych miejscach.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2012, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2006, o 20:59
Posty: 76
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Albo wymień resztę sklejki tą pokrytą laminatem,będzie szybciej i nie nawdychasz się szklanego pyłu :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 07:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 06:33
Posty: 36
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam,
Laminat trzyma się całkiem dobrze, powiedział bym że nawet świetnie - nie chce odchodzić nic a nic. Co do wymiany reszty sklejki to wolę szlifować jednak nie jest tego dużo może 2m2, natomiast bardziej mnie martwi konieczność szlifowania do "żywego" starych powłok farby. Pisaliśmy kiedyś o opalaniu ale to sklejka więc odpada, Najrozsądniej wg mnie teraz to nabyć szlifierkę kątową z regulacją obrotów i jechać:]
Pozdrawiam
Marcin

_________________
Ekspert to ktoś kto popełnił już wszystkie błędy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 07:53 

Dołączył(a): 14 lis 2011, o 13:23
Posty: 30
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cytuj:
nabyć szlifierkę kątową z regulacją obrotów i jechać:]

Marcin nie wiem czy ta regulacja obrotów ci się do czegoś przyda...
dopiero co sam przez to przechodziłem tj usuwałem stary żelkot szpachle itp tylko że na większej powierzchni bo ok 16m2
kupiłem polerkę żeby właśnie miała regulację obrotów na to tarcza pod papier i jazda...
myślałem że najwolniejszy bieg (500obr/min) i średni papier wystarczy... po chwili jechałem do sklepu po najgrubszy papier jaki mieli (36) i zacząłem zwiększać obroty aż zatrzymałem się na maxie tj 3000obr/min... więc nie wiem czy ta regulacja jest potrzebna większość szlifierek bez regulacji ma obroty w tych okolicach... na pewno kup sobie maskę i to nie polecam tych jednorazowych bo pyłu jest mnóstwo

a ja rozwinę ten temat:
no bo właśnie jestem po szlifowaniu żelkotu wraz z farbami jakie na nim były został sam laminat teraz będę szpachlował wszelkie ubytki pościnane krawędzie itp a następnie chce nanieść na całość żelkot 2 albo 3 warstwy (ostatnia z korektorem parafinowym - topkot) a następnie spolerować na błysk tak by wszystko elegancko wyglądało jak by łajba była dopiero co z formy wyjęta... moje pytanie - czy jest to możliwe? jeżeli tak to czym polerować jakie tarcze na początek jakie pasty polerskie itd


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 08:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 791
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 250
Otrzymał podziękowań: 199
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Czesc,

Na naszej lodce w czasie remontu usunelismy farbe z calego pokladu i nadbudowki (i czesciowo z kadluba). Poza standardowa szlifierka uzylismy miedzy innymi 'paint strippera' np. cos takiego:

http://www.restexpress.co.uk/acatalog/N ... 3wodITlvzg

Oczywiscie zanim jakis kupisz musisz poczytac o jego wlasciwosciach i przetestowac na niewielkiej powierzchni zanim zaczniesz uzywac na szeroka skale - naprawde bardzo zracy. U nas sprawdzil sie swietnie.

A tutaj masz kilka fotek z remontu, moze cos sie przyda.

https://picasaweb.google.com/1134282857 ... humbPrzed#

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 06:33
Posty: 36
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam,
Jacku chodziło mi o szlifierkę kątową:] Tam regulacja z tego co się orientuję zaczyna się od 2000obr/min.
Oscylacyjną mam, papier gradacji 40 i nie za bardzo to idzie.
Pozdrawiam
Marcin

_________________
Ekspert to ktoś kto popełnił już wszystkie błędy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 12:19 

Dołączył(a): 14 lis 2011, o 13:23
Posty: 30
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
no nie bardzo nie bardzo ja tydzień czasu to katowałem :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2012, o 20:53 

Dołączył(a): 11 maja 2012, o 20:47
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
witam
ja uzylem do szlifowania kadluba frezu do betonu zalozonego na szlifierke katowa
drogi taki frez ale szybkosc pracy bez porownania do papieru sciernago nawet tego najgrubszego
oszlifowanie calego kadluba razem z dnem (jacht tango 720) zajelo mi jakies 8 godzin
pozdrawiam rafal


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2012, o 09:06 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
Marcin Mis napisał(a):
Pytanie czy szlifować stare powłoki farby wraz z pozostałym laminatem czy może zmatowić tylko i na to położyć laminat?


Patrząc na twoje zdjęcia śmiem podejrzewać, że ten stary laminat to laminat epoksydowy. A to oznacza, że nie ma sensu szlifować do gołej sklejki. nowa warstwa laminatu epoksydowego będzie "trzymała" tak samo do sklejki, jak i do starego laminatu. Oszlifuj całą farbę, połóż jedną warstwę cienkiej tkaniny powyżej istniejącego laminatu, a potem jedną warstwę cienkiej tkaniny na całość. I nie przesadzaj z grubością tkaniny.

A do szlifowania polecam polerkę. Ja mam taką
Szlifierka kątowa ma obroty ok. 13000 - spalisz laminat. Polerka, papier jak najgrubszy (36, 40) i "luz" w rękach. Musisz bardzo delikatnie podchodzić do tego, bo pozacinasz kadłub, i będziesz miał jeszcze więcej roboty przy szpachlowaniu.

Postaraj się zeszlifować całą farbę, ale nie musisz być aptekarsko dokładny. Jeśli położysz warstwę tkaniny i żywicy epoksydowej, to nawet jeśli gdzieś zostanie trochę farby, to nie będzie miało żadnego znaczenia. A po drugie - pamiętaj, że remontujesz starą łódkę. Ona już nigdy nie będzie jak nowa.

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2012, o 05:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 06:33
Posty: 36
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam,
Dzięki za rady. Szlifowanie jakoś idzie między czasie. Kupiłem szlifierkę dość mocną dewalta D28136 . Minimalne obroty to 2800 max 10000. Sprawuje się nieźle z papierem 40.
Co do laminatu to Leo masz rację to epoksyd i właśnie na części podwodnej zeszlifuję tylko farbę. Resztę do gołej sklejki.

4 godziny i połowa za mną:] a co do nierówności i późniejszego szpachlowania to myślę, że to będzie bardzo długi proces:]
Pozdrawiam
Marcin

_________________
Ekspert to ktoś kto popełnił już wszystkie błędy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2012, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Polecam szlifowanie powierzchni przy użyciu szlifierki taśmowej.
Nie koniecznie tej z foto ( nie jest tania ). ;)


Załączniki:
8674267944af5d75ad86b8.jpg
8674267944af5d75ad86b8.jpg [ 67.25 KiB | Przeglądane 5731 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL