Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 lip 2025, o 00:22




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lip 2012, o 12:48 

Dołączył(a): 8 lip 2012, o 12:32
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Witam wszystkich forumowiczów ;) Mam do was pytanie. Wyczarterowałem jacht na Chorwacji i jako kapitan będę chciał wystawić uczestnikom rejsu opinię z rejsu. Tylko nie wiem jak się do tego zabrać. Druki z PZŻ już sobie ściągnąłem i samo ich wypełnienie nie jest trudne ale chodzi mi o rzeczy formalne w razie gdyby ktoś chciał sprawdzić czy rejs faktycznie się odbył i czy dane wpisane do opinii są prawdziwe i poprawne. Czy w ogóle ktoś to sprawdza?
Rozumiem, że wszystkie dane do opinii a w tym m.in: wypływane godziny na żaglach i silniku a także postój w portach oraz inne dane, bierze się z dziennika jachtowego. Ale czy ja mam ze sobą przywieść dziennik jachtowy i prowadzić go dla danego rejsu i później go pokazać w razie kontroli czy może dziennik taki znajduje się już na jachcie i z niego się korzystam. Kseruje go później? Ewentualnie czy armator musi udzielić jakiegoś potwierdzenia, że rejs się odbył? i ogólnie co jeszcze powinienem wiedzieć abym mógł taką opinie wystawić i o niczym nie zapomnieć tak aby został przyjęty do PZŻ. Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2012, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
majkel222 napisał(a):
Druki z PZŻ już sobie ściągnąłem
To akurat nie jest istotne czy na druku PZŻ czy na jakimś innym. Fakt, że gotowy druczek zmniejsza ilość pracy, ale jego wygląd nie jest istotny.

majkel222 napisał(a):
samo ich wypełnienie nie jest trudne
A co zaznaczysz w punkcie "Odporność w trudnych warunkach", gdy w czasie rejsu siła wiatru nie przekroczy 3B?

majkel222 napisał(a):
chodzi mi o rzeczy formalne w razie gdyby ktoś chciał sprawdzić czy rejs faktycznie się odbył
To problem tego ktosia jest a nie Twój.

majkel222 napisał(a):
Rozumiem, że wszystkie dane do opinii a w tym m.in: wypływane godziny na żaglach i silniku a także postój w portach oraz inne dane, bierze się z dziennika jachtowego
A z czego to Twoje rozumienie wynika?
Ustawodawca w temacie "opinii z rejsu" nic nie pisze o dziennikach.

majkel222 napisał(a):
Ewentualnie czy armator musi udzielić jakiegoś potwierdzenia, że rejs się odbył?
Jeśli zależy Ci na potwierdzeniach, to doskonale sprawdza się umowa charteru. Alternatywnie możesz poprosić o potwierdzenie na karcie rejsu (na stronie PZŻ też jest wzór druczku). Szczerze mówiąc nie bardzo wiem kto w Chorwacji miałby Ci poświadczać kartę rejsu, pańcio co będzie Ci łódkę przekazywał/odbierał zapewne nie będzie miał pieczątki, może w biurze mariny będą mieli? :-)

I tak trochę peesowo. Problemu z "uznawalnością" opinii w zasadzie nie ma - związkowcy czasami się przyczepiają do tego, że rejs nie był pełnomorski. O tym, że ktoś dostarczył opinię z rejsu, który się nie odbył nie słyszałem (ale ja to mało słyszę co tam na Ludwiki się dzieje).

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2012, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
majkel222 napisał(a):
mam ze sobą przywieść dziennik jachtowy
Nie trzeba przywodzić, wystarczy przywieźć. :)
Zamiast PZŻ-owej cegły może to być zwykły zeszyt lub jakiś mniejszy druk, np.:
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... 95#p118895

majkel222 napisał(a):
gdyby ktoś chciał sprawdzić czy rejs faktycznie się odbył i czy dane wpisane do opinii są prawdziwe i poprawne.

Opinia jest dokumentem niezbędnym do uzyskania państwowego patentu żeglarskiego. Za jej zgodność z rzeczywistością odpowiada podpisujący. Mijanie się z prawdą jest "poświadczeniem nieprawdy w dokumencie urzędowym" i jest karalne.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2012, o 22:18 

Dołączył(a): 8 lip 2012, o 12:32
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dziękuje wszystkim za odpowiedź. Ale czy w ogóle na jachtach w Chorwacji jest jakichś dziennik jachtowy? Tzn. czy jacht odbiera się z dziennikiem czy trzeba sobie przywieźć swój?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2012, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
W przepisach PZŻ nic się nie zmieniło, jeśli chodzi o opinie i karty rejsu, jak jak składałem karty rejsów to:
- kartę rejsu podbijał mi armator lub firma czarterowa (na karcie rejsu były zawsze wszystkie informacje jakie są wymagane na tej ze strony PZŻ, ale wcale nie musiał być to ten konkretny wzór druku)
- Do każdej karty rejsu załączona była zawsze lista załogi poświadczona przeze mnie.
Natomiast jak wystawiam opinie z rejsu to:
- opinię potwierdzam ja i tylko ja (na pamiątkę czasem proszę o podbicie przez armatora lub firmę czarterową, informacje takie jak na drukach PZŻ ale wcale nie muszą to być te same druki)
Moich własnych kart rejsów PZŻ nigdy mi nie zakwestionował i podobnie z opiniami nie słyszałem od nikogo że coś jest nie tak.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2012, o 04:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wasyl napisał(a):
W przepisach PZŻ nic się nie zmieniło, jeśli chodzi o opinie i karty rejsu, jak jak składałem karty rejsów to:
- kartę rejsu podbijał mi armator lub firma czarterowa (na karcie rejsu były zawsze wszystkie informacje jakie są wymagane na tej ze strony PZŻ, ale wcale nie musiał być to ten konkretny wzór druku)
- Do każdej karty rejsu załączona była zawsze lista załogi poświadczona przeze mnie.

Obecnie w obrocie prawnym nie funkcjonują żadne "przepisy PZŻ".
W sprawie uprawnień żeglarskich bowiązuje KPA, ustawa o żegludze śródlądowej i rozporządzenie ministra sportu w sprawie uprawiania żeglarstwa (z dnia 9 czerwca 2006 r. - utraci moc prawną w październiku b.r.).
Żaden z tych aktów prawa nie przewiduje potrzeby sporządzania, składania czy uznawania dokumentu o nazwie "karta rejsu".
Zgodnie z obowiązującymi przepisami wszelkie wymagania stażowe potwierdza się albo za pomocą "opinii" albo za pomocą oświadczenia własnego, potwierdzonego przez armatora - w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2012, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Jasne napisałem o przepisach w sensie zaleceń jakie można usłyszeć od pań w PZŻ i zgodnie z tymi składając takie dokumenty (nazwy po prostu ściągnąłem ze strony) nie miałem nigdy żadnych problemów. W akty prawne nigdy dokładnie nie zagłębiałem się bo nigdy nie było mi to potrzebne :D

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Z dokumentów potrzebnych do uzyskania patentu najbardziej zabawne jest dla mnie zaświadczenie od lekarza stwierdzające zdolność do uprawiania żeglarstwa :lol:

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2012, o 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wasyl napisał(a):
Jasne napisałem o przepisach w sensie zaleceń jakie można usłyszeć od pań w PZŻ ...

"Panie z PZŻ" zajmując się sprawami "stażowo-patentowymi" uczestniczą w powierzonych związkowi sportowemu czynnościach z dziedziny administracji publicznej. Dzieje się tak od dziesięcioleci - ale wydaje mi się, że nie od rzeczy jest im o tym możliwie często przypominać...

Uczetnicząc w procedurze dotyczącej czynności z dziedziny administracji publicznej "panie z PZŻ" nie mają prawa zalecać czy sugerować dostarczania dowolnych danych czy dokumentów. "Panie z PZŻ" mogą wymagać dostarczenia jedynie takich danych i dokumentów, które określone są w przepisach prawa dotyczących tej dziedziny administracji publicznej, jaką się zajmują.

Podobnie - "panie" nie mają prawa wymagać dostarczania wymaganej prawem "opinii" w ustalonym, gotowym do pobrania "wzorze", jaki znajdujemy na internetowych stronach PZŻ. Warto tu zaznaczyć, że wypełnienie formularza dostępnego na stronach PZŻ wymaga podania bardzo wielu danych całkowicie zbędnych z punktu widzenia obowiązującego prawa. I tak, zbędne z punktu widzenia wymagań prawa zbędne są tam m.in. dane wymagane dla wypełnienia rubryk:
funkcja,
stopień żeglarski,
nr patentu,
ilość mil,
godziny żeglugi na silniku,
godziny żeglugi na żaglach,
godziny postoju,
ilość godzin przy wietrze pow. 6'B,
"wywiązywanie się z obowiazków",
"odporność na chorobę morską",
ocena "nadawania się" do szkolenia/certyfikowania...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 9 lip 2012, o 11:03 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2012, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Wasyl napisał(a):
Z dokumentów potrzebnych do uzyskania patentu najbardziej zabawne jest dla mnie zaświadczenie od lekarza stwierdzające zdolność do uprawiania żeglarstwa
Był taki rejsik na Zawiasie gdzie zaświadczenia wystawił pierwszy oficer. Lekarz. Załoga większość samców. A specjalizacja pana dochtora? Ginekolog :lol: :lol: :lol:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2012, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
majkel222 napisał(a):
Witam wszystkich forumowiczów Mam do was pytanie. Wyczarterowałem jacht na Chorwacji i jako kapitan będę chciał wystawić uczestnikom rejsu opinię z rejsu. Tylko nie wiem jak się do tego zabrać.


Ja od lat to robię tak:

Opinia

Dla Xxxxxxx Yyyyyyyyyyy z rejsu jachtem typu slup, model Oceanis 473 „Jannixa” o długości kadłuba 14,02 m, 110 m. kw. żagla, pływający pod banderą brytyjską.
Początek rejsu – 28.02.2010 Mindelo (Republika Wysp Zielonego Przylądka). Koniec rejsu 12.03.2010 Mindelo.
Prowadzący jacht (skiper): Mariusz Główka certyfikat RYA/MCA Yachtmaster Offshore nr 32326
Odwiedzane porty: Cavaleiro, Tarrafal, Port Novo.
W czasie rejsu przebyto łącznie 384 Mm w czasie 77 godzin żeglugi.
Xxxxxxx Yyyyyyyyy pełnił funkcję II oficera i wywiązywał się bardzo dobrze ze swoich obowiązków podczas rejsu.

Mariusz Główka


Bez żadnych druków PZŻ i niepotrzebnych rubryk :-)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2012, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
"Panie z PZŻ" zajmując się sprawami "stażowo-patentowymi" ...

Uczetnicząc w procedurze dotyczącej czynności z dziedziny administracji publicznej "panie z PZŻ" nie mają prawa zalecać czy sugerować...

Podobnie - "panie" nie mają prawa wymagać dostarczania wymaganej prawem "opinii" w ustalonym, gotowym do pobrania "wzorze", jaki znajdujemy na internetowych stronach PZŻ.

Jak tak stoi w prawie to tak powinno być. I tu nawet nie zamierzam sprawdzać i dyskutować :D Nie chcę wywoływać dyskusji podobnej do tej o liberalizacji przepisów itp...
Ale jak dla mnie to przecież nie ma obowiązku do PZŻ składania jakichkolwiek dokumentów. Ja składałem bo sam chciałem i po prostu do ich wymagań (nawet wyimaginowanych) się dostosowałem. Nie było to dla mnie wcale jakieś upierdliwe ;) A jeśli ktoś chce opinię z rejsu potrzebną do przedstawienia w PZŻ to takową wystawiam tak jak sobie w PZŻ wymyślili i już, co za problem jak taka opinia czy karta wygląda :D
Z resztą tak samo bym postąpił jeśli chodzi o jakieś dokumenty do RYA czy ISSA lub innych...

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2012, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wasyl napisał(a):
Ale jak dla mnie to przecież nie ma obowiązku do PZŻ składania jakichkolwiek dokumentów. Ja składałem bo sam chciałem i po prostu do ich wymagań (nawet wyimaginowanych) się dostosowałem. Nie było to dla mnie wcale jakieś upierdliwe ;) A jeśli ktoś chce opinię z rejsu potrzebną do przedstawienia w PZŻ to takową wystawiam tak jak sobie w PZŻ wymyślili i już, co za problem jak taka opinia czy karta wygląda :D
Z resztą tak samo bym postąpił jeśli chodzi o jakieś dokumenty do RYA czy ISSA lub innych...

1. Nie jest prawdą, że nie ma obowiązku składania w PZŻ jakichkolwiek dokumentów. W Polsce możliwość prowadzenia niewielkich nawet jachcików jest uzależniona od uzyskania wymaganych prawem dokumentów, których wystawianiem zajmuje się PZŻ - w ramach zadania zleconego z dziedziny administracji publicznej. To jakie dokumenty należy starajac się o udokumentowanie prawa do prowadzenia jachtów składać - regulują przepisy ustaw i rozporządzeń. Żaden przepis ani żadne wymaganie wprowadzane w tej mierze przez PZŻ nie znajduje oparcia w prawie.
2. Uważam, że podmiot zajmujący się administracją publiczną powinien spełniać minimalne wymagania i standardy dotyczące podmiotów zajmujących się administracją publiczną.
Szanuję to, że nie jest dla Ciebie problemem, że PZŻ standardów tych nie spełnia... Mam nadzieję, że Ty potrafisz uszanować istnienie osób, dla których samowola "pań z PZŻ" stanowi jednak pewien problem.
Rozumiem nawet, że mnożenie zbędnych, biurokratycznych, nie uzasadnionych prawem wymagań podczas dokonywania czynności prawem opisanej oraz że nieuprawnione gromadzenie nie wymaganych prawem danych nie są dla Ciebie problemem. Mam nadzieję, że wolno mi przypuszczać, że nie wszyscy musża w tej sprawie być podobnego zdania jak Ty i że nie wszystkim oraz nie w każdej sytuacji odpowiada proponowane przez Ciebie metoda "dostosowania się".
3. Zwracam nieśmiało uwagę, że generalnie dokumenty RYA oraz ISSA nie są wymagane prawem a w szczególności nie stanowią obowiązkowego pozwolenia na prowadzenie niewielkich jachcików. Stawia to te dokumenty w opozycji do polskich, obowiązkowych patentów państwowych, tych których wydawanie powierzono PZŻ.
Trudno zrozumieć jaka nauka miełaby płynąć z porównywania procedur towarzyszących wydawaniu dobrowolnych certyfikatów RYA czy ISSA - z przymusowymi "patentami" PZŻ.
Ja w każdym razie nie widzę analogii - certyfikaty kompetencji RYA czy ISSA są dla zwykłych żeglarzy przykładem wprost przeciwnym wobec "patentów" polskich. Analogii nie widać tym bardziej, że szczegóły "biurokratyczne" są przy wydawaniu certyfikatow RYA czy ISSA jasno i jednoznacznie określone - tak samo jak przy patentach polskich. W przypadku RYA czy ISSA nie spotkałem się jednak z przypadkiem zbierania oraz przetwarzania dancyh innych, niż wymagane...

Pozostaję w nadziei, że Twoja czapka frygijska kiedyś Cię jednak odnajdzie... :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2012, o 16:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
pierdupierdu jak sam wiesz w Polsce niestety w wielu dziedzinach życia wolność jest że tak powiem zakrzywiona poważnie lub jej po prostu nie ma.... A czapka wolności niestety niczego tu nie zmieni. Pała i wąskie drzwi to czasem mało.
To że ja dostosowałem się do wymagań w PZŻ nie oznacza wcale, że się z nimi całkowicie zgadzam. No cóż podążałem "jedynie słuszną drogą" bo nie było innego wyjścia.
Napisałem co zrobiłem i co robię z papierami żeby było git i tyle.
Jak ktoś chce to ok, a jak nie to niestety ma problem albo może wojować. Ja wojować nie zamierzam, bo po prostu nie mam na to czasu. Szanuję za to Tych co mają cały czas pod górkę i się z tym nie bardzo zgadzają.
Kończąc według mnie uprawnienia jeśli obowiązkowe to z możliwością nadawania przez różne szkoły, ale według jakiegoś opracowanego schematu: kursy, egzaminy, staże.
Jeśli dobrowolne to problem znika bo każdy robi tam gdzie chce, ale tutaj jest pewna pułapka, bo niestety u nas panuje przekonanie po zachłyśnięciu się naszą wolnością i demokracją, że jak nie jest zabronione to wolno wszystko....
Proponuję dalej tematu w tym wątku nie ciągnąć, bo padły konkretne pytania jak pisać papiery do PZŻ.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2012, o 18:42 

Dołączył(a): 8 lip 2012, o 12:32
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
A co to jest "karta rejsu"? Z tego co tutaj piszecie to dokument, który jest mi potrzebny jako dokument , że prowadziłem jacht i odbyłem na nim jakiś tam staż (wypływałem godziny do j.s.morskiego). Ale czy ja tą kartę rejsu dostane od armatora przy odbieraniu jachtu, czy mam ją przywieźć ze sobą do Chorwacji? No i kto ją wypełnia ja czy armatora. Ogólnie o co chodzi?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2012, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
majkel222 napisał(a):
A co to jest "karta rejsu"? Z tego co tutaj piszecie to dokument, który jest mi potrzebny jako dokument , że prowadziłem jacht i odbyłem na nim jakiś tam staż (wypływałem godziny do j.s.morskiego). Ale czy ja tą kartę rejsu dostane od armatora przy odbieraniu jachtu, czy mam ją przywieźć ze sobą do Chorwacji? No i kto ją wypełnia ja czy armatora. Ogólnie o co chodzi?


Kartą rejsu może byc kartka papieru na której będziesz prowadził swój dziennik jachtowy. Swój, prywatny. Będziesz wpisywał tam to co uznasz za istotne. Zazwyczaj jest to port wyjscia, data i godzina wyjscia jachtu z portu, kurs, prędkość, ciśnienie atmosferyczne. Co kilka godzin dobrze jest powtórzyć takie wpisy i bieżacą pozycję. Często robi sie to przy zmianie wachty, ale na jachcie na którym spędzasz urlop nie musisz wyznaczać wacht. Jesli zmieniasz kurs, notujesz nowy i godzinę o której kurs został zmieniony. Dobrze też wpisywać godziny odpalenia i odstawienia silnika, o ile nie masz licznika motogodzin. To pozwoli Ci ocenić ile mogłeś zużyć paliwa. Wpisujesz też stan logu. W ten sposób jesteś w stanie wykreslić na mapie pokonywaną trasę, a także wiesz ile mil przebyłeś. Wraz z danymi dotyczacymi wyjscia i wejścia do portu pozwala to na określenie ile godzin trwał rejs. W tak prowadzonym "dzienniku jachtowym" zapisujesz również inne istotne informacje i wydarzenia. Które są istotne, Ty decydujesz.
Ja po kazdym rejsie przechowuje swoje notatki, czyli powiedzmy, ową kartę rejsu. Wraz z listą załogi są to dokumenty pierwotne, które pozwalają mi na wystawianie opinii dla załogi również wiele miesiecy po rejsie.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2012, o 19:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Mariusz Główka napisał(a):
Kartą rejsu może byc kartka papieru na której będziesz prowadził swój dziennik jachtowy.

Nie przesadzaj. Kogo to obchodzi? A już na pewno nie ma prawa obchodzić pań z PZŻ.

Karta rejsu kiedyś była dokumentem poświadczającym realizację rejsu. Wypełniało się ją w kilku egzemplarzach (w porywach do 6 chyba - kiedyś cytowałem tu odpowiedni przepis). Obecnie dla potwierdzenia samodzielnego prowadzenia jachtu należy złożyć oświadczenie własne, które może być w formie karty rejsu, ale nie musi. W szczególności karta rejsu zawierała listę załogi z adresami, datami urodzenia i numerami paszportów, a to PZŻ-owi na pewno do niczego nie jest potrzebne.

Wystarczy, jeśli napiszesz:
W dniach od ... do ... pływałem na jachcie [nazwa] o długości ... m. Rejs odbył się na trasie [kolejne porty], w jego trakcie przepłynięto ... Mm w czasie .... godzin.
Twój podpis

Potwierdzenie armatora, czy czarterodawcy jest niepotrzebne.
Jeśli PZŻ odrzuciłby takie oświadczenie (bez w/wym potwierdzenia), to powinien natychmiast zgłosić do prokuratora zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa polegającego na poświadczeniu nieprawdy. Jeśli tego nie czyni, to znaczy, że nie kwestionuje prawdziwości oświadczenia.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2012, o 19:59 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
majkel222 napisał(a):
A co to jest "karta rejsu"? Z tego co tutaj piszecie to dokument, który jest mi potrzebny jako dokument , że prowadziłem jacht i odbyłem na nim jakiś tam staż


Ja, zamiast kart rejsów wysłałem zestaw oświadczeń wg. poniższego wzoru, Panie bez mrugnięcia okiem potwierdziły, że jest OK. Oprócz jednej opinii miałem same takie papiery.

Cytuj:
Oświadczenie

Oświadczam, że w dniach takich i takich osobiście prowadziłem pełnomorski rejs na jachcie NAZWA o długości DLUGOSC (jeżeli ma to znaczenie), o numerze rej. PZ007 (dla jachtów zarejestrowanych w PZZ). W ciągu ILUŚTAM godzin, przepłynięto TYYLE Mm. Odwiedzone porty - .....
Podpis mój + numer patentu
Podpis armatora


Voila.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2012, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
Wystarczy, jeśli napiszesz:
W dniach od ... do ... pływałem na jachcie [nazwa] o długości ... m. Rejs odbył się na trasie [kolejne porty], w jego trakcie przepłynięto ... Mm w czasie .... godzin.
Twój podpis.

Dokładnie (choć liczba mil nieistotna)...

Stara Zientara napisał(a):
Potwierdzenie armatora, czy czarterodawcy jest niepotrzebne.

Jest wymagane przepisem rozporządzenia w sprawie uprawiania żeglarstwa:
"&2.5. Osoba ubiegająca się o wydanie patentu składa następujące dokumenty:
1) wniosek o wydanie patentu;
2) dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań stażowych:
a) opinie z odbytych rejsów lub
b) osobiste oświadczenia potwierdzone przez armatora statku, w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie;"

Całość: http://www.pya.org.pl/files/1/prawo/4fe43fa1ce41c.pdf

Cytuj:
Jeśli PZŻ odrzuciłby takie oświadczenie (bez w/wym potwierdzenia), to....
... to należy niezwłocznie postarać się o w/wym potwierdzenie...
Jeżeli potwierdzenie armatora było - to należy żądać pisemnej decyzji w sprawie odrzucenia takiego oświadczenia, decyzji spełniającej wymagania decyzji/postanowienia administracyjnego, tak jak je opisano w Kodeksie Postępowania Administracyjnego (min. podstawa prawna odmowy, rodzaj zastrzeżeń, szczegółowo tryb i termin odwołania od decyzji, etc, etc...).
Następnie należy odwołać się od decyzji do Ministra Sportu (możliwe teoretyczne - bo jeszcze nie słyszałem, by związek nie "zmiękł" po żądaniu decyzji z podstawą prawną i nie słyszałem by któryś ze związkowych czynowników świadomie doprowadził do rozpatrywania radosnej działalności PZŻ przez MinSporta)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 9 lip 2012, o 20:17 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2012, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pierdupierdu napisał(a):
b) osobiste oÊwiadczenia potwierdzone przez armatora statku, w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie;"

Słusznie, ale nie zawsze takie potwierdzenie można uzyskać, bo kontakt jest z czarterodawcą tylko.
Z drugiej strony - zgodnie z definicją armatora - można sobie potwierdzić swoje oświadczenie. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2012, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
b) osobiste oÊwiadczenia potwierdzone przez armatora statku, w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie;"

Słusznie, ale nie zawsze takie potwierdzenie można uzyskać.
Z drugiej strony - zgodnie z definicją armatora - można sobie potwierdzić swoje oświadczenie. :lol:

Dokładnie:
"armatorem jest ten, kto we własnym imieniu uprawia żeglugę statkiem morskim własnym lub cudzym" (ustawa Kodeks Morski Art7)
:lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2012, o 10:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
b) osobiste oÊwiadczenia potwierdzone przez armatora statku, w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie;"

Słusznie, ale nie zawsze takie potwierdzenie można uzyskać.
Z drugiej strony - zgodnie z definicją armatora - można sobie potwierdzić swoje oświadczenie. :lol:

Dokładnie:
"armatorem jest ten, kto we własnym imieniu uprawia żeglugę statkiem morskim własnym lub cudzym" (ustawa Kodeks Morski Art7)
:lol:

Ja tak jeden rejs potwierdziłem sobie sam i przeszło, nawet nie było żadnych pytań :D
A dokładnie pływałem na jachcie kumpla, wystawiłem sobie kartę rejsu i napisałem adnotację na dole, że powyższy dokument potwierdzam jako armator. Miałem w razie czego np.: kwitki z marin itd, więc jak by co to mogłem bez problemu udowodnić że rejs się odbył.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Ja konkretnie wystawiam takie:

O P I N I A Z R E J S U


Kol. ...................................
stopień żeglarski:
funkcja:
odbył w czasie: od ............ do ...............
rejs na jachcie: .....................................
o długości: .............................................
w którym pływano:

Razem godz. Żagle godz. Silnik godz. Postój godz. Przebyto Mm
.............. ............ ............ ............ ..............


Z obowiązków wywiązywał się: bardzo dobrze, dobrze, dostatecznie, niedostatecznie*.
Chorobie morskiej: nie podlegał, chorował ciężko, chorował lecz mógł pracować*.
Odporność w trudnych warunkach: dobra, niedostateczna, nie sprawdzono*.
Ilość godzin przy wietrze powyżej 6˚B:

Uwagi kapitana:

Data i port zaokrętowania:
Data i port wyokrętowania:
Odwiedzane porty:

Kapitan jachtu
Nazwisko i imię:
nr patentu:
telefon:


............................................................

miejsce, data podpis kapitana

* niepotrzebne skreślić

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2012, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wasyl napisał(a):
O P I N I A Z R E J S U


A wystarczy tyle:


Kol. ...................................
odbył w czasie: od ............ do ...............
rejs na jachcie: .....................................
o długości: .............................................
w którym pływano razem godz. ..............

Kapitan jachtu
Nazwisko i imię: ...................
nr patentu: .......

............................................................
miejsce, data podpis kapitana

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2012, o 10:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Wojtek jak tak mówisz to pewnie wystarczy :D Ja może z rozpędu takie rozbudowane wypisuję :-P

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2012, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
A wystarczy tyle:
Oczywiście, że tak, ale... jest wiele osób, które opinię traktują jako pamiątkę. Nie mają i nie planują mieć stopnia ani książeczki, a opinie gromadzą, do albumu ze zdjęciami z rejsu wklejają, etc.

Dla takich osób, ilość godzin na silniku a na żaglach, ilość mil, nazwy odwiedzonych portów mają znaczenie.

Mam wrażenie, że w moich rejsach większość to właśnie tego typu osoby.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Roman K
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2012, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maar napisał(a):
ilość mil, nazwy odwiedzonych portów

To mam na mojej stronie w plikach gpx. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2012, o 12:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
Maar napisał(a):
ilość mil, nazwy odwiedzonych portów

To mam na mojej stronie w plikach gpx. :)
Nazwy odwiedzanych portów w gpx'ach? Ciekawe bardzo - dasz link do takowego, bo na Twojej stronie jedyne gpx'y, które z googlasiem znaleźliśmy, to te w zakładce "moje rejsy" i one niestety/oczywiście nazw portów nie zawierają?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2012, o 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maar napisał(a):
Nazwy odwiedzanych portów w gpx'ach?
Jak sobie na google albo inną mapę nałożysz to będą. Trochę inwencji wykaż :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2012, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
Jak sobie na google albo inną mapę nałożysz to będą. Trochę inwencji wykaż :)
A w takiej papierzastej nie trzeba nic nakładać - się ma i już.

ps. Opinie na polonusowatą wyprawę dookołaamerykańską zrobiłem ze zdjęciem jachtu, mapką całej trasy z podziałem na etapy i rozpiską poszczególnych etapów.
Chrzanić związkowe wymagania, z 9 osób na burcie tylko jedna deklarowała się, że opinię przedstawi jako poświadczenie stażu, ale wszyscy byli zadowoleni z formy graficznej.

BTW te pezetżeciane druki są do nosa jeśli chodzi o wartość pamiątkarską, nie ma ważnych rubryk typu: na której koi/pod kim/nad kim spał, za mało miejsca jest na trasę/porty, nie ma nic od dojeździe do portu zaokrętowania/wyokrętowania, nie ma nic o imprezach (ilość, czas trwania, zawartość krwi w alkoholu) odbywających sie na i w okolicach jachtu, nie ma pola kontakt do znajomych z rejsu, etc.

Wbrew pozorom to bardzo ważne i bardzo szybko zapominane informacje :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2012, o 14:28 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maar napisał(a):
Wbrew pozorom to bardzo ważne i bardzo szybko zapominane informacje

Informacje typu: "na której koi/pod kim/nad kim spał [...] zawartość krwi w alkoholu", to chyba trzeba za pamięci na biezaco wypelniac :)

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2012, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
A wystarczy tyle:
Kol. ...................................
odbył w czasie: od ............ do ...............
rejs na jachcie: .....................................
o długości: .............................................
w którym pływano razem godz. ..............

Kapitan jachtu
Nazwisko i imię: ...................
nr patentu: .......

............................................................
miejsce, data podpis kapitana

1. Chyba przeginasz w drugą stronę.
Rejsy mają być zgodnie z rozporządzeniem "pełnomorskie". Co to jest "rejs pełnomorski" - nigdy w zasadzie oficjalnie nie ustalono - ale lepiej nie dawać biurwom okazji do mnożenia wąptliwości. Wątpliwości nie będzie, kiedy opisać trasę, np. wymieniając odwiedzone porty.
2. Godziny mają być "żeglugi"... Myślę, że lepiej biurwom podsuwać rubryczkę 'godziny żeglugi' zamiast "pływano"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL