Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 23:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lip 2012, o 18:31 

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 18:16
Posty: 6
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zakupiłem jacht motorowy 6m wykonany z drewna mahoniowego.
Po oszlifowaniu ze starego lakiery drewno okazało się w dobrym stanie.
Jestem początkującym majsterkowiczem , posiadam warunki do remontu,
Potrzebuję kilku porad.
-po szlifowaniu tradycyjny pokost czy szpachlowanie
- szpachla /trociny mahoniowe + żywica epoksydowa/?
-jakiego lakieru użyć?
Dzięki za Pomoc
a.motwicki@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jeżeli ...
atr2000 napisał(a):
Po oszlifowaniu ze starego lakiery drewno okazało się w dobrym stanie.

To dlaczego pytasz o poniższe ?
atr2000 napisał(a):
-po szlifowaniu tradycyjny pokost czy szpachlowanie
- szpachla /trociny mahoniowe + żywica epoksydowa/?


Wklej fotki Twojej łodzi.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: atr2000
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2012, o 18:42 

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 18:16
Posty: 6
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jest kilka zadrapań - głębszych , w kilku miejscach deski zeschły się i zostały szczeliny

***********

fotki wkleję jutro - zostały w innym komputerze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2012, o 05:27 

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 18:16
Posty: 6
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stan przed rozpoczęciem remontu

***********

1

***********

3

***********

5

***********

8


Załączniki:
8.png
8.png [ 242.76 KiB | Przeglądane 2767 razy ]
5.png
5.png [ 336.14 KiB | Przeglądane 2771 razy ]
3.png
3.png [ 275.55 KiB | Przeglądane 2771 razy ]
1.png
1.png [ 277.86 KiB | Przeglądane 2771 razy ]
2.png
2.png [ 336.3 KiB | Przeglądane 2771 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2012, o 06:44 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1382
Podziękował : 173
Otrzymał podziękowań: 472
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Remontowałem kilka lat temu identyczny jacht i stan też chyba był podobny. Niestety dno było zgniłe i musiałem zalaminować do lini wodnej, zbiornik paliwa przerdzewiały, gruba warstwa lakieru nie dawała się zeszlifować bo zaklejała paiery. Sprawdziła się tylko cyklina. Układ sterowania na sterociagach był do wymiany na teleflex, szyby do wymiany, namiot śmietnik, instalacja elektryczna do wymiany, materace też.
Sporo pracy przed Tobą.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze



Za ten post autor Michal otrzymał podziękowanie od: atr2000
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2012, o 07:40 

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 18:16
Posty: 6
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Drewno zdrowe - kadłub i dno ok.
zbiornik Paliwa plastik-ze wskażnikiem ok
Układ sterowania całkowicie sprawny
Namiot w idealnym stanie - praktycznie nowy
Lakier - naprawdę twardy ale trochę wytrwałości i da się zeszlifować-dużo pracy.
Elektryka w stanie dobrym , ale znam się na tym i to nie jest problemem.
Jedynym problemem jest brak doświadczenia w takich pracach.
potrzebuję kilku wskazówek co do kolejności prac i użycia materiałów .
Szanowni koledzy będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2012, o 10:07 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
szkodnik napisał(a):
Niestety dno było zgniłe i musiałem zalaminować do lini wodnej

I po takiej operacji dno przestało być zgniłe? Taki typ naprawy to nic innego jak "pudrowanie trupa".

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: atr2000
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2012, o 11:29 

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 18:16
Posty: 6
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kilka fotek po szlifowaniu z widocznymi ubytkami

***********



***********



***********

Czy ktoś zmoże poradzić mi w jaki sposób postępować przy tych pracach , mam czas i chciałbym zrobić to dobrze


Załączniki:
e.jpg
e.jpg [ 309.85 KiB | Przeglądane 2616 razy ]
d.jpg
d.jpg [ 30.39 KiB | Przeglądane 2616 razy ]
c.jpg
c.jpg [ 29.2 KiB | Przeglądane 2620 razy ]
b.jpg
b.jpg [ 35.44 KiB | Przeglądane 2620 razy ]
a.jpg
a.jpg [ 28.36 KiB | Przeglądane 2620 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2012, o 11:48 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
atr2000 napisał(a):
kilka fotek po szlifowaniu z widocznymi ubytkami

Niektóre te przebarwienia nie wyglądają za dobrze,tak wygląda początek butwienia.
A w jakim rejonie polski masz tą łódkę?Może jest ktoś w pobliżu kto może rzucić okiem na twoją łódkę,a zna się na tym? Jeżeli niektórych napraw się nie zrobi w sposób właściwy to bardzo szybko są tego konsekwencje i cała praca jest na marne.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: atr2000
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2012, o 11:52 

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 18:16
Posty: 6
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Biała Podlaska

***********

Nie jest to jeszcze całkowicie zeszlifowane , dolna część kadłuba była malowana kilkoma kolorami , miejscami jeszcze widoczne resztki lakieru , przerwałem dalcze szlifowanie by ustalić dokładnie tok postępowania


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL