Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 sie 2025, o 15:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lut 2009, o 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Chorwaci - podobnie jak było rok temu z wwozem żywności - znów kombinują z przepisami.
Tym razem padło na patenty.

Z niepotwierdzonych jeszcze informacji wynika, że od początku sezonu 2009 wymagać będą od skipperów prowadzących jachty pod banderą HR patentu Voditelj Brodice.

Nie wiem ile w tym prawdy, ale jeśli tak zrobią to:
a. zarżną rynek czarterowy
b. spowodują boom w BiH i Grecji
bo chyba nikt nie sądzi, że nagle Polacy/Niemcy/Angole rzucą się i na gwałt zaczną robić VB.

ps. Ciekawe jak do tego wszystkiego mają się obowiązujące umowy konwalidacyjne?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2009, o 13:15 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
Maar napisał(a):
Chorwaci - podobnie jak było rok temu z wwozem żywności - znów kombinują z przepisami.
Tym razem padło na patenty.

Z niepotwierdzonych jeszcze informacji wynika, że od początku sezonu 2009 wymagać będą od skipperów prowadzących jachty pod banderą HR patentu Voditelj Brodice.

Nie wiem ile w tym prawdy, ale jeśli tak zrobią to:
a. zarżną rynek czarterowy
b. spowodują boom w BiH i Grecji
bo chyba nikt nie sądzi, że nagle Polacy/Niemcy/Angole rzucą się i na gwałt zaczną robić VB.

c. spowodują ucieczkę jachtów pod banderą HR pod inne bandery, chyba że wprowadzą zaporowe ceny tzw. prijawy.
Co do reszty - w kolejności:
A są jakiekolwiek warunki aby powstał boom w BiH? Jej sytuację można by porównać do sytuacji Polski, gdyby tak znowu Niemce zachachmęcili całe Wybrzeże, pozostawiając nam tym razem już tylko skrawek brzegu od Swarzewa do Rzucewa z jedynym poważnym portem w Pucku, zaś zarówno Gdynia (pardon, Gotenhafen!) oraz cała Mierzeja Helska wraz z Władyslawowem wpadłaby w ich ręce. I wytyczyli sobie morską granicę od Gdyni do Helu, lub wzdłuż Rybitwiej Mielizny od Kuźnicy do Rewy. Czy w ogóle można wypłynąć z bośniackiego skrawka wybrzeża nad zamkniętą niemal ze wszystkich stron zatoczką na otwarte morze nie narażając się na prijawy i inne szykany?
Chyba dotąd przynajmniej Polacy masowo rzucali się robić patenty HR, skoro wymagało to mniej poświęceń niż w przypadku patentów PZŻ? Co do pozostałych nacji, to faktycznie sprawa się skomplikuje, oni legitymowali się często np. patentami ISSA, dotąd uznawanymi w Chorwacji.
Cytuj:
ps. Ciekawe jak do tego wszystkiego mają się obowiązujące umowy konwalidacyjne?

A czy wspomniane prijawy dadzą się pogodzić z tzw. zasadą wolności nieszkodliwego przepływu przez morskie wody terytorialne czy jak się to tam nazywa? Ale co tam międzynarodowe konwencje, niech tam inni płaczą i płacą, powinni wszak zrozumieć
Cytuj:
że są na świecie kraje, w których budżet opiera się w całości na dochodach z turystyki
:twisted: :razz:

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2009, o 14:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Tomek Janiszewski napisał(a):
zaporowe ceny tzw. prijawy.

Khem? Nie używaj słów, których znaczenia nie rozumiesz.

Cytuj:
Co do reszty - w kolejności:
A są jakiekolwiek warunki aby powstał boom w BiH?

Gdy Chorwaci zrealizują pomysł o którym piszę, to warunki powstaną.

Cytuj:
Jej sytuację można by porównać do sytuacji Polski, gdyby tak znowu Niemce zachachmęcili całe Wybrzeże

Albo do sytuacji Litwy, gdyby tak znów Polaki zachachmęcili całe wybrzeże.

Kod:
Drogi Moderatorze - wiem, że to jest wycieczka osobista, ale skoro według Tomka sprawiedliwość dziejowa jest jedynie wtedy gdy Polska zachachmęca a niesprawiedliwość gdy Polsce, to się nie mogę powstrzymać.


Cytuj:
A czy wspomniane prijawy dadzą się pogodzić z tzw. zasadą wolności nieszkodliwego przepływu przez morskie wody terytorialne czy jak się to tam nazywa?

A co prijavy mają do zasady swobodnego przepływu?

Cytuj:
Ale co tam międzynarodowe konwencje, niech tam inni płaczą i płacą

Inni mają wybór.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2009, o 16:08 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
Maar napisał(a):
Tomek Janiszewski napisał(a):
zaporowe ceny tzw. prijawy.

Khem? Nie używaj słów, których znaczenia nie rozumiesz.

Nie zrozumiałeś chyba znaczenia skrótu: tzw. miału tu znaczyć nie tak zwane prijawy tylko tak zwanej prijawy . Czyli jeszcze raz: o ile Chorwaci nie wprowadzą zaporowej ceny tak zwanej prijawy. Czyli - glejtu pozwalającego pływać jachtom obcych bander po chorwackich wodach terytorialnych. Teraz dobrze się wysłowiłem?
Cytuj:
Cytuj:
Co do reszty - w kolejności:
A są jakiekolwiek warunki aby powstał boom w BiH?

Gdy Chorwaci zrealizują pomysł o którym piszę, to warunki powstaną.

Jak sobie Bośniacy kanał na podobieństwo sławetnego kanału Zalew - Zatoka przekopią? Tyle że my kopalibyśmy kanał ZZ przez polski odcinek Mierzei Wiślanej, Bośniacy natomiast musieliby przekopywać półwysep należący do Chorwacji. Oczywiście, mijałoby się to z celem, bo i tak konieczne byłoby przekraczanie granicy chorwackiej. Pozostałaby zatem już chyba tylko budowa kanału... podziemnego, pod dnem cieśniny! :lol: Tyle że z tego co mówiła Stara Zientara, owa chorwacka zatoczka bardzo przypomina nasz Zalew pod wzgledem głębokości, i nadaje się raczej na kąpielisko niż na port. Chyba żeby kanał zaczynał się już w główkach portu. To już raczej Słowenia i Czarnogóra mają większe szanse na utarcie nosa pazernemu sąsiadowi, mimo że ta pierwsza ma niewiele więcej wybrzeża niż Bośnia. W każdym razie dużo mniej niż możnaby sądzić pobieżnie patrząc na mapę, za to przynajmniej enklawy Dubrownika tam nie ma. Ta ostatnia - to z punktu widzenia dostępu do morza stanowi jakby odpowiednik "Wolnego Miasta Gdańska" oraz Prus Wschodnich w dwudziestoleciu międzywojennym. No ale Polska tak czy inaczej nawet wtedy miała nieporównanie dłuższą linię brzegową niż ma obecnie Bośnia.

Cytuj:
Cytuj:
Jej sytuację można by porównać do sytuacji Polski, gdyby tak znowu Niemce zachachmęcili całe Wybrzeże

Albo do sytuacji Litwy, gdyby tak znów Polaki zachachmęcili całe wybrzeże.

A niby co takiego Polacy mieliby zachachmęcić Litwinom? Kiedyś wprawdzie zachachmęcili Wilno, a dziś być może zachachmęceni czują się mieszkańcy Trakiszek czy innych Szypliszek, ale one leża z dala od morza.
[
Cytuj:
code]Drogi Moderatorze - wiem, że to jest wycieczka osobista, ale skoro według Tomka sprawiedliwość dziejowa jest jedynie wtedy gdy Polska zachachmęca a niesprawiedliwość gdy Polsce, to się nie mogę powstrzymać.[/code]

Twierdzisz że to Polacy zachachmęcili Niemcom wybrzeże Bałtyku - najpierw jako tzw bękart Traktatu Wersalskiego zachachmęcili "korytarz" od Tczewa i Gdyni na wschodzie po Chojnice i Rozewie na zachodzie, a po drugiej wojnie dzięki sowieckiej protekcji - całą resztę? No cóż, taki pogląd u zagorzałego czytelnika pewnego polakożerczego cotygodniowego dziennika dziwić nie powinien. :evil:
Cytuj:
A co prijavy mają do zasady swobodnego przepływu?

W Polsce, podobnie jak w innych cywilizowanych krajach nie pobiera się chyba specharaczu od jachtu obcej bandery korzystającego z polskich wód terytorialnych a nawet znajdującego się w polskim porcie? Conajwyżej opłatę portową w tym drugim przypadku, ale jej wysokość od bandery nie zależy.
Cytuj:
Inni mają wybór.

Więc gdyby wybrali właściwie - byłbym usatysfakcjonowany. Podobnie jak w przypadku przyszłej a może niedoszłej "mariny" we Wrocławiu z miejscami postojowymi po 300PLN za miesiąc.

Tomek Janiszewski


Ostatnio edytowano 17 lut 2009, o 17:01 przez Tomek Janiszewski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lut 2009, o 16:20 

Dołączył(a): 14 mar 2006, o 17:50
Posty: 441
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
oki Panowie proszę o spokój i rzeczową wymianę zdań bez wycieczek itd
nie mam pojęcia co to prijawy i z historii jestem nienajlepszejszy i mam pewne obawy czy mi sięczasem nie obrywa za inny wątek hihi :)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lut 2009, o 16:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Maar napisał(a):
Z niepotwierdzonych jeszcze informacji wynika, że od początku sezonu 2009 wymagać będą od skipperów prowadzących jachty pod banderą HR patentu Voditelj Brodice

Wierzyć mi się nie chce, a jeżeli już, to odpływ nie będzie do BiH tylko do Czarnogóry, więc Wasza dyskusja na górze jest bez sensu. Co do Grecji, radzę wszystkim miłośnikom Chorwacji wynieść się na wody greckie, morze nieporównywalnie ciekawsze żeglarsko (jest wiatr, w Chorwacji róznie). Kraj zdecydowanie tańszy. Lata sie tam też taniej, niż koszty podróży samochodem do Chorwacji.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lut 2009, o 17:02 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
cape napisał(a):
Wierzyć mi się nie chce, a jeżeli już, to odpływ nie będzie do BiH tylko do Czarnogóry, więc Wasza dyskusja na górze jest bez sensu.

Ależ o tym samym właśnie piszę: BiH ma tylko formalnie dostęp do morza, mimo że jeśli patrzy się na mapę bez użycia lupy, można odnieść wrażenie że to adriatyckie mocarstwo :DD
Cytuj:

Co do Grecji, radzę wszystkim miłośnikom Chorwacji wynieść się na wody greckie, morze nieporównywalnie ciekawsze żeglarsko (jest wiatr, w Chorwacji róznie). Kraj zdecydowanie tańszy. Lata sie tam też taniej, niż koszty podróży samochodem do Chorwacji.

Ale nie mów że i Ty tak postępujesz. Wszak
Cytuj:
Moja zasada, jak jest drogo i żle, to są udane wakacje/wypoczynek.

:razz: :wink:

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lut 2009, o 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Tomek Janiszewski napisał(a):
Ale nie mów że i Ty tak postępujesz. Wszak
Cytat:
Moja zasada, jak jest drogo i żle, to są udane wakacje/wypoczynek
Tomek Janiszewski napisał(a):
Ale nie mów że i Ty tak postępujesz. Wszak
Cytat:
Moja zasada, jak jest drogo i żle, to są udane wakacje/wypoczynek.

Oczywiście, że tak postępuję, znam wszystkie najdroższe i najgorsze tawerny, polecić coś ???

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lut 2009, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Chorwacja sobie moze... w tym kraju gospodarki poza turystyka prawie nie ma.
Zreszta to takie polityczne gledzenie, ciagle dostosowuja sie do eu i niby mieliby sobie samoboja strzelac?

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lut 2009, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
cape napisał(a):
Wierzyć mi się nie chce, a jeżeli już, to odpływ nie będzie do BiH tylko do Czarnogóry

Też mi się wierzyć nie chce, ale obawiam się, że jednak zmiany w chorwackim prawie nastąpią.

A w kwestii odpływu - ludzie przeniosą się "i tu i tam". To nie ma znaczenia gdzie.
W Bośni zdaje się, że są dwie mariny, powstanie kolejnej będzie oznaczało wzrost o 50% - istny boom :-)

ps. Z Tomkiem nie dyskutowałem o żeglarstwie, tylko o martyrologii bez której on nie potrafi żyć i o lingwistyce.

[ Dodano: Czw 12 Mar, 2009 18:21 ]
W temacie wątku.

Wygląda na to, że chorwackie pomysły - na szczęście - się nie zrealizują :-)
W sezonie 2009 jachty żaglowe pod banderą chorwacką będzie można prowadzić na dotychczasowych zasadach.

[ Dodano: Sro 18 Mar, 2009 22:26 ]
Sprawy jednak się posuwają.
Znalazłem w sieci.

Dwie ważne dla nas sprawy:
- już nigdzie (przynajmniej oficjalnie) nie dostaniemy jachtu na patent ISSA
- sternik jachtowy może prowadzić każdy chorwacki jacht

http://www.bluewaterclub.pl/patentowezm ... rwacja.pdf

Autentycznosc pisma (wyciągu z rozporządzeń) potwierdziło kilka firm czarterowych.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2010, o 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Odgrzebuję, bo zastanawiam się nad jedną kwestią:

"ovlaštene su upravljati odnosno zapovijedati
-brodicama za osobne potrebe,
-brodicama koje se iznajmljuju bez posade,
-jahtama za osobne potrebe do 30 BT,
-jahtama koje se iznajmljuju bez posade do 30 BT,
u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske i vodama koje su pristupačne s mora uz uvjet posjedovanja odgovarajućeg domaćeg ili stranog uvjerenja za obavljanje poslova radijske službe ako brodica ili jahta ima ugrađenu radio-telefonsku VHF postaju ili GMDSS-VHF postaju."

Czy to 30 BT jest na nasze BRT (tonaż brutto) czy GT (pojemność brutto)??
Oraz jak można w przybliżeniu przełożyć wymiary jachtu na BT?? :>

Inżynierowie wytłumaczcie prostemu humaniście, proszę. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2010, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
carlo napisał(a):
Czy to 30 BT jest na nasze BRT (tonaż brutto) czy GT (pojemność brutto)??
Oraz jak można w przybliżeniu przełożyć wymiary jachtu na BT?? :>


Sądzę, że to jest to samo - nasze BRT (z niemieckiego) = angielskie GT = niemieckie BT.
Pamiętajcie, że niemieckie wpływy są w Chorwacji znacznie większe niż angielskie.

Wielkość w przybliżeniu to:
Nefryt - 3,1 BRT
Carter - 7,4 BRT
Vega - 9,6 BRT
Opal - 10,4 BRT
J-80 - 13,8 BRT
J-140 - 23,1 BRT
Rigel - 24,5 BRT
Antares - 26,1 BRT
Zaruski - 71,2 BRT
Zawisza Czarny - 171,7 BRT
Pogoria 289 BRT

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Carlo
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2010, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Dzięki za konkretną odpowiedź :)

pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2010, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
BT = GT

Na kwicie VBr jest opis równiez po angielsku i tam użyto GT :) Sprawdziłem na swoim :D

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: Carlo
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 5 wrz 2010, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10931
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Maar napisał(a):
[ Dodano: Sro 18 Mar, 2009 22:26 ]
Sprawy jednak się posuwają.Znalazłem w sieci.

Wprawdzie juz o tym krakalem chaotycznie i luzem, ale teraz pokracze wam bardziej:
Tak, "Sprawy jednak się posuwają" od lat, w rytmie jednostajnie przyspieszonym i niestety nie dotycza tylko Adriatyku i Grecjii....
M. Srodziemne peka w szwach - w samej Francji brakuje 40000 miejsc na zimowanie.
Lato...Kilka milionow palantow wybiera lipiec i sierpien, bo to "najlepsze" miesiace.
Kilkanascie milionow wyboru nie ma ( np. dzieci w wieku szkolnym...)
Rezultat?
Saturacja portow, zamykanie kotwicowisk, albo ich "organizowanie" i oplaty za postoj plus oplaty za sam pobyt na niektorych, oczywiscie najatrakcyjniejszych, akwenach i oczywiscie w ramach dzialalosci ekologiczno-ekonomicznej.
Czesc zeglarzy ucieka: kiedys do Tunezji, teraz nawet do Maroka, na Adriatyk, do deszczowej Bretanii. Juz zaczyna sie inwazja M. Polnocnego, Baltyk bedzie nastepny ( moze i juz jest? )
Niestety, prawa podazy i popytu silnie wspomozone przez zasade naczyn polaczonych musza doprowadzic do "posuwania sie spraw" - cennik na poczatku....na koncu osmiometrowy jacht moze okazac sie zbyt nikczemnej wielkosci, by robic dla niego miejsce w marinach: jacht 12 -metrowy przynosi wiecej dochodu, a jego zaloga jest à priori liczniejsza i zamozniejsza wiec czysty zysk dla portu i gminy.
Chorwacji nie znam, wiec czysta spekulacja: kombinuja dobrze wprowadzajac restrykcje - nawet jesli nie zarobia wiecej, to przynajmniej zachowaja moze dziewiczosc swojego wybrzeza? Juz niedlugo bedzie bezcenna i warta zdawania na VB.
Catz Kassander

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2010, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Maar napisał(a):
Chorwaci - podobnie jak było rok temu z wwozem żywności - znów kombinują z przepisami.
Tym razem padło na patenty.

Z niepotwierdzonych jeszcze informacji wynika, że od początku sezonu 2009 wymagać będą od skipperów prowadzących jachty pod banderą HR patentu Voditelj Brodice.

Nie wiem ile w tym prawdy, ale jeśli tak zrobią to:
a. zarżną rynek czarterowy
b. spowodują boom w BiH i Grecji
bo chyba nikt nie sądzi, że nagle Polacy/Niemcy/Angole rzucą się i na gwałt zaczną robić VB.

ps. Ciekawe jak do tego wszystkiego mają się obowiązujące umowy konwalidacyjne?

Ta pogłoska wciąż powraca i zastanawiam się czy może to być akcja firm szkolących na ten patent. Od dawna w Chorwacji obowiązuje Rozporządzenie ich ministra, podające w załączniku wykaz uznawanych u nich patentach. Są tam prawie wszystkie krajowe patenty a jeśli chodzi o PZŻ to nawet uznają ż.j.
Ten kraj w odbudowie wciąż, ma olbrzymie dochody z turystyki, było nawet 60%. Nie zarzyna się kury znoszącej złote jaja.
Po prostu nie wierzę.
Z żywnością tyle jest prawdy, że jest takie zarządzenie i to powołujące się na przepisy unijne. Ale Chorwacja nie jest jeszcze w UE. Jeździłem w tym czasie parokrotnie z pełnym bagażnikiem żarcia ( jak wiadomo jestem zwolennikiem dogadzania sobie i załodze) i nigdy nie było kłopotów. Czasem, jak mają na pieńku z pilotami autobusów to potrafią przeczesać bagaż a w każdym bądź razie zapowiadają to. Po otrzymaniu jakiejś butelczyny wszystko wraca do normy.

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2010, o 08:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):

ps. Ciekawe jak do tego wszystkiego mają się obowiązujące umowy konwalidacyjne?


Z tego co wiem, to PZŻ nie zadbał o konwalidację patentów w żadnym miejscu na świecie. Uznawanie polskich patentów jest całkowicie grzecznościowe ( na jachtach pod obcymi banderami rzecz jasna).

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2010, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
skipbulba napisał(a):
Maar napisał(a):

ps. Ciekawe jak do tego wszystkiego mają się obowiązujące umowy konwalidacyjne?


Z tego co wiem, to PZŻ nie zadbał o konwalidację patentów w żadnym miejscu na świecie. Uznawanie polskich patentów jest całkowicie grzecznościowe ( na jachtach pod obcymi banderami rzecz jasna).

Ależ oczywiście i jak sądzę żaden inny związek o to nie zabiegał. W swoim interesie, aby ułatwić firmom czarterowym życie i żeby dużo zarabiali, wydano takie Rozporządzenie.
To kwestia podejścia do interesów narodowych. Jak to Rozporządzenie się ukazało, natychmiast przekazałem je do MSiT jako wzór do naśladowania. Taka jest różnica pomiędzy krajem, który dba o swoje interesy na każdym polu i takim, gdzie w dużej mierze decyduje nie interes kraju, ale lobby.

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2010, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Wybacz Zbyszku, ale nie rozumiem. Uważasz, ze w Polsce powinien być przepis, ze jachty pod polską banderą mogą prowadzić tylko posiadacze polskich patentów? To byłby przecież skrajny idiotyzm.
Jeśli Ty takie rzeczy podsyłasz MSiT jako wzory do naśladowania to ja nie mam pytań.

ergo powinniśmy wprowadzić przepis, że każdy kto che w Polsce jeździć samochodem na polskich tablicach musi mieć polskie prawo jazdy.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2010, o 14:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Chyba Zbyszkowi chodzi o chorwackie rozporządzenie i brak odpowiednika wykazu "kto i na jakim kwicie może pływać pod polską flagą".

Pamiętasz korowody ministerialne Mariusza Główki gdy zapytał o VBr?
U Jerzego pojawiło się kilka informacji: "W dniu 19 lutego napisałem do Ministra Sportu i Turystyki oraz do Ministra Infrastruktury pisma z prośbą o wyjaśnienie, których zagranicznych dokumentów potwierdzających moje kwalifikacje żeglarskie, mogę używać na wodach śródlądowych i morskich Rzeczpospolitej Polskiej w świetle ust 4 art. 53a Ustawy o Kulturze Fizycznej. Pełną treść mojego pisma byłeś uprzejmy zamieścić w swoim okienku http://www.kulinski.gdanskmarinecenter.com/art.php?id=694&st=15&fload=1 . W skrócie przypomnę, że pytałem o możliwość używania trzech konkretnych, posiadanych przeze mnie dokumentów: RYA/MCA Yachtmaster Offshore, Voditelj Brodice kat B i Sailing Certificate of Achievement ISSA. Konkretne pytanie i jaka odpowiedź? Ano proszę przeczytaj."

********
Zapomniałem źródła zapodać: http://www.kulinski.gdanskmarinecenter.com/art.php?id=721

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2010, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
skipbulba napisał(a):
Wybacz Zbyszku, ale nie rozumiem. Uważasz, ze w Polsce powinien być przepis, ze jachty pod polską banderą mogą prowadzić tylko posiadacze polskich patentów? To byłby przecież skrajny idiotyzm.
Jeśli Ty takie rzeczy podsyłasz MSiT jako wzory do naśladowania to ja nie mam pytań.

ergo powinniśmy wprowadzić przepis, że każdy kto che w Polsce jeździć samochodem na polskich tablicach musi mieć polskie prawo jazdy.

nie podejmę tej bzdurnej dyskusji. To co napisałem jest tak jasne na papierze i w intencji, że jednak z tym uczuleniem coś jest na rzeczy. Jakbyś sobie zadał minimum trudu aby poczytać to rozporządzenie to byś zobaczył jakie bzdury pleciesz
z całym szacunkiem

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2010, o 16:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Maar napisał(a):
Chyba Zbyszkowi chodzi o chorwackie rozporządzenie i brak odpowiednika wykazu "kto i na jakim kwicie może pływać pod polską flagą".

Pamiętasz korowody ministerialne Mariusza Główki gdy zapytał o VBr?
U Jerzego pojawiło się kilka informacji: "W dniu 19 lutego napisałem do Ministra Sportu i Turystyki oraz do Ministra Infrastruktury pisma z prośbą o wyjaśnienie, których zagranicznych dokumentów potwierdzających moje kwalifikacje żeglarskie, mogę używać na wodach śródlądowych i morskich Rzeczpospolitej Polskiej w świetle ust 4 art. 53a Ustawy o Kulturze Fizycznej. Pełną treść mojego pisma byłeś uprzejmy zamieścić w swoim okienku http://www.kulinski.gdanskmarinecenter.com/art.php?id=694&st=15&fload=1 . W skrócie przypomnę, że pytałem o możliwość używania trzech konkretnych, posiadanych przeze mnie dokumentów: RYA/MCA Yachtmaster Offshore, Voditelj Brodice kat B i Sailing Certificate of Achievement ISSA. Konkretne pytanie i jaka odpowiedź? Ano proszę przeczytaj."

********
Zapomniałem źródła zapodać: http://www.kulinski.gdanskmarinecenter.com/art.php?id=721

Napisałem jak byk, że Chorwaci wydali Rozporządzenie o tym, że u nich prawie każdy, kto ma kwitek z jakiegokolwiek kraju, może u nich żeglować. O takie samo rozporządzenie apelowałem do MSiT.
Ale Maciek w tekście widzi tylko Batiar i gotowe, wpada w amok.
Że też mi Pan Bóg rozum odebrał aby podpinać się do jego tekstu!

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2010, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Batiar napisał(a):
Maar napisał(a):
Chyba Zbyszkowi chodzi o chorwackie rozporządzenie i brak odpowiednika wykazu "kto i na jakim kwicie może pływać pod polską flagą".

Pamiętasz korowody ministerialne Mariusza Główki gdy zapytał o VBr?
U Jerzego pojawiło się kilka informacji: "W dniu 19 lutego napisałem do Ministra Sportu i Turystyki oraz do Ministra Infrastruktury pisma z prośbą o wyjaśnienie, których zagranicznych dokumentów potwierdzających moje kwalifikacje żeglarskie, mogę używać na wodach śródlądowych i morskich Rzeczpospolitej Polskiej w świetle ust 4 art. 53a Ustawy o Kulturze Fizycznej. Pełną treść mojego pisma byłeś uprzejmy zamieścić w swoim okienku http://www.kulinski.gdanskmarinecenter.com/art.php?id=694&st=15&fload=1 . W skrócie przypomnę, że pytałem o możliwość używania trzech konkretnych, posiadanych przeze mnie dokumentów: RYA/MCA Yachtmaster Offshore, Voditelj Brodice kat B i Sailing Certificate of Achievement ISSA. Konkretne pytanie i jaka odpowiedź? Ano proszę przeczytaj."

********
Zapomniałem źródła zapodać: http://www.kulinski.gdanskmarinecenter.com/art.php?id=721

Napisałem jak byk, że Chorwaci wydali Rozporządzenie o tym, że u nich prawie każdy, kto ma kwitek z jakiegokolwiek kraju, może u nich żeglować. O takie samo rozporządzenie apelowałem do MSiT.
Ale Maciek w tekście widzi tylko Batiar i gotowe, wpada w amok.
Że też mi Pan Bóg rozum odebrał aby podpinać się do jego tekstu!

Chyba nie zaszkodzi podać szczegóły Rozporządzenia,
obejmuje certyfikaty z 22. krajów i tak:
Austria 3
Czechy 4
Italia 5
Niemcy 3
Polska 4
Słowenia 4
Norwegia 3
Szwecja 7 ( to dziwne, kraj w ktorym nie ma patentów)
Kanada 5
USA 5
Belgia 3
Szwajcaria 6
Finlandia 1
Hiszpania 4
Rosja 7
UK 15 (!)
Nowa Zelandia 4
Czarnogora 3
Portugalia 4
Francja 4
Irlandia 5
Dania 3
Czy takie Rozporządzenie w Polsce to coś złego?!

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2010, o 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Zbyszku,
przepraszam i odszczekuję. Zupełnie opacznie zrozumiałem Twój post. Odniosłem go do Maarowego stwierdzenia, że cos kombinują, że mają być uznawane tylko ichnie patenty. Mój błąd. Cytując za klasykiem "nie wiedział, a powiedział".
To na prawdę nie jest uczulenie na Ciebie. Źle zrozumiałem, faktycznie tylko i wyłącznie z własnej winy. Za szybko przeczytałem i zanim pomyślałem, to odpisałem.
Teraz siedzę w kącie i się wstydzę. Obiecuję poprawę :)

wszystkim do wiadomości: Maciek Skipbulba chlapnął tym razem jak krowa na beton.

ps. szczek, szczek, hau, hau

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2010, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Batiar napisał(a):
Szwecja 7 ( to dziwne, kraj w ktorym nie ma patentów)


Bo chodzi o certyfikaty kompetencji, a nie o patenty! :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2010, o 17:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Na obowiazkowym (w Chorwacji) VBr tez jest napisane: "the holder of this certificate has competency to operate ..."

Edit:
A na kartoniku stejota z początku XXI wieku :) stoi "the holder of this document is authorized to operate ..."

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2010, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17681
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4532
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Mariusz Główka napisał(a):
Na obowiazkowym (w Chorwacji) VBr tez jest napisane: "the holder of this certificate has competency to operate ..."

Edit:
A na kartoniku stejota z początku XXI wieku :) stoi "the holder of this document is authorized to operate ..."


Po paru doświadczeniach, jak mi drzazga weszła, to już w napisy nie wierzę. :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2010, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
skipbulba napisał(a):
Zbyszku,
przepraszam i odszczekuję. Zupełnie opacznie zrozumiałem Twój post. Odniosłem go do Maarowego stwierdzenia, że cos kombinują, że mają być uznawane tylko ichnie patenty. Mój błąd. Cytując za klasykiem "nie wiedział, a powiedział".
To na prawdę nie jest uczulenie na Ciebie. Źle zrozumiałem, faktycznie tylko i wyłącznie z własnej winy. Za szybko przeczytałem i zanim pomyślałem, to odpisałem.
Teraz siedzę w kącie i się wstydzę. Obiecuję poprawę :)

wszystkim do wiadomości: Maciek Skipbulba chlapnął tym razem jak krowa na beton.

ps. szczek, szczek, hau, hau

Ty to potrafisz! I dołożyć :oops: i przeprosić. Ma się tą klasę :)
OK

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2010, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
robhosailor napisał(a):
Batiar napisał(a):
Szwecja 7 ( to dziwne, kraj w ktorym nie ma patentów)


Bo chodzi o certyfikaty kompetencji, a nie o patenty! :)

Przeca wiem! Taki ciemniak to nie jestem. Podkreśliłem dużą ofertę "competencji"

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL