Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 sie 2025, o 21:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 10:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
witaminka napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
.... zapalenie tego światla silnikowego w nocy przy postawionej u mnie genule noceniam jako NIEBEZPIECZNE ze względu na ślepianie sternika, ktory w tym momencie przed sobą nie widzi NIC kompletnie poza wielką plachtą białego żagla.
W tych warunkach obok może plynąć cokolwiek i ja tego widzieć nie będę.

....skoro światło cię oślepia to niejako pojmuje ignorowanie tego przepisu ze względu na bezpieczeństwo

Można też tak zamontować światła, aby prawidłowe, opisane w MPZZM oświetlenie nie oślepiało sternika podczas jazdy na silniku czy silniku i żaglach.
Wystarczy mieć (i użyć) światło "kotwiczne" na topie masztu oraz latarnię sektorową czerwono/zieloną na koszu dziobowym.
Całkiem w zgodzie z przepisami (konkretnie z Prawidłem 23.d.i) ;)
Na własnej łódce (zakładam - do 12m) nie powinno to stanowić żadnego problemu - nieprawdaż?

BTW - posiadanie dodatkowej latarni sektorowej czerwono-zielonej plus światła rufowego na koszu rufowym świetnie rozwiązuje problem ew. awarii lampy trójsektorowej na topie masztu - w czasie jazdy pod żaglami...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Roman K
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 10:58 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
pierdupierdu napisał(a):
Wystarczy mieć (i użyć) światło "kotwiczne" na topie masztu oraz latarnię sektorową czerwono/zieloną na koszu dziobowym.

Dzięki Jaromir za celne spostrzeżenie. Wszyscy o tym wiedzą, ale jakoś nikt do tej pory nie skojarzył.
Ale w ten sposób obciąłeś kurze złote jaja, czyli zażartą dyskusję czy światło silnikowe padając na fok oślepia sternika, czy nie. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pierdupierdu napisał(a):
Na własnej łódce
No właśnie. Na czarterowych jest wspólny wyłącznik burtowych i rufowego, więc w takim przypadku są dwa rufowe.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 13:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Na własnej łódce
No właśnie. Na czarterowych jest wspólny wyłącznik burtowych i rufowego, więc w takim przypadku są dwa rufowe.

Akurat tym bym się nie przejmował... :oops:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Roman K napisał(a):
Ale w ten sposób obciąłeś kurze złote jaja, czyli zażartą dyskusję czy światło silnikowe padając na fok oślepia sternika, czy nie.


Nie do końca.
Na Kocurze mam ledową trójsektorówkę na topie, lampę kotwiczną dookólną na topie oraz niezależnie burtowe światłą burtowe oraz rufowe na koszach.
Ale ...
Jak załącze światła burtowe to załączają mi się one razem z rufowym bo podlaczenie mam wspólne do jednego wyłącznika na tablicy.
Czyli po załączeniu powyższych świateł burtowych (czerwonego, zielonego oraz rufowego) a także światlą kotwicznego na topie od tyłu jestem widziany jako jednostka z dwoma światlami bialymi - na topie i na rufie.
Pytanie do znawców - jako co jestem wówczas widziany od tylu ?
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

pierdupierdu napisał(a):
Akurat tym bym się nie przejmował...


Oczywiście, że nie stanowi to o końcu swiata...
Idac dalej tym tokiem rozumowania - widzialem nie raz jacht z zapalonym na podejściu do portu co się dało:
- trójsektorówką na topie,
- światłami burtowymi i rufowym,
- zapalonym kotwicznym oraz
- pełną galą świateł podsalingowych...
I też nie zauważylem śladow przejmowania się tym ani jakiegokolwiek zażenowania sternika owej jednostki na zadane pytanie o cel takiej gali ...
:lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
bury_kocur napisał(a):
- pełną galą świateł podsalingowych...

Myślę, że oświetlenie pokładu, szczególnie podczas podejścia do portu nie jest żadnym wykroczeniem. Ułatwia przygotowanie jachtu do cumowania / sprzątania żagli / innych takich a postronnym pozwala organoleptycznie odgadnąć ktoś zacz. Swoją drogą - na prawdę nie spotkałem się z przypadkiem oślepiania przez własne światło silnikowe. Jeśli kiedyś się na tym morzu spotkamy musisz mi takie zjawisko pokazać. :)

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
bury_kocur napisał(a):
jako co jestem wówczas widziany od tylu ?
Jako dupek, ale tak jak Jarek napisał - nie przejmuj się tym zbytnio :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
WhiteWhale napisał(a):
Jeśli kiedyś się na tym morzu spotkamy musisz mi takie zjawisko pokazać.


Ok - nie ma problemu niemniej przepłynąłem na tym jachcie blisko 9 tys mil i wiem o czym mówię.
Światło silnikowe mam 4 metry nad pokladem.
Genua sięga na wysokość 12 metrow a światło owe świeci doklądnie w środek genuy.
Siedzi tam żarówka 20 W więc świeci uczciwie.
Skutkiem owego świecenia jest kompletne oślepienie sternika pieknym białym światłęm odbijającym się od ślicznego bialego dakronu.
Cóż mam w tej sprawie więcej powiedzieć?
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Maar napisał(a):
Jako dupek,


Ale dupek w majestacie prawa ;-)))
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
Roman K napisał(a):
Ale w ten sposób obciąłeś kurze złote jaja, czyli zażartą dyskusję czy światło silnikowe padając na fok oślepia sternika, czy nie.


Nie do końca.
Na Kocurze mam ledową trójsektorówkę na topie, lampę kotwiczną dookólną na topie oraz niezależnie burtowe światłą burtowe oraz rufowe na koszach.
Ale ...
Jak załącze światła burtowe to załączają mi się one razem z rufowym bo podlaczenie mam wspólne do jednego wyłącznika na tablicy.

I powiadasz, że na własnej łodce nie masz możliwości zrobienia sobie osobnego wyłącznika na rufową?
To weź idź i se wykręć żarówkę! :lol:

bury_kocur napisał(a):
Czyli po załączeniu powyższych świateł burtowych (czerwonego, zielonego oraz rufowego) a także światlą kotwicznego na topie od tyłu jestem widziany jako jednostka z dwoma światlami bialymi - na topie i na rufie.
Pytanie do znawców - jako co jestem wówczas widziany od tylu ?

Znawcą jest każdy, kto zapamiętał coś z części "C" Colregsów.
A jak kto dobrze zapamiętał - to wie, że nie ma specjalnego problemu - prawda? :cool:
Anyway - problem z dwoma światłami białymi (top i rufa) widocznymi od tyłu jest na pewno mniejszy niż problem udawania statku żaglowego kiedy używa się jednocześnie maszyny i żagli...

PS Biorąc pod uwagę Twoje dywagacje na temat pierwszeństwa kilka postów wcześniej - jakiś istotny problem jest...
Tyle że chyba tkwi całkiem gdzie indziej...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 19:04 

Dołączył(a): 4 wrz 2012, o 13:12
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dawno temu "obciachem" było używanie silnika, gdy płynęło się pod żaglami Dotyczyło to tylko Mazur. Czasy się zmieniły i niestety "dzięki" wszechobecnym silnikom Mazury za niedługo diabli (a właściwie rozlewana benzyna z olejem) wezmą. To taka dygresja odległa z tematem. Sorry.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
Biorąc pod uwagę Twoje dywagacje na temat pierwszeństwa kilka postów wcześniej - jakiś istotny problem jest...
Tyle że chyba tkwi całkiem gdzie indziej...


A teraz Jarku to Cię nie kumam.
Nigdy i nigdzie nie wymuszałem pierwszeństwa - wręcz odwrotnie - staram sie na wodzie nie przeszkadzać innym a jak komus się spieszy to wychodze z założenia, ze niech se jedzie a ja poczekam.
Mnie sie nie spieszy.
Statki z założenia pierwszeństwo to mają więc im z zalożenia nie należy wchodzić w drogę.
Wiec o co chodzi ?
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Doris2 napisał(a):
Dawno temu "obciachem" było używanie silnika, gdy płynęło się pod żaglami Dotyczyło to tylko Mazur. Czasy się zmieniły i niestety "dzięki" wszechobecnym silnikom Mazury za niedługo diabli (a właściwie rozlewana benzyna z olejem) wezmą. To taka dygresja odległa z tematem. Sorry.


A co chcialeś przez to powiedzieć w dyskutowanym wątku ?
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

pierdupierdu napisał(a):
problem udawania statku żaglowego kiedy używa się jednocześnie maszyny i żagli...


Widzę Jarku, że boli Cię ten problem.
Masz rację - z punktu widzenia prawa.
Z punktu praktycznego - nie bardzo widzę różnicy w ocenie w boku jednostki 30. stopowej idącej TYLKO na żaglach bądż w trudnych warunkach wspomagającej sie dieslem.
W tym drugim przypadku daje mi to gwarancje stałej prędkości 4 - 5 kn czego nie mam w pierwszej sytuacji idąc pod wiatr i stromą falę.
Powtarzam Jarku raz jeszcze - plywam jednostką tylko 30.stopową a nie "Darem Czegośtam" o dł. 150 m
Ale fakt - z formalnego punktu widzenia masz rację ale ponieważ plywam na swoim i nie musze sie przed nikim tłumaczyć (kogo np. szkolę) to pozwalam sobie na pewien luz.
A co do wylącznika światla rufowego to pomyślę.
Jakoś nie przyszło mi to wcześniej do głowy.
Dzieki za podpowiedz.
Człek cale życie sie łuczy... :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Biorąc pod uwagę Twoje dywagacje na temat pierwszeństwa kilka postów wcześniej - jakiś istotny problem jest...
Tyle że chyba tkwi całkiem gdzie indziej...


A teraz Jarku to Cię nie kumam.
Nigdy i nigdzie nie wymuszałem pierwszeństwa

A napisałem gdzieś że wymuszałeś?
Ja tylko wskazuję, że napisałeś coś bardzo niemądrego na temat pierszeństwa jachtu idącego pod silnikiem nad jachtem idącym pod żaglami...

bury_kocur napisał(a):
Statki z założenia pierwszeństwo to mają więc im z zalożenia nie należy wchodzić w drogę.
Wiec o co chodzi ?

Chodzi o to, że znów szukasz jakiś nieuprawnionych uogólnień.
Szukasz ich omawiając szczegółowe, przemyślane i logiczne przepisy, które są stworzone do stosowania a nie do uogólniania.
Jak bezsensowne mogą być tak tworzone uogólnienia widać świetnie w zdaniu "Statki z założenia pierwszeństwo to mają więc im z zalożenia nie należy wchodzić w drogę."
Otóż statki takiego pierwszeństwa nie mają.
Z założenia - i to by było na tyle o powyższym zdaniu...

bury_kocur napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
problem udawania statku żaglowego kiedy używa się jednocześnie maszyny i żagli...

Widzę Jarku, że boli Cię ten problem.
Masz rację - z punktu widzenia prawa.
Z punktu praktycznego - nie bardzo widzę różnicy w ocenie w boku jednostki 30. stopowej idącej TYLKO na żaglach bądż w trudnych warunkach wspomagającej sie dieslem.
W tym drugim przypadku daje mi to gwarancje stałej prędkości 4 - 5 kn czego nie mam w pierwszej sytuacji idąc pod wiatr i stromą falę.

Nie ustawiaj przeciwnika - nie mam nic do pływania na żaglach i silniku jednocześnie, jeśli taka jest wola skipera. Razi mnie tylko programowe olewanie istotnego przepisu MPZZM.
Oczywiście - zaniechanie pokazywania znaków przewidzianych prawidłem 25e można tłumaczyć na dowolne sposoby. Dla mnie będzie to jednak zawsze zaniechanie bardzo trudne do wytłumaczenia...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
napisałeś coś bardzo niemądrego na temat pierszeństwa jachtu idącego pod silnikiem nad jachtem idącym pod żaglami...


Sorka Jarku ale pokaż to gdzie to napisalem bo jakoś nie przypominam sobie abym taką głupote gdzies sieknął...
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

pierdupierdu napisał(a):
"Statki z założenia pierwszeństwo to mają więc im z zalożenia nie należy wchodzić w drogę."


Uproszczenie - dla mnie mają bo sa duże i stalowe.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
napisałeś coś bardzo niemądrego na temat pierwszeństwa jachtu idącego pod silnikiem nad jachtem idącym pod żaglami...


....... pokaż to gdzie to napisalem bo jakoś nie przypominam sobie abym taką głupote gdzies sieknął......

Ok - wułala:
ja tylko podkreślam to co bury_kocur napisał(a):
A jak idę na silniku oraz na żaglach i widzę, że jednostka na kontr-kursie idzie tylko na żaglach (bo to z reguły widać) to zwyczajnie nawet posiadajac prawo drogi płynę tak aby puścić przed sobą będącego w gorszej sytuacji manewrowej sternika.

Acha...
W jakiej sytuacji idąc pod żaglami i pod silnikiem miałbyś "posiadać prawo drogi" wobec jachtu idącego kontrkursem tylko na żaglach - Boh o'din znaje't...


bury_kocur, kszaniąc wcześniej cytowanie napisał(a):
Uproszczenie - dla mnie mają bo sa duże i stalowe.

Podtrzymuję swoje zdanie, że szukanie niepotrzebnych i nieprecyzyjnych uogólnień przy omawianiu stosowania konkretnych przepisów MPZZM - jest pozbawione sensu. Obejmuje to również tworzenie zaciemniających sprawę uproszczeń...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
A jak idę na silniku oraz na żaglach i widzę, że jednostka na kontr-kursie idzie tylko na żaglach (bo to z reguły widać) to zwyczajnie nawet posiadajac prawo drogi płynę tak aby puścić przed sobą będącego w gorszej sytuacji manewrowej sternika.


Oj, musialem byc mocno zmęczony pisząc taką glupotę.
Już mi sie nie chce Jarek ciągnąć tej dyskusji ...
Zdania nie zmienię i pływac będę jak plywałem mimo, że wiem, iz formalnie masz rację.
Krzywdy i zamieszania na wodzie nie robię ignorując ten stożek a robię to z wymienionych wcześniej powodów..
Ty jestes zawodowym oficerem i inaczej podchodzisz do tego plywajac na wielkich tankowcach.
Ja pływam TYLKO na 30. stopówce :-(((
A wyłącznik do światla rufowego założę i to jedyny + z tego wątku
;-)))
Pzdr

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
i to jedyny + z tego wątku

Dla Ciebie zapewne tak, ja za to dowiedziałem się kilku ważnych rzeczy :) I to merytorycznych :roll:
Cóż, to było tylko jedno pytanie z egzaminu na żeglarza, zostało jeszcze kilka na długie zimowe wieczory :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
Zdania nie zmienię i pływac będę jak plywałem mimo, że wiem, iz formalnie masz rację.
Krzywdy i zamieszania na wodzie nie robię ignorując ten stożek a robię to z wymienionych wcześniej powodów..
Ty jestes zawodowym oficerem i inaczej podchodzisz do tego plywajac na wielkich tankowcach.
Ja pływam TYLKO na 30. stopówce :-(((


Podchodzę inaczej, ale pracuję z reguły na statkach tylko 10 razy dłuższych niż Twoja "30. stopówka" . Wiesz - wielkich tankowców jest na świecie tylko kilkaset a statków takich jak "moje" oraz trochę tylko większych i mniejszych - jest dziesiątki tysięcy. Rozejrzyj się i sprawdź, które spotykasz częściej.

I wiesz - ja ustępuję statkom żaglowym. A przynajmniej jestem zawsze gotów ustąpić, jeżeli statek żaglowy akurat nie zmieni kursu na nie grożący ryzykiem zderzenia. Obojętnie, czy chodzi o żaglowiec 30-stopowy czy 300 stopowy...
I wiesz - tak czynią też inni. Obserwuję takie działanie (i egzekwuję je od innych...) zarówno zza szyb mostku, jak zza rumpla...
Słowem - moja praktyka mówi, że statki generalnie przestrzegają MPZZM - jeżeli jacht doprowadzi do sytuacji, w której konieczne jest zgodne z MPZZM działanie dla uniknięcia ryzyka zderzenia.
Bo wiesz, taki jest nasz - oficerów wachtowych - obowiązek.
Wynika on jasno z przyjętej powszechnie międzynarodowej regulacji - Prawidło 18, etc...

Ta sama, powszechnie przyjęta regulacja - statek żaglowy opisuje tak:
Prawidło 3c - "..."statek żaglowy" oznacza każdy statek pod żaglami pod warunkiem, że urządzenie napędowe, jeżeli jest zainstalowane na statku, nie jest używane. "
Wybacz - ale wolałbym nie być robiony w jojo co do statusu nawigacyjnego statku, na którym postawiono jakieś żagle i jednocześnie używa się maszyny.
Mało interesuje mnie jakie ktoś wymyśli sobie usprawiedliwienie dla olewania obowiązku podnoszenia znaku przewidzianego w tej samej powszechnie przyjętej regulacji, której ja staram się przestrzegać. Bo Prawidło 25e obowiązuje Ciebie tak samo jak mnie Prawidło 18, nieprawdaż? Podobnie z zapalaniem podczas jazdy na silniku świateł innych niż przewidziane w Prawidle 23 - bo niewiedza, bo źle zamontowane światło oślepia, albo bo brak wyłącznika...

tia...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 07:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pierdupierdu napisał(a):
wolałbym nie być robiony w jojo co do statusu nawigacyjnego statku
Zacznij więc tłumaczyć rybakom, że w drodze na łowisko i z powrotem oraz w porcie zdejmuje się znaki statku zajętego połowem. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 07:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
bo źle zamontowane światło oślepia, albo bo brak wyłącznika...


Jarku
Co do zastosowania wyłącznika owego światlą to przekonaleś mnie calkowicie.
Jakoś przez te lata nie przyszlo mi to do glowy, żeby tak zrobić.
Natomiast jest jeszcze jedna sprawa - światła topowe widać z daleka - światla burtowe już NIE a jak jest jeszcze fala i mała jednostka chodzi na fali to zgodzisz się ze mną, że widzialność takiej jednostki używajacej światła burtowe jest zdecydowanie gorsza.
Może jeszcze to warto wziąć pod uwagę w cięższych warunkach ?
Może lepiej byś widoczny dalej - nawet z lekkim przeklamaniem co do napędu - ale być jednak widoczny zdecydowanie dalej ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 08:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
......światła topowe widać z daleka - światla burtowe już NIE a jak jest jeszcze fala i mała jednostka chodzi na fali to zgodzisz się ze mną, że widzialność takiej jednostki używajacej światła burtowe jest zdecydowanie gorsza.
Może jeszcze to warto wziąć pod uwagę w cięższych warunkach ?
Może lepiej byś widoczny dalej - nawet z lekkim przeklamaniem co do napędu - ale być jednak widoczny zdecydowanie dalej ?

Z jakim "przekłamaniem co do napędu", jaka "gorsza widzialność"!!!!?
Przecież rozmawiamy o tym, że w zgodzie z Prawidłem 23.d.i masz palić burtowe i "kotwiczne" - białe dookoła na samym topie masztu.
A żadnego innego światła niż białe na topie masztu nie widać równie daleko...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 09:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
A żadnego innego światła niż białe na topie masztu nie widać równie daleko...


Zgadza się Jarku - widmo światla bialego jest zdecydowanie najlepiej widoczne ale światlo biale dookólne na topie ma jedną wadę - nie pokazuje pozycji jednostki.
Z każej strony widać ją tak samo.
Osobiście wolę jednak światlo topowe jako trójsektorówkę bo wiem jak jednostka plynie.
Białe na topie nie daje mi tej wiedzy.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 09:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
Mało interesuje mnie jakie ktoś wymyśli sobie usprawiedliwienie dla olewania obowiązku podnoszenia znaku przewidzianego w tej samej powszechnie przyjętej regulacji, której ja staram się przestrzegać.


Może napisze to Jarku inaczej - staram sie w życiu przestrzegac obowiązujacego prawa ale ... w omawianym przypadku majac do wyboru:

1. w dzień posłać kogoś w trudnych warunkach na dziób dla postawienia stożka - a kogo, jeżeli wielokroć plynę z osobami, których nie puszczę w takich warunkach na dziób a sam steru - w imię sztywnego stosowania zasad - nie zostawię

2. w nocy palić światło, które mnie ślepia odbijajac sie od genuy

to wybieram tzw. "mniejsze zło"

Myślę, że Twoje dalsze przekonywanie mnie nie jest konieczne - rozumiem istnienie przepisów i zgadzam sie co do ich potrzeby ale w oamwianym przypadku - dla własnego bezpieczeństwa - pozwalam sobie wykonać odstepstwo od stosowania ich.
Nie przekonasz mnie co do sztywnego i za wszelką cenę stosowania w tym przypadku omawianego prawidła.
pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 09:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
A żadnego innego światła niż białe na topie masztu nie widać równie daleko...

....ale światlo biale dookólne na topie ma jedną wadę - nie pokazuje pozycji jednostki.
Z każej strony widać ją tak samo.

Tak samo ale z dwa razy większej odległości, prawda?
Różnica czy Twoje światła widać z dwóch mil czy z jednej oznacza dla "przeciwnika":
2x więcej czasu na poszukanie Twej "30 stopówki" radarem,
2x więcej czasu na namierzanie jej optycznie,
wielokrotnie mniejszą zmianę kursu, jeżeli okaże się potrzebna...
A światełka burtowe i tak się kiedyś pokażą - to przynajmniej nie będa latać po kilka metrów na boki, jak te z trójsektorówki :roll:

bury_kocur napisał(a):
Osobiście wolę jednak światlo topowe jako trójsektorówkę bo wiem jak jednostka plynie. Białe na topie nie daje mi tej wiedzy.

Ale zauważ - nie rozmawiamuy tu o tym co Ty wolisz.
Mowa była o tym jak zgodnie z prawidłami MPZZM oświetlić jacht idący pod silnikiem albo idący pod silnikiem i żaglami - tak by światło odbite od pracujących czy zwiniętych na rolerze żagli nie oślepiało sternika.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 09:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
bury_kocur napisał(a):
posłać kogoś w trudnych warunkach na dziób dla postawienia stożka

Nie jest powiedziane, że stożek musi być akurat na dziobie. ma być widoczny.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 09:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
WhiteWhale napisał(a):
Nie jest powiedziane, że stożek musi być akurat na dziobie. ma być widoczny.


Tak Marku, ale ja nie pływam w wieloosobowych załogach a pływam w dwie/trzy osoby, które zwykle nie mają zbytniego doświadczenia żeglarskiego.
Nie zdecyduję sie w trudnych warunkach będąc w dwie osoby na jachcie posłac 14 letniej córki do maszt żeby podniosła - w imię zasad - ów stożek na lince do góry a na rufie stojąc przy sterze jakoś nie widzę jak to zrobić.
Patrzysz na rejsy z punktu widzenia kapitana wieloososbowej załogi.
Ja nie mam tego komfortu i ... wielokroć cieszę sie z tego faktu.
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

pierdupierdu napisał(a):
Mowa była o tym jak zgodnie z prawidłami MPZZM oświetlić jacht idący pod silnikiem albo idący pod silnikiem i żaglami - tak by światło odbite od pracujących czy zwiniętych na rolerze żagli nie oślepiało sternika.


Tak Jarku i przyznalem Ci całkowicie rację, że sposób taki jest.
Wyłącznik owego światełka na rufie sobie zrobię ale pozwalam sobie wyrazić jedynie swoją wątpliwość co do różnicy w ocenie z boku jachtu oświetlonego światlami burtowymi - znajdującymi sie na poziomie pokladu - i światłem trójsektorowym - świecącym na 41 metrach nad KLW.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 21:44
Posty: 299
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: pasażerka
Obrazek
Cytuj:
Prawidło 25.
Statki żaglowe w drodze i statki wiosłowe.

Pkt. e.

Jeżeli statek idący pod żaglami jest również napędzany przez maszynę, powinien pokazywać z przodu, w miejscu, skąd będzie najlepiej widoczny, znak w kształcie stożka skierowanego wierzchołkiem w dół.
Podkreślenie moje.
Rozumiem to co podkreśliłam jako calość, a nie rozbicie na dwie możliwości: albo, lub itd.
Gdzie jeszcze można umieścić stożek ? Pytam serio, z ciekawości.
źródło wyjęte z googla http://fri.info.pl/od-etykiety-do-flagi-grenlandii/

_________________
Pozdrawiam, Małgosia
s/y White Phoenix

"Najczęściej, nie tyle trzeba zmieniać samą sytuację, ile sposób jej doświadczania" Sensei Sunya


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
...pozwalam sobie wyrazić jedynie swoją wątpliwość co do różnicy w ocenie z boku jachtu oświetlonego światlami burtowymi - znajdującymi sie na poziomie pokladu - i światłem trójsektorowym - świecącym na 41 metrach nad KLW.

- Piszesz o chyba o 14 metrach a nie 41... Chyba, że z wiekiem maszt Ci rośnie :lol:
- Widzialność światła trójsektorowki na topie i świateł latarni dwusektorowej na koszu - są takie same. Przy tej jasności, jaką prezentują zwykle światła jachtów do 12m jest to min.~1 mila. W praktyce - niewiele więcej... A światło białe dookólne ("kotwiczne") to min 2 mile. BTW - to jak świecą lapmy też wynika z prawideł (Pr 22).
- Moim zdaniem znacznie rozsądniej pokazywać 2x wcześniej białe niż w ostatniej chwili zielone czy czerwone. Istnienie przepisu prawidła 23.d.i moim zdaniem takie podejście potwierdza.
- Przy tak niewielkich odległościach i biorąc pod uwagę wzniesienie oka obserwatora (na jachcie ca 2-3m, na statku kilkanaście-kilkadziesiąt) - nie sprawia większej różnicy czy światło o widzialności ca 1 mila umieszczone jest 14m nad wodą (top masztu) czy 2m nad wodą (kosz dziobowy).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 10:26 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Wydaje mi się, że jednak pokazywanie stożka z przodu ma większy sens, bo to jest miejsce najbardziej widoczne i jednocześnie z najmniejszym ryzykiem zasłonięcia stożka żaglami gdy kurs jachtu niosącego stożek ma się przeciąć z naszym.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

White Phoenix napisał(a):
...Gdzie jeszcze można umieścić stożek ? Pytam serio, z ciekawości....


Wydaje mi się, że jednak pokazywanie stożka z przodu ma większy sens, bo to jest miejsce najbardziej widoczne i jednocześnie z najmniejszym ryzykiem zasłonięcia stożka żaglami gdy kurs jachtu niosącego stożek ma się przeciąć z naszym.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough



Za ten post autor pough otrzymał podziękowanie od: Gąsia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
- Piszesz o chyba o 14 metrach a nie 41... Chyba, że z wiekiem maszt Ci rośnie

- Przy tak niewielkich odległościach i biorąc pod uwagę wzniesienie oka obserwatora (na jachcie ca 2-3m, na statku kilkanaście-kilkadziesiąt) - nie sprawia większej różnicy czy światło o widzialności ca 1 mila umieszczone jest 14m nad wodą (top masztu) czy 2m nad wodą (kosz dziobowy).


Co do Ad 1. - chciałoby się ;-)))
Co do Ad 2. - zawsze wydawalo mi się, że światło topowe - widoczne będzie lepiej niż światła na koszu zasłaniane ewent. falami i "skakaniem" jednostki na fali bo o to mi chodziło a nie o zasięg widzialności świateł, który to zasięg jest faktycznie stały i określony przepisami.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 12:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
bury_kocur napisał(a):
Nie zdecyduję sie w trudnych warunkach będąc w dwie osoby na jachcie posłac 14 letniej córki do maszt żeby podniosła - w imię zasad - ów stożek na lince do góry a na rufie stojąc przy sterze jakoś nie widzę jak to zrobić.
To może postępuj tak jak rybole - pokazuj stożek cały czas!

Na topie zrób wysięgnik, przykręć stożek i sprawę będziesz miał załatwioną :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL