Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 cze 2025, o 17:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 286 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 paź 2011, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Maar, wiem. Ale jaki sens ma analizowanie logu różniącego się od rzeczywistości o ponad 45%?
Czy kapitanowie tak zgodnie nadymali ilość mil? Jakoś w to nie uwierzę. A wiec uwzglednianie wskazań logu jest w tym wypadku bez sensu.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2011, o 15:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Colonel napisał(a):
A wiec uwzglednianie wskazań logu jest w tym wypadku bez sensu.

A to dlaczego?

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2011, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Olek napisał(a):
Teraz z dziennika wyliczyłeś 341nm wg GPS (po wyczyszczeniu tracka) było 347nm


To nieźle! Tym bardziej, że tam gdzie miałem wątpliwości zaokrąglałem lekko w dół.
A tak w ogóle, to w wolnej chwili zacznę nowy wątek na temat metod wyliczania mil na potrzeby Opinii z Rejsu wg. wzorca PZŻ.

Artur napisał(a):
Marku Andrzej postawił tezę, że był to dramatyczny rejs. Przytoczył cytaty celem uzasadnienia tej tezy.


No może były inne bardzie dramatyczne rejsu ... ;-)
Ale już na poważnie nie wiem jak to wyjaśnić naukowo, ale załoga trafiła się doskonała! Co do cukierkowatości opisów - to nie był to taki pierwszy rejs z Olkiem i Tobą. Nic nie przebije cukierkowatości rejsu do "Kłajpedy"(która nie istnieje). ;-) I późniejszych podziękowań na forum...

Colonel napisał(a):
Maar, wiem. Ale jaki sens ma analizowanie logu różniącego się od rzeczywistości o ponad 45%?
Czy kapitanowie tak zgodnie nadymali ilość mil? Jakoś w to nie uwierzę. A wiec uwzglednianie wskazań logu jest w tym wypadku bez sensu.


Wskazania logu nie były jedyną przesłanką do szacowania mil. Ale cenną! Jeśli powiedzmy przez dłuższy czas pokazywana prędkość na podstawie logu mechanicznego wynosiła 4kn. a na GPS było 5kn., to łatwiej szacowało się kolejne etapy. Wzór z całą pewnością nie był jednak liniowy. Przy prędkości 1-2kn. pokazywał niewiele więcej niż 0kn. Przy prędkościach 5-7kn. błąd procentowy był dużo mniejszy.

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2011, o 15:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Colonel napisał(a):
Ale jaki sens ma analizowanie logu różniącego się od rzeczywistości o ponad 45%?
Colonelku, weź poprawkę na to, że post pisał Kuracent :-)


Olek napisał(a):
A to dlaczego?
Bo widać na pierwsze pół rzutu oka, że nie działał.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2011, o 15:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Colonel napisał(a):
A wiec uwzglednianie wskazań logu jest w tym wypadku bez sensu.

Olek napisał(a):
A to dlaczego?

Maar napisał(a):
Bo widać na pierwsze pół rzutu oka, że nie działał.

Zapomnieliście o tym że można dokładnie (lub przynajmniej dużym prawdopodobieństwem) zmierzyć na ile "nie działał" :) co razem ze wskazaniem przyrządu jest już wartością poprawną.

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2011, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Olek napisał(a):
Zapomnieliście o tym że można dokładnie (lub przynajmniej dużym prawdopodobieństwem) zmierzyć na ile "nie działał"
Ale to "na ile nie działał" nie jest chyba przedmiotem analizowania dziennika jachtowego pod kątem określenia statystyk wyprawy?

Albo inaczej - w statystykach Ty nie zawrzesz wartości współczynnika błędu logu elektromechanicznego. W to, że Kuracent zawrze nie wątpię - statystyki te będą się zaczynały od zestawienia ile naleśników przypadało na osobo-milę morską :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2011, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Maar napisał(a):
statystyki te będą się zaczynały od zestawienia ile naleśników przypadało na osobo-milę morską :-)

zdziwisz się, statystyki będę nadzwyczaj merytoryczne :lol:

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2011, o 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Będą astrostatystyki? Na ten przykład: "ile razy słońce spóźniło się z zajściem"? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2011, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Maar napisał(a):
Będą astrostatystyki? Na ten przykład: "ile razy słońce spóźniło się z zajściem"? :-)

albo "ile razy spóźniło się i czy miało to związek z zajściem?" :)

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2012, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Olek napisał(a):
Katrine napisał(a):
co znaczy ładnie wiać? wrrrr mam się martwić o Grzesia?

W sam raz dla Grześka i tego jachtu, będzie zabawa ale bez zbędnego ryzyka (wiatr się wzmaga do 5-6 w porywach do 7, pewnie powieje tak przez dobę).


Ahoj.
Olek, czy to ten rejs http://www.youtube.com/watch?v=55MwQbru4-c ?

Pozdrawiam.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2012, o 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Wojciech1968 napisał(a):
Ahoj.
Olek, czy to ten rejs

Jest to niewątpliwie Rzeszowiak, ale nie bardzo widać twarze na tym filmiku. Według opisu: sierpień 2011 Morze Norweskie, możliwe że jest to etap Grześka. Trzeba by zapytać go zapytać (na forum nick gf) czy to z jego etapu.

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2012, o 23:01 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech jest niezawodnym przeszukiwaczem internetu :) Nawet nie widziałem dotąd tego filmu, zresztą wrzucony, jak widzę, zaledwie parę dni temu.

Tak, to nasz etap, choć to już nie ten moment, o którym wspomina Olek, a paskudna pogoda jakiś tydzień później. Trochę przyjemniej było, kiedy opuszczaliśmy Lerwick: http://www.youtube.com/watch?v=XQW0PCNzfb0.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2012, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
gf napisał(a):
Nawet nie widziałem dotąd tego filmu, zresztą wrzucony, jak widzę, zaledwie parę dni temu.

Czy opis pod filmem jest zgodny do warunków panujących wówczas ?
Czy szliście na żaglach wtedy ?
Cytuj:
Krótki filmik z sierpniowego rejsu po M. Norweskim w 2011 roku na sy Rzeszowiak w warunkach 8-9 st.B..

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2012, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Przy okazji filmów z Rzeszowiakiem polecam taki: http://www.youtube.com/watch?feature=en ... T9fhM&NR=1 , w 71 sekundzie pojawia się silna ekipa forumowa :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2012, o 23:22 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech1968 napisał(a):
Czy opis pod filmem jest zgodny do warunków panujących wówczas ?
Czy szliście na żaglach wtedy ?
Przez noc (filmik chyba kręcony o świcie) parę razy na dek wypełzałem kontrolnie i faktycznie było osiem. Nawet przypomniały mi się wtedy słowa Zbieraja o pewnej burżuazyjnej pseudonauce i pomyślałem sobie kilka "ciepłych" jak wiejący wiatr określeń pod jej adresem. Szliśmy pod żaglami oczywiście.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2012, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Maar napisał(a):
Przy okazji filmów z Rzeszowiakiem polecam taki: http://www.youtube.com/watch?feature=en ... T9fhM&NR=1 , w 71 sekundzie pojawia się silna ekipa forumowa


Marek,
nawet bardziej to ona p.r.zetowa....ale i tak nostalgia ogarnia...;-)

A.

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 286 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL