Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 cze 2025, o 09:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: RYA
PostNapisane: 3 gru 2008, o 23:12 

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 22:47
Posty: 102
Lokalizacja: Essex, UK
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
witam, pytanko czy posiada moze ktos z Was 'papier' sygnowany przez RYA (RYA Yachtmaster)

jesli tak to czy egzamin jest trudny (w porownaniu do naszego sternika)? i czy warto go wyrabiac i czy jest honorowany w cywilizowanych krajach?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 gru 2008, o 18:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Kolega ma papiery RYA i twierdzi, że nie jest trudno, ale troche kosztownie. Napewno warto go robić, papiery RYA sa honorowane we wszystkich cywilizowanych krajach i w wiekoszości niecywilizowanych.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2008, o 16:13 

Dołączył(a): 30 maja 2005, o 20:52
Posty: 714
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy, MIŻ
A to i ja dodam pytanie, gdzie takowy patent można uzyskać? Słyszałem coś kiedyś o kursach i egzaminach RYA organizowanych w Polsce, jest to wiarygodna informacja?

_________________
Nexo Yachts - moja praca, moja pasja.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2008, o 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Nic mi nie wiadomo na ten temat. WIem tylko o kursach SRC organizowanych przez przedstawiciela RYA w Polsce. www.gmdss.pl

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2009, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
suleq napisał(a):
A to i ja dodam pytanie, gdzie takowy patent można uzyskać? Słyszałem coś kiedyś o kursach i egzaminach RYA organizowanych w Polsce, jest to wiarygodna informacja?


Jest wiarygodna.
Tu masz szczegóły:
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... 6610#16610

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: RYA
PostNapisane: 2 mar 2009, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
chiquito83 napisał(a):
witam, pytanko czy posiada moze ktos z Was 'papier' sygnowany przez RYA (RYA Yachtmaster)

jesli tak to czy egzamin jest trudny (w porownaniu do naszego sternika)? i czy warto go wyrabiac i czy jest honorowany w cywilizowanych krajach?

pozdrawiam


Posiadam takowy.
Jeśli chodzi o wartość kwitu, to mozna określić to w taki sposób: w rankingu towarzystw ubezpieczeniowych kwity RYA są nr 1 (od lat.)
Co do egzaminu, nie bardzo jest jak porównywać i same egzaminy i same kwity: YM i sternik jachtowy. Nie te ligi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 mar 2009, o 00:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2008, o 13:58
Posty: 283
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Mariusz Główka napisał(a):
Co do egzaminu, nie bardzo jest jak porównywać i same egzaminy i same kwity: YM i sternik jachtowy. Nie te ligi
.
A mógłbyś coś konkretniej, trochę bardziej sprecyzować? W sumie mnie to i tak narazie nie dotyczy bo dopiero co na sternika kase uzbierałem :D, ale ciekaw jestem okrutnie co wchodzi w zakres wymagań, może kiedyś ;)
W Offshore już wchodzi astro?

_________________
"Na świecie nie ma nic bardziej giętkiego ani delikatnego niż woda;
a jednak nie ma też niczego, co przewyższa ją twardością i siłą"
Lao-tse, chiński mistrz tao


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 mar 2009, o 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Mirko napisał(a):
Mariusz Główka napisał(a):
Co do egzaminu, nie bardzo jest jak porównywać i same egzaminy i same kwity: YM i sternik jachtowy. Nie te ligi
.
A mógłbyś coś konkretniej, trochę bardziej sprecyzować? W sumie mnie to i tak narazie nie dotyczy bo dopiero co na sternika kase uzbierałem :D, ale ciekaw jestem okrutnie co wchodzi w zakres wymagań, może kiedyś ;)
W Offshore już wchodzi astro?


Najlepiej zajrzeć do źródła:
http://www.ryatraining.org/leisure/cert ... aster.aspx
Tam też są linki do bardziej szczegółowych informacji.
Dodam, że nasz egzaminator (zdawaliśmy we dwóch z kolegą) przebywał na jachcie od południa do g 10 nastęnego dnia. Była przerwa na spanie od 1 do 6 rano (zacumowaliśmy na boi). Pozostały czas to realizowanie róznych zadań wyznaczanych przez egzaminatora. Egzaminator na przemian wyznaczał mnie albo kolegę na skipera i tak wygladał egzamin. Oprócz tego przed oddaniem cum pogadaliśmy sobie o aspektach związanych z bezpieczeństwem żaglugi i bezpieczeństwem załogi. Później w czasie przerwy na obiadokolację (staneliśmy na kotwicy) były zadania nawigacyjne, liczenie pływów i t.p. Z kolei przy sniadaniu pogadaliśmy o meteo i jeszcze o czymś, ale czas zaciera w pamięci szczegóły.
Generalnie zasada jest prosta. Masz żeglować bezpiecznie. Jeszcze przed egzaminem usłyszeliśmy od kolegi: jak Charles (egzaminator) powie, że coś robisz niebezpiecznie, to oznacza koniec egzaminu.
Myślę, że taki egzamin i możliwość wilogodzinnego obserwowania i oceny egzaminowanych, daje możliwość rzetelnej oceny kandydata. Jak ktoś jest lewy, to nie uryje tego w takim czasie. Jak komuś coś nie wyszło (normalne jest, że nie zawsze wszystko wychodzi), to ma jeszcze dużo możliwości na zatarcie negatywnego wrażenia.
To tyle. Jak masz jeszcze jakieś szczgółowe pytania, to wal :smile:
A jeszcze o astro. To jest przy YM Ocean. YM Ocean i YM Offshore różnią się jedynie tym, że jest dodatkowy egzamin z astro i meteo globalnego (na lądzie). No i trzeba zaliczyć 600 mil rejsu stazowego bez zawijania do portu z nawigacją bez elektroniki. Do YM Ocean można przystąpić dopiero jak masz YM Offshore.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 mar 2009, o 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Mariusz Główka napisał(a):
YM Ocean i YM Offshore różnią się jedynie tym, że jest dodatkowy egzamin z astro i meteo globalnego (na lądzie).

Chyba nie jedynie. Na YM Ocean trzeba napisać pracę na temat swojego rejsu prowadzonego za pomocą tradycyjnych metod nawigacji i co najważniejsze - obronić ją.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 mar 2009, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Maar napisał(a):
Mariusz Główka napisał(a):
YM Ocean i YM Offshore różnią się jedynie tym, że jest dodatkowy egzamin z astro i meteo globalnego (na lądzie).

Chyba nie jedynie. Na YM Ocean trzeba napisać pracę na temat swojego rejsu prowadzonego za pomocą tradycyjnych metod nawigacji i co najważniejsze - obronić ją.


Obrona to jest właśnie egzamin o którym pisałem. Tyle tylko, że nie chodzi o pracę, ale o dokumentqację z rejsu stazowego. Czyli to wszystko co pozwoliło Ci okreslać kolejne pozycje. Przy okazji, rozwinę pojęcie rejsu stażowego. 600 Nm non stop bez zawijania do portu, z czego co najmniej 200 Nm w odległości co najmniej 50 Nm od brzegu (chodzi o to, aby pozycję określać z uzyciem astro bez kontaktu wzrokowego z lądem). No i jeszcze jedno, to ma byc przejście, rejs od do, a nie kręcenie kółek w promieniu 20 mil tak aby nie zbliżyć się do brzego na 50 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 mar 2009, o 00:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Mirko napisał(a):
W Offshore już wchodzi astro?


Mariusz już Ci odpowiedział, że nie, ale... dziś robiąc na serwerze porządek znalazłem wiekopomne dzieło Zbieraja napisane (w okolicach wyspy Huj - tak się wymawia, nie pamiętam jak się pisze :-) ) na morzu Południowochińskim, o znamiennym tytule:
"Astronawigacja - krok po kroku dla kompletnych idiotów włączając Ciebie" :-)

http://www.pagaj.pl/astro_zbieraj.pdf

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL