Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 21:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 wrz 2012, o 21:59 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 13:41
Posty: 215
Lokalizacja: Northumberland
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 27
Uprawnienia żeglarskie: Armator amator,SRC
Moja łódka to MacWester31 1970r(GRP).Pęknieć i przecieków wody brak,wklęśnięcie 9.6mm.Mam pytanie; czy trzeba to ruszać i co z tym można zrobić?


Załączniki:
wklęsłe 9.6mm.JPG
wklęsłe 9.6mm.JPG [ 135.3 KiB | Przeglądane 5036 razy ]
od góry.JPG
od góry.JPG [ 137.02 KiB | Przeglądane 5036 razy ]
od spodu.JPG
od spodu.JPG [ 143.93 KiB | Przeglądane 5036 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 08:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A co jest pod pokładem w tym miejscu? Gródź? Pilers?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 08:35 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A mi to wygląda na jakieś przeróbki,przecież takiego blaszanego grzmota nie zrobiła by oryginalnie żadna stocznia,pewnie komuś przeszkadzał pilers i zlikwidował go stawiając maszt na tym czymś blaszanym.Najlepiej było by znaleźć jakieś rysunki lub fotki innych jachtów tego typu i porównać
pozdrawiam

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 12:58 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 13:41
Posty: 215
Lokalizacja: Northumberland
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 27
Uprawnienia żeglarskie: Armator amator,SRC
Nie wiem jak to dokładnie nazwać ;jest to jakby kratownica z drewnianych belek 6cm szer.a przestrzeń pomiędzy wypełniona betonem.Zaczyna się to od kabiny przedniej a kończy przy zejściówce z centralnego kokpitu.Dalej jest zęza a nad nią silnik.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 13:47 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 13:41
Posty: 215
Lokalizacja: Northumberland
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 27
Uprawnienia żeglarskie: Armator amator,SRC
Na innym MacWesrerze jest podobnie.


Załączniki:
autoimage-147264_BoatPic_Extra4.jpg
autoimage-147264_BoatPic_Extra4.jpg [ 59.97 KiB | Przeglądane 4861 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
peter napisał(a):
pewnie komuś przeszkadzał pilers i zlikwidował go stawiając maszt na tym czymś blaszanym.

Tu jest http://en.cosasdebarcos.com/galeria-fot ... 74569.html

Jaro W napisał(a):
Nie wiem jak to dokładnie nazwać ;jest to jakby kratownica z drewnianych belek 6cm szer.a przestrzeń pomiędzy wypełniona betonem.Zaczyna się to od kabiny przedniej a kończy przy zejściówce z centralnego kokpitu.Dalej jest zęza a nad nią silnik.

Opisujesz, jak się domyślam, element przydenny w Twoim jachcie.
Peter wspomina o pilersie, którego nie widać od strony wewnętrznej jachtu... od spodu.JPG [ 143.93 KiB |.

Czy w Twoim jachcie jest wzmocnienie pokładu wewnątrz pod okuciem masztu ?

Wrzuć foty tego miejsca, o które pytam. Wówczas będzie wiadomo czy musisz podbudować / wzmocnić ugięty pokład pod masztem, czy też nie.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 14:36 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 13:41
Posty: 215
Lokalizacja: Northumberland
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 27
Uprawnienia żeglarskie: Armator amator,SRC
Dokształciłem się co to jest pilers i gródź (na naukę nigdy nie jest zapóźno :D ).Zrobię fotki i załączę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2012, o 07:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jeżeli maszt stoi na "niepodpartym" pokładzie (wydaje mi się to mało prawdopodobne), to musiał sie w końcu ten pokład zapaść. Jeśli tam jest oryginalne podparcie sięgające do dna to bym się przestał zastanawiać. Jeśli nie ma,to trzeba temat dalej analizować.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2012, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zacząłbym od tego, że mam wątpliwości do do nazwy "MacWester 31".
Zapewne chodzi o motorsailerowaty kecz MacWester Wight (31'5"), czasami nazywany "31" a czasami "32".
Wygląda na to, że podobnie jak w wielu innych konstrukcjach naprężenia ściskające maszt rozkładają się w tutaj poprzez powierzchnię pokładu, na liczne grodzie pinowe, jakimi pokład w rejonie masztu jest podparty.
Obrazek
Ugięcie swiadczy, ze coś tam przekombinowano. może ktoś te grodzie zdemontował, może pozmieniał, może od poczatku źle wykonał?
Ponad 40 lat, to kawał historii dla jachtu...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2012, o 11:38 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 13:41
Posty: 215
Lokalizacja: Northumberland
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 27
Uprawnienia żeglarskie: Armator amator,SRC
Co do nazwy ;w papierach jakie dostałem przy zakupie nazywany jest:MacWester Wight 30 Kech lub Macwester Wight 32 Kech.Faktycznie ma 9.45m -31'0".Motorowy też jest-1.5 Diesel BMC Newage Captain 35hp.Dla mnie nazwa nie jest aż tak bardzo istotna.Co do podparcia masztu;przedłużenie masztu wypadnie w wejściu do kabiny przedniej której ściana zbudowana jest z laminatu obłożonego płytą drewnianą.Po prawej stronie jest wejście do W.C. ściany zbudowane tak samo.Z lewej nie ma podparcia. Fotki będą późno wieczorem-skleroza nie boli :lol: aparat zostawiłem na łódce.


Załączniki:
Łódka na twardym.JPG
Łódka na twardym.JPG [ 134.32 KiB | Przeglądane 4636 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2012, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ile zapłaciłeś za okręt ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2012, o 13:03 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 13:41
Posty: 215
Lokalizacja: Northumberland
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 27
Uprawnienia żeglarskie: Armator amator,SRC
Dwa lata temu było 10950 GBP,następnie były dwie redukcje no i na trzecią nie czekałem.Wyszło mi 4 wypłaty.Ale czy Ty aby nie ze skarbowego jesteś albo komornik jakiś?!?! :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2012, o 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jaro W napisał(a):
Ale czy Ty aby nie ze skarbowego jesteś albo komornik jakiś?!?!

Żaden z tych Hien.
Pytam z ciekawości, nadal zainteresowany zakupem czegoś większego do klubu w dobrej cenie, nie z księżyca.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2012, o 21:15 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 13:41
Posty: 215
Lokalizacja: Northumberland
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 27
Uprawnienia żeglarskie: Armator amator,SRC
OK!Po drugiej redukcji było 4950 do negocjacji. A teraz ta fotka pod masztem i górę też zrobiłem dla pewności,że ugięła się tylko płaszczyzna pod kolumną.


Załączniki:
górny pokład.JPG
górny pokład.JPG [ 139.15 KiB | Przeglądane 4472 razy ]
pod masztem.JPG
pod masztem.JPG [ 115.83 KiB | Przeglądane 4472 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 09:05 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Według mnie to zostały porobione jakieś zmiany w tym miejscu,brakuje słupka na rogu szafki jako czwartego podparcia tej "skrzynki" na której stoi maszt i wygląda jak by brakowało wzmocnień-dzwigarów które by przenosiły obciążenie na pionowe elementy zabudowy.Niestety wszystkie ewentualne ślady zmian zakrywa wykładzina :-(
Na zdjęciach podesłanych przez Wojtka widać słupek na rogu szafki,niestety fotki są strasznie małe.
Myślę że powinieneś to spróbować naprawić bo przy złej pogodzie ten maszt może próbować wjechać do środka.Pewnie tak od razu mu się to nie uda ale kropla drąży skałę...
pozdrawiam

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 09:30 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Myślę że nie powinno ci sprawić kłopotu znaleźć taką samą łódkę i zobaczyć jak to powinno wyglądać,właściciele tych łódek mają swój związek,skontaktuj się z którymś,poproś o fotki tego miejsca,może jest jakaś w pobliżu? Tak będzie prościej niż nasze gdybania na ten temat i 100 różnych opinii na podstawie zdjęć.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 10:56 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 13:41
Posty: 215
Lokalizacja: Northumberland
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 27
Uprawnienia żeglarskie: Armator amator,SRC
Zrobienie podpory na rogu szfki nie będzie problemem,jakaś dębowa deska albo niklowana rurka :lol: się znajdzie.Ale co z płaszczyzną pod masztem?Mam debowe deski 3.3cm grubości,może wsunąć je pod maszt?Troszkę robory z tym będzie ale spać będę spokojniej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Na zdjęciach nie widzę dość dobrze. NIe wydajemi sie potrzebne odksztalcanie obecnego kształtu. Co najwyżej wzmocniłbym podparcie masztu od spodu, żeby dalej sie nie zapadało. Ale pytanie jak wygląda dno? Czy jest się o co oprzeć???

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 11:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
peter napisał(a):
Myślę że nie powinno ci sprawić kłopotu znaleźć taką samą łódkę i zobaczyć jak to powinno wyglądać,właściciele tych łódek mają swój związek,skontaktuj się z którymś,poproś o fotki tego miejsca,może jest jakaś w pobliżu? Tak będzie prościej niż nasze gdybania na ten temat i 100 różnych opinii na podstawie zdjęć.

Ja przeczytałbym trzy razy powyższe rady i zrobiłbym dokładnie tak, jak doradzono.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 13:51 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 13:41
Posty: 215
Lokalizacja: Northumberland
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 27
Uprawnienia żeglarskie: Armator amator,SRC
Dokładnie pod masztem podłoga jest drewniana a pod nią beton.Postawienie podpory jako przedłużenie masztu było by najprostrze ale znacznie utrudni dostęp do kabiny przedniej i toalety.Oczywiście czytam wszystkie rady i przemyślę zanim zabiorę się do zabezpieczenia tego miejsca.Dzięki wielkie.Jarek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 19:06
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Pływałem parę lat na łódce która nie miała oparcia pod masztem. Ważne jest klika rzeczy.
Czy po lewej burcie półpokład odkształcił się tuż za masztem.
Czy ściany są proste czy zaczynają się odginać.
Czy na pionowych ściankach tego... wypukłego prostokąta pod masztem masz pęknięcia

Jeżeli nie nie i nie, to możesz sobie popływać (po zatoczce bo po co dalej). Maszt raczej nie wpadnie Tobie do środka, bo to, co się miało odkształcić już poszło. Wtedy pozostaje wzmocnienie kawałka poziomego. Odradzam ładowanie desek, raczej w grę wchodzi dość spory ruszt z dobrej jakości laminatu.

Pytanie kolejne czy gniazdo masztu ma prostą podstawę. Bo jeżeli została zrobiona z kiepskiej stali to mogła się odkształcić.

Na innej łódce w której wstawialiśmy pilers gródź, na której stał maszt była w stanie agonalnym; sklejka kompletnie się rozwarstwiła.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 11:58 

Dołączył(a): 19 lip 2006, o 10:13
Posty: 67
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 2
U mnie na Maku 808 tez nie ma pilersa, jest podwójna grodź sklejkowa i porządnie wzmocniony pokład. Nie ma żadnych problemów z zapadaniem.
To inna wariacja na temat (u mnie jest inaczej rozwiązane);
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
TReneR napisał(a):
nie ma pilersa, jest podwójna grodź sklejkowa

Zamaist kolumny po środku nawy kościoła, filary po bokach.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2012, o 12:56 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 13:41
Posty: 215
Lokalizacja: Northumberland
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 27
Uprawnienia żeglarskie: Armator amator,SRC
Uznałem,że jedynie słuszna decyzja (w moim przypadku)to bezpośrednie podparcie masztu.Z prawej powiększę łazienkę i zainstaluję planowaną umywalkę i prysznic a z lewej przesunę szafkę ubraniową i wejście do kabiny(bedzie ciut węższe ale ja obszerny nie jestem).Gdy zadanie będzie wykonane to zamieszczę fotkę (trochę to potrwa).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2012, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 19:06
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
A zdjąłeś maszt? Bo jak nie zdejmiesz to ciężko będzie podepszeć choćby prowizorycznie. Ale zasadniczo to nie musisz budować pilersu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2012, o 21:40 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 13:41
Posty: 215
Lokalizacja: Northumberland
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 27
Uprawnienia żeglarskie: Armator amator,SRC
Nie zamierzam zdejmować masztu,tu chodzi tylko o 1cm.Poluzuję stosowne wanty,podlewaruję i wstawię podporę..ps.skąd wiesz,że mam zamiar pływać po zatoczce?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2012, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jaro W napisał(a):
Nie zamierzam zdejmować masztu,tu chodzi tylko o 1cm.

A już chciałem doradzić aby pod okucie / cęgi masztu zabudować szerszą blachę z nierdzewki aż do krawędzi laminatu.
Albo dospawać do podstawy okucia pasy z blachy ( po każdej stronie kwadratu ) .
No i olinowanie byś sprawdził czy jest ok. :)


Załączniki:
od góry.JPG
od góry.JPG [ 137.02 KiB | Przeglądane 3167 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: M@rek i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL