Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 11:35




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sztormowanie
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 10:19 

Dołączył(a): 18 paź 2011, o 10:49
Posty: 58
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jacht Bavaria 44, wiatr 45 węzłów, fala ok. 4-5 m, kurs pod wiatr.

Nie mam dużego doświadczenia w pływaniu w trudnych warunkach a takie w/w spotkały mnie
w poprzednim tygodniu na Chorwacji, daliśmy radę, ale chciałbym dopytać kolegów z większym doświadczeniem jak aktywnie sztormować w tych warunkach a zarazem płynąć max bezpiecznie do obranego celu. Dzięki za wszelkie sugestie.
Dariusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 10:26 

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 12:05
Posty: 233
Podziękował : 26
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: kj
Pod wiatr to mało przyjemnie w tych warunkach.
Jeśli byłoby miejsce, to zmieniłbym kurs i szedł z wiatrem na skrawku foka.

Pozdrawiam, Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 10:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2058
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Jeżeli faktycznie wiało 45 w, to utrzymanie kursu na wiatr jest niemożliwe. Choć z za steru możne to wyglądać, że płyniemy, to tak naprawdę fala i dryf nie pozwolą na osiągniecie celu.
W tych warunkach należy zweryfikować plan rejsu i obrać bardziej przyjemny sposób żeglowania.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 10:44 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Sama informacja, że rejs Chorwacji to za mało. Kierunek wiatru, pozycja jachtu, prognoza na najbliższe godziny, ostrzeżenia. Wszystko ma wpływ na podjętą decyzję.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough



Za ten post autor pough otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 11:45 

Dołączył(a): 18 paź 2011, o 10:49
Posty: 58
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zgadzam się że utrzymanie kursu w tych warunkach jest niemożliwe, sprawdziłem - nie da się na tym jachcie, pewnie duże stalówki to potrafią, szedłem z wiatrem na ręczniku do ok. 40 węzłów, potem już tylko na silniku.

Dariusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 12:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2011, o 14:26
Posty: 108
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: Sternik jachtowy
Wimpel napisał(a):
Zgadzam się że utrzymanie kursu w tych warunkach jest niemożliwe, sprawdziłem - nie da się na tym jachcie, pewnie duże stalówki to potrafią, szedłem z wiatrem na ręczniku do ok. 40 węzłów, potem już tylko na silniku.

Dariusz


plynalem z rovinji do novigradu przy wietrze NW 30-35kts, fok sztormowy i delikatnie grota + podparcie silnika.

Z novigradu do piranu nastepnego dnia przy wietrze N, NW 35-40kts silnik plus kawalek grota (w novigradzie znalezlismy niewielkie przedarcie foka na starym szwie).

Z piranu tego samego dnia przy wietrze 40-45kts sam silnik w kierunku izoli. Gdy tylko wiaterek delikatnie zelzal od razu odpadalem w kierunku Izoli. Przy tych warunkach liczylem sie z doplynieciem do triestu obrocenie sie do bagsztagu z bajdewindu i wplyniecie do izoli. Na szczescie sprytnie udalo sie wplynac na mniejsza fale i polowka juz dojsc do portu w izoli.

Moim zdaniem recepty na plywanie nie ma. Lodka jaka plynalem to bavaria 38Cruiser. Dzielna lodka ale powyzej 7 strach plywac. Mijalismy sporo lodek z polamanymi masztami czy podartymi szmatami (zdjecie i opowiesc pozniej wrzuce). W czwartek o 15 jak wyplywalem z rovinji to do izoli mialem jakies 8h w normalnych warunkach a plynalem dwa dni. Koncepcja byla taka by posuwac sie minimalnie do przodu i nie odpadac za bardzo do polowki. Bardziej wchodzac odpowiednio na fale i schodzac niz super dbajac o kurs (nie przepadam za waleniem dziobem w fale).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wimpel napisał(a):
potem już tylko na silniku.


I to mnie szokuje.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 13:17 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Jeanneau napisał(a):
Jeżeli faktycznie wiało 45 w, to utrzymanie kursu na wiatr jest niemożliwe. Choć z za steru możne to wyglądać, że płyniemy, to tak naprawdę fala i dryf nie pozwolą na osiągniecie celu.
W tych warunkach należy zweryfikować plan rejsu i obrać bardziej przyjemny sposób żeglowania.

Czy ja wiem ???
Kilka halsów więcej, nie 30st do wiatru tylko 50, na kawałku geni, i kawałku grota,
IMHO można, szczególnie w Chorwacji gdzie wysp pełno i fala się o nie rozbija.
Pytanie tylko czy trzeba ?

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 13:22 

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 12:05
Posty: 233
Podziękował : 26
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: kj
junak73 napisał(a):
I to mnie szokuje


Może duć przestało. :D
A tak poważnie, to zastanawiam się, po co przedpiśćcom te silniki na pełnych kursach?


Pozdrawiam, Darek
ps. Jakaś dziwna wstawka. Nie Junak napisał, tylko Colonel.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 13:43 

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 12:05
Posty: 233
Podziękował : 26
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: kj
stokrotek napisał(a):
Z piranu tego samego dnia przy wietrze 40-45kts sam silnik w kierunku izoli. Gdy tylko wiaterek delikatnie zelzal od razu odpadalem w kierunku Izoli


A tego pakarod, to już zupełnie nie pojmuję.
Wolałeś iść ostro na samym silniku przy 45 kts mydelniczką :roll: (posuwała się w ogóle do przodu?) , a dopiero odpadałeś jak wiatr zelżał?
Może ja jakoś "inaczej" pływać jestem nauczony.

Pozdrawiam Darek
ps. podobnie jak wyżej. Ja nie szedłem na silniku z Piranu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 13:46 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
stokrotek a ty masz coś z edytowaniem cytatów, bo ten o "szoku" to nie mój tylko colonela

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 13:48 

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 12:05
Posty: 233
Podziękował : 26
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: kj
junak73 napisał(a):
stokrotek a ty masz coś z edytowaniem cytatów, bo ten o "szoku" to nie mój tylko colon


Wiem, że mam. Napisałem w ps.


Pozdrawiam Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 14:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2058
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
junak73 napisał(a):
Czy ja wiem ???
Kilka halsów więcej, nie 30st do wiatru tylko 50, na kawałku geni, i kawałku grota

Mnie się to jeszcze nigdy nie udało przy wietrze 45 w.
50 st. powiadasz, względem wiatru i kilka halsów więcej. No, no.
Mówimy oczywiście o stabilnym wianiu 45 w (nie kilka szkwałów).
Ja tak nie potrafię :oops:

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 15:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
bo pewnie nie musiałeś, ale gdyby zaszła taka potrzeba dałbyś radę :)

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 16:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ale ja nadal jestem zadziwiony jazdą w sztormie na samym silniku.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 09:48 

Dołączył(a): 18 paź 2011, o 10:49
Posty: 58
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał
"Ale ja nadal jestem zadziwiony jazdą w sztormie na samym silniku."

Genię ze względu na fakt że zaczęła się pruć, poszła precz.
Foka sztormowego ani Trajsla czarterowane jachty Chorwacje nie mają, został silnik.

A na samym zarefowanym grocie (ala Trajslu) jakoś nie pływam.

Dariusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2011, o 14:26
Posty: 108
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: Sternik jachtowy
stokrotek napisał(a):
stokrotek napisał(a):
Z piranu tego samego dnia przy wietrze 40-45kts sam silnik w kierunku izoli. Gdy tylko wiaterek delikatnie zelzal od razu odpadalem w kierunku Izoli


A tego pakarod, to już zupełnie nie pojmuję.
Wolałeś iść ostro na samym silniku przy 45 kts mydelniczką :roll: (posuwała się w ogóle do przodu?) , a dopiero odpadałeś jak wiatr zelżał?
Może ja jakoś "inaczej" pływać jestem nauczony.

Pozdrawiam Darek
ps. podobnie jak wyżej. Ja nie szedłem na silniku z Piranu.


Ja nigdzie nie napisalem, ze to jest wzor plywania. Nigdzie tez nie napisalem, ze to jest recepta na sztormowanie. Napisalem jedynie jak ja szedlem tydzien temu w takich warunkach. Postanowilem sie podzielic, poniewaz w przeciwienstwie do kilku lodek jakie mijalismy nam sie udalo niemal bez strat doplynac - mydelniczka. Nie mniej jednak chetnie poslucham jak ty bys sie zachowal w podobnych warunkach majac stosunkowo nisko przedarty fok.

P.S. Volvo penta 55hp przy takim wietrze i kursie mniej wiecej 30-40 stopni od wiatru na obrotach 2200 idzie jakies 2,5-3kn

Pawel

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

no dobra przesadzilem idzie 2-2,5 na 2500 (teraz popatrzylem do notatek)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wimpel napisał(a):
A na samym zarefowanym grocie ... jakoś nie pływam.


A czy zarefowany grot nie mogł na przyklad znacznie ograniczyć kołysania? Stanowic uzupełnienie i REZERWE napędu? Jak zachowałby się jacht na duzej fali calkowicie pozbawiony napędu?
Wiem, mądrzę się, a tam nie byłem....

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: noone
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 15:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 373
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Myślę że może pomocna by była książka: "Sztorm - co robić? Teoria i praktyka"
Dietrich von Haeften, ostatno reklamowana na forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pakarod napisał(a):
Dzielna lodka ale powyzej 7 strach plywac.


Przepraszam Cie ale jeżeli > 7 B strach plywac to na czym polega dzielność tej lódki ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2011, o 14:26
Posty: 108
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: Sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):
pakarod napisał(a):
Dzielna lodka ale powyzej 7 strach plywac.


Przepraszam Cie ale jeżeli > 7 B strach plywac to na czym polega dzielność tej lódki ?
Pzdr
Kocur


przy takim sztabie specjalistow strach cokolwiek pisac ;)
Pomimo trudnych warunkow nie bylo dyskomfortu prowadzenia. Strach bo przeplywajac obok takich i podobnych lodek z polamanymi (a dokladnie to wygietymi) masztami daje poszalec wyobrazni ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 22:28 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pakarod napisał(a):
Pomimo trudnych warunkow nie bylo dyskomfortu prowadzenia. Strach bo przeplywajac obok takich i podobnych lodek z polamanymi (a dokladnie to wygietymi) masztami daje poszalec wyobrazni

Hmmm, dziwny kraj, ta Chorwacja ... przy 9B, spotyka się na morzu typowe jachty czarterowe, jedne w lepszej, inne w gorszej kondycji ...
No chyba, że to nieporozumienie i chodzi o pływanie między wyspami na akwenie bez fali ...

Pozdrawiam,
Maciek

P.S. W tym roku piłowałem po Bałtyku pod 35 węzłów stalowym, 20 tonowym keczem. Wyszedłem na te warunki świadomie biorąc pod uwagę możliwości jachtu i dokładną aktualną prognozę, plastiki typu bawaria, uciekały ze Świnkowa dzień wcześniej, żeby przed tym uciec ... na 45 węzłów nie wyszedłbym nawet stalowym pancernikiem, bo to igranie z ogniem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 07:03 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
maciek.k napisał(a):
..., bo to igranie z ogniem.

He, he. Raczej z wodą... ;) :D
Chyba troszkę uogólniacie. Plastiki latają po oceanach i trafiają na > 35 kn wiatry i jakoś dają radę. ;)

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 07:13 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
maciek.k napisał(a):
na 45 węzłów nie wyszedłbym nawet stalowym pancernikiem, bo to igranie z ogniem.

Ale wtym wątku mówimy o tym jak ogień igra z tobą. Bo mowa o sztormowaniu a nie świadomym wychodzeniu

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 07:28 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pough napisał(a):
Plastiki latają po oceanach i trafiają na > 35 kn wiatry i jakoś dają radę.

Oczywiście. Tyle, że przy 9B, może wydarzyć się wiele rzeczy, nie z winy załogi. Ot siła wyższa.
junak73 napisał(a):
Bo mowa o sztormowaniu a nie świadomym wychodzeniu

To może nadaje się na inny wątek :)
Tyle, że "sztormowanie w chorwacji", to dla mnie abstrakt, skoro tam dystansy miedzy portami gwarantują schronienie przez złą pogodą.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 07:37 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
maciek.k napisał(a):
pough napisał(a):
Plastiki latają po oceanach i trafiają na > 35 kn wiatry i jakoś dają radę.

Oczywiście. Tyle, że przy 9B, może wydarzyć się wiele rzeczy, nie z winy załogi. Ot siła wyższa.

Pewnie, tylko w przypadku plastików zaprojektowanych do oceanicznej żeglugi, bardziej bym się obawiał o spotkanie śmieci niż o to czy łódka wytrzyma przy prawidłowym jej przygotowaniu do sztormowania. A shit happens nie tylko w przypadku plastików. ;)

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 07:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2011, o 14:26
Posty: 108
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: Sternik jachtowy
maciek.k napisał(a):
pough napisał(a):
Plastiki latają po oceanach i trafiają na > 35 kn wiatry i jakoś dają radę.

Oczywiście. Tyle, że przy 9B, może wydarzyć się wiele rzeczy, nie z winy załogi. Ot siła wyższa.
junak73 napisał(a):
Bo mowa o sztormowaniu a nie świadomym wychodzeniu

To może nadaje się na inny wątek :)
Tyle, że "sztormowanie w chorwacji", to dla mnie abstrakt, skoro tam dystansy miedzy portami gwarantują schronienie przez złą pogodą.

Pozdrawiam,
Maciek


W zeszlym tygodniu bora schodzila od srody do soboty wiec owszem moznaby sie chronic w porcikach ale lodke tez trzeba kiedys oddac ;) nie wiem jak inni ja wowczas plynalem z rovinji do izoli, krotka trasa ale wysepek jak na lekarstwo. Na szczescie trase tak opracowalem, ze w zapasie byl jeden dzien wiec powolutku sobie,szlismy bez nadmiernego meczenia zalogi i lajby.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 07:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13875
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Znalazłem z 6 września br taki filmik z Dubrownika...działo się ...


_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: wyblinka
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 09:26 

Dołączył(a): 18 paź 2011, o 10:49
Posty: 58
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A czy zarefowany grot nie mogł na przyklad znacznie ograniczyć kołysania? Stanowic uzupełnienie i REZERWE napędu? Jak zachowałby się jacht na duzej fali calkowicie pozbawiony napędu?
Wiem, mądrzę się, a tam nie byłem....

Faktycznie czasami pływam na motorgrocie przy max wybranym żaglu, to dobra technika na ograniczenie kołysania, i rezerwę napędu przy awarii silnika, tu przy załodze którą miałem na pokładzie uznałem rozwiązanie tylko na silniku za optymalne.

A najlepiej jednak pod dębem i Twojej wypowiedzi nie uznaję za mądrzenie się, tylko dobre wskazówki na przyszłość.

Dariusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 11:01 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pough napisał(a):
A shit happens nie tylko w przypadku plastików.

O tym mówię.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL