Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 18:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wojciech1968 napisał(a):
działo się ...
Nie mam słuchawek, więc może coś tam mówią, ale jeśli nie, to w którym momencie tego filmiku "działo się"?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 13:49 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Widać Cb arcus, szwkały mogły być solidne.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 15:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Maciek, wyszedles w sztormie i lodka obrzygana do mnie doplynela :D

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 16:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wimpel napisał(a):
fala ok. 4-5 m,

Taka, jak na zdjęciu ? :D
Koledzy już napisali. Ponieważ z koniem, a tym bardziej z morzem nie warto sie kopać, trzeba odpaść i z wiatrem na kawałku żagla z przodu pożeglować tam, gdzie bezpiecznie da się wejść. W Chorwacji akurat takich miejsc naogół nie brakuje.


Załączniki:
PB290187.jpg
PB290187.jpg [ 114.86 KiB | Przeglądane 3177 razy ]

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 19:41 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Paco_x napisał(a):
Maciek, wyszedles w sztormie i lodka obrzygana do mnie doplynela

Oj tam oj tam :) Nie była obrzygana, tylko ochrzczona :)
Zresztą mam poważne wątpliwości, czy to po moim etapie, bo od wyjścia ze Świnkowa, lewa burta była w wodzie przez cały czas kiedy był wiatr :)
Załącznik:
mycie burty.jpg
mycie burty.jpg [ 218.36 KiB | Przeglądane 3109 razy ]


Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
maciek.k napisał(a):
bo od wyjścia ze Świnkowa, lewa burta była w wodzie przez cały czas kiedy był wiatr

Doskonały sposób na dokładne umycie półpokładów. A dlaczego myłeś tylko lewy ? :D
Super fotka.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
no kurcze Maciek dziwna sprawa, bo faktycznie lewa burta staliscie do kei wiec cos sie nie zgadza :D

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 19:54 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bo wiało NE a ja leciałem Świnkowo-Falsterbo. Kierunku nie zmienił, więc i ja nie przeszkadzałem.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
maciek.k napisał(a):
na 45 węzłów nie wyszedłbym nawet stalowym pancernikiem, bo to igranie z ogniem.

Bez przesady, byłem w Skageraku w warunkach stałego wiatru 45 w. W szkwałach 53 w. Jacht Bruceo, czyli pancernik. Bajdewind, kliwer i bezan plus silnik aby maksymalnie ograniczyć dryf. Wszystko działało, oprócz zimna. W nocy było 6 C, plus oczywizda :D i baardzo mokro. :evil:
Tak wyglądaliśmy w Kristiansand :lol:


Załączniki:
P5280024.jpg
P5280024.jpg [ 102.92 KiB | Przeglądane 3026 razy ]

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 21:49 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A wyszedłeś, na te 45 w. świadomie ?
Może to tylko kwestia nabrania doświadczenia w obcowaniu ze strachem, ale ja na razie jestem na początku tej drogi ... i dobrze.
Każdy wie jak łatwo przestać się bać obiektywnych zagrożeń. Robimy to wszyscy, z biegiem lat, prowadząc samochody, tyle, że nie ma to nic wspólnego bezpieczeństwem.

Paco_x napisał(a):
no kurcze Maciek dziwna sprawa, bo faktycznie lewa burta staliscie do kei wiec cos sie nie zgadza

Podejrzewam, że poprzedni etap coś nabrudził i zaschnęło :)
Oni w nocy weszli do Świnkowa i stanęli lewą burtą do kei :)

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 07:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
maciek.k napisał(a):
A wyszedłeś, na te 45 w. świadomie ?

Nie ja prowadziłem ten rejs. Z tego co pamiętam, prognoza była łaskawsza :D
To był początek rejsu. Staliśmy już trzy dni w Tyboron i nastroje były bojowe. Po tej nocy zrobiły się mniej bojowe :lol:
A co do decyzji wyjścia. Dla mnie te 35 w jest granicą, a może nawet 30 w. Zawsze trzeba brać pod uwagę, że może być więcej. Bardzo duże znaczenie oprócz kierunku, ma temperatura. Na ciepłych jest dużo łatwiej.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 08:49 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cape napisał(a):
Dla mnie te 35 w jest granicą, a może nawet 30 w. Zawsze trzeba brać pod uwagę, że może być więcej. Bardzo duże znaczenie oprócz kierunku, ma temperatura. Na ciepłych jest dużo łatwiej.

Podpisuję się oboma rękami.
Mi prognozy w tym przypadku pokazywały przed wyjściem 25-30, zrobiło się 30-35, czyli błąd w granicach które dopuszczałem...

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2012, o 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Powiem Wam że na żeglujnet jest o wiele ciekawiej i merytoryczniej! - czemu Cape nigdy mi nie powiedziałeś... :-?
Na łódce na której pływam jest problem ze wspomaganiem sie silnikiem. Jeżeli w zbiorniku jest połowa stanu lub mniej istnieje niebezpieczeństwo przy dużym przechyle zapowietrzenia silnika i pozostania w cz. d. Dlatego gdy tężeje powyżej 35 kts ciężko o sensowne żeglowanie pod wiatr, bo postęp jest minimalny w jednostce czasu a wspomaganie silnikiem - ryzykowne. No ale jeżeli "trzeba" albo chcemy się "pobawić" - to wtedy na zrefowanych obydwu żaglach genui i grocie, bo znacznie lepiej się "zachowuje" niż na jednym żaglu. W tym roku było sporo wiatru w Chorwacji - można było przećwiczyć różne warianty. M.in. przy 40-45 węzłach na silniku pod wiatr przy 2400 szedłem 3,5 do 4 w "z górki".
Maksimum co pokazał mi wiatromież tegorocznego lata na słonecznej Chorwacji to 53 kts.

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2012, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
sajmon napisał(a):
Powiem Wam że na żeglujnet jest o wiele ciekawiej i merytoryczniej

Jest bardziej "morsko".
sajmon napisał(a):
czemu Cape nigdy mi nie powiedziałeś

Bo się nie pytałeś :D
sajmon napisał(a):
Jeżeli w zbiorniku jest połowa stanu lub mniej istnieje niebezpieczeństwo przy dużym przechyle zapowietrzenia silnika i pozostania w cz. d.

To zawsze trzeba brać pod uwagę. Również problemy ze smarowaniem i chłodzeniem. Co do paliwa, zbiorniki powinny mieć przegrody.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2012, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
sajmon napisał(a):
Bo się nie pytałeś

Hej Cape czy na jakimś innym forum oprócz sailforum i żeglujnet nie jest przypadkiem ciekawiej i merytoyczniej :-?
Żeby nie było że nie pytałem

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2012, o 18:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
sajmon napisał(a):
Żeby nie było że nie pytałem

Ja działam tylko na tych dwóch. Plus czasami GL, ale GL to "tablica ogłoszeń".

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL