Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 8 lip 2025, o 16:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1450 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 04:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Już za 44 dni!
Więcej:

http://polishoceanracing.com.pl/?p=3773
http://www.vendeeglobe.org/en/skipper/5 ... owski.html


Do tego wątku dokleiłem, wątek Helixa o typowaniu zwycięzcy - od strony 21
lj78

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13864
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2378
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cytuj:
Vendée Globe – regaty solo, dookoła Ziemi, bez zawijania do portu i bez pomocy z zewnątrz. Są one jednymi z najtrudniejszych we współczesnym żeglarstwie.

Tym bardziej będę trzymał kciuki za Gutka , za udział w tych regatach na tym samym jachcie , na którym rewelacyjnie pożeglował w VELUX5OCEAN.

Jacht Gutka : prawdopodobnie najcięższy ( brak danych przy 2 innych ), najstarszy, być może najmniejsza powierzchnia żagli ( brak danych przy 1 jachcie ) ...

Former names: Bagages Superior, Globe, Cafe Legal, Exide Challenger, Le Havre 2000, Euroka – Un Univers De Service, UUDS – RepubliqueDominicaine, Operon Racing;

Designer: Finot

Construction: CDK

Launched: 1991

Length: 18.28m

Beam: 5.8m

Draught: 4,50m

Displacement: 11 800 kg

Mast height: 25m

Centerboards: N/A

Keel blade: N/A

Sail area upwind: 221 sq metres

Sail area downwind: 570 sq metres
Portrait

Pozostałe jachty ...

Former names: Foncia, Mapfre
Designer: Bruce Farr Yacht Design
Construction: CDK Technologies
Launch date: 2007
Length: 18.28 m
Beam: 5.90 m
Draught: 4.50 m
Displacement (weight): 8,000 kg
Centreboards: 2 (right)
Mast height: 28 m
Keel Blade: stainless steel
Sail area upwind: 300 sq metres
Sail area downwind: 620 sq metres



Former names: Delta Dore
Designer: Farr Yacht Design
Construction: JMV Industries
Launch date: September 2006
Length: 18.28 m
Beam: 5.85m
Draught: 4.5m
Displacement (weight): 9.3 tons
Centreboards: 2
Mast height: 28 m
Keel Blade: Carbon
Sail area upwind: 300 sq metres
Sail area downwind: 600 sq metres



Former name: Brit Air
Designer: Groupe Finot Conq
Construction: Multiplast (Vannes)
Launch date: July 2007
Length: 18.28 m
Beam: 5.90 m
Draught: 4.50 m
Displacement (weight): 8 tons
Centreboards: Not available
Mast height: 29.7 m
Keel blade: Non communiqué
Sail area upwind: 300 m sq meters
Sail area downwind: 600 m sq meters



Designer: Van Peteghem - Lauriot Prévost Cabinet & Guillaume Verdier
Construction: Indiana Yachting (Scarlino, Italie)
Launch date: 2007
Length: 18.28 m
Beam: 5.50 m
Draught: 4.50 m
Displacement (weight): 7.7 tons
Centreboards: 2
Mast height: 28 m
Keel Blade: Carbone
Sail area upwind: 365 sq metres
Sail area downwind: 665 sq metres


Designer: Guillaume Verdier et VPLP
Construction: Cookson Boats (New Zealand)
Launch date: May 2010
Length: 18.28 m
Beam: 5.70 m
Draught: 4.50 m
Displacement (weight): around 7.8 tons
Centreboards: 2
Mast height: 29 m
Keel blade: Steel
Sail area upwind: 300 sq meters
Sail area downwind: 590 m sq meters
Portrait




Former name: Ecover 3
Designers: Owen Clarke Design LLP / Clay Oliver
Construction: Hakes Marine Construction
Launch date: August 2007
Length: 18.26 m
Beam: 5.8 m
Draught: 4.5 m
Displacement (weight): 8 tons
Centreboards: 2
Mast height: 27.3 m
Keel blade: Carbon
Sail area upwind: 300 sq metres
Sail area downwind: 580 sq metres


Former names: Foncia
Designer: VPLP-Verdier
Construction: CDK, JMV, Green Marine
Launch date: septembre 2010
Length: 18.28 m
Beam: 5.90 m
Draught: 4.50 m
Displacement (weight): 7.8 tons
Centreboards: 2
Mast height: 27 m
Keel Blade: Stainless steel
Sail area upwind: 300 sq metres
Sail area downwind: 660 sq metres


Designer: OCD (Owen Clarke DesignGroup)
Construction: Southern Ocean Marine
Launched: October 29th 2011
Length: 18 m
Beam: 5.60 m
Draught: 4.50 m
Displacement: 8 000 kg
Mast height: 29 m
Centreboards: 2
Keel blade: N/A
Sail area: 600 sq metres



Former names: Estrella Damm, Veolia Environnement, BT
Designer: Bruce Farr Yacht Design
Construction: N/A
Launched: July 2007
Length: 18.28 m
Beam: 5.85 m
Draught: 4,50 m
Displacement: 8 000 kg
Mast height: 27.50 m
Centerboards: N/A
Keel blade: Steel
Sail area upwind: 300 sq metres
Sail area downwind: 561 sq metres



Former names: PRB
Designer: Bruce Farr Yacht Design
Construction: CDK Technologies
Launched: September 2006
Length: 18.28 m
Beam: 5.85 m
Draught: 4.50 m
Displacement: 8 tons
Mast height: 28.10 m
Centreboards: 2
Keel blade: Steel
Sail area upwind: 300 sq meters
Sail area downwind: 500 sq meters


Former names: Sill 2, Veolia Environnement, Neutrogena
Designer: Marc Lombard
Construction: JMV Industries
Launch date: 2004
Length: 18.28 m
Beam: 5.512 m
Draught: 4.5 m
Displacement (weight): 8.988 tons
Centreboards: Not available
Mast height: 27.5 m
Keel Blade: Stainless steel
Sail area upwind: 306 sq metres
Sail area downwind: 591 sq metres


Former Names: Whirlpool, Tiscali, Proform, Le Pingouin
Designer: Marc Lombard
Construction: MAG France
Launch date: 1998
Length: 18.28 m
Beam: 5.30 m
Draught: 4.50 m
Displacement (weight): 9 tons
Centre boards: 2
Mast height: 29 m
Keel blade: Mechanically welded steel
Sail area upwind: 260 sq metres
Sail area downwind: 580 sq metres


Former names: Sodebo, VMI, AKENA Vérandas
Designer: Finot-Conq
Construction: Kirié
Launch date: 1998
Length: 18.28 m
Beam: 5.40 m
Draught: 4.50 m
Displacement (weight): 8.4 tons
Centreboards: central
Mast height: 27 m
Keel Blade: Carbone
Sail area upwind: 350 m sq metres
Sail area downwind: 600 sq metres



Designer: VPLP / Verdier
Construction: CDK Technologies / Mer Agitée
Launched: August 16th 2011
Length: 18.28 m
Beam: 5.70 m
Draught: 4.50 m
Displacement: 7 700 kg
Mast height: 29 m
Centreboards: 2
Keel blade: Mechanically welded
Sail area upwind: 340 sq metres
Sail area downwind: 570 sq metres


Designer: VPLP Verdier
Construction: Chantier Naval de Larros
Launch date: August 2007
Length: 18.28 m
Beam: 5.70 m
Draught: 4.50 m
Displacement (weight): Not available
Centreboards: Not available
Mast height: 27 m
Keel Blade: Titanium
Sail area upwind: 300 sq meter
Sail area downwind: 650 sq meter


Former names: Gitana Eighty, Renault.Sister-ship of Paprec Virbac 2.
Designer: Farr Yacht Design (USA)
Construction: Southern Ocean Marine / New Zealand
Launch date: July 2007
Length: 18.28 m
Beam: 5.80 m
Draught: 4.50 m
Displacement (weight): around 8,7 tons
Centreboards: Not available
Mast height: 28 m
Keel blade: Not available
Sail area upwind: 270 m sq meters
Sail area downwind: 560 m sq meters


Designer: VPLP - Verdier
Construction: CDK
Launch date: March 11, 2010
Length: 18.28 m
Beam: 5.5 m
Draught: 4.50 m
Displacement (weight): Not available
Centreboards: Not available
Mast height: 27.4 m
Keel blade: mechanically welded steel
Sail area upwind: 300 sq meters
Sail area downwind: 600 sq meters



Designer: Juan Kouyoumdjian
Construction: Décision SA (Suisse)
Launch date: May 12, 2011
Length: 18.28 m
Beam: 5.8 m
Draught: 4.50 m
Displacement (weight): 8.5 tons
Centerboards: 2
Mast height: 29 m
Keel blade: Not available
Sail area upwind: 300 sq metres
Sail area downwind: 600 sq metres


Designer: Owen Clarke Design
Construction: Southern Ocean Marine (New Zealand)
Launched: September 2006
Length: 18.28 m
Beam: 5.50 m
Draught: 4.50 m
Displacement: 8,500 kg
Mast height: 28 m
Centreboards: 2
Keel blade: Carbon
Sail area upwind: 330 sq metres
Sail area downwind: 600 sq metres

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 09:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cóż, paru forumowiczów pewnie też wystartuje ;)
Trzymajmy kciuki za Gutka :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 09:38 
Artykuł dotyczący regat Vendee Globe, lista startujących i wyniki poprzedniej edycji:
Zbigniew Gutkowski pierwszym Polakiem w najtrudniejszych Regatach Świata: Vendee Globe Challenge
http://www.portalzeglarski.com/wiadomosc,3352.html
Gratulacje dla Gutka, szkoda że Fruit z owczarkiem odpadli z konkurencji .....


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13864
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2378
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bluefin napisał(a):
szkoda że Fruit z owczarkiem odpadli z konkurencji .....

Cytuj:
Krzysztof Owczarek po raz kolejny odpadł z konkurencji - podobnie jak w regatach Barcelona World Race 2011-12 - nie zdołał spełnić w terminie wszystkich wymagań organizatora i klasy. Szkoda bo Fruit dawałby ciut większe szanse na nawiązanie walki z rywalami niż jacht Gutka ...

Czy wiesz z czym nie zdążył Krzysztof Owczarek ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 11:30 
Czy wiesz z czym nie zdążył Krzysztof Owczarek ?[/quote]
Nieoficjalnie wiem .....
Osoba od której uzyskałem te informacje prosiła o nie upublicznianie ich na razie ....
Napisałem oficjalne zapytanie do biura Vendee Globe - jeśli odpowiedzą to chętnie się tym podzielę, publicznie.
Pozdrawiam


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13864
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2378
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bluefin napisał(a):
Napisałem oficjalne zapytanie do biura Vendee Globe - jeśli odpowiedzą to chętnie się tym podzielę, publicznie.

Ok, dziękuję.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Sąsiad napisał(a):
Cóż, paru forumowiczów pewnie też wystartuje ;)
He, he... ja na pewno! Choćby na zwykłym zestawie szmat. Zestaw Profi nie dla twardzieli! :cool:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13864
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2378
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Sławek , zaraz Ci się dostanie. ;)

Ps.Dlaczego masz w podpisie...
SlaWasII napisał(a):
Słąwomir

a nie Sławomir ? :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Nie jest to jakaś wielka tajemnica. Powidzmy, że od przedwczoraj zmieniłem imię... stare mi się znudziło. ;)

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Wojciech1968 napisał(a):
Jacht Gutka : prawdopodobnie najcięższy ( brak danych przy 2 innych ), najstarszy, być może najmniejsza powierzchnia żagli ( brak danych przy 1 jachcie ) ...

I najniższy maszt.

Trochę bez sensu, bo jakie szanse ma Gutek w starciu z rocznym jachtem lżejszym o 4 tony mającym większą powierzchnię ożaglowania?
Jego kunszt nie zrekompensuje przewagi technicznej.
To tak jakby Polonez ścigał się z BMW....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 05:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Tak i nie.
Przy tak długich regatach wszystko może się zdążyć ;) Po za tym liczy się również taktyka regatowa, może sie okazać zżera dzięki niej przebije lepsze jachty.
W każdym bać razie życzę Gutkowi jak najlepiej.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 06:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12559
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Viking napisał(a):
Trochę bez sensu, bo jakie szanse ma Gutek w starciu z rocznym jachtem lżejszym o 4 tony mającym większą powierzchnię ożaglowania?
Jego kunszt nie zrekompensuje przewagi technicznej.
To tak jakby Polonez ścigał się z BMW....


Sporo zależy od warunków. Jeżeli wieje, to trudno wykorzystać przewagę maksymalnej powierzchni żagli (bo i tak się refujesz).
Roczny jacht zazwyczaj jest niedoklarowany i nie do końca gotowy. Kiedyś sporo o tym mówił w wywiadzie Cammas (od Groupamy, baaaardzo pouczający wywiad, polecam).
W Velux Gutek teoretycznie powinien być ostatni...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 07:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Viking napisał(a):
Trochę bez sensu, bo jakie szanse ma Gutek w starciu z rocznym jachtem lżejszym o 4 tony mającym większą powierzchnię ożaglowania?

jak wpadną w sztormy i regiony silnych wiatrów to te minusy mogą się przerodzić w plusy

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 08:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13864
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2378
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
waliant napisał(a):
Sporo zależy od warunków. Jeżeli wieje, to trudno wykorzystać przewagę maksymalnej powierzchni żagli (bo i tak się refujesz).

Zakłądasz, że Gutek się nie zarefuje ? :)
waliant napisał(a):
Roczny jacht zazwyczaj jest niedoklarowany i nie do końca gotowy.

Przy czym jacht Gutka, też jest jak nowy.
junak73 napisał(a):
jak wpadną w sztormy i regiony silnych wiatrów to te minusy mogą się przerodzić w plusy

Ile będzie okazji na całej trasie płynąć tylko w sztormach ?
Czy warto szukać takich miejsc z uwagi na przeciążenie jachtu i skippera ?
Kolos napisał(a):
Po za tym liczy się również taktyka regatowa

Powiedziałbym, że taktyka odegra główną rolę w uzyskaniu dobrego wyniku.
Gutek, o tyle jest w dobrej sytuacji, iż ma za sobą Velux 5 ukończone w roku ubiegłym na dobrej pozycji dzięki taktyce jaką zastosował.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12559
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech1968 napisał(a):
Zakłądasz, że Gutek się nie zarefuje ? :)


Zarefuje, tylko mniej albo później. Jeżeli jachty nie płyną na maksymalnym ożaglowaniu to wielkość tego maksymalnego ożaglowania nie ma już znaczenia.

Wojciech1968 napisał(a):
Przy czym jacht Gutka, też jest jak nowy.


Aboslutnie nie. Jest po remoncie, ale to dalej ten sam jacht, z ustawieniami, urządzeniami itp, które zostały wypróbowane i które Gutkowi odpowiadają. To dużo znaczy.

Oczywiście, wszystko może szlag trafić. Oczywiście, że lepiej mieć szybszy jacht niż wolniejszy.
Tyle że czynników jest tak dużo, że Gutek dalej ma szanse na dobre miejsce. Albo i bardzo dobre, czego szczerze życzę.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Viking napisał(a):
To tak jakby Polonez ścigał się z BMW....

Raczej jakby BMW sprzed 20 lat ścigał się z BMW współczesnym.
Na trudnej trasie, w wyścigu słynącym awariami, zwłaszcza awariami przesadnie wyżyłowanego sprzętu.
"Troszeczkę" zależy też od routingu, etc...
Słowem - różnie być może... ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12559
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pierdupierdu napisał(a):
Na trudnej trasie, w wyścigu słynącym awariami, zwłaszcza awariami przesadnie wyżyłowanego sprzętu.
"Troszeczkę" zależy też od routingu, etc...
Słowem - różnie być może... ;)


Oooo właśnie! Jak ktoś kiedyś powiedział: żeby wygrać regaty, trzeba je po pierwsze ukończyć.
A po drugie, to jacht wyżyłowany prowadzi się trudniej i łatwiej z tego najwyższego pułapu prędkości spaść. I to już widać nawet na naszym podwórku, gdzie skala trudności jest o 3 nieba niższa.
Sporo osób sobie nie uświadamia, że im bardziej wyżyłowany jest jacht, tym trudniej jest, zwłaszcza na dłuższą metę(!), utrzymać jego maksymalną prędkość.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 16:31 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4116
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Sporo osob zeglujacych nie zdaje sobie sprawy czym sa dlugie, morskie regaty o samotnych nawet nie wspominajac. To nie to samo co wyscig na bojkach :)
W takich regatach udzial czlowieka jest wiekszy , dlatego wlasnie wierze w Gutka :)
Chcialbym jednak doczekac czasow kiedy bedzie mogl ( i nie tylko On ) rywalizowac w powaznych regatach na sprzecie porownywalnym z czolowka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13864
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1626
Otrzymał podziękowań: 2378
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
M@rek napisał(a):
Chcialbym jednak doczekac czasow kiedy bedzie mogl ( i nie tylko On ) rywalizowac w powaznych regatach na sprzecie porownywalnym z czolowka.

Ciekaw jestem ilu polskich żeglarzy chciało by popłynąć zamiast Gutka ?
100 dni na czacie. :shock: :>

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 17:07 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4116
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moze nie zamiast a obok :) Osobiscie znam paru takich, ktorzy sa do tego zdolni ale nawet o tym nie marza bo zdaja sobie sprawe z realiow. Znam tez pare nazwisk takich, ktorzy publicznie sie chwalili i nic z tego nie wyszlo. nie slychac o nich nawet w mniej spektakularnych regatach dostepnych praktycznie dla kazdego :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
M@rek napisał(a):
Osobiscie znam paru takich, ktorzy sa do tego zdolni

Skad o tym wiedza? ;)
Juz nalezy skladac Gutkowi gratulacje, ze bierze udzial w tak pieknych, trudnych i prestizowych regatach: wielu bardziej znanych i bardziej utytulowanych zeglarzy musialo odpuscic...
Spekulacje na temat jego szans nic wprawdzie nie kosztuja, ale, moim zdaniem, sa pozbawione sensu.
Zyczmy mu szczesliwego doplyniecia i przezycia pieknej przygody - moze zebrane doswiadczenie przyda sie kiedys? Oby!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 21:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4116
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Catz napisał(a):
trudnych i prestizowych regatach: wielu bardziej znanych i bardziej utytulowanych zeglarzy musialo odpuscic...

Pewnie wiesz lepiej ale ci ktorzy odpuscili zrobili to glownie z powodu braku odpowiedniej ilosci pieniedzy. To kluczowy problem wyczynu na tym poziomie.
Z tego co wiem z zachodniej prasy, tam jest sporo imprez w ktorych uczestnictwo nie jest tak kosztowne, nowi maja szanse sie sprawdzic, pokazac i wynikami zachecic potencjalnych sponsorow. U nas jest to troche na opak. Takich imprez nie ma i jedynie od zaradnosci kandydata zalezy czy mu sie uda zgromadzic srodki zeby wystartowac.
Czytam ze Krzysztof Owczarek jest znanym szczecinskim zeglarzem. Prawde powiedziawszy na oczy Go nie widzialem a w regatach startuje z 50 lat. Oczywiscie nie twierdze ze sie do tego nie nadaje, nie potrafi itd ale po prostu nic nie wiem o Jego
karierze zeglarskiej i sukcesach w regatach. Po prostu nie wiem i tyle.W skapych doniesieniach medialnych sa same ogolniki.
Co do Gutka, uwazam ze w poprzednich regatach pokazal klase, moze konkurencja nie byla tak mocna jak teraz ale w tych ma szanse na dobry wynik.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
M@rek napisał(a):
Pewnie wiesz lepiej ale ci ktorzy odpuscili zrobili to glownie z powodu braku odpowiedniej ilosci pieniedzy. To kluczowy problem wyczynu na tym poziomie.

Masz racje. Kluczowa jest tez kwestia: wyczyn, czy partycypacja.
M@rek napisał(a):
Co do Gutka, uwazam ze w poprzednich regatach pokazal klase, moze konkurencja nie byla tak mocna jak teraz ale w tych ma szanse na dobry wynik.

Co to jest "dobry wynik"? Ukonczenie "w czasie"?
"Poprzednie regaty" to nawet nie enta liga - nic porownywalnego.
Dobrze, ze startuje.
Ale dyskutowac o powierzchni zagli w sztormach nie warto.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12559
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
Ale dyskutowac o powierzchni zagli w sztormach nie warto.


Dlaczego nie? Wytłumaczyć zawsze można, gdy ktoś nie zna sprawy.
Sam jacht, szybszy teoretycznie albo w "warunkach testowych", jeszcze nie decyduje.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
waliant napisał(a):
Dlaczego nie? Wytłumaczyć zawsze można, gdy ktoś nie zna sprawy.

Takich oglupic najlatwiej.
waliant napisał(a):
Sam jacht, szybszy teoretycznie albo w "warunkach testowych", jeszcze nie decyduje.

Ale sprawdzony praktycznie w warunkach realnych owszem.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12559
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
waliant napisał(a):
Dlaczego nie? Wytłumaczyć zawsze można, gdy ktoś nie zna sprawy.

Takich oglupic najlatwiej.

A ktoś tu ogłupia?
Catz napisał(a):
waliant napisał(a):
Sam jacht, szybszy teoretycznie albo w "warunkach testowych", jeszcze nie decyduje.

Ale sprawdzony praktycznie w warunkach realnych owszem.

Truizm.
A pytanie padło o jacht roczny. Jacht roczny zazwyczaj jeszcze nie jest dograny i w pełni sprawdzony. A jak jest, to nie wszystkie usterki są usunięte. Zazwyczaj, rzecz jasna.
I mimo wszystko nie decyduje. Zależy jakie są różnice prędkości. Ale to już wchodzimy w niuanse, których nie znamy.
Jest czynnikiem znaczącym, ale nie decyduje.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
waliant napisał(a):
A ktoś tu ogłupia?

Tak.
waliant napisał(a):
Truizm.

?
waliant napisał(a):
Ale to już wchodzimy w niuanse, których nie znamy.

Których nie znasz.
waliant napisał(a):
Jest czynnikiem znaczącym, ale nie decyduje.

Decyduje roznica kilku generacji. Znacząco. Decydujaco?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12559
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4250
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
waliant napisał(a):
A ktoś tu ogłupia?

Tak.


To sprostuj jakoś konkretnie. Rzucać ogólnikami każdy potrafi.
A jak wiesz coś, czego my maluczcy nie wiemy, to nas oświeć.

Podsumowując:
Szanse jachtu są mocno starego z nówką są niewielkie.
I taka jest szansa (niewielka) Gutka na zwycięstwo czy bycie w ścisłej czołówce w tym wyścigu.

Teraz zadowolony?

Mnie się za to włączyło uogólnienie, o którym wyraźnie nie wspomniałem, że sama różnica prędkości nie decyduje. Gdy to jest przepaść, to owszem, znacząco decyduje. Gdy to już nie jest przepaść, ta "znaczącość" maleje.
Szlag mnie trafia jak ktoś sprowadza szanse w regatach TYLKO do szybkości łódek.

Czy teraz wyraziłem się jasno?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
waliant napisał(a):
Szanse jachtu są mocno starego z nówką są niewielkie.
I taka jest szansa (niewielka) Gutka na zwycięstwo czy bycie w ścisłej czołówce w tym wyścigu.

Tak.
waliant napisał(a):
Teraz zadowolony?

Moje zadowolenie, lub jego brak, nic do rzeczy nie ma.
waliant napisał(a):
Szlag mnie trafia jak ktoś sprowadza szanse w regatach TYLKO do szybkości łódek.

Mnie tez.
Ale bylo takze:
Viking napisał(a):
Jego kunszt nie zrekompensuje przewagi technicznej.

Tak jakby konkurenci byli nowicjuszami zeglujacymi na " technice" - nie, wiekszosc ma znacznie wieksze doswiadczenie i osiagniecia i moze i "kunszt"?. Albo:
junak73 napisał(a):
jak wpadną w sztormy i regiony silnych wiatrów to te minusy mogą się przerodzić w plusy

Minusy dodatnie...
waliant napisał(a):
Czy teraz wyraziłem się jasno?

Nie, ale sensowniej, mimo niepotrzebnej ekscytacji.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1450 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL