Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 12:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaka to flaga ?
PostNapisane: 4 paź 2012, o 20:43 

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 21:53
Posty: 166
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: s.j. + diletanti na VR
Przeczytałem tu: http://aktywne.trojmiasto.pl/Dwaj-kapit ... 62383.html, że :

Cytuj:
Największym wrogiem samotnych żeglarzy na Bałtyku jest duży ruch statków handlowych. Mimo że Quick Livener niesie flagę informującą inne jednostki, że jest to rejs samotny, kapitan będzie musiał mieć oczy dookoła głowy, aby zachować bezpieczny dystans.


Jaka to jest flaga?? No i jeśli jest taka flaga, to jakim światłem oznacza się taki jacht w nocy??

_________________
"I don't have much money but boy if I did
I'd buy a sail boat where we both could live"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2012, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Trójkątna biała(proporczyk) na rufie(nie wiem czy zawsze, ale akurat w tym wypadku tak, nieco bliżej śródokręcia niż bandera na flagsztoku), z takim znaczkiem:
Obrazek
Chyba też ten sam znaczek jest na foku(ale tego nie jestem pewna)

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 06:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
pafka napisał(a):
Przeczytałem tu: http://aktywne.trojmiasto.pl/Dwaj-kapit ... 62383.html, że :

Cytuj:
Największym wrogiem samotnych żeglarzy na Bałtyku jest duży ruch statków handlowych. Mimo że Quick Livener niesie flagę informującą inne jednostki, że jest to rejs samotny, kapitan będzie musiał mieć oczy dookoła głowy, aby zachować bezpieczny dystans.


Jaka to jest flaga?? No i jeśli jest taka flaga, to jakim światłem oznacza się taki jacht w nocy??

Bierz serio wypociny dziennikarzy a będziesz miał więcej tego rodzaju problemów...
:-?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 06:59 

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 21:53
Posty: 166
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: s.j. + diletanti na VR
Narjess napisał(a):
Trójkątna biała(proporczyk) na rufie(nie wiem czy zawsze, ale akurat w tym wypadku tak, nieco bliżej śródokręcia niż bandera na flagsztoku), z takim znaczkiem:
[..ciach..]
Chyba też ten sam znaczek jest na foku(ale tego nie jestem pewna)

Rozumiem że jest to taki "proporzec" - bez znaczenia w locji ....

pierdupierdu napisał(a):
Bierz serio wypociny dziennikarzy a będziesz miał więcej tego rodzaju problemów...
:-?

zgadzam się - świat trzeba weryfikować w wielu źródłach ;-)

_________________
"I don't have much money but boy if I did
I'd buy a sail boat where we both could live"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 07:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
pafka napisał(a):
Rozumiem że jest to taki "proporzec" - bez znaczenia w locji ....

A proporczyki klubowe jakie mają znaczenie w locji? :roll: :roll: :roll:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 07:51 

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 21:53
Posty: 166
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: s.j. + diletanti na VR
Narjess napisał(a):
pafka napisał(a):
Rozumiem że jest to taki "proporzec" - bez znaczenia w locji ....

A proporczyki klubowe jakie mają znaczenie w locji? :roll: :roll: :roll:

zakładam, że można się w nie wpatrywać, i wpatrywać, podziwiać i ... nie zauważyć jak nam z drugiej burty tankowiec nadpływa :-P :-P :-P

_________________
"I don't have much money but boy if I did
I'd buy a sail boat where we both could live"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 08:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
coś jak to? :lol: :lol: :lol:

Obrazek

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.



Za ten post autor Narjess otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, pafka
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 08:42 

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 21:53
Posty: 166
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: s.j. + diletanti na VR
Narjess napisał(a):
coś jak to? :lol: :lol: :lol:

PIĘKNA ilustracja :D :D :D

(mam nadzieję, że "wyguglowana" a nie z autopsji :-o)

_________________
"I don't have much money but boy if I did
I'd buy a sail boat where we both could live"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 791
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 250
Otrzymał podziękowań: 199
Uprawnienia żeglarskie: jsm
pafka napisał(a):
(mam nadzieję, że "wyguglowana" a nie z autopsji :-o)


z autopsji to taka fotke mam pod reka - ciasno troche bylo :cool:


Załączniki:
ciasno.jpg
ciasno.jpg [ 103.93 KiB | Przeglądane 4405 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 09:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
A z praktyki?

Nigdy do tego nie dopuściłem (jeszcze żyję, to najlepszy dowód), bo wiem, że żagiel ma pierwszeństwo przed silnikiem -tylko i wyłącznie, czysto - teoretyczne.

Prawnie -też. Tyle, że dochodzenie tego prawa jest możliwe dopiero u świętego Piotra.

Od chwili, gdy IMO dopuściła możliwość wacht jednoosobowych - proszę się nie łudzić.

Nikt rozpieprzonego jachtu nie zaoobserwuje. Aktualnie pełniący wachtę oficer właśnie przegląfda stosy dokumentów, konosamentów etc., maszynę ma ustawioną na full ahead, a kurs trzyma autopilot.

Maluśki proporczyk "samotny żeglarz" to ostatnia rzecz, która pod wodą zniknie. A i tak nikt nie będzie wiedział ani o fi, ani o lambda, ani o zulu.

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma



Za ten post autor JasiekN otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
JasiekN napisał(a):
Maluśki proporczyk "samotny żeglarz" to ostatnia rzecz, która pod wodą zniknie. A i tak nikt nie będzie wiedział ani o fi, ani o lambda, ani o zulu.

Przepraszam, że się wtryniam, ale napisałeś to troszkę tak, jakby w ogóle istniał jakiś oznaczający samotnika "maluśki proporczyk" i jakby jego pokaywanie mialo czy też moglo mieć jakiekolwiek znaczenie w kwestiach zapobiegania zderzeniom na morzu.

Na wszelki wypadek powiem, że nie ma żadnego proporczyka informujcgo o samotnym żeglowaniu inne jednostki.
Wypada podsumować - Pani Magdalena Iskrzycka, która popełniła cytowane na początku wątku zdanie o "fladze informującej inne jednostki, że jest to rejs samotny" napisała po prostu bzdurę kompletną...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 5 paź 2012, o 10:17 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 10:16 

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 21:53
Posty: 166
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: s.j. + diletanti na VR
JasiekN napisał(a):
A z praktyki?

Nigdy do tego nie dopuściłem (jeszcze żyję, to najlepszy dowód), bo wiem, że żagiel ma pierwszeństwo przed silnikiem -tylko i wyłącznie, czysto - teoretyczne.

Zdaje mi się, że komercyjne mają pierwszeństwo przed jachtami ....

JasiekN napisał(a):
Nikt rozpieprzonego jachtu nie zaoobserwuje. Aktualnie pełniący wachtę oficer właśnie przegląfda stosy dokumentów, konosamentów etc., maszynę ma ustawioną na full ahead, a kurs trzyma autopilot.

... i radar skręcony tak, by te migające punkciki na falach nie przeszkadzały ....

A ja się łudziłem, że z takim proporczykiem to będą mnie wszyscy wypatrywać, omijać i pozdrawiać :D

_________________
"I don't have much money but boy if I did
I'd buy a sail boat where we both could live"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
pafka napisał(a):
JasiekN napisał(a):
A z praktyki?

Nigdy do tego nie dopuściłem (jeszcze żyję, to najlepszy dowód), bo wiem, że żagiel ma pierwszeństwo przed silnikiem -tylko i wyłącznie, czysto - teoretyczne.

Zdaje mi się, że komercyjne mają pierwszeństwo przed jachtami .....

I tu masz absolutną rację - zdaje Ci się...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
pierdupierdu napisał(a):
Pani Magdalena Iskrzycka, która popełniła cytowane na początku wątku zdanie o "fladze informującej inne jednostki, że jest to rejs samotny" napisała po prostu bzdurę kompletną...


Tak.

A co do MPZZM to jeden z przedpiśców miał rację.

Rzeczywiście mu się zdawało.

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 10:58 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Narjess napisał(a):
coś jak to? :lol: :lol: :lol:
Kuuuuźwa, dobrze że chociaż z odbijaczami zdążył :lol:

_________________
www.samoster.org.pl



Za ten post autor gf otrzymał podziękowanie od: Milena
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 13:26 

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 21:53
Posty: 166
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: s.j. + diletanti na VR
pierdupierdu napisał(a):
I tu masz absolutną rację - zdaje Ci się...

... nadal mi się zdaje ... czytam tu: http://www.sail-ho.pl/article.php?sid=1159, że:

Cytuj:
Prawidło 10 - Systemy rozgraniczenia ruchu

Prawidło 10 w ustępie j) stanowi, że Statek o długości mniejszej niż 20 metrów lub statek żaglowy nie powinien przeszkadzać bezpiecznemu przejściu statku o napędzie mechanicznym, idącego torem kierunkowym. Określenie "statek żaglowy" oznacza każdy statek żaglowy niezależnie od wielkości. W myśl ustępu c) prawidła 10, Tak dalece jak to jest możliwe, statek ( należy rozumieć każdy statek w tym i statek żaglowy) powinien unikać przecinania torów kierunkowych, a jeżeli musi to uczynić, to powinien przecinać je idąc kursem najbardziej, jak to jest możliwe, zbliżonym do kąta prostego w stosunku do ogólnego kierunku ruchu.

Nie sięgam do źródeł (ufając autorowi artykułu), ale dalej wyjaśnione jest tak:

Cytuj:
Prawidło 8 f) ii) stanowi, Statek zobowiązany do nie przeszkadzania przejściu lub bezpiecznemu przejściu innego statku nie jest zwolniony od tego obowiązku, gdy zbliża się do innego statku w taki sposób, że powoduje to ryzyko zderzenia, a gdy podejmuje działanie, to powinien w pełni uwzględniać działanie, jakie może być wymagane prawidłami niniejszej części (Części B)

Prawidło 8 f) ii) wyraźnie mówi, że statek zobowiązany do "nie przeszkadzania" nie jest zwolniony od tego obowiązku, gdy zbliża się do innego statku w sposób powodujący ryzyko zderzenia. Pomimo, że ten inny statek, gdy powstanie ryzyko zderzenia może stać się statkiem zobowiązanym do ustąpienia z drogi, to choć ma zastosowanie prawidło 17 a) i), statek zobowiązany do nie przeszkadzania nie jest zwolniony z tego obowiązku aby dać wystarczającą przestrzeń na morzu dla bezpiecznego przejścia innego statku. Działanie zawczasu zgodnie z prawidłem 8 f) jest kompatybilne z prawidłem 17 a) ii), które pozwala na działanie zapobiegawcze statkowi mającemu pierwszeństwo drogi. Statek żaglowy podejmując manewr uniknięcia przeszkadzania w przejściu innego statku powinien brać pod uwagę wszelkie możliwe działania jakie mogą być wymagane prawidłami wymijania . Należy bowiem brać pod uwagę możliwość, że w obliczu ryzyka zderzenia oba statki mogą podjąć sprzeczne działania.


Ja więc zakodowałem sobie tak: "tor wodny = przecinam jak najkrócej i ustępuje wszystkiemu co może mnie rozjechać". Pozostanę przy moim "zdaje mi się" :-P

_________________
"I don't have much money but boy if I did
I'd buy a sail boat where we both could live"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 13:35 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
pafka napisał(a):
Zdaje mi się, że komercyjne mają pierwszeństwo przed jachtami ....

pafka. Jaromir napisał Ci prawdę: zdaje Ci się. :D

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 13:40 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zauważ pafka, że choć i tak zawęziłeś mocno temat do systemów rozgraniczenia ruchu, to w zacytowanych przez Ciebie przepisach i komentarzach nie ma ani słowa o komercji, ani nawet o pierwszeństwie :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 14:19 

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 21:53
Posty: 166
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: s.j. + diletanti na VR
gf napisał(a):
Zauważ pafka, że choć i tak zawęziłeś mocno temat do systemów rozgraniczenia ruchu, to w zacytowanych przez Ciebie przepisach i komentarzach nie ma ani słowa o komercji, ani nawet o pierwszeństwie :)

Przyznaję rację - ta "komercja" to myślowy skrót. No i jeszcze raz przyznaję rację, że "nie przeszkadzanie" to nie to samo co "ustąpienie pierwszeństwa" - ja jednak pozostanę przy swoim: "na torze wodnym, ustępuję pierwszeństwa wszystkiemu co większe ode mnie" (no, może takiemu co burtę ma co najmniej ponad wysokość masztu ;-) ).

Aaaaa, i nie zamierzam próbować czy w takich wypadkach moje pierwszeństwo będzie uznawane .... jak to JasiekN pisał: niech to pierwszeństwo pozostanie czysto teoretyczne ...

:D

_________________
"I don't have much money but boy if I did
I'd buy a sail boat where we both could live"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Cytuj:
Prawidło 10 - Systemy rozgraniczenia ruchu



I tu się sprawa macała.

W VTSach obowiącują zasady szczególne.

Tak samo jak na drodze.

Najpierw słuchasz policjanta z drogówki. co rękami na skrzyżowaniu macha, piotem świateł i znaków (poziomych i pionowych), na końcu działasz według prawideł ogólnych.

A prawidło ogólne "żagiel ma pierwszeństwo przed silmikiem" (chyba, że chodzi o statek nue odpowiadający za swoje ruchy, zajęty połowem, etc.) - jest prawidłem.

Którego (z praktyki) stosować nie nakeży.

Stosowne przepisy usiłują zdefiniować trzy fazy sytuacji kolizyjnej,

Guzik prawda.

Jacht, który zaoczył statek w namiarze stałym - jest od kopa "w trzeciej fazie" - czyli ma obowiązej "podjąć każde działanie, zmierzjące do uniknięcia kolizji".

Czemu?

No, jeśli mam dobrego oficera wchtowego, to "namiar stały" jest mi zameldowany na co najmniej kwadrans przed ewentualną kollizją. Opalem, bruceo, Gedanią, (większym jachtem też, ale nie dowodziłem, więc nazwy nie wymieniam) - to ja w tym czasie zatańczę krakowiaczka cztery razy w koło i z powrotem.

A wiem, że "wróg" ani prędkości, ani kursu nie zmieni.

Ta pewność tez trochę ułatwia kalkulację
:D

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2012, o 09:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 791
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 250
Otrzymał podziękowań: 199
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Narjess napisał(a):
coś jak to? :lol: :lol: :lol:

Obrazek


tak mi sie wczoraj jak plywalem skojarzylo z ta fotka powyzej tak wiec popelnilem takie zdjecie:


Załączniki:
PB110877.JPG
PB110877.JPG [ 115.51 KiB | Przeglądane 3650 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2012, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
pafka napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
I tu masz absolutną rację - zdaje Ci się...

... nadal mi się zdaje ...
.../[i]cut litościwie jakieś wywody niespojne/...[/i]

Drogi "pafko"...
Napisałeś ponad miesiąc temu pewne zdanie na temat stosowania MPZZM.
Utkwiło mi to zdanie w pamięci, było bowiem tak niedorzeczne, że nawet tu, w Internecie, jaskrawo zwracało na siebie uwagę.
Pozwolę sobie raz jeszcze Twoje zdanie zacytować:
pafka napisał(a):
Zdaje mi się, że komercyjne mają pierwszeństwo przed jachtami .....


Nie mam pojęcia po co wracasz do tamtego zapomnianego już niemal blamażu.
Niemniej przyjmij do wiadomości, że owszem - nadal tylko Tobie się tak zdaje...
Absolutnie NIC bowiem z tego co zawile i bez żadnego porządku skopiowałeś z artykułu Jacka Kijewskiego, nie usprawiedliwia w najmniejszym nawet stopniu tezy, jakoby "komercyjne mają pierwszeństwo przed jachtami"

Widzę, że w kolejnym poście uciekłeś w typowe tłumaczenie niedouczonych - coś tam o "skrótach myślowych" pisząc... Cóż - nie zmienia to faktu, że stosowanie przepisów COLREGS nie dopuszcza żadnych "skrótów myślowych". No nie zmienia się ocena, że zdanie o piewszeństwie komercyjnych do którego znów tu wróciłeś jest... totalnie (hmmm... jakby Ci tu delikatnie...)... no strasznie głupie to zdanie jest!

Eeeech... - weź se chłopie tekst COLREGS-ów w dowolnym języku, naciśnij "Ctrl+F" i poszukaj ile razy napisano w tym tekście słowa "komercyjny, komercyjne, komercyjnym, komercyjnego, etc, etc...".
Może przy okazji takiego ćwiczenia uda Ci się swój wypaczony obraz przepisów wyprostować...

PS. Ale oczywiście nic nie musisz...
Wiesz, zima idzie, napisz co jeszcze Ci się zdaje, chętnie pośmiejemy się z tego jeszcze trochę :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2012, o 18:29 

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 21:53
Posty: 166
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: s.j. + diletanti na VR
Drogi Pierdupierdu,

Zacznę od spraw "merytorycznych": Z przytoczonych tu postów i przykładów - wynika, że nie mam racji pisząc "komercyjne mają pierwszeństwo przed jachtami" - cieszę się, że forumowicze mi to wyjaśnili - dzięki temu forum "naprawiłem" moją wiedzę. Przyznałem to też w poście wyżej.

Patenty robiłem dawno, nie wkuwam przepisów na pamięć i ułatwiam sobie życie stosując skróty myślowe; np. "duże, blisko i się spieszy - ustąp" - i tę zasadę będą stosował nadal. JasiekN potwierdził mnie w tym z "praktycznego" punktu widzenia.

-------------------------------------
Co do stylu Twojego posta: .... ech ... Pijesz do mnie najpierw o niespójnych wywodach, blamażu, moich "jaskrawych niedorzecznościach", "niedouczonych tłumaczeniach" ... no i ta końcówa:
Cytuj:
PS. Ale oczywiście nic nie musisz...
Wiesz, zima idzie, napisz co jeszcze Ci się zdaje, chętnie pośmiejemy się z tego jeszcze trochę :lol:


Nie znamy się - chyba mnie z kimś pomyliłeś. W dyskusji na "niewirtualnym" forum zakończyłbym tą znajomość po dżentelmeńsku i bez śmiechu....
-------------------------------------

Dziękuję innym forumowiczom za fajną dyskusję w tym wątku i świetne ilustracje!

_________________
"I don't have much money but boy if I did
I'd buy a sail boat where we both could live"



Za ten post autor pafka otrzymał podziękowanie od: Zuzanna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2012, o 20:09 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Pafka, brawo!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL