Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 14:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 paź 2012, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Kiedyś już toczyła się dyskusja o wzorach Opinii z Rejsu.
Wszyscy krytykują wzorzec PZŻ-towski ale wszyscy i tak powielają go.
Np. ja wszystkie otrzymane i wszystkie wystawione opinie mam wg. wzorca PZŻ. :-(
Z lenistwa.
Postanowiłem to zmienić.
Za wzór przyjąłem na start dokument PZŻ-tu i powykreślałem ewidentnie niepotrzebne rubryki a dodałem własne.
W ten sposób udało mi się upchnąć dwie opinie na jednej kartce.

Z drugiej strony pamiętałem o tym, o czym napisał Marek. Większość załogantów traktuje to jako pamiątkę i nie zamierza robić żadnych patentów.
Z tego względu pozostawiłem dane typu odwiedzane porty.

Załącznik:
OPINIA_Z_REJSU_wzor_kuracenta.doc [37 KiB]
Pobrane 635 razy


Mój wzór opinii ma taką zaletę, że każdy może łatwo zmodyfikować ją dodając lub odejmując różne pola.
Ciekaw jestem Waszych opinii o mojej opinii. Wpisujcie w tym wątku także Wasze wzory. Albo moją po Waszej obróbce. Jak coś fajnego z dyskusji wyniknie, to jutro w Korsarzu będę rozdawał próbne wydruki.

A oto skrót wcześniejszej dyskusji:


Mariusz Główka napisał(a):
Opinia

Dla Xxxxxxx Yyyyyyyyyyy z rejsu jachtem typu slup, model Oceanis 473 „Jannixa” o długości kadłuba 14,02 m, 110 m. kw. żagla, pływający pod banderą brytyjską.
Początek rejsu – 28.02.2010 Mindelo (Republika Wysp Zielonego Przylądka). Koniec rejsu 12.03.2010 Mindelo.
Prowadzący jacht (skiper): Mariusz Główka certyfikat RYA/MCA Yachtmaster Offshore nr 32326
Odwiedzane porty: Cavaleiro, Tarrafal, Port Novo.
W czasie rejsu przebyto łącznie 384 Mm w czasie 77 godzin żeglugi.
Xxxxxxx Yyyyyyyyy pełnił funkcję II oficera i wywiązywał się bardzo dobrze ze swoich obowiązków podczas rejsu.



Stara Zientara napisał(a):
A wystarczy tyle:


Kol. ...................................
odbył w czasie: od ............ do ...............
rejs na jachcie: .....................................
o długości: .............................................
w którym pływano razem godz. ..............

Kapitan jachtu
Nazwisko i imię: ...................
nr patentu: .......

............................................................
miejsce, data podpis kapitana


Biały Wieloryb miał taką propozycję:

viewtopic.php?f=17&t=12301&start=30


pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 13:22 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Andrzejku.
Płyniesz z Oslo do Amsterdamu. Zachodzisz po drodze do Skagen, Thyboron i na Helgoland.
Od kiedy zaczniesz liczyć wody pływowe i które porty wpiszesz jako pływowe? ;)

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Roman K napisał(a):
Od kiedy zaczniesz liczyć wody pływowe i które porty wpiszesz jako pływowe?
O to zaraz zapyta forumowiczów - pomysł na nowy wątek dałeś ;)

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wody pływowe są całkowicie zbędne, istotne są tylko porty pływowe. Opinia wg wzoru Kuracenta jest bardziej restrykcyjna od wariantu PZŻ.

Andrzeju, przeczytaj uważnie: jest 100 godzin w rejsie po wodach pływowych, a nie 100 godzin po wodach pływowych.

Idąc dalej tokiem Twojego rozumowania należałoby dopisać rubryki "godzin/mil na wodach wewnętrznych", "godzin/mil na wodach osłoniętych" itp. Urzędnicy natychmiast skorzystają z tego, aby tych wyszczególnionych godzin nie wliczyć do rejsu pełnomorskiego.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kuracent napisał(a):
Z tego względu pozostawiłem dane typu odwiedzane porty.
Wystarczy dodać je do mojego wzoru.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Ile razy można powtarzać? Najważniejsza rubryka w prawdziwej opinii brzmi tak:

Chrapaniu nie podlegał / chrapał lekko / chrapał ciężko / chrapał w stopniu powodującym rozszczelnienia kadłuba*

*)niepotrzebne skreślić


:lol: :lol: :lol:

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl



Za ten post autor Cypis otrzymał podziękowania - 3: AdamB, Jaromir, Narjess
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 13:57 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
O, to ja mam coś takiego jak Wojtek Zientara + te porty. Więcej nie, bo po co? Świstek i tak pójdzie do PZŻ, gdzie wsadzą go do teczki, a za parę lat wywalą.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 14:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Roman K napisał(a):
Andrzejku.
Płyniesz z Oslo do Amsterdamu. Zachodzisz po drodze do Skagen, Thyboron i na Helgoland.
Od kiedy zaczniesz liczyć wody pływowe i które porty wpiszesz jako pływowe? ;)


Dobra! Przekonaliście mnie. W wersji v02 poprawiłem to.

Załącznik:
OPINIA_Z_REJSU_wzor_kuracenta_v02.doc [33 KiB]
Pobrane 265 razy


Stara Zientara napisał(a):
Wody pływowe są całkowicie zbędne, istotne są tylko porty pływowe. Opinia wg wzoru Kuracenta jest bardziej restrykcyjna od wariantu PZŻ.

Andrzeju, przeczytaj uważnie: jest 100 godzin w rejsie po wodach pływowych, a nie 100 godzin po wodach pływowych.


Masz rację! W takim razie zrozumiałem w końcu dlaczego rejs Gdynia-Amsterdam jest uznawany do tych wymagań PZŻ. Swoją drogą moim zdaniem to bez sensu. Jaka jest nowa jakość żeglarska czy ktoś zaliczając dwa porty pływowe ma przy okazji 80h. czy 120h.? Tym bardziej, że nigdzie nie jest napisane, że musi taki rejs prowadzić? Innymi słowy, jeśli już to powinno się wykreślić te 100h. i zostawić dwa porty pływowe.

Przy okazji zwrócę uwagę na kolejny problem. Główną trudnością ze zdobyciem j.st.m. jest konieczność odbycia rejsu z portami pływowymi. Nie każdemu jest to po drodze. Pływają po Bałtyku albo Adriatyku. Mają mnóstwo godzin ale nie mają stażu pływowego. I korzystają na tym firmy, które organizują takie rejsy pod j.st.m.
Pewnie przydałby się jakiś stopień żeglarski, na który wymagane są pływy. Może dałoby radę postulować, aby to wymaganie pływowe przenieść na k.j.?

I jeszcze jedno. W wymaganiach jest jeden rejs z dwoma portami pływowymi. Czyli jak rozumiem, jeśli ktoś odbędzie taki rejs z 90h. to musi odbyć kolejny rejs z dwoma portami pływowymi? Czyli razem: czteroma?
Czy też można odbyć dwa rejsy po jednym porcie pływowym? Pytanie nie jest teoretyczne, bo w typowym 7-dniowym rejsie trudno zdobyć 100h.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 14:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Kuracent napisał(a):
zrozumiałem w końcu dlaczego rejs Gdynia-Amsterdam jest uznawany do tych wymagań PZŻ. Swoją drogą moim zdaniem to bez sensu.
Kuracent napisał(a):
Pewnie przydałby się jakiś stopień żeglarski, na który wymagane są pływy.
Kuracent napisał(a):
Może dałoby radę postulować, aby to wymaganie pływowe przenieść na k.j.?
Kuracent napisał(a):
Czyli jak rozumiem, jeśli ktoś odbędzie taki rejs z 90h. to musi odbyć kolejny rejs z dwoma portami pływowymi? Czyli razem: czteroma?
Andrzejku, ten zielony listek, który Ci wkleił Grzywiasty, służy tylko do ozdoby. Nie żuj go!!! :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 15:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
Zbieraj napisał(a):
Andrzejku, ten zielony listek, który Ci wkleił Grzywiasty, służy tylko do ozdoby. Nie żuj go!!! :lol:

Można jeszcze polizać :D

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kuracent napisał(a):
Pewnie przydałby się jakiś stopień żeglarski, na który wymagane są pływy. Może dałoby radę postulować, aby to wymaganie pływowe przenieść na k.j.?


A po co?
Szczególnie w dzisiejszych czasach,przy rozwiniętych środkach nawigacji elektronicznej,doskonałej łączności itp.
Zaledwie wczoraj ktoś mi, przy debacie na ten sam temat, pięknie powiedział: a czy potrzebny jest osobny staż,stopień,egzamin do prowadzenia jachtu po rzece na prądzie?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Colonel napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Pewnie przydałby się jakiś stopień żeglarski, na który wymagane są pływy. Może dałoby radę postulować, aby to wymaganie pływowe przenieść na k.j.?


A po co?
Szczególnie w dzisiejszych czasach,przy rozwiniętych środkach nawigacji elektronicznej,doskonałej łączności itp.
Zaledwie wczoraj ktoś mi, przy debacie na ten sam temat, pięknie powiedział: a czy potrzebny jest osobny staż,stopień,egzamin do prowadzenia jachtu po rzece na prądzie?


To co piszesz jest oczywiste. Cała ta drabinka obowiązkowych stopni też. Jeśli jednak MSiT chce niewiele zmieniać, to możnaby spróbować wnioskować o niewielkie zmiany w już istniejącym systemie. Ale kilka takich drobnych zmian mogłoby ułatwić życie żeglarzom.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 17:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Kuracent napisał(a):
Pewnie przydałby się jakiś stopień żeglarski, na który wymagane są pływy. Może dałoby radę postulować, aby to wymaganie pływowe przenieść na k.j.?


A po co?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Kuracent napisał(a):
W ten sposób udało mi się upchnąć dwie opinie na jednej kartce.

Całkiem nie merytoryczna uwaga. Twoje opinie są dla mnie zwyczajnie brzydkie, małe skrawki papieru gdzie trzeba by coś maczkiem zapisywać.

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Moniia napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Pewnie przydałby się jakiś stopień żeglarski, na który wymagane są pływy. Może dałoby radę postulować, aby to wymaganie pływowe przenieść na k.j.?


A po co?


Aby ułatwić zdobycie j.st.m.
Moim zdaniem kilka razy wzrosłaby liczba osób posiadających patent umożliwiający prowadzenie jachtów do 18m. (czyli chyba 100% jachtów czarterowych w Polsce, dostępnych dla każdego). To byłby znaczny krok w kierunku liberalizacji.

Monika - ja wiem, że Tobie trudno 'zrozumieć' nasze dyskusje dot. liberalizacji obowiązkowych patentów. Łatwo przyzwyczaić się do normalności czyli wolności żeglowania. Ale w Polsce walka jest daleka od zakończenia.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
jacht o długości .... m. -- tzn. jakiej? :lol:

P.S. Olek, druk opinii ma być merytoryczny i regulaminowy a nie ładny i wygodny do wypełniania ;)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Andrzej, to Ty nie rozumiesz. Ja mieszkałam w Polsce wystarczająco duży kawałek życia, żeby wiedzieć o co chodzi. Natomiast za nic nie zrozumiem, czemu, jak już proponujesz zmianę, idziesz w górę? Niech staż na plywach, jak się przy nim upierac (w warunkach obowiązkowych patentów...) będzie już na sternika. Jachtowego, nie morskiego. I tyle. Od ilus lat egzaminów na wyższe stopnie nie ma i wszyscy jakoś żyją. To dodajcie w propozycji na st.j. staż plywowy, dołączcie do egzaminu informacje o plywach i chwatit.

I wywalcie morsa i kapitana. I jest logiczny, kompromisowy system z jednym stopniem srodladowym, jednym morskim. Obydwa z egzaminami. I taki system miałby szanse pogodzić obie strony - i można byłoby mieć szanse na jakaś stabilność w przepisach.

Natomiast za nic nie zrozumiem, czemu nawet liberalizatorzy proponują te cztery stopnie. Ja rozumiem, taktyka małych kroczkow działa, tylko w takim tempie do bezpatencia dotrą ewentualnie nasze prawnuki... :( więc może jednak skupić się na nieco większym kroczku, ale będącym możliwym do zaakceptowania dla obu stron NA DŁUŻEJ.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Cypis napisał(a):
P.S. Olek, druk opinii ma być merytoryczny i regulaminowy a nie ładny i wygodny do wypełniania
A ja uważam, że "opinie" mające cechy opinii a nie tylko poświadczenia odbycia rejsu są fajne.

Gdy jest miejsce na "uwagi kapitana" to można coś miłego/śmiesznego wpisać, później przy uroczystej flaszce uroczystym zakończeniu rejsu można się pośmiać a kilka lat po rejsie zerknąć do głębokiej szuflady i przypomnieć sobie to lub tamto.

Oczywiście to sięganie do szuflady dotyczy tych, którzy opinie zbierają, bo są zbieraczami a nie zdobywaczami (patentów).

Stąd na "moich" drukach opinii jest duży odstęp pomiędzy wykropkowaniem na wpisanie odwiedzonych portów (żeby się wszystkie zmieściły i jakiś komentarz też), jest ilość godzin powyżej "szóstki" oraz wykreślane info o rzyganku i byciu pracowitym.

Jakoś nie gryzie mnie podobieństwo do pezetżecianego druku - niektórzy te opinie składają w PZŻ i nie mają zamiaru wojować w sekretariacie.


Załączniki:
opinia_z_rejsu POLONUS.pdf [107.74 KiB]
Pobrane 242 razy

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 19:28 

Dołączył(a): 23 sie 2008, o 09:15
Posty: 408
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Ostatnio skoro byłem akurat w PZŻ pytałem się Pani która wystawia patenty czy mogę używać własnego wzoru nie posiadającego rubryk chorobie morskiej podlegał, z obowiązków wywiązywał się i jeszcze tej trzeciej podobnej. Pani stwierdziła, że są to ważna informacje i w opinii muszą być zawarte, więc nie dziw się Andrzeju jeżeli Ci któryś z załogantów przyjdzie z reklamacją.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Oks napisał(a):
. Pani stwierdziła, że są to ważna informacje i w opinii muszą być zawarte


Bo Pani jest niczym sędzia dredd - łapie bandytę, oskarża, osądza i wykonuje karę :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Oks napisał(a):
w PZŻ pytałem się Pani
Trzeba było spytać, po co są te informacje.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 19:45 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Oks napisał(a):
Pani stwierdziła, że są to ważna informacje i w opinii muszą być zawarte,
Guzik prawda akurat, co wynika z rozporządzenia.

Takich rubryk wiele osób nie ma (w tym ja) lub nie wypełnia, jeżeli rubryki są, i ludzie szczęśliwie patenty dostają.

A zbieranie opinii na pamiątkę, kurde naprawdę? :D Do książeczki - ok, pamiętnik, jest ładnie zebrane, można prześledzić gdzie i kiedy się było. Ale świstki opiniowe? Jak pytam się kto chce, to zwykle ktoś tam w załodze się zgłosi, ale większość nie potrzebuje. :)
Carlo napisał(a):
Bo Pani jest niczym sędzia dredd - łapie bandytę, oskarża, osądza i wykonuje karę :lol:
Pani z PZŻ jest jak pani z dziekanatu, jak Tommy Lee Jones w ściganym :lol:

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
gf napisał(a):
Carlo napisał(a):
Bo Pani jest niczym sędzia dredd - łapie bandytę, oskarża, osądza i wykonuje karę :lol:
Pani z PZŻ jest jak pani z dziekanatu, jak Tommy Lee Jones w ściganym :lol:


W Polsce w średniowieczu takim sędzią dredd był justycariusz,.... może Pani w PZŻ jest taką kontynuacją tamtej dobrej tradycji :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 20:00 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Carlo napisał(a):
W Polsce w średniowieczu takim sędzią dredd był justycariusz
Pożyteczny i merytoryczny wątek - czegoś nowego się człowiek zawsze dowie :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Maar napisał(a):
A ja uważam, że "opinie" mające cechy opinii a nie tylko poświadczenia odbycia rejsu są fajne.
Oczywiście! Niemniej rozróżniasz druk baczność regulaminowy w/g Andrzeja spocznij od "opinii", prawda?

Chyba Ci podsyłałem (albo jest gdzieś na Forumie) swój wzór -- b. podobny do Twojego. I pezetżecianego też :)

Cytuj:
Gdy jest miejsce na "uwagi kapitana" to można coś miłego/śmiesznego wpisać, później przy uroczystej flaszce uroczystym zakończeniu rejsu można się pośmiać a kilka lat po rejsie zerknąć do głębokiej szuflady i przypomnieć sobie to lub tamto.
Ha! Dokładnie z tego powodu u mnie ostały się nawet rubryki rodzaj pływania i organizator rejsu :)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
gf napisał(a):
A zbieranie opinii na pamiątkę, kurde naprawdę? :D Do książeczki - ok, pamiętnik, jest ładnie zebrane, można prześledzić gdzie i kiedy się było.
Grzesiu, jaki procent (tak średnio licząc) ludzi z którymi pływasz ma przy sobie książeczki?
U mnie to jakoś tak 25-30% wypada.
Poza tym w KŻ jest mało miejsca i tylko suche (często niepełne) informacje o trasie i czasie.

gf napisał(a):
Ale świstki opiniowe?
Wszystko zależy od poziomu "świstkowości". Jeżeli - tak jak pisałem wyżej - opinia jest opinią a nie poświadczeniem, to często ludzie ją chcą.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Oks napisał(a):
Ostatnio skoro byłem akurat w PZŻ pytałem się Pani która wystawia patenty czy mogę używać własnego wzoru nie posiadającego rubryk chorobie morskiej podlegał, z obowiązków wywiązywał się i jeszcze tej trzeciej podobnej.
Pacz Pan, a ja składałem tylko z rubryką o chrapaniu, którą to wyżej już cytowałem (też rodzaj choroby, a cenniejszą informację niesie IMO), zaś wyciąg z dziennika owszem, był, tyle, że skwitowany gwiazdką *) Nie prowadzono dziennika jachtowego w rozumieniu Rozp. MI w sprawie... (Dz. U. Nr. poz.) na podstawie paragraf ustęp tegoż Rozp. czyli tak, jak by go nie było. i co? I nic. Kwity wydano.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

gf napisał(a):
A zbieranie opinii na pamiątkę, kurde naprawdę?
Naprawdę! Ja np. nie mam książeczki. A to z tego powodu, że w książeczce nie ma miejsca na najważniejsze, czyli na "opinię" :)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 20:42 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cypis napisał(a):
Naprawdę! Ja np. nie mam książeczki. A to z tego powodu, że w książeczce nie ma miejsca na najważniejsze, czyli na "opinię" :)
E, no to ja bym se książeczkę założył, żeby nie trzymać segregatora z luźnymi kartkami :)

Ale poruszyłeś ciekawy temat, z pewnością powinien zainspirować niejednego. Czy powinniśmy opracować własny wzór książeczki żeglarskiej, żeby było tam miejsce na opinię? Jeżeli tak, to czy opinia powinna być osobno pływowa i niepływowa?

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
gf napisał(a):
Jeżeli tak, to czy opinia powinna być osobno pływowa i niepływowa?
Opinia powinna być wpływowa, to przede wszystkim :)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
gf napisał(a):
Jeżeli tak, to czy opinia powinna być osobno pływowa i niepływowa?
Próbujesz Grzesiu sprowadzić kwestie pamiątkarskie do absurdu?

Jedni lubią znaczki a drudzy coś innego. Papier jest cierpliwy i się nie rozmagnesowuje. Po dziesięciu, dwudziestu czy trzydziestu latach, zżółkła kartka z opinią zawierającą adnotację: "choć jadł jak koń, to jednak rzygał jak kot" może być czymś fajnym, chyba.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Maar napisał(a):
"choć jadł jak koń, to jednak rzygał jak kot" może być czymś fajnym, chyba.
:D
A wiecie, kto jest największym Strażnikiem Regulaminu? Tak, większym od Kuracenta i nie o wzrost tu chodzi?

@Zgrzyb, nie bądź taki. Pochwal się swoją opinią z Zawiasa :lol: :lol: :lol:

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL