Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 22:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 paź 2012, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
szpiszpak napisał(a):
Tak w czwartek wypływamy na na pierwszy rejs kapitański Doktora na Zawiszy


To dobrze czy źle?

Bo to doskonały przykład. Każdy w życiu kiedyś ma pierwszy raz. Kiedyś dziecko robi pierwszy krok. I kiedyś musiała być taka sytuacja, że Zientara pierwszy raz wypłynął na Zawiszy. A nawet Zbieraj też musiał mieć kiedyś pierwszy raz na Zawiszy. Cała trójka czyta to Forum. Czy moglibyście mniej więcej powiedzieć ile mieliście godzin/mil przed tym? Oczywiście nie interesują mnie kojo-godziny jako załogant. Tylko jako prowadzący. I jeszcze w podziale powiedzmy do 18m. LOA/100m2 żagla i powyżej?

Czy powinno to Waszym zdaniem być np. 20.000h. jako prowadzący w tym 10.000h. powyżej 18m. LOA?
Czy np. 1000h. w tym 500h. powyżej 18m. LOA?

Oczywiście wiem, że na Zawiszy głównie zależy to od układów. Znajomości. Itd. Ale gdyby tak chcieć określić jakieś obiektywne kryteria, to gdzie mniej więcej by leżałyby?

A właśnie! Wielu z Was pływa z innymi światowymi żaglowcami w różnych imprezach. Jakie kryteria są/były w ZSRR, Holandii czy innych krajach? Czy jachty > 24m. LOA prowadzi się bez patentu? Z najwyższym certyfikatem amatorskim? Dodatkowo trzeba mieć świadectwo zdrowia? STCW? Jakieś zawodowe? SRC?

Bo może łatwiej będzie mi załapać się na jakiś żaglowiec holenderski 25m. niż na polski? Pytam póki co z ciekawości. bo zbliża się zima i o czymś trzeba rozmawiać w tawernach...

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Kuracent napisał(a):
Czy moglibyście mniej więcej powiedzieć ile mieliście godzin/mil przed tym?
Sam policz: http://wojtekzientara.pl/rejsy.html

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2011, o 16:25
Posty: 336
Lokalizacja: N50°03' E18°36'
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 78
Uprawnienia żeglarskie: majtek
Kuracent napisał(a):
Oczywiście wiem, że na Zawiszy głównie zależy to od układów. Znajomości. Itd.

Możesz to Andrzeju rozwinąć ???,bom ciekawy bardzo

_________________
Pozdrawiam Piotr
"Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antałek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
szpiszpak napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Oczywiście wiem, że na Zawiszy głównie zależy to od układów. Znajomości. Itd.

Możesz to Andrzeju rozwinąć ???,bom ciekawy bardzo


Jeśli jesteś k.j. to możesz zgodnie z prawem prowadzić dowolny jacht żaglowy.
Jeśli masz kat. B prawa jazdy to w dowolnej wypożyczalni aut dostajesz auto do 3,5 ton.

Jak zdobędę k.j. to poproszę Armatora, aby dał mi poprowadzić.
Jak myślisz? Zgodzi się? Obstawiam, że nie. Choć zgodnie z prawem będę miał uprawnienia do poprowadzenia Zawiszy.

No to powiedz mi jakie inne kryteria wchodzą w grę poza układami/znajomościami?
Czy są jakieś obiektywne kryteria? Kto je ustala/sprawdza?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 13:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Kuracent napisał(a):
Czy są jakieś obiektywne kryteria? Kto je ustala/sprawdza?
Może najpierw trzeba było poszukać?
http://www.cwm.zhp.pl/wymogi-stawiane-f ... zarny.html

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Stara Zientara napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Czy są jakieś obiektywne kryteria? Kto je ustala/sprawdza?
Może najpierw trzeba było poszukać?
http://www.cwm.zhp.pl/wymogi-stawiane-f ... zarny.html


Dzięki za link.
Ale to oznacza, że stopień k.j. jest bez sensu.
To tak jakbym miał prawo jazdy kat. B a w wypożyczalni Pan powiedziałby, że OK, ale dostanę tylko małego Fiata. Jak wypożyczę go na 21 dni, to potem będę mógł wypożyczyć na 14 dni Fiata 125 i dopiero wtedy pojazd powyżej 2 ton.

To po jakiego diabła wydawać taki patent/takie prawo jazdy?

Może stworzyć piąty patent: kapitan żaglowców? Z dowolnymi wymaganiami. Ale ścisle określonymi. A obecnego k.j. ograniczyć do 24m.?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:29
Posty: 165
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: 24m :)
Czy rzeczywiście k.j. wystarczy do prowadzenia jednostek dłuższych niż 24m. pod polską banderą? Są chyba jeszcze jakieś umowy międzynarodowe które to regulują?
Proszę moje pytanie traktować poważnie- nie znam się na tym i nie kpię.
Jeżeli wystarcza k.j. to IMO system nadawania w Polsce uprawnień jest głupszy niż myślałem. A tankowce też możne k.j. prowadzić?

_________________
pozdrawiam
Kamil Brozio


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 13:23 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Andrzej, zaczynam mieć wrażenie, że jak zobaczysz klawiaturę, to musisz coś napisać, cokolwiek :lol: :lol: :lol: :lol:
kamiljazz napisał(a):
A tankowce też możne k.j. prowadzić?

Kapitan jachtowy jest uprawniony do:
- prowadzenie jachtów żaglowych po wodach śródlądowych
- prowadzenie jachtów żaglowych po wodach morskich bez ograniczeń
Jachtów

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Ostatnio edytowano 13 paź 2012, o 13:26 przez Waldi_L_N, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 13:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
Może stworzyć piąty patent: kapitan żaglowców?
Stwórz! Stwórz i opisz go w zeszycie od przyrody.

Kuracent napisał(a):
Ale to oznacza, że stopień k.j. jest bez sensu.
Powyższe zdanie oznacza, że uważasz prawo właściciela do decydowania o swoim mieniu za bezsensowne. Ciekawe do czego dojdziesz za kilka dni?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Kuracent napisał(a):
A nawet Zbieraj też musiał mieć kiedyś pierwszy raz na Zawiszy.
Ehe!
Kuracent napisał(a):
Czy moglibyście mniej więcej powiedzieć ile mieliście godzin/mil przed tym?
Nie mam bladego pojęcia. Nigdy tego nie liczyłem.
Kuracent napisał(a):
Tylko jako prowadzący. I jeszcze w podziale powiedzmy do 18m. LOA/100m2 żagla i powyżej?
Nigdy nie było takiego podziału.
Kuracent napisał(a):
Ale gdyby tak chcieć określić jakieś obiektywne kryteria, to gdzie mniej więcej by leżałyby?
Nigdzie. Nie było, nie ma i nie sądzę, żeby kiedykolwiek były obiektywne kryteria. To jest ustalane przepisem, a przepis odzwierciedla pomysł, pogląd, sposób widzenia świata wydawcy tego przepisu, a za nim stoi "przepis własny" tego, konkretnego armatora. Możesz zrobić ankietę, ale ona nic nie da.
Poza tym zwróć uwagę, że po sprawdzeniu przez armatora, czy facet ma uprawnienia do prowadzenia tej jednostki, pozostaje do rozstrzygnięcia problem: czy ja, armator, mam ochotę zatrudnić tego faceta. A tu obowiązuje wredne, obrzydliwe i nieludzkie prawo własności. :D
Kuracent napisał(a):
Wielu z Was pływa z innymi światowymi żaglowcami w różnych imprezach. Jakie kryteria są/były w ZSRR, Holandii czy innych krajach? Czy jachty > 24m. LOA prowadzi się bez patentu? Z najwyższym certyfikatem amatorskim? Dodatkowo trzeba mieć świadectwo zdrowia? STWC? Jakieś zawodowe? SRC?
Znowu chcesz wszystko uregulować i ujednolicić. Zostaw to armatorom. To armator powinien wiedzieć, jakie przepisy obowiązują w jego kraju, a właściwie w kraju bandery, która nosi jego jacht.
Kuracent napisał(a):
Ale gdyby tak chcieć określić jakieś obiektywne kryteria, to gdzie mniej więcej by leżałyby?
Jeszcze jedna odpowiedź na to Twoje pytanie:
Byłem kilka razy na kontraktach zagranicznych na jachtach żaglowych i motorowych. Nigdy nie pytałem, czy moje CV, o które wcześniej pytał armator było jednym z 5, 15 czy 50. Nigdy nie pytałem, dlaczego wybrał właśnie mnie. Po prostu o takie rzeczy się nie pyta!!!!
Podobnie nie należy pytać np. w Monte Carlo, kto jest właścicielem tego jachtu za (na oko) 100 mln Euro. A jeśli spytasz - dostaniesz głupią, choć prawdziwa odpowiedź, np. panamanian company.
Raz mi się zdarzyło, że się dowiedziałem, dlaczego to właśnie mnie wybrał mój Jaśnie Pan. Ale to on sam mi powiedział, z własnej inicjatywy, po paru miesiącach mojej u niego pracy. A powód wyboru był zupełnie, ale to zupełnie nie żeglarski.
Kuracent napisał(a):
zbliża się zima i o czymś trzeba rozmawiać w tawernach...
I tu się z Tobą zgadzam. Jak powszechnie wiadomo, w czasie długich zimowych wieczorów w tawernach, jak kraj długi i szeroki żeglarze mają najbardziej pasjonujący temat rozmów: Jaki patent jest potrzebny, żeby dowodzić radzieckim jachtem o długości powyżej 24 m. :lol: :lol: :lol:
Kuracent napisał(a):
A obecnego k.j. ograniczyć do 24m.?
Nic nowego nie odkryłeś. To już było dawno temu z tą różnicą, że w długości chodziło o 21 m. Uprawnienia do "powyżej" były najpierw stemplowane na ostatniej stronie patentu, a potem były specjalne wkładki ze stemplem ważnym 3 lata.
kamiljazz napisał(a):
Jeżeli wystarcza k.j. to IMO system nadawania w Polsce uprawnień jest głupszy niż myślałem. A tankowce też możne k.j. prowadzić?
Kamil, nie ulegaj kuracentyzacji! Kapitan tankowca też nie może prowadzić: a. jachtu, b. kutra, c. najmniejszego, drewnianego patrolowczyka marwojowskiego. Może natomiast (w sensie - ma prawo) prowadzić "Dar Młodzieży". To są zupełnie inne uprawnienia!

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Kuracent napisał(a):
Ale to oznacza, że stopień k.j. jest bez sensu.
To tak jakbym miał prawo jazdy kat. B a w wypożyczalni Pan powiedziałby, że OK, ale dostanę tylko małego Fiata. Jak wypożyczę go na 21 dni, to potem będę mógł wypożyczyć na 14 dni Fiata 125 i dopiero wtedy pojazd powyżej 2 ton.
pzdr,
Andrzej Kurowski


Gówno prawda, Andrzej. Sprawdź, zanim napiszesz.
Primo - Jak już znajdziesz "wypożyczalnię żaglowców dla ludności - spełniamy marzenia" która w reklamie ma "dajemy każdemu kto ma papiór" to krzycz, że dyskryminują.

Secundo - Przedtem idź do wypożyczalni samochodów, z jakimś małolatem 19 letnim, osobą w twoim wieku, która ma prawo jazdy od pół roku i kimś kto jest zawodowym kierowcą, ale nie ma konta i karty kredytowej. Spróbuj w kolejności na nich:
wypożyczyć supersportowe Ferrari,
wypożyczyć luksusową limuzynę,
wypożyczyć terenówkę np. Gelendę,
wypożyczyć elegancki kabriolecik,
wypożyczyć cokolwiek,
wnioski opisz.

Tertio - Potem spróbuj przekonać mnie, żebym pożyczył mój traktor osobie, którą widzę pierwszy raz na oczy. Figa z makiem - pożyczę jak będę chciał, komu będę chciał i na moich zasadach /albo przy moim braku zasad/. Spróbuj jeszcze z motocyklem Olka, czy kijanką Roberta. Jaka logika pozwala Ci stwierdzić, że w związku z powyższym prawa jazdy są o kant dupy potłuc?



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowania - 2: Moniia, Szpiszpak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Chodzi mi o to, że jeśli nikt nie uznaje jakiegoś patentu/certyfikatu, to po co go wydawać?

Dla porównania: mój aktualny patent pozwala mi na prowadzenie jachtów do 18m.
I jak idę do wypożyczalni, to mi dają. I nie pytają o CV czy cokolwiek.

A po jakiego diabła byłoby następne uprawnienie? I tak nie dostanę jachtu 19m.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 14:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Kuracent napisał(a):
(...)patentu/certyfikatu, (...) po co go wydawać?


Skasowałam części pytania niepotrzebne. Patent/certyfikat zostawiłam tylko po to, aby wiedzieć, czego druga część dotyczy.

I tak postawione pytanie, Andrzeju, ma całkiem duży sens. Najkrótsza, choć głupia i nieoddająca całości zagadnienia odpowiedź to: 'bo wg prawa musisz je mieć'.

Natomiast fakt, że musisz go mieć, nie ma absolutnie żadnego przełożenia na fakt czy jest on gdziekolwiek poza kontrolą policyjną/urzędu morskiego itp. uznawany czy nie, nie ma również przełożenia na to, czy właściciel dowolnej jednostki pływającej zgodzi się ją oddać w Twoje ręce czy też nie.

Nie przejmuj się, jest całkiem spora grupa ludzi, którzy tego prostego rozdziału nie rozumieją. Nie jesteś jedyny. Ale spróbuj, sporo osób tłumaczy to na tym forum do upadłego...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 14:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Kuracent napisał(a):
A po jakiego diabła byłoby następne uprawnienie? I tak nie dostanę jachtu 19m.
A chcesz go pożyczyć? To zrób następne uprawnienia. Nie chcesz - to pływaj na takich do 18 m.
PS. Nie, nie, nic mi nie jest. Thank you, I'm fine. Ja tylko chcę nadążyć za logiką Kuracenta, ale chyba wkrótce wymięknę. :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Andrzej Ty mylisz dwie rzeczy. Mnożenie wymogów przez durnych urzędników "pan może do 12 metrów i do 20 mil od brzegu, w porze dziennej, nie na pływach, jachtem z parzystą liczbą masztów i kuchenką do 2 palników". Z prawem właściciela, który ustala kto prowadzi jego jednostkę. Mój znajomy Grek obejrzałby twoje papiery i kazał Ci pokazać jak pływasz. Taką ma zasadę. Gdyby chciał od niego wziąć jacht Zbieraj też by mu kazał pokazać. I Zbieraja, podejrzewam, fakt, że ktoś chce wiedzieć co potrafi osoba, której powierza swoją własność nie dziwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Moniia napisał(a):
Nie przejmuj się, jest całkiem spora grupa ludzi, którzy tego prostego rozdziału nie rozumieją. Nie jesteś jedyny.


Spokojnie Monika!

Po co wydawać patenty/certyfikaty?
Gdyby ich nikt nie uznawałby - to nikt nie chciałby ich robić.

Spokojnie Marcin!

Twój Grek może nie wydać komuś łódki 11m. pomimo, że pokaże Mu wszystkie możliwe certyfikaty RYA, ISSA, VB czy patenty PZŻ łącznie z k.j. Takie Jego zbójeckie prawo.

Tym niemniej zakładam, że jeśli zrobię RYA, to będzie on uznawany przez 90% czarterodawców w UK. Gdyby był uznawany przez 1% czarterodawców, to mało kto chciałby go robić.

Na ż.j. 99% czarterodawców polskich da dowolną łódź śródlądowa.
I nikt nie ma żadnych następnych pytań czy wymagań.

Na s.j. 99% czarterodawców polskich da dowolną łódź do 12m.
I nikt nie ma żadnych następnych pytań czy wymagań.

Na j.s.m. nie miałem nigdzie na świecie problemów z czarterem do 18m.
I nikt nie ma żadnych następnych pytań czy wymagań.

Lecz oto jest kolejny patent. Nie wiem po co ludzie go robią, bo i tak 99% wypożyczających łódź 20m. będzie miała kolejne pytania i wymagania.
Innymi słowy: 3 pierwsze patenty polskie są praktycznie bez problemu uznawane.
I w 99% patent = bezproblemowe wypożyczenie jachtu zgodnie z tym co jest na nim napisane. A w Chorwacji czy Grecji nawet więcej. Czyli na s.j. dostanie się 15m. jacht.

A k.j.? Czy kiedykolwiek dostaliście łódź powyżej 18m. na sam polski patent kapitana? Bez dodatkowych pytań/CV/rekomendacji/egzaminów itd.?

Nie wiem czy ściśle się wyrażam, ale ewidentnie ten ostatni stopień jest totalnie 'niesymetryczny', nie pasujący do innych.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 15:29 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Kuracent napisał(a):
Lecz oto jest kolejny patent. Nie wiem po co ludzie go robią,

Zeby Zawias "rozprostował kości" :cool:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Kuracent napisał(a):
Czy kiedykolwiek dostaliście łódź powyżej 18m. na sam polski patent kapitana?
Jurand - 18,05 m.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 15:55 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Stara Zientara napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Czy kiedykolwiek dostaliście łódź powyżej 18m. na sam polski patent kapitana?
Jurand - 18,05 m.

Niektórzy też "Roztocze" i "Dar Szczecina".+ 0,06 i +0,10 m :D
PS. Na szczęście "Śmiały" podczas spawania się skurczył i ma 18,00. :lol:
Ale pogadaj Andrzejku z Trzebieżą, może zrozumiesz jak to wygląda. :)
PS. Do dziś mnie zastanawia czy oficjalna długość nowej BV40 = 11,99m ma związek z naszymi stopniami. :roll: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
A k.j.? Czy kiedykolwiek dostaliście łódź powyżej 18m. na sam polski patent kapitana? Bez dodatkowych pytań/CV/rekomendacji/egzaminów itd.?
Myślałem, że Moniia Ci już wytłumaczyła.

Nie myl systemów walutowych - dodatkowe pytania/CV/rekomendacje to wymóg właściciela a patent to wymóg ustawodawcy.
A żeby rozkminka nie była zbyt prosta, to choć systemy te są oddzielne, to jednak występują pomiędzy nimi powiązania - na ten przykład ubezpieczyciel łączy ustawodawstwo z dobrym samopoczuciem armatora.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Roman K napisał(a):
Niektórzy też "Roztocze"

Punkt dla Kuracenta. Raczej nie kojot z ulicy.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 16:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
WhiteWhale napisał(a):
Raczej nie kojot z ulicy.
Myślisz, że nie dali by, gdybym chciał poprowadzić?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 16:54 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Stara Zientara napisał(a):
Myślisz, że nie dali by, gdybym chciał poprowadzić?

Jedyny skarb LOZŻ?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 19:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Roman K napisał(a):
czy oficjalna długość nowej BV40 = 11,99m ma związek z naszymi stopniami.

Poczytaj MPDM oraz cenniki w marinach

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Colonel napisał(a):
Roman K napisał(a):
czy oficjalna długość nowej BV40 = 11,99m ma związek z naszymi stopniami.

Poczytaj MPDM oraz cenniki w marinach


Zwłaszcza to drugie... :roll:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2012, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Andrzej odpowiem Ci mam nadzieję zrozumiale.
1. Tak w Chorwacji dostałem jacht 19.90 m na j.st.m armator nie był zainteresowany moim patentem przy wydaniu jachtu. Pół roku wcześniej dostał skan na maila. Oryginału oglądać nie chciał.
2. Zakładasz tylko kwestię czarterow. Ale przecież ktoś może sobie np. kupić jacht 18+ , pożyczyć w innym kraju, pracować jako skipper w innym kraju na jachtach 18+.

Czy Ty Andrzeju dobrze się czujesz?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2012, o 05:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Stara Zientara napisał(a):
Myślisz, że nie dali by, gdybym chciał poprowadzić?

Nie jesteś takim anonimowym kojotem "z ulicy"

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2012, o 07:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
WhiteWhale napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Myślisz, że nie dali by, gdybym chciał poprowadzić?

Nie jesteś takim anonimowym kojotem "z ulicy"

Żebyś Ty widział jak facet który wydawał Zientarze sasankę 660 oglądał patent Wojtka.. I jak się upewniał że na pewno wie co to żagle, ref, cuma, etc.. I jak w pigułce szkolił go z teorii żeglowania.. Tobyś się zdziwił.. :lol: :lol: :lol:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Ostatnio edytowano 14 paź 2012, o 07:30 przez Stara Zientara, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłem cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2012, o 07:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Kuracent napisał(a):
Zbieraj też musiał mieć kiedyś pierwszy raz na Zawiszy

Andrzeju, przeginasz.
To jest prywatna sprawa zainteresowanych, Tobie nic do tego :-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2012, o 09:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Narjess napisał(a):
facet który wydawał Zientarze sasankę 660 oglądał patent Wojtka.

Facet który wydawał mi Tango 760 także o patent poprosił. A sasankarze nie muszą wiedzieć kto to jest Stara Zientara i taki dalekomorski kapitan może już zapomniał, jak się pływa drobnoustrojami. ;)

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL