Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 21:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 248 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 paź 2012, o 15:31 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
ins napisał(a):
[i

ad1. jeśli jesteś za liberalizacją to jak wyobrażasz sobie zachowanie "starych" patentów. Ja tam sobie nie wyobrażam, nie rozumiem po co Państwo ma się angażować w rzeczy niepotrzebne. Zresztą zastanawiam się czy takie zachowanie nie narusza zasad wolnej konkurencji.
ad.2 Myślałem, że PZŻ ma zatwierdzony program szkolenia i nie trzeba ustalać listy pytań egzaminacyjnych. Czy to przejaw obawy o to aby nie daj Bóg zapytają o coś co w programie jest a nie wyłożyli albo co gorsza uczą pod konkretne pytania? Ale wtedy całe to pitolenie o jakości szkolenia można w buty wsadzić. Co do Wielkopolskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego to jestem jak najbardziej uprzedzony przez pewnego kapitana K który to łupił żeglarzy oferując przeglądy rejestracyjne choć nie były takie wymagane. Cóż widać uprzedzony jestem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 15:52 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jacek Woźniak napisał(a):
ins napisał(a):
[i

ad1.
ad.2

ad1. Doprawdy uważasz że polskie państwo tworząc system patentowy nie ma wzorować się na innych takich jak UK gdzie MCA wspólpracuje wraz z RYA w tworzeniu programu i wymogów, lub takich jak Niemcy gdzie egzaminy dla żeglarzy rekreacyjnych są państwowe.

ad2. Już widzę egzamin przeprowadzany na podstawie ścisłego trzymania się wytycznych które pozwalają odpytywać żeglarza z każdego paragrafu z rozporządzenia MI z 2003 roku.
Przeczytaj dokładnie wymagania zanim zaczniesz się wypowiadać w tych tematach.

Poza tym ludzie chcą rejestrować pomimo tego że nie ma obowiązku.
wyobraź sobie że w Uk nie ma obowiązku a ludzie i rejestrują i ubezpieczają jachty i zdobywaja certyfikaty wydawane przez organizację współpracującą z agendą rządową. Nieprawdopodobne powinieneś coś w tej sprawie zrobić dają się łupić palanty jedne oswieć ich.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 16 paź 2012, o 15:58 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
lub takich jak Niemcy gdzie egzaminy dla żeglarzy rekreacyjnych są państwowe.

Na poziomie kartry rowerowej, a umożliwia prowadzenie jachtów do 18 ton. SJ to profesura. Dodatkowo nie ma wymogu obowiązkowego szkolenia.
Niemcy są zresztą bodajże jedyni tacy w starej Europie.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 16:02 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cape napisał(a):
Niemcy są zresztą bodajże jedyni tacy w starej Europie.


Chyba nie. Włochy, Hiszpania. Holandia od 15m Lc, Szwecja też ma swe uprawnienia zdaje się powyżej 12 Lc. Państwowe!!!

Sorry. praktycznie wszystkie państwa europejskie wydają swoje państwowe certyfikaty dla skiperów jachtów rekreacyjnych. Proszę popatrzeć tylko w rozpiskę ministerstwa turystyki w Chorwacji

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
ins napisał(a):
Poza tym ludzie chcą rejestrować pomimo tego że nie ma obowiązku.
wyobraź sobie że w Uk nie ma obowiązku a ludzie i rejestrują i ubezpieczają jachty i zdobywaja certyfikaty wydawane przez organizację współpracującą z agendą rządową. Nieprawdopodobne powinieneś coś w tej sprawie zrobić dają się łupić palanty jedne oswieć ich.

Piotr Siedlewski


Zaraz znowu będzie wrzask. Niech sobie rejestrują, kluczem jest brak obowiązku. W UK go nie ma i fajnie. Chcą się szkolić to się szkolą. Nie chcą to pies ich trącał. My taki właśnie wybór chcemy mieć. Żeby nie było takiej paranoi jak w przytaczanym niedawno na forum zatonięciu s/y Oskard na Biskajach - w orzeczeniu izby morskiej przewija się, że kapitan ratował jacht, sterował i wspierał się głównie bosmanem /bosman na małym jachcie nie wystawiony przez armatora a kapitana?/ a w opisie załogi jak byk:
Kapitan - sternik morski [...]
I oficer - sternik jachtowy,
II oficer - sternik jachtowy,
III oficer - sternik jachtowy,
IV oficer - sternik jachtowy,
bosman J.E. - bez polskiego stopnia żeglarskiego (zawodowy marynarz, absolwent Main Marine Academy, posiadający dyplom konstrukcji statkowych projekt. oraz doświadczenie w ratownictwie morskim i w obsłudze silnika)


Według przepisów i KB ten Amerykanin był nikim, zgodnie z KB na jachcie musiała być określona ilość patentowanych sterników /była z naddatkiem/.

* Przykład w oderwaniu od samego przebiegu wypadku - pokazuje tylko co istotne dla Izby - bez polskiego stopnia żeglarskiego - po co to przytaczać zamiast pisać co następuje dalej? To jest naprawdę istotne dla bezpieczeństwa i przebiegu wypadków? To pokazuje chore myślenie!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 16:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Sorry. praktycznie wszystkie państwa europejskie wydają swoje państwowe certyfikaty dla skiperów jachtów rekreacyjnych

Sorry, ale ja znam tylko Niemcy (dotyczy tzw starej Europy), bo tylko Niemcy (tak, jak Polska) wymagają jakiegoś kwitu od tzw "zera". Polskie 7,5 metra świadomie pomijam, bo na morzu to żadne Lc.
A ten niemiecki kwit nie wymaga obowiązkowego szkolenia i jest bardzo prosty do uzyskania.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 16:35 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Yigael napisał(a):
kluczem jest brak obowiązku

Nie jest żadnym kluczem.
Patrząc na mnie jako egzaminatora.
Kiedy obleję kandydata na SJ ponieważ nie umie wytyczyć czterech kresek na mapie Z. Gdańskiej od podejścia z Gdyni do podejścia do Pucka tak by nie przeciąć Rewy i nie wejść na miele jachtem o T 2 m jestem w myśl niektórych wyznań liberalizatorów pzetżecianym betonem, gdy patenty będą nieobowiązkowe będę fajnym kolem oblewając za brak ujęcia 10 centymetrowej sezonowej poprawki przy obliczaniu pływu dla portu dołączonego Taka jest przedstawiana filozofia, na tym polega klucz który ja osobiście nie zamierzam posługiwać się

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
Taka jest przedstawiana filozofia, na tym polega klucz który ja osobiście nie zamierzam posługiwać się


No to napisz może jak Ty to widzisz, tylko tak bardziej precyzyjnie, jak możesz?

np. "Jestem za zniesieniem obowiązkowych patentów dla żeglarzy rekreacyjnych, uprawniających do prowadzenia jachtów do długości do 15 m., przy czym warunkiem jest utrzymanie państwowych patentów żeglarskich dla jachtów do 15 m długości. Patentów nieobowiązkowych i dobrowolnych a powyżej 15 m długości jachtu obowiązkowych dla wszystkich"

Czy pod takim stwierdzeniem jesteś w stanie się podpisać? Znając Twoje wszystkie wypowiedzi, mam wrażenie że mniej więcej takie jest Twoje stanowisko. Jeżeli takie jest to czy możesz potwierdzić? Jeżeli inne to czy możesz napisać jakie? Czy musi Wojtek napisać najpierw "proszę", czy możesz mi odpowiedzieć?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Jest kluczem Piotrze, bardzo dobrze, że oblewasz nieprzygotowanych. Źle, że muszą oni obowiązkowo podejść do tego egzaminu, wleźliby na ten miel i się nauczyli. Uwierz.

Parę lat temu, o czym już tu na forum pisałem, przerabiano problem obowiązkowych "Kart Taternika". Otóż w Polsce, znowu w odróżnieniu od normalnej części świata, żeby się wspinać, w szczególności po Tatrach trzeba było mieć "Kartę Taternika". Trzeba było odbębnić obowiązkowo płatny kurs skałkowy, zaświadczenie o odbyciu którego umożliwiało Ci zapisanie się na obowiązkowy, płatny "Kurs Tatrzański" po zakończeniu którego pozostawało już tylko wziąć udział w obowiązkowym, płatnym "Zimowym Kursie Tatrzańskim" po którym to zostawałeś okartowanym taternikiem i mogłeś się legalnie wspinać w Tatrach. Polskich, oczywiście. Całe pokolenia filanców parkowych w pocie czoła czyhały na taterników by przywalić im mandaty za brak karty, zejście bez niej ze szlaku. Do legend przeszły ucieczki bladym świtem w slipkach z pola namiotowego Polskiego Związku Alpinizmu kolesi o znanych w środowisku nazwiskach, siekających ekstremalne drogi - ale nieposiadających karty. Szkolenia prowadzili rozmaici osobnicy, także tacy, którzy nie powinni, durne wypadki zdarzały się także na kursach. Egzaminy z topografii Tatr przyćmiłyby każdego rozbójnika anegdotyczny myk to było rzucenie zdjęcia i pytanie /wzorem znanego Toprowca, który wszakże zadawał je adeptom na zawodowych ratowników/ zadane zadowolonemu z odpowiedzi adeptowi: Ja się pana nie pytam co Pan widzi na tym zdjęciu bo to oczywiste, ja się Pana pytam skąd to zdjęcie zostało zrobione?

Widzisz, ja te wszystkie spory doskonale znam bo już je przerabiałem, ma Déjà vu - po zniesieniu "Kart Taternika" miał nastać armagedon, trup miał ścielić się gęsto na zbroczonych krwią piargach pod rozdzieranymi krzykami ginących ścianami, ludzie mieli mieć w dupie bezpieczeństwo, etykę przyrodę, technikę, miał nastąpić upadek słynnego i poważanego w świecie taternictwa, alpinizmu i himalaizmu polskiego, zniszczenie gór i ogólna degrengolada. I wiesz co? Nic się nie stało. Wypadków jest ani mniej, ani więcej. Góry jak stały tak stoją. A ludzie nadal się szkolą, na szkolenia trzeba się zapisywać, dobrzy instruktorzy mają co robić. Co więcej po takim szkoleniu nie dostaniesz żadnego kwitka oprócz dyplomu.


Ostatnio edytowano 16 paź 2012, o 17:24 przez Były user, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 17:18 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Carlo napisał(a):
ins napisał(a):
Taka jest przedstawiana filozofia, na tym polega klucz który ja osobiście nie zamierzam posługiwać się


No to napisz może jak Ty to widzisz, tylko tak bardziej precyzyjnie, jak możesz?

np. "Jestem za zniesieniem obowiązkowych patentów dla żeglarzy rekreacyjnych, uprawniających do prowadzenia jachtów do długości do 15 m., przy czym warunkiem jest utrzymanie państwowych patentów żeglarskich dla jachtów do 15 m długości. Patentów nieobowiązkowych i dobrowolnych a powyżej 15 m długości jachtu obowiązkowych dla wszystkich"


Tak pod takim czymś mógłbym się podpisać, z zastrzeżeniem obowiązkowego ubezpieczenia jachtów od OC, lub wzięcia pełnej odpowiedzialności finansowej przez administracje wód i portów za ewentualne efekty zderzeń, pożarów i strat w środowisku naturalnym w wyniku wypadków.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
No widzisz, czyli mamy jasność :)

Teraz przynajmniej można się spierać o różnice, a nie o te same postulaty :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 17:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Yigael napisał(a):
Bądźmy precyzyjni: Jestem gorącym orędownikiem likwidacji obowiązku posiadania patentu w żeglarstwie amatorskim uprawianym pod polską banderą. A patenty, nieobowiązkowe niech sobie będą, niech mają status państwowych i niech je wydaje PZŻ na dotychczasowych czy innych zasadach.


I to jest to co byc powinno w PL.
ins napisał(a):

Tak pod takim czymś mógłbym się podpisać, z zastrzeżeniem obowiązkowego ubezpieczenia jachtów od OC, lub wzięcia pełnej odpowiedzialności finansowej przez administracje wód i portów za ewentualne efekty zderzeń, pożarów i strat w środowisku naturalnym w wyniku wypadków.

Piotr Siedlewski

Znaczy rozumiem, ze uznajesz bezpatentowcow za potencjalnych sprawcow wypadkow na wodzie i w porcie?
Rozumujac w ten sposob wychodzi ze patenciarz juz nie potrzebuje OC, no bo co sie moze stac.......

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 17:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Paco_x napisał(a):
Znaczy rozumiem, ze uznajesz bezpatentowcow za potencjalnych sprawcow wypadkow na wodzie i w porcie?

Czy u Ciebie w klubie można trzymać nieubezpieczoną łódkę?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Mozna, nie ma wymogu ubezpieczenia.
Niemniej jednak moj kredens ma pelen pakiet. Zawsze ktos bez patentu moze we mnie wplynac.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 17:32 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Paco_x napisał(a):
Yigael napisał(a):
Bądźmy precyzyjni: Jestem gorącym orędownikiem likwidacji obowiązku posiadania patentu w żeglarstwie amatorskim uprawianym pod polską banderą. A patenty, nieobowiązkowe niech sobie będą, niech mają status państwowych i niech je wydaje PZŻ na dotychczasowych czy innych zasadach.


I to jest to co byc powinno w PL.
ins napisał(a):

Tak pod takim czymś mógłbym się podpisać, z zastrzeżeniem obowiązkowego ubezpieczenia jachtów od OC, lub wzięcia pełnej odpowiedzialności finansowej przez administracje wód i portów za ewentualne efekty zderzeń, pożarów i strat w środowisku naturalnym w wyniku wypadków.

Piotr Siedlewski

Znaczy rozumiem, ze uznajesz bezpatentowcow za potencjalnych sprawcow wypadkow na wodzie i w porcie?
Rozumujac w ten sposob wychodzi ze patenciarz juz nie potrzebuje OC, no bo co sie moze stac.......


Nadinterpretujesz

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Wyciagam tylko wnioski.
Pytanie kolejne, to kto mialby oplacic OC? Wlasciciel jednostki czy uzytkownik takowej?

Ja place za swoja jak pisalem wyzej, czesto do naszej mariny wplywaja wedkarze z Polski, Niemiec, Litwy, czesto na podwojnym gazie, ot by wody nabrac, roznie moze byc, moze ktos stuknac, juz nie wspominam o mlodziezy przesiadujacej na koncu pomostow wieczorami i popijacej piwko.
Niemniej jednak obowiazku ubezpieczenia nie ma. Wolna wola, niemniej kazdy zdrowo myslacy czlowiek ubezpieczy sobie jacht w razie "W".

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 17:40 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No ale to Twoj wybor i Twoje, jak sie domyslam, wieksze wydatki :)
Ja tez mam pelne ubezpieczenie c casco wlacznie ale osobiscie nie lubie i nie mam czasu ciagac sie po sadach i wolalbym zeby OC bylo obowiazkowe.
Co do patentow to dla mnie wsystko jedno czy maja byc obowiazkowe czy nie ale chcialbym zeby na "kwicie" bylo nazwisko egzaminatora.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
M@rku oczywiscie ze tak, jednak nie sa to jakies specjalnie wielkie wydatki.
No i lepiej spac spokojnie

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
M@rek napisał(a):
chcialbym zeby na "kwicie" bylo nazwisko egzaminatora.
Ten postulat jest zwalczany przez PZŻ prawie z taką samą zaciekłością, jak nieobowiązkowość patentów.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 18:19 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
15 m to nie życiowe. Powinno być 17 lub 18. Ale i to dobre.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2012, o 19:43 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Carlo napisał(a):
Teraz przynajmniej można się spierać o różnice, a nie o te same postulaty :)

Jakoś nie widzę sensu, kłóci mi się to z ideą państwowości, w angażowanie się państwa w wydawanie nieobowiązkowych patentów. Czy mamy postulować kursy HCCP dla gospodyń domowych aby goście spokojnie zjedli kolację wigilijną? Czy rzetelny egzamin przeprowadzony przez prywatne stowarzyszenie będzie mniej cenny niż ten "państwowy"?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ins napisał(a):
ad2. Już widzę egzamin przeprowadzany na podstawie ścisłego trzymania się wytycznych które pozwalają odpytywać żeglarza z każdego paragrafu z rozporządzenia MI z 2003 roku.
Przeczytaj dokładnie wymagania zanim zaczniesz się wypowiadać w tych tematach.

Czyli co? program oderwany od rzeczywistości czy też przytoczony wcześniej anons ma "zachęcić" zainteresowanych do wzięcia udziału akurat w tym kursie bo instruktorzy wiedzą o co będą pytani kursanci?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 10:07 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Jacek Woźniak napisał(a):
Czy rzetelny egzamin przeprowadzony przez prywatne stowarzyszenie będzie mniej cenny niż ten "państwowy"?

Jacku.
Egzamin nie, ale certyfikat wystawiony przez nikomu nieznane stowarzyszenie już tak.
Zwracałem uwagę na to już wcześniej i wydaje mi się że Marcin też ma podobny pogląd.

Proszę Was. Nie rozpieprzajmy wszystkiego, bo kumuna, bo PZŻ, bo jeszce inne stare żale.
Uwolnijmy rekreacyjnych od obowiązku, a dla tych którzy potrzebują, zostawmy to co jest uznawane za granicą, czyli patenty państwowe PZŻ.
PS. Może Monia napisze ile lat musiała RYA pracować na swoją "opinię", żeby nikomu się nie marzyło że papier nikomu nieznanego "stowarzyszenia" będzie wart tyle samo.

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
RYA napisał(a):
The RYA regularly meets Government officials at a high level to discuss issues in its maritime sector. The RYA also negotiates internationally on acceptance of its certificates worldwide.



RYA napisał(a):

We have been around for over 130 years, but our approach is fresh and up to date. RYA courses never stop developing to take into account the dynamic world of boating.




Tyle w drodze wyjątku, proszę mnie wiecej nie wywoływać do dyskusji z założycielem tego wątku.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 2: Były user, peter
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
ins napisał(a):
z zastrzeżeniem obowiązkowego ubezpieczenia jachtów od OC

A niby czemu?
Ja akurat DOBROWOLNIE ubezpieczyłem mój 8-metrowy jacht od OC z kwotą gwarancyjną 1.500.000 euro.
Ale DOBROWOLNIE!!!!!!!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Czy to jest odpowiednie miejsce do tej dyskusji? ;)
ale dobrze,
Insie Piotrze, jednak moim zdaniem kluczem jest brak obwoiązkowości patentów. Jesli patenty będą nieobowiązkowe to mam wybór: uczę się sam, do kolegi vs. ide do wymagającego Insa.
Jeśli patenty beda nieobowiązkowe to rynek ustali, które patenty są "dobre", a które "psu na budę". I ja będe mógł zdecydowac czy chcę zaryzykować zrobienie patentu, który być może nie jest rozpoznawany na całym świecie, bądź jednak zdecyduję się na rozpoznawany na całym świecie (teza dyskusyjna) pzżciany patent.
Cała sztuczka jednakowoż polega na tym, że to dyskusja "co by było gdyby", bo póki co w Polsce patent jest obowiazkowy i w dodatku w zasadzie uznawany jest "jedynie słuszny pzżcainy" a w zwiazku z tym powinien być osiągalny mozliwie łatwo i bezproblemowo. Najlepiej za 3,50 w kiosku.
I to nie "liberalizatorzy" niszczą "wartość" pzżcianego patentu, tylko PZŻ walcząc z uporem maniaka o zachowanie nie tylko obowiązkowości patentów ale też o utrzymanie/powrót monopolu "jedynie słusznych" patentów.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 14:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
skipbulba napisał(a):
Cała sztuczka jednakowoż polega na tym, że to dyskusja "co by było gdyby", bo póki co w Polsce patent jest obowiazkowy i w dodatku w zasadzie uznawany jest "jedynie słuszny pzżcainy" a w zwiazku z tym powinien być osiągalny mozliwie łatwo i bezproblemowo. Najlepiej za 3,50 w kiosku.

Jestem innego zdania - cała sztuczka polega na tym, że trzeba doprowadzić do sytuacji, że paten nie będzie obowiązkowy.
Operacje z rozpieprzaniem systemu szkoleń i (w szczególności) degradacja wymagań mi się nie podobają, bo skutek takiego działania będzie podobny do naprawy służb specjalnych przez Macierewicza - znaczy się, stracimy coś co jest i niektórym jest to potrzebne.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
No czyli jasna sprawa, pisalem juz kilkukrotnie.
Patent zostaje, ale nie jest obowiazkowy.
Szkolenia zostaja ale nie sa obowiazkowe.
Patent uzyskany powinien byc respektowany w wiekszosci krajow, co wg mojej opinii moze udzwignac tylko panstwowa agencja (PZZ)
Bez papierkow wszak nikt nie wyczarteruje sobie lodki.
Bez papierka, nikt nie bedzie "kapitanem" rejsu typu Polonus czy Rzeszowiak, czy Sifu.
Przy tego typu plywaniu wszak potrzeba kogos z potwierdzonym swiadectwem kompetencji. Wlasnie w razie "W"
IMHO wlasnie w ta strone powinny dazyc dzialania ludzi chcacych liberalizacji.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
skipbulba napisał(a):
Czy to jest odpowiednie miejsce do tej dyskusji?
Zaraz przeniese, no :-)

Paco_x napisał(a):
No czyli jasna sprawa, pisalem juz kilkukrotnie.
Oj Paweł, Paweł :-) Wiesz ilu ludzi pracowało nad tym, żeby treść ustawy była inna?
Nawet jeśli liczyłbyś tylko z naszego foruma, to dłoni by Ci zabrakło - niestety nie udało się osiągnąć wszystkiego tego, co teraz nazywasz "jasna sprawa".

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Paco_x napisał(a):
Bez papierka, nikt nie bedzie "kapitanem" rejsu typu Polonus czy Rzeszowiak, czy Sifu.


Mylisz się Paco, jednym z wymienionych przez Ciebie powyżej jachtów możemy we dwóch, z naszymi uprawnieniami z profili, już dzisiaj wdefilować z przytupem do Gdyni. Legalnie. Musimy się tylko armatorowi spodobać. ;) Zgadnij którym i dlaczego?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2012, o 15:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
eee no wiem Sifu nie byl dobrym przykladem :D
No i chyba jeszcze go naprawiaja w Ladku :D
Generalnie chodzi o czartery, gdzie jako nieznana nikomu persona chcesz wyczarterowac lodke.
Czy majac mozliwosc wynajecia lodki komus kogo nie znasz nie chcialbys zobaczyc swiadectwa kwalifikacji takiej osoby. Swiadectwa, ktore jest respektowane, bez "szemrania", bez dodatkowych popisow przy kei.
Mysle, ze kazdy by wolal zobaczyc blysk patentu, wydawanego przez "Henka z Dukli" czy innego PZZ ze zgoda i certyfikatem ministerstwa.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 248 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kolorama i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL