Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 lip 2025, o 09:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Wyższe stopnie żeglarskie - CO WOLISZ?
Obecną fikcję polegającą na rozdawnictwie patentów 8%  8%  [ 6 ]
Nieobowiązkowe patenty wydawane po rzetelnym egzaminie 92%  92%  [ 69 ]
Liczba głosów : 75
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 paź 2012, o 10:12 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
I po co to?

skipbulba napisał(a):
Patrzę sobie na wyniki ankiety i Ciekaw jestem jak je idiota skomentuje.... Myszek znaczy chciałem powiedzieć...


Jak to po co? lubią się..... :lol:

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2012, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
plitkin napisał(a):
I po co to?


czy ja Cie pytam po co piszesz swoje posty?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2012, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
adames napisał(a):
Nie mamy chyba wpływu co nam nasze władze zafundują
Mamy.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2012, o 17:12 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Optymista :)
" mialo byc lepiej a jest jak zwykle " :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2012, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13874
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Tak na marginesie zapytam :
- jakie obecnie organizacje przedkładają projekty MSiT w sprawie patentów ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2012, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojciech1968 napisał(a):
Tak na marginesie zapytam :
- jakie obecnie organizacje przedkładają projekty MSiT w sprawie patentów ?


Twoje pytanie świadczy o zupełnej nieznajomości procesu tworzenia rozporządzeń...

- Rozporządzenie tworzyć mają urzędnicy ministra, który otrzymał ustawową delegację do wydania rozporządzenia. Projekt takiego rozporządznia powinien być ich wyłącznym dziełem. Powinien też, z litery prawa, być opublikowany w BIP i poddany konsultacjom społecznym. W tym momencie instytucje i osoby zainteresowane konkretnymi rozwiązaniami mogą zarejestrować się i wyrażać swoje zdanie - wobec istniejącego, formalnie opublikowanego projektu. Tyle teoria...
Żaden projekt w sprawie obecnego rozporządzenia "patentowego" nie został nigdy opublikowany (prowadzono jedynie, ponad 1.5 roku temu, "konsultacje założeń" - których ślad jest łatwy do odnalezienia w BIP MSiT).
---------------------------------
- W praktyce nietrudno dojść do wniosku, że konkretne rozwiaząnia a nawet sam tekst interesującego nas rozporządzenia był uprzednio (1997, 2006) nieformalnie podsuwany urzędnikom MSiT przez działaczy jednego tylko podmiotu - tego, który jest beneficjentem zapisów "patentowego" aktu prawnego. I niestety - taki właśnie "gotowiec", po drobnych korektach i usunieciu (lub nie...) ewidentnych błędów legislacyjnych, stawał się podstawą przyjmowanych rozwiązań prawnych. Wszelkie "konsultacje" po opublikowaniu takiego dyktowanego gdzieś z tylnych rzędów projektu - były już tylko kwiatkiem u kożucha. Zwłaszcza, że projekt ogłaszano zawsze pośpiesznie, w atmosferze obawy przed brakiem rozwiązań, czyli już po utracie ważności poprzednich rozwiązań. Ten element, z podziwu godną systematycznością powtórzony został i w bieżacym roku... Teraz każdy, kto będzie protestował przeciw rozwiązaniom proponowanym przez MSiT będzie mógł być nazwany warchołem, który utrudnia zdobywanie "patentów" rzeszy pozbawionych tej możliwości adeptów żeglarstwa...

- Samego procederu "podkładania gotowców" oczywiście nie można udowodnić, ale uważam, że mechanizm pisania rozporządzeń "patentowych" w pewnych kręgach działaczy PZŻ - widać gołym okiem. Widać to również świetnie w przypadku ostatniego "projektu" (który nie jest formalnie projektem, bo nie został opublikowany publicznie...), jaki ministerstwo przesłało wybranym podmiotom - celem nie przewidzianej w prawie "wewnętrznej konsultacji"... Cokolwiek miałaby ona znaczyć...
Warto zauważyć, że ten ostatni "nie-projekt" był "dziełem" ostrzejszym i bardziej w szczegółach nieżyciowym nawet od stanowiska PZŻ wyrażonego w zeszłym roku, na etapie "konsultacji założeń". Daje to podstawę do interesujących przypuszczeń, dotyczących tego, która frakcja działaczy PZŻ ma aktualnie lepsze nieformalne "przełożenie" na szeregowych urzędników MSiT...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 01:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
skipbulba napisał(a):
plitkin napisał(a):
I po co to?
czy ja Cie pytam po co piszesz swoje posty?
Maciek, w jednym wątku piszesz, że nie warto rozmawiać z, w drugim, że ciekaw jesteś odpowiedzi tegoż samego. Więc po pierwsze -- zdecyduj się, chłopie :)

A po drugie: starajmy się nie przekraczać pewnych minimów poziomu dyskusji [PULL UP! PULL UP!] ;) jak się nie daje rady, najlepszym wyjściem jest dyskusji zaprzestanie po prostu...

P.S.
Choćby i Twoja diagnoza była słuszna -- szanuję doświadczenie ratownika medycznego -- ale... :lol: :lol: :lol:

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 07:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13874
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
Twoje pytanie świadczy o zupełnej nieznajomości procesu tworzenia rozporządzeń...

Jakże mam znać ten proces , skoro i Ty podzieliłeś go na dwa sposoby tworzenia, a zapewne jest tych sposobów więcej ?
Pierwszy jak podajesz...
pierdupierdu napisał(a):
- Rozporządzenie tworzyć mają urzędnicy ministra, który otrzymał ustawową delegację do wydania rozporządzenia.

Drugi ...
pierdupierdu napisał(a):
- Samego procederu "podkładania gotowców" oczywiście nie można udowodnić, ale uważam, że mechanizm pisania rozporządzeń "patentowych" w pewnych kręgach działaczy PZŻ - widać gołym okiem.


Moje pytanie dotyczyło wskazania tych organizacji, które " podkładają gotowce " dla MSiT.
Czy ten proceder jest zabroniony, raczej nie jest , skoro dotąd to działało ?

Zaś na boku (na forach) odbywają się dyskusje rzadko przynoszące oczekiwania od tych, które to prawo patentowe tworzą.
Nie jestem pewien, że ów urzędnicy MSiT wsłuchują się w wołanie, które odbywa się w środowisku żeglarskim, a w szczególności wołanie o uwolnienie zbliżone do zasad brytyjskich czy szwedzkich ( a może są jeszcze lepsze), jak również o to, by nie było obowiązku odbywania szkoleń przedegzaminacyjnych na stosowny patent żeglarski.

Zatem czego byśmy oczekiwali od MSiT w tworzeniu nowego rozporządzenia dot. uzyskania patentów,
które "niebawem " wejdzie w życie ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 07:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wojciech1968 napisał(a):
Czy ten proceder jest zabroniony, raczej nie jest , skoro dotąd to działało ?


Lub czasopisma....

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 08:04 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
skipbulba napisał(a):
plitkin napisał(a):
I po co to?


czy ja Cie pytam po co piszesz swoje posty?


Jak maja was uslyszec wrogowie, skoro wy nie slyszycie potencjalnych przyjaciol?... Czym sie roznisz od Pana Durejko? Aaa... Wiem... On nie stosuje chamstwa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 08:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1228
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 734
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
skipbulba napisał(a):
Patrzę sobie na wyniki ankiety i Ciekaw jestem jak je idiota skomentuje.... Myszek znaczy chciałem powiedzieć...


Że, mądralo, ankieta dotyczy świata idealnie sferycznej Skipbulby. :)

Każdy może sobie poprzeć brak jakichkolwiek obowiązkowych patentów, bo to nic nie kosztuje - według ustawy są obowiązkowe, więc nie rozmawiamy o świecie rzeczywistym.

Tymczasem w świecie realnym, tu i teraz, mamy obowiązującą ustawę i ministra, który ma obowiązek wydać do niej rozporządzenie. Zdefiniować patenty żeglarskie, jakie będą nadawały uprawnienia do prowadzenia jachtów.

Warunki brzegowe są takie, że wg ustawy musi być w rozporządzeniu określony co najmniej jeden obowiązkowy patent - a w praktyce dwa, śródlądowy i morski podstawowy.

Pole manewru jest (w teorii) przy wyższych stopniach morskich.
Mogą być obowiązkowe - w tym sensie że zwiększają uprawnienia w stosunku do sternika jachtowego
Mogą być nieobowiązkowe, w tym sensie że już sternik miałby pozwolenie na pływanie bez ograniczeń (tylko byłoby napisane czarno na białym że jeszcze nie umie).
Może ich w ogóle nie być - oczywiście teoretycznie; jest to chyba mało realne.

Ogólnie możliwości jest 5:
  • zlikwidować (były takie projekty, patrz: ICC)
  • nieobowiązkowe, bez egzaminu (nie wiem po co, ale możliwość istnieje)
  • nieobowiązkowe, z egzaminem (to moim zdaniem jest najbliższe modelu docelowego)
  • obowiązkowe, bez egzaminu (jak teraz)
  • obowiązkowe, z egzaminem (jak w projekcie ministerstwa)

Maar, jak myślisz - jest sens robić trzecią ankietkę w niemal tej samej sprawie?

***

Tak czy inaczej, nadal większość jest przeciwna utrzymaniu lipcowego systemu patentów. Tymczasem jedynym stanowiskiem, jakie dotarło do ministerstwa, jest stanowisko SAJ, domagające się utrzymania rozdawnictwa obowiązkowych patentów.

Chyba należałoby jednak poinformować ministra, że niezupełnie tego chcemy...
Drodzy autorzy stanowiska SAJ - macie pomysł jak odkręcić swój niewczesny wyskok?

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 08:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
myszek napisał(a):
Tymczasem jedynym stanowiskiem, jakie dotarło do ministerstwa, jest stanowisko SAJ, domagające się utrzymania rozdawnictwa obowiązkowych patentów.

TWoje nie dotarło Krzysiu? i ludzi popierajacych Twoje wyssane z palca teorie też nie? Ojej jak mi przykro. To pewnie spisek SAJ! W końcu wszystko co złe, to (w Twoim świecie) wina SAJu.
myszek napisał(a):
Chyba należałoby jednak poinformować ministra, że niezupełnie tego chcemy...
Drodzy autorzy stanowiska SAJ - macie pomysł jak odkręcić swój niewczesny wyskok?

Albo manipulujesz, albo jesteś idiotą. SAJ nie wypowiada się w imieniu użytkowników forum internetewego zegluj.net, tylko w imieniu swoich członków. Czyli nie Twoim o ile wiem.
myszek napisał(a):
Tak czy inaczej, nadal większość jest przeciwna utrzymaniu lipcowego systemu patentów. Tymczasem jedynym stanowiskiem, jakie dotarło do ministerstwa, jest stanowisko SAJ, domagające się utrzymania rozdawnictwa obowiązkowych patentów.

Rozumiem, że Ty popierasz zaostrzenie zasad wydawania OBOWIĄZKOWYCH patentów. Dobrze, że okresliłeś jasno swoje stanowisko. Wreszcie! Czułem, że masz coś wspólnego z PZŻ. Teraz wiem na pewno :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 09:13 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
A czy ktoś może "wkleić" stanowisko SAJ-u?

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
myszek napisał(a):
Każdy może sobie poprzeć brak jakichkolwiek obowiązkowych patentów, bo to nic nie kosztuje - według ustawy są obowiązkowe, więc nie rozmawiamy o świecie rzeczywistym.


Pozwól że Ci to wytłumaczę, o ile zechcesz zrozumieć.

1. Stowarzyszenia takie jak SAJ, Samoster, etc. opierają się o pracę społeczną swoich członków. Praca ta wykonywana jest w czasie wolnym od codziennych obowiązków w tym od potrzeby zarobienia na życie.
2. Ministerstwo dało stowarzyszeniom ( samo miało aż za dużo) bardzo mało czasu na nadesłanie uwag do wstępnego projektu rozporządzenia.
3. Stowarzyszenia odniosły się w pierwszej kolejności do kwestii najistotniejszej czyli próby zaostrzenia przepisów - ze względu na ograniczony czas kwestie dalsze pozostawiły sobie na później.
4. Na razie mamy etap konsultacji wewnątrz resortowych wstępnego projektu rozporządzenia
5. Uwagi i argumenty w kwestii poszerzenia wolności żeglarskiej podnieść będzie można dopiero, gdy ministerstwo raczy wziąć pod uwagę fakt iż zmierza w niewłaściwym kierunku.
6. Możliwość proponowania większego "rozluźnienia" nadal istnieje i będzie możliwa do realizacji na etapie konsultacji społecznych.
7. Jeżeli masz jakiś pomysł i propozycje to weź pióro w dłoń i pisz do ministerstwa a nie tutaj popisujesz się swoją radosną twórczością - a fructibus eorum cognoscetis eos,


Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 23 paź 2012, o 10:58 przez Carlo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 09:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2071&page=0

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojciech1968 napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Twoje pytanie świadczy o zupełnej nieznajomości procesu tworzenia rozporządzeń...

Jakże mam znać ten proces , skoro i Ty podzieliłeś go na dwa sposoby tworzenia, a zapewne jest tych sposobów więcej ?

Jeżeli czegoś nie znasz - to wystarczy byś pogoglał w poszukiwaniu aktów prawnych opisujących formalnie poprawny proces tworzenia rozporządzeń raz zasady lobbingu w procesie ich powstawania.
Gdyby Ci brakło czasu - podpowiem - legalny i zgodny z zasadami legislacji jest tylko pierwszy z opisanych powyżej sposóbów tworzena prawa - i jakoś nie wierzę, że nie domyśliłeś się tego sam...

Wojciech1968 napisał(a):
Zatem czego byśmy oczekiwali od MSiT w tworzeniu nowego rozporządzenia dot. uzyskania patentów, które "niebawem " wejdzie w życie ?

Każdy ma zapewne różne nieco oczekiwania. Ważne, by sobie je uświadamiać i by umieć je wyartykułować...
Ja - oczekiwałbym uwzględnienia choćby części postulatów wysłanych do MSiT w zeszłym roku, na etapie konsultacji założeń projektu.
Te postulaty, które odpowiadają moim przekonaniom można znaleźć w PDF pod tym postem albo po prostu na stronie BIP MSiT, tu:
http://bip.msit.gov.pl/portal/bip/21/76 ... tyki_.html

W skrócie:
1. Dla prowadzenia jednostek od 7.5m do 13m długości - wystarczać powinno oświadczenie własne o posiadanych umiejętnościach - bez żadnego egzaminu (analogia z hausbotami 13m/75kW - nie wymagającymi od kilku lat żadnych papierów).
Oświadczenie działałoby identycznie dla pływania po morzu i po śródlądziu, bez żadnych "kresek na wodzie", tak samo na jednostkach żaglowych i motorowych (*ale patrz pkt2).
Logicznym byłoby uzupełnienie o oświadczenie własne dla jednostek motorowych pow. 10kW (bo obowiązuje restrykcyjna pod tym względem ustawa)

2. Oświadczenie byłoby niewystarczające jedynie w przypadku zamiaru prowadzenia jednostek motorowych, krótszych niż przyjęta długość graniczna (proponowane 13m), ale dostosowanych konstrukcyjnie do rozwijania prędkości pow. 15km/h lub wyposażonych w silnik pow 75kW (ustawa i dalszy ciag analogii z "hausbootami"). Dla prowadzenia takich jednostek motorowych - konieczny byłby patent mototorwodny (*patrz punkt 4).

3. Jeden "patent" żeglarski - wydawany po odbytym egzaminie, uprawniający do prowadzenia jachtów żaglowych, od przyjętej (proponowane 13m - patrz pkt1.) długości jachtu do 24m. Bez podziału na morze i na śródlądzie, bez żadnych "kresek na wodzie".

4. Jeden "patent" motorowodny - wydawany po odbytym egzaminie, uprawniający do prowadzenia jachtów motorowych od przyjętej (proponowane 13m - patrz pkt1.) długości jachtu do 24m, lub jachtów motorowych wyposażonych w silniki o mocy powyżej 75kW (bo ustawa), lub jachtów motorowych dostosowanych technicznie do rozwijania prędkości pow. 15km/h. Bez podziału na morze i na śródlądzie, bez żadnych "kresek na wodzie".

5. Zakres wiedzy egzaminacyjnej a także forma i sposób przeprowadzania egzaminów - powinny być powiązane ściśle z ograniczoną wielkością jednostek. Szczegóły do ustalenia.
Osobiście widziałbym tu egzamin testowy, jednokrotnego wyboru, o znanej publicznie bazie pytań dotyczących wyłącznie bezpieczeństwa, prawa drogi, sygnałów, znaków nawig., sposobów wzywania pomocy, etc..
Coś jak egzamin na SRC albo jak test na żeglarską "licencję" w niektórych stanach USA - opis
: viewtopic.php?f=3&t=6167&p=139459&hilit=springfield#p139459

6. Rezygnacja z obowiązku odbywania szkoleń przed egzaminem, możliwość zdawania egzaminu "eksternistycznie". Rezygnacja z wymagań stażowych, jako warunku dopuszczającego do egzaminu. Jedyny warunek "dopuszczenia" do egzaminu - to limit wieku (do omówienia, np 16 lat...)

7. Wyłączenie z obowiązku posiadania patentów osób posiadających uprawnienia zawodowe lub zagraniczne świadectwa kwalifikacji żeglarskich.

8. Brak konieczności wymiany dotychczas posiadanych "patentów" na jeden patent obowiązujący od 2013 - osiągnięty przez nadanie posiadaczom dotychczas wydanych patentów uprawnień do prowadzenia jachtów od przyjętej (proponowane 13m - patrz pkt1.) długości jachtu (lub 75kW, lub ponad 15km/h) do 24m.
Dobrowolna wymiana patentów dotychczas wydanych na jeden patent żeglarski lub motorowodny, obowiązujący od 2013 - od "ż.j." i "st.mot." włącznie.
Zachowanie możliwości wystawiania duplikatów patentów wydanych na podstawie dotychczas obowiązujących rozwiązań.


Załączniki:
SAJ_uwagi-do-zalozen-patentowego.pdf [174.64 KiB]
Pobrane 164 razy

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 23 paź 2012, o 12:20 przez Jaromir, łącznie edytowano 2 razy

Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 4: kamiljazz, meping, Stara Zientara, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 11:53 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Z uwagą przeczytałem stanowisko SAJ-u z dnia 28.09. br. i zgadzam się z nim, z wyjątkiem pkt.8.
Wyniki ankiety w tym wątku 10:1 mówią same za siebie. :D
Ale niech ktoś zrobi następującą ankietę: patenty dalej pozostają obowiązkowe, a st.j. ma ograniczony rejon żeglugi do 20Mm.
1. Jestem za utrzymaniem obecnego systemu patentów za staż.
2. Jestem za wprowadzeniem egzaminów na wyższe stopnie morskie.
Wyniki takiej ankiety mogą być odwrotne. ;) :roll:
I tutaj rozumiem stanowisko SAJ-u który być może założył i nie wiadomo czy nie słusznie, ;) że na tym etapie zniesienie obowiązku patentowego dla żeglarzy rekreacyjnych nie jest możliwe.

_________________
Pozdrawiam
Roman


Ostatnio edytowano 23 paź 2012, o 12:07 przez Roman K, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 12:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Roman K napisał(a):
I tutaj rozumiem stanowisko SAJ-u który być może założył i nie wiadomo czy nie słusznie, ;) że na tym etapie zniesienie obowiązku patentowego dla żeglarzy rekreacyjnych nie jest możliwe.

Bardzo przepraszam, ale inne założenie może miec tylko Myszek.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Carlo napisał(a):
2. Ministerstwo dało stowarzyszeniom ( samo miało aż za dużo) bardzo mało czasu na nadesłanie uwag do wstępnego projektu rozporządzenia.
3. Stowarzyszenia odniosły się w pierwszej kolejności do kwestii najistotniejszej czyli próby zaostrzenia przepisów - ze względu na ograniczony czas kwestie dalsze pozostawiły sobie na później.


Może warto dodać, że aby wprowadzić bezpatencie, to nalezy zmienić ustawę o zegludze śródladowej. Nie da się tego wprowadzić rozporządzeniem, ponieważ to ustawa nakłada obie granice, 7,5 m i 10 kW.
Zatem wszelkie marudzenia niejakiego myszka jakoby stowarzyszenia opiniując projekt rozporządzenia z patentami, zamiast żądać od ministra bezpatencia, są za obowiązkowymi patentami, są nie na temat.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Mariusz Główka napisał(a):
są nie na temat.
Oj się czepiasz.
Są na temat, tyle że inny :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):
Są na temat, tyle że inny


temat : leczyć czy izolować? :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Mariusz Główka napisał(a):
Może warto dodać, że aby wprowadzić bezpatencie, to nalezy zmienić ustawę o zegludze śródladowej. Nie da się tego wprowadzić rozporządzeniem, ponieważ to ustawa nakłada obie granice, 7,5 m i 10 kW.


To się zgadza, ale można jeszcze spróbować trochę poluźnić cugle :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL