Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 21:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 248 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 paź 2012, o 08:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
myszek napisał(a):
A to szkoda. Nadal plastikowi nie wiedzą, komu podziękować. A nie ciekawi Cię?

Mnie nie ciekawi, ale może dlatego, że wiem. Mogą dziękować niesłąwnej pamieci ministrowi Lipcowi, MSiTowi, PZŻ i takim propatentowym działaczom jak Ty.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 23:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
myszek napisał(a):
Aha. Teraz Ty udajesz że nie rozumiesz.

Według ustawy całkowicie możliwa jest sytuacja, w której minister definiuje 3 różne patenty (albo i więcej), o różnych wymaganiach i różnym stopniu poświadczanych umiejętności, ale dające te same uprawnienia.
Bzdura! Nie, nie jest to możliwe w/g ustawy. Gdyż minister zgodnie z delegacją może określić tylko i wyłącznie wymagania obowiązkowe. A więc nie mogą być one różne, w tym nieobowiązkowe. Tu już nie trzeba znać prawa, prosta logika wystarczy. Krzysiu -- logiki też nie znasz? :lol:

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2012, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
bury_kocur napisał(a):
plitkin napisał(a):
Oczywiście nie sugeruję byście zrobili listę wszystkich działań liberalizatorskich ani osób działających w tym kierunku


Ale po co ?
Nikt nie działał i nie działa dla sławy ani pieniędzy.
Całość działań rozpoczął wiele lat temu Andrzej Hasip Mazurek i Jemu należą się za to OGROMNE podziękowania.
Roch Wróblewski jeszcze! Proszę, nie zapominajmy o Nim!

I właśnie... może i jest sens, by stworzyć jakąś tam historię?

Nie martyrologię tylko taką prostą historię, jak zwykły obywatel sztuk raz może przynajmniej próbować tworzyć tzw. społeczeństwo obywatelskie? A próbowali z dobrym skutkiem przecież...

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2012, o 07:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1228
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 734
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Cypis napisał(a):
Bzdura! Nie, nie jest to możliwe w/g ustawy. Gdyż minister zgodnie z delegacją może określić tylko i wyłącznie wymagania obowiązkowe. A więc nie mogą być one różne, w tym nieobowiązkowe. Tu już nie trzeba znać prawa, prosta logika wystarczy.


Cypis, ręce opadają. Wiem, że HONOR zabrania Ci się wycofać z dowolnej bredni, to już kiedyś przerabialiśmy. Mam nadzieję, że tylko tyle, że nie zależy Ci jakoś szczególnie na tym, żeby dobre prawo nie ujrzało światła dziennego.

Pomyśl chwileczkę, odrobinkę (nie, nie Ty - reszta czytelników. Tobie HONOR zabrania).
Jest na ten przykład patent żeglarza i patent sternika. Żeglarz może żeglować po wodach śródlądowych i sternik też. Na śródlądziu patent sternika jest nieobowiązkowy. Wg Cypisa to sprzeczne z prawem!
Ba - jak kapitan wsiądzie na jacht poniżej 7.5m to jego patent też jest nieobowiązkowy. Horrendum, panie dzieju, bezprawie!

Ot, logika Cypisa. Wyraźnie ad hoc wymyślona.

Jeszcze żeby było dokładnie wiadomo, o czym mówimy, tekst odpowiedniego fragmentu ustawy:

Cytuj:
15. Minister właściwy do spraw kultury fizycznej określi, w drodze rozporządzenia:

1) wymagania niezbędne do uzyskania dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień, w szczególności dotyczące wiedzy i umiejętności z zakresu żeglarstwa, oraz odpowiadający im zakres uprawnień do prowadzenia jachtów żaglowych albo motorowych,

2) sposób i tryb przeprowadzania egzaminu, o którym mowa w ust. 8,

3) wzór zaświadczenia ze zdania egzaminu,

4) wzory dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień,

5) wysokość opłat za przeprowadzenie egzaminu, o którym mowa w ust. 8, oraz za czynności związane z wydaniem dokumentu, o którym mowa w ust. 3,

—biorąc pod uwagę bezpieczeństwo żeglugi, konieczność zapewnienia jednolitego sposobu prowadzenia egzaminu, zakres uprawnień uzyskiwanych po zdaniu egzaminu, koszty poniesione przez właściwy polski związek sportowy lub podmiot upoważniony oraz warunki wskazane w ust. 11.


Wytęż wzrok i znajdź zakaz pokrywania się uprawnień nadawanych przez różne dokumenty...

Cypis, zaproponowałem pewne rozwiązanie. Sensowne, mające - jak się okazuje - niezłe poparcie. Próbujesz je na wszelkie sposoby obrzydzić, tak żeby nikt nawet go nie próbował... co Ci tak zależy? Jeżeli to przeze mnie, to zapomnij, kto je zaproponował. Niech do historii przejdzie Maar jako autor albo i Ty sam. Lepiej będzie?

***

Cypis napisał(a):
Roch Wróblewski jeszcze! Proszę, nie zapominajmy o Nim!

I właśnie... może i jest sens, by stworzyć jakąś tam historię?

Nie martyrologię tylko taką prostą historię, jak zwykły obywatel sztuk raz może przynajmniej próbować tworzyć tzw. społeczeństwo obywatelskie? A próbowali z dobrym skutkiem przecież...


Naprawdę byś tego chciał? Żeby powstała - nie "polityka historyczna" ale spis faktów i cytatów? Wszystkich ważnych?

O tym, jak od początku przewijał się problem "jachtów komercyjnych"?
O tym, że to właśnie Hasip z Rochem je wymyślili, zaproponowali władzom obostrzenia dla "komercji" - że to wcale nie oryginalny wynalazek złych urzędników?
O tym, jak Hasip i Roch lobbowali za ścisłym egzekwowaniem obowiązkowych oznaczeń CE na jachtach?
O tym, jak ustawowo wprowadzano obowiązkową rejestrację - i wprowadzono, bo Hasip i Radwan postanowili nie poruszać w ogóle tej sprawy na posiedzeniach komisji sejmowej?
O ówczesnym "liberalizatorskim" projekcie nowych patentów, rozpieprzającym wszystko w drobny mak, bo nadającym żeglarzowi jachtowemu status obecnego morsa?
O spamliście Kulińskiego, w której już w pierwszym słowie znajdował się szlaban na publiczną dyskusję?
O projekcie ustawy, przewidującym - i ten paragraf przeżył wszelkie późniejsze korekty - obowiązkową rejestrację wszystkich łódek czarterowych powyżej 2.5m długości?
O tym, jak SAJ kilkakrotnie bronił lipcowego systemu rozdawnictwa patentów?
O tym, jak pomagano urzędom morskim w tworzeniu bezprawia?
O tym, co miał na myśli Edward Zając, pisząc enigmatycznie że pacta sunt servanda?
O tym, jak SAJ popierał kolejne projekty nowelizacji ustaw o bezpieczeństwie morskim, legalizujące pomysł traktowania "jachtu komercyjnego" jak statku pasażerskiego?
O kampanii przed uchwaleniem kolejnej obowiązującej ustawy o sporcie, której nieoczekiwanym wynikiem było odebranie instruktorom prawa do szkolenia i ustanowienie monopolu AWFów?
O tym, jak "wywalczono" przejście żeglarstwa w gestię ministerstwa infrastruktury, czyli komu zawdzięczamy obowiązkowe koła ratunkowe, bosaki i kotwice na każdym Laserku?

Bo jeżeli wszystkie te niewygodne fragmenty odfiltrować, to pozostaje tylko bezpatencie do 7.5m i zniesienie w końcu obowiązkowej rejestracji na śródlądziu.
Za to, owszem, czapką do ziemi.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2012, o 07:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
większy stek bredni można przeczytać tylko u Macierewicza.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2012, o 08:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
myszek napisał(a):
Bo jeżeli wszystkie te niewygodne fragmenty odfiltrować, to pozostaje tylko bezpatencie do 7.5m i zniesienie w końcu obowiązkowej rejestracji na śródlądziu.


Chyba coś u ciebie z pamięcią kłopot ...
1. a zniesienie wszelkich przegladów i inspekcji na praktycznie wszelkich pływadłach rekreacyjnych na śródlądziu to pies ?
2. a zniesienie obowiązku posiadania patentów dla prowadzenia jednostek motorowych do Lc 13 m przy V < 15 km/h i mocy silnika < 75 kW to pies ?
3. a zniesienie obowiązkowego KB na rekreacyjnych jachtach morskich poniżej Lc 15 m. to pies ?
4. a zniesienie obowiązkowych corocznych inspekcji na na rekreacyjnych jachtach morskich poniżej Lc m. 15 to pies ?
I jak juz to sobie łaskawie przypomnisz to napisz jeszcze, w ktorym miejscu ty akurat do któregos z powyższych punktów (wraz z wymienionymi przez siebie) sie dołożyłeś ?
Bo ja nie pamiętam, żebyś dołożyl sie do któregokolwiek natomiast znakomicie pamietam twoje wieloletnie obrzucanie innych błotem ...
Może pozostań jednak przy swoich katamaranach na sznurki bo to jeszcze jakoś ci wychodzi. :lol:
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2012, o 08:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1228
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 734
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
skipbulba napisał(a):
większy stek bredni można przeczytać tylko u Macierewicza.


Podaj przykład choć jednej "bredni" a udowodnię że jest prawdziwa.
Ciekawe czy jesteś aż tak głupi żeby spróbować...

pozdrowienia

krzys

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
1. a zniesienie wszelkich przegladów i inspekcji na praktycznie wszelkich pływadłach rekreacyjnych na śródlądziu to pies ?


Razem z rejestracją. Uwzględniłem. Doceniam.

Cytuj:
2. a zniesienie obowiązku posiadania patentów dla prowadzenia jednostek motorowych do Lc 13 m przy V < 15 km/h i mocy silnika < 75 kW to pies ?


Prywatna, przez nikogo wcześniej niedoceniana, inicjatywa Wojtak Kasprzaka. Kogo chcesz teraz do niej doczepić?

Cytuj:
3. a zniesienie obowiązkowego KB na rekreacyjnych jachtach morskich poniżej Lc 15 m. to pies ?
4. a zniesienie obowiązkowych corocznych inspekcji na na rekreacyjnych jachtach morskich poniżej Lc m. 15 to pies ?


Hi hi. Sęk w tym, że obostrzenia dla jakichkolwiek jachtów nie były umocowane w obowiązującym prawie - jeżeli komuś przeszkadzały, mógł oddać sprawę do sądu i wygrać (tylko jakoś nie znalazł się odważny).
Wyście je właśnie umocowali - najpierw w rozporządzeniu, a ostatnio w ustawie.

Cytuj:
I jak juz to sobie łaskawie przypomnisz to napisz jeszcze, w ktorym miejscu ty akurat do któregos z powyższych punktów (wraz z wymienionymi przez siebie) sie dołożyłeś ?


Pochlebiam sobie, że nie przyłożyłem ręki do żadnego z punktów, które wymieniłem. Tak, Kocurku, nie zrobić nic złego to jedno z większych osiągnięć w tym za przeproszeniem środowisku.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2012, o 09:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Krzyś, cała twoja wypowiedź to stek idiotyzmów, więc z czym tu dyskutować?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2012, o 09:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
myszek napisał(a):
Pochlebiam sobie, że nie przyłożyłem ręki do żadnego z punktów, które wymieniłem.

A do tych co nie wymieniłeś to przyłożyłeś rękę? Nie przypominam sobie.

myszek napisał(a):
Tak, Kocurku, nie zrobić nic złego to jedno z większych osiągnięć w tym za przeproszeniem środowisku.

Pamiętasz tę teczkę widoczną na rycinie w załączniku? Pojęcie zła i dobra jest dla rożnych ludzi różne.
Dla mnie brak bosmana sprawdzającego papierki wypełniające teczkę, brak list załogi w żegludze z kolegą do Helu, brak WWR tudzież KB to są rzeczy DOBRE.
Ich "dobroć" jest na tyle wielka, że pozwala przełknąć gorycz płynącą ze "zła" wynikającego ze skutków ubocznych.

Wiesz Myszku, gdybyś chociaż spróbował przyłożyć rękę do czegokolwiek związanego z liberalizacją przepisów dotyczących żeglarstwa, to wiedziałbyś, że istnieje coś takiego jak "polityka" i "wola polityczna" a także wiedziałbyś, że są pomysły nierealne (vide Twoja ostatnia ankietka o stopniach niby nieobowiązkowych).

A w temacie Twojej listy "grzechów" tego i owego, to polecam to: http://www.siz.org.pl/sejm/sejmkf.html


Załączniki:
Komentarz: Teczka na dokumenty jachtu.
str_04.jpg
str_04.jpg [ 38.96 KiB | Przeglądane 4778 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2012, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
myszek napisał(a):
Tak, Kocurku, nie zrobić nic złego to jedno z większych osiągnięć w tym za przeproszeniem środowisku.


Jak ci nie pasuje to - za przeproszeniem - środowisko to się od niego odstosunkuj a nie wkładaj swoje bezsensowne 3 grosze mieszając w tyglu liberalizacji, w którym nigdy nic nie zrobiłeś poza opluwaniem tych co robili.

Jak kiedyś zrobisz coś czym będziesz mógł się pochwalić - poza powyższym pluciem - to przyjdź tu i napisz to.

A póki co to nie pamietam, aby ktoś z naszych działań luzujących zamordyzm żeglarski był niezadowolony - poza oczywiście tymi, którym uciął się żłób i kasa.
Wszystkich pozostałych pozdrawiam
Kocur
ps. sprawa "wolności" dla pływania hausbotami - dla przypomnienia - inicjatywa ustawodawcza tego zapisu była po stronie "Komisji Dróg Wodnych" sen. Głowskiego, który był przedstawicielem gmin nadnoteckich - brałem w tym udział jako tzw. "strona społeczna" i znane są mi kulisy pisania tego zapisu więc nie wciskaj ciemnoty, iż to nikomu nieznana (i pewnie wg ciebie niepotrzebna ?) fanaberia Wojtka.
A Wojtkowi szacun za Jego działania.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2010, o 23:17
Posty: 893
Lokalizacja: Laxenburg/Kraków
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 83
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Czyzby sprawa patentow zaczela byc medialna?
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,12735856,_DGP___Kolejna_wpadka_Muchy__Resort_sportu_winny_kryzysu.html

_________________
Trzymaj się wiatru!
Adam Stępień
www.smartkat.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Po Basenie Narodowym wszystko, co trafia w MinSportu jest medialne....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
tuptipl napisał(a):


Dodam, że ten tekst jest najczęściej czytaną wiadomością dnia na gazeta.pl!!
To bardzo dobra wiadomość. Sprawa uprawnień żeglarskich stała się głośna. MSiT będzie musiało zaproponować tekst Rozporządzenia. W tej sytuacji nie wyobrażam sobie, aby mogło zignorować stanowisko organizacji żeglarskich.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 14:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kuracent napisał(a):
tuptipl napisał(a):


Dodam, że ten tekst jest najczęściej czytaną wiadomością dnia na gazeta.pl!!

To może by tam trochę pokomentować? :roll: :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 16:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kuracent napisał(a):
MSiT będzie musiało zaproponować tekst Rozporządzenia. W tej sytuacji nie wyobrażam sobie, aby mogło zignorować stanowisko organizacji żeglarskich.

Już proponuje. Zajrzyj na BIP. Nie zignorowało całkiem.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
Kuracent napisał(a):
MSiT będzie musiało zaproponować tekst Rozporządzenia. W tej sytuacji nie wyobrażam sobie, aby mogło zignorować stanowisko organizacji żeglarskich.

Już proponuje. Zajrzyj na BIP. Nie zignorowało całkiem.

Rzeczywiście - nie zignorowało...
Dokładniej - to nie zignorowalo stanowiska jednej organizacji - tej samej co zawsze.
Resztę wniosków z etapu ustalania założeń - urzędnicy olali całkowicie.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Ja mam wrażenie, że Ministerstwo zastosowało starą harcerską metodę stosowaną na obozach żeglarskich. Pierwsze dwa dni wciry że każdy miał dość a później odrobina luźniej.


Tu tak samo. Podrzucili projekt projektu, który był totalnym uwstecznieniem, a teraz dają coś podobnego do ostatniego potworka i mają nadzieję że się ucieszymy! Bo przecież miało być gorzej, ale oni w swej łaskawości nie zaostrzyli ...prawie.

Trzeba będzie znowu listy pisać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 18:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Carlo napisał(a):
Ja mam wrażenie, że Ministerstwo zastosowało starą harcerską metodę stosowaną na obozach żeglarskich.
A ja mam wrażenie, że ministerstwo (na wielką literę musi sobie zasłużyć) zastosowało metodę kserograficzną.

Nie zrobili nic, więc stare rozporządzenie (Malarz to się chyba w celi przewraca) skserowali, dopisali na marginesie kilka "mądrych" uwag i... w dalszym ciągu mogą tkwić w samozachwycie.

BTW jeśli chodzi o konsultacje społeczne, to zapewne będą podpierać się pismami z 2006 roku.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
pierdupierdu napisał(a):
Kuracent napisał(a):
tuptipl napisał(a):


Dodam, że ten tekst jest najczęściej czytaną wiadomością dnia na gazeta.pl!!

To może by tam trochę pokomentować? :roll: :roll:


Myślę, że to dobry pomysł. Można potraktować to też jako element edukacji społeczeństwa. A MSiT z pewnością też przeczyta. Zatem warto!

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2009, o 23:40
Posty: 337
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: plastikowy kapitan lipcowy :))
Kuracent napisał(a):
Można potraktować to też jako element edukacji społeczeństwa

Melduję posłusznie wykonanie zadania!
Napisałem pod nickiem lipcowy7kpt

_________________
Pozdrawiam, Krzysztof Kusiel-Moroz
_____________________________________________________
navigare... i wystarczy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1228
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 734
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
skipbulba napisał(a):
Krzyś, cała twoja wypowiedź to stek idiotyzmów, więc z czym tu dyskutować?


Ha, więc jednak nie jesteś aż tak głupi. To chyba lepiej :)

***

Maar napisał(a):
myszek napisał(a):
Pochlebiam sobie, że nie przyłożyłem ręki do żadnego z punktów, które wymieniłem.

A do tych co nie wymieniłeś to przyłożyłeś rękę? Nie przypominam sobie.


Nie sądzę, żebym zrobił mniej od Ciebie - ale nie zamierzam licytować się na listy zasług. Ważne jest, kto opowiedział się po jakiej stronie i dlaczego. Gdyby po mojej stronie było pusto, gdyby nie wątpliwości takich ludzi jak ja, już byśmy mieli od dawna obowiązkowe sprawdzanie tabliczek znamionowych przy obowiązkowej rejestracji "jachtów komercyjnych" od 2.5m długości.

Maar napisał(a):
myszek napisał(a):
Tak, Kocurku, nie zrobić nic złego to jedno z większych osiągnięć w tym za przeproszeniem środowisku.

Pamiętasz tę teczkę widoczną na rycinie w załączniku? Pojęcie zła i dobra jest dla rożnych ludzi różne.
Dla mnie brak bosmana sprawdzającego papierki wypełniające teczkę, brak list załogi w żegludze z kolegą do Helu, brak WWR tudzież KB to są rzeczy DOBRE.
Ich "dobroć" jest na tyle wielka, że pozwala przełknąć gorycz płynącą ze "zła" wynikającego ze skutków ubocznych.


No to dopowiem do końca.
Uważam (i potrafię to uzasadnić)
  • że rygorystyczne kontrole oznaczeń CE byłyby większym złem niż jakiekolwiek przeglądy PZŻowskie i dlatego Hasipowa idea "rejestracja tak, przeglądy nie" była najgorszą z możliwych.
  • że oddanie nadzoru nad żeglarstwem w ręce państwowej biurokracji byłoby znacznie większym złem niż pozostawienie go w rękach innych żeglarzy - choćby i "ideowo niesłusznych".
  • że utworzenie kategorii "jachtu komercyjnego" jest znacznie większym - i zupełnie niepotrzebnym - złem niż dawne obowiązkowe inspekcje.
  • że zarówno lipcowe rozdawnictwo patentów jak i projekty zastąpienia ich jednostopniowym "prawem jazdy" są znacznie gorsze od dawnych "drabinek stopni".
  • że konieczność robienia przez instruktorów dodatkowych niepotrzebnych papierów na AWFie jest znacznie większym złem niż szkoleniowy monopol dla instruktorów PZŻ.
  • że arogancja i zakłamanie "przyjemniaczków" jest znacznie gorsze od największego "betonu z Chocimskiej" (czy gdzie oni się tam teraz mieszczą)
  • że, dajmy na to, ideowo niesłuszny kapitan Jasser albo Drapella reprezentuje sobą dużo więcej niż takie na przykład Pierdupierdu.
Zważywszy to wszystko, nie ma chyba wątpliwości, czemu i komu należy się przeciwstawiać w pierwszej kolejności. To nie tylko kwestia smaku, także elementarnego rozsądku.

***

Maar napisał(a):
A w temacie Twojej listy "grzechów" tego i owego, to polecam to: http://www.siz.org.pl/sejm/sejmkf.html


He he, nie popisałeś się. Naprawdę chcesz, żebyśmy podyskutowali o tych materiałach i o tamtych wydarzeniach?
O tym, co zrobiono w kwestii rejestracji? O absurdalnym projekcie zmian w ustawie?
O stanowisku Senatu i o tym, jak je zmarnowano?
No powiedz że chcesz. Make my day :)

pozdrawiam

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
myszek napisał(a):
że rygorystyczne kontrole oznaczeń CE byłyby większym złem niż jakiekolwiek przeglądy PZŻowskie i dlatego Hasipowa idea "rejestracja tak, przeglądy nie" była najgorszą z możliwych.

bzdura
myszek napisał(a):
że oddanie nadzoru nad żeglarstwem w ręce państwowej biurokracji byłoby znacznie większym złem niż pozostawienie go w rękach innych żeglarzy - choćby i "ideowo niesłusznych".

bzdura
myszek napisał(a):
że utworzenie kategorii "jachtu komercyjnego" jest znacznie większym - i zupełnie niepotrzebnym - złem niż dawne obowiązkowe inspekcje.

dramatyczna bzdura i jakby co ma piernik do wiatraka
myszek napisał(a):
że konieczność robienia przez instruktorów dodatkowych niepotrzebnych papierów na AWFie jest znacznie większym złem niż szkoleniowy monopol dla instruktorów PZŻ.

nie, nie jest... jeśli ja musze robic patenty żeby popływac swoim jachtem, to niech oni robią prawdziwe papiery instuktorskie, a nie jakieś kwitki jakiegoś durnego stowarzenia, z którym ani mi po drodze i ani mnie ono obchodzi.
myszek napisał(a):
że arogancja i zakłamanie "przyjemniaczków" jest znacznie gorsze od największego "betonu z Chocimskiej" (czy gdzie oni się tam teraz mieszczą)

bzdura i bezczelne niczym nieuzasadnione sku.....syństwo
myszek napisał(a):
że, dajmy na to, ideowo niesłuszny kapitan Jasser albo Drapella reprezentuje sobą dużo więcej niż takie na przykład Pierdupierdu.

A niby dlaczego?
OSobiście spotkałem się z całym stekiem idiotyzmów wypisywanych przez obu panów.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
a ja powtórzę - to co wypsnęło mi się w prywatnej wymianie zdań z dyskutantami z tego wątku. Większość z Was ma mentalność niewolnika, który dzielnie walczy nie o wolność, ale o długość łańcucha na którym jest uwiązany.

A z innej beczki - skąd pomysł na bezpateńcie do 7,5 metra??? Czy nie uważacie że do 7,6 m byłoby o niebo lepszym rozwiązaniem

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Sajmon, bo mówimy o rozporządzeniu do obowiązującej ustawy. Taki jest obszar dyskusji z ministerstwem. Przeczytaj ją. 7,5 metra to bzdura, 7,6 takoż ale ani 7,6, ani 15, ani 24 bez zmiany ustawy nie będzie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 17:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 20:17
Posty: 108
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: k.j
skipbulba napisał(a):

myszek napisał(a):
że konieczność robienia przez instruktorów dodatkowych niepotrzebnych papierów na AWFie jest znacznie większym złem niż szkoleniowy monopol dla instruktorów PZŻ.

nie, nie jest... jeśli ja musze robic patenty żeby popływac swoim jachtem, to niech oni robią prawdziwe papiery instuktorskie, a nie jakieś kwitki jakiegoś durnego stowarzenia, z którym ani mi po drodze i ani mnie ono obchodzi.

----------------------------------------------------------
Chciałem zauważyć, że w większości krajów tzw. cywilizowanych nie ma ministerstwa sportu a co za tym idzie nie ma instruktorów państwowych, czy jak to nazywasz "prawdziwych"- sami związkowi: żeglarstwa, narciarstwa, piłki wszelakiej i czego chcesz.
A co do naszego podwórka ci związkowi są często bardziej prawdziwi od "Prawdziwych ministrowych"

_________________
szopen65
Wojtek Szopa

www.pro-skippers.com/skipper/213


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
dopóki jest obowiązek szkolno - patentowy to mi to wisi.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
sajmon napisał(a):
A z innej beczki - skąd pomysł na bezpateńcie do 7,5 metra???


Bo to było wszystko co dało sie Kolego osiagnąć w ówczesnej woli politycznej sejmu i senatu.
I to dzięki tak naprawdę jednemu, bardzo przychylnie nam nastawionemu, senatorowi, który ostatnim rzutem na taśmę przeforsowal przegłosowanie poprawek w senacie.
Sami byśmy tej poprawki nie wprowadzili.
A więcej sie Kolego naprawdę wtedy nie dalo przegłosować.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
wiem że to kwestia ustawy, ale ciekawi mnie jaki smutny debil wprowadził do projektu ustawy, a potem kto za tym głosował że akurat 7,5 m a nie 8,05. Jeśli czarterownie które mają łódki 7,45 - to szacun za skuteczność :) A może producenci Jachtów 7,46 - dobrzy są!
No ale nie to jest tematem wątku - jak się będę nudził to sobie gmyrnę w sieci///

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
sajmon napisał(a):
jaki smutny debil wprowadził do projektu ustawy, a potem kto za tym głosował że akurat 7,5 m a nie 8,05


Zanim zaczniesz kogoś obrażać:

primo: postaraj się mówić o tym o czym masz jakiekolwiek pojęcie
secundo: zrób coś sam

"krytyk i impotent z jednej są parafii, .... obaj wiedzą jak a żaden nie potrafi"

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Z Twoich wypowiedzi wynika, że w swoim własnym mniemaniu najlepiej wiesz jak powinno być i jak to zrobić,.... to tylko Twoje mniemanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
sajmon napisał(a):
a ja powtórzę - to co wypsnęło mi się w prywatnej wymianie zdań z dyskutantami z tego wątku. Większość z Was ma mentalność niewolnika, który dzielnie walczy nie o wolność, ale o długość łańcucha na którym jest uwiązany.

A z innej beczki - skąd pomysł na bezpateńcie do 7,5 metra??? Czy nie uważacie że do 7,6 m byłoby o niebo lepszym rozwiązaniem


Sajmon, od kiedy zacząłeś się interesować tym tematem? Od tygodnia, czy od miesiąca?
Myślę, że nie mam mentalności niewolnika. Mogę tak mówić, bo nie ustawiłem się w ogonku po lipcowe kwity, tylko pojechałem szkolić się i zdawać egzaminy tam gdzie związek, choć królewski, ale dba o zwykłych żeglarzy. I tak naprawdę, to powinno mi wisieć jakie prawo, jakie kwity obowiązują w naszym kraju. Ale nie wisi, może właśnie dlatego, że nie mam tej mentalności niewolnika jak to określiłeś, tak samo jak nie mają jej setki ludzi, którzy ileś lat temu powiedzieli panom z żeglarskiego establishmentu "dość". I zaczęli mozolną drogę ku zmianom, w kierunku normalności. Specjalnie napisałem "mozolną" bo okazało się, że potrzeba mnóstwo czasu i cierpliwości na to, aby decydenci, ci którzy tworzą prawo, zrozumieli, że system jaki obecnie mamy jest potworkiem odziedziczonym po czasach komuny i nijak się ma do tego co istnieje w innych krajów europejskich. A jeszcze do tego nasz rodzimy związek, mimo iż nie królewski, robi wszystko, żeby być w sytuacji godnej monarsze i to w monarchii absolutnej, mieszając w głowach posłom, ministrom i urzędnikom w ministerstwach.
Sajmon, to nie tak łatwo przekonać kogoś kto się nie zna (poseł, minister, urzędnik) że to czego od nich oczekujemy w Polsce jest zupełnie naturalnym prawem każdego, żyjącego w UK, Szwecji czy innej Holandii. Wiem o czym mówię, bo byłęm wśród tych którzy wiele godzin spędzali na takich rozmowach i wydeptywali wiele korytarzy ministerialnych i sejmowych.
Wolność …. Jak na razie niestety nie widzę realnych możliwości wprowadzenia np. bezpatencia takiego jakie jest w UK. Moim zdaniem jeszcze nie da się. Nie da się przekonać rzeszy ludzi którzy mają mgliste pojęcie o tym, co uchwalają, że to nie jest nic awangardowego, nienaturalnego i niebezpiecznego. Natomiast są realne szanse przekonywać te osoby, że wyluzowanie kolejnego ogniwa łańcucha, to nic takiego.
Niestety takie są realia. Proponuję, abyś się trochę w nie wgryzł, zamiast zarzucać mentalność niewolnika tym, którzy już ileś lat robią co mogą, żeby żeglarzom w naszym kraju było łatwiej i lepiej. Choć nie muszą, bo wielu z nich (w tym i ja) mogą mieć w głębokim poważaniu to co wymyśli Pani Minister.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowania - 4: Były user, Colonel, Moniia, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 248 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kolorama i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL