Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 12:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 234 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
doktor napisał(a):
Carlo jak na prawnika, nie czytasz ze zrozumieniem,


Słuchaj no Doktorze. Naucz się pisać po polsku - to oznacza stosować prawidłowo znaki interpunkcyjne we właściwych miejscach. Wtedy ewentualnie będziesz mógł podnosić zarzut nie czytania ze zrozumieniem. To primo. A secundo. Na załączonym filmiku wszystko widać. Zatrzymał Cię łańcuch, szpring dziobowy by Ci tutaj w tym momencie ani bezpośrednio wcześniej nic nie pomógł.

Jeszcze raz. Pisz po polsku to może da się zrozumieć co autor ma na myśli!

Ps. Mój komentarz jest stosowny do cytowanego (Twojego) tekstu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Carlo napisał(a):
szpring dziobowy by Ci tutaj w tym momencie ani bezpośrednio wcześniej nic nie pomógł.
Linę można ciągnąć.. A pchać? Bo jak można toby pomógł.. :lol: :lol: :lol:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Narjess napisał(a):
Dociąganie rufy w ten sposób to se możesz na tangu robić. Każąc załodze chronić dziób i burtę nogamy.Żaglowiec polecają ustawiać silnikiem i sterem.

Ja tam się nie znam na Zawiasach, jednakże Doktor nigdzie nie napisał, że cumą miała być rufa dociągnięta. Robi się to silnikiem i sterem, ale szpring dziobowy musi być prawidłowo założony. Na filmie jakoś tego dziobowego szpringu nie widzę.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Gdyby mi jakiś kpt na Zawiasie powiedział żebym dociągała rufę szpringiem to bym mu powiedziała żeby sobie sam ją ciągnął:P:P:P

Dobrze że mnie tam nie było, bo by było na mnie, że zepsułam manewr:D

Całe szczęście ani Oki ani Zbieraj nie wpadli na taki pomysł ;) to przynajmniej na moim rejsie;) Także niestety pierwszy raz popieram Narcyza w całej rozciągłości;)


Jeszcze trochę poćwiczysz a będzie wychodzić:D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Narjess napisał(a):
Linę można ciągnąć.. A pchać? Bo jak można toby pomógł.. :lol: :lol: :lol:


Jak mokra i jest bardzo zimno to jest taka ewentualność. Kuracent jakie były warunki na EPGD w 3 minucie 10 sekundzie? :roll:



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Katrine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
doktor napisał(a):
Tak długo będziecie krążyć, aż udowodnicie swoje, ale na szczęście wkleiliście film, a ten każdy może obejrzeć i wyciągnąć własne wnioski, to ja stałem na mostku i podawałem komendy, jak widać mimo waszych chciejstw w 2 min 20 czy 24 sekundzie Zawias się zatrzymał, nigdzie nie przywalił, żadnego portu nie przesunął, Twoje Narjess pisanie o kręceniu sterem przy prędkości poniżej węzła, a taka mieliśmy na podejściu można między bajki włożyć, jest kilka sposobów podejścia, na prędkości kręcąc sterem albo na inercji, idąc po linii prostej, ja wybrałem to drugie, dlatego tak długo ustawiałem Zawiasa na co w ogóle uwagi nie zwróciliście, szukając sensacji, drugie rozwiązanie ma też wady, nie ma możliwości korekty kursu, jedynie silnikiem można zatrzymać statek, ma też zaletę na pewno się nie przywali podchodząc, po podaniu cum wystarczyło dobrze dociągnąć dziób do nabrzeża przed rozpoczęciem dociągania silnikiem, tego dokładnie nie sprawdziłem a jedynie wydałem komendę i to moja wina ze tak się zakończył manewr, ale o jakim przywaleniu niektórzy piszecie, do jakich wartości można rozpędzić Zawisze z prędkości 0 na 2-3 m bo na więcej luźny szpring nie pozwolił.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
a tyle na ten temat sądzę(cytowania siebie też dotyczy):

Obrazek


Dalej powtarzam - nie widziałam kapitana który by najpierw dociągał liną a potem silnikiem. I dociąganie dziobu naprawdę miało pomóc? A potem na pełnej urwie, ster wyłozony na burtę, Zawias robi obrocik i stoi? Coś a'la miszczowie kierownicy i zawracanie na ręcznym? :lol:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Narjess napisał(a):
Dalej powtarzam - nie widziałam kapitana który by najpierw dociągał liną a potem silnikiem.
To nie chodzi o dociąganie liną, tylko dociąganie liny.
Lina - szpring dziobowy - musi być wybrany, żeby Zawias nie poszedł do przodu, gdy silnik będzie pracował wprzód a efekt śruby przesunie rufę w prawo (dostawiając statek prawą burtą do kei).

Z tym, że operacja taka powinna IMHO być przeprowadzona pod mniejszym kątem w stosunku do nabrzeża - znaczy się Doktor trochę za mało odłożył się w lewo (w sensie, że w ten róg od strony Błyskawicy powinien bardziej celować.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 4: Były user, M@rek, Maro M, Zuzanna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Oprócz filmu wywołujecie wiele faktów, co do których, myślę, że przesadzacie. Niezależnie od wszystkiego dociąganie Zawiasa do kei na cumie się zdarza. Fakt, że nieczęsto (coś ok. 5% parkowań), ale jednak. Osobiście wykonywałem to 2 razy*, przy użyciu kabestanu.
Dociąganie rufy na silnikowym wsteczu na cumie dziobowej również bywało. Manewr nie zawsze wyjdzie jak się chce i nie ma co się za mocno ekscytować. Choć powyzłośliwiać się sam uwielbiam i nieprędko im (załodze) to zapomnę :cool:






*Jeden z tych razów był u doktora, ale nie wyciągajcie daleko idących wniosków. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Dociąganie tak. Ale nie pikującego dziobem, tylko po całości, bo kapten nie doszacował np pół metra, i za daleko. ew - przesuwanie wzdłuż kei, już zaparkowanego. :roll:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Podejscie mistrzowskie to nie bylo, ale tez nie widze powodu do wyskakiwania z gaci i robienia drugiego Smolenska... Tym bardziej, ze nie ma tu ( ani tam, ani owdzie ) nikogo, kto miszczem byl, jest i bedzie od urodzenia do smierci.
Catz Zagrozony W Pozycji Trolla Naczelnego

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 7: Colonel, Jaromir, junak73, M@rek, szopen65, Walen, Zuzanna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 18:42 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Cape napisał(a):
Na filmie jakoś tego dziobowego szpringu nie widzę.
Pierwszy wydany był szpring dziobowy, na filmie tego dobrze nie widać.
Dajcie już Doktorowi spokój, z tego co wiem pozostałe wejścia i wyjścia były bardzo prawidłowe, a w Gdyni wyszło jak wyszło, każdemu się może zdarzyć. Ostanie nasze wejście Zawiasem do Gdyni, też miało małą "przycierkę" i nikt z tego dramatu nie czynił. Historia Zawiszy zna już lepsze przypadki :)
Maar napisał(a):
Lina - szpring dziobowy - musi być wybrany, żeby Zawias nie poszedł do przodu, gdy silnik będzie pracował wprzód a efekt śruby przesunie rufę w prawo (dostawiając statek prawą burtą do kei).
Marek a Zawias nie ma przypadkiem śruby lewoskrętnej?

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 18:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Catz napisał(a):
Tym bardziej, ze nie ma tu ( ani tam, ani owdzie ) nikogo, kto miszczem jest od urodzenia do smierci.


Pewnie że nie. Nikt nie mówi że tak jest. Ale jak coś komuś nie wyjdzie, to wystarczy powiedzieć, nie wyszło/nie wyszło tak jak planowałem/można to było zrobić lepiej/etc. i luz. Pewnie dyskusja by się szybko skończyła. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Carlo napisał(a):
Pewnie dyskusja by się szybko skończyła.

Oj, chyba nie ta. Podmiot liryczny wzbudza zbyt silne emocje :lol:



Za ten post autor Sąsiad otrzymał podziękowanie od: Zuzanna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 18:48 

Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 17:23
Posty: 7
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: brak
Narcyzo, ile razy w życiu dochodziłaś "Zawiasem" do kei? A pozostali prześmiewcy też potrafią lepiej?
Dla jasności! Nie jestem fanką "Doktora" i nawet go nie znam. Nie podoba mi się jego styl osiągania celów. Nie będę z nim pływać. Ale to wszystko to nie jest powód żeby się człowieka czepiać jak pijany płota. Odrobina pokory jeszcze nikomu nie zaszkodziła.
Jest kapiatnem Zawiszy? Jest! Wypłynął? Wrócił? Nie doszedł do nabrzeża idealnie? No nie! Ale kto z Was robi to zawsze i wszędzie na jajeczko (nie ujemne)?

Miłego Wieczoru



Za ten post autor Gryzia otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Jurmak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Gryzia napisał(a):
Narcyzo, ile razy w życiu dochodziłaś "Zawiasem" do kei?
Wiele jako załoga. I obserwowałam sobie zawsze co się działo na mostku, słuchałam komend i widziałam co "wyczyniał" Zawias. Podważasz moje kompetencje jako obserwatora? Słabo.

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Krzys napisał(a):
Historia Zawiszy zna już lepsze przypadki

Tak, a gdzie o tym było ? :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Carlo napisał(a):
Pewnie dyskusja by się szybko skończyła

Pewnie tak.
Niestety im latwiejszy ( smakowitszy, wdzieczniejszy i ... zbiorowy ) lup, tym wiekszy i apetyt i rozwoj technik lowieckich. Tutaj dochodzicie do miszczostwa: knot moze i umiarkowany, ale powinien sie przyznac! Czyli publicznie sie pokajac. Czyli dac racje sceptykom, czyli widzieliscie slusznie, czyli sukces i wesole igrzyska trwaja.
Catz Niezachwycony

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 20:17
Posty: 108
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: k.j
Ja się tam na tym nie znam, ale widziałem parę razy dojście różnych znamienitych Captanów(co to w jurkach gaże biorą) gdzie bez obciachu wyrzucano riba, którym dopychano dziób, rufę czy co tam trzeba i to przy pustym nabrzeżu na żaglówce o podobnej długości jak "Zawias"

_________________
szopen65
Wojtek Szopa

www.pro-skippers.com/skipper/213


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wojciech1968 napisał(a):
Krzys napisał(a):
Historia Zawiszy zna już lepsze przypadki

Tak, a gdzie o tym było ? :)

W Gdynii, poszukaj orzeczenia

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 19:09 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Wojciech1968 napisał(a):
Tak, a gdzie o tym było ?
W czasach przed smartfonowoyoutubowych w związku z czym słabo udokumentowane i tylko istniejące w przekazach słownoludycznych i orzeczeniach IM.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 19:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Narjess napisał(a):
Podważasz moje kompetencje jako obserwatora?

Nie wiem jak Gryzia, ale ja podważam Twoje kompetencje jako obserwatora obiektywnego.
Zbyt duzo i zbyt gesto piszesz dytyramby dla niektorych i paszkwile dla innych - sa niezle, wiec i w pamiec zapadaja ;) Szkoda, ze zwykle piszesz z wiatrem i z pradem, czyli jak wiekszosc ( moze jest odwrotnie??? )
Catz Paskudnie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 6: fly, Roman K, Szpiszpak, Walen, Wojciech, Zuzanna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Catz napisał(a):
Niestety im latwiejszy ( smakowitszy, wdzieczniejszy i ... zbiorowy ) lup, tym wiekszy i apetyt i rozwoj technik lowieckich. Tutaj dochodzicie do miszczostwa: knot moze i umiarkowany, ale powinien sie przyznac! Czyli publicznie sie pokajac. Czyli dac racje sceptykom, czyli widzieliscie slusznie, czyli sukces i wesole igrzyska trwaja.


Chleba i igrzysk :lol:

Ja nie widzę nic strasznego w tym że komuś manewr nie wyszedł. Igrzyska się odbywają zawsze jak jakiś sknocony manewr w wersji "youtubowej" się pojawi na forum. Ot. choćby cumowanie jakiejś "sasanki" czy innego tesa na mazurach i okrzyki skippera "k... do wody" :lol:

Taka ludzka natura. :D Najbardziej cieszą "porażki" innych :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Krzys napisał(a):
Marek a Zawias nie ma przypadkiem śruby lewoskrętnej?
Fakt, ma lewoskętną, ale nie zmienia to techniki podejścia.
Ster Zawiszy ma tak dużą powierzchnię, że pół naprzód ze sterem wyłożonym w lewo działa silniej niż efekt śruby i na szpringu dziobowym statek dojdzie prawą burtą do kei.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 2: Były user, Krzys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Cenię umiejętność przyznania się do błędu, a i umiem docenić kunszt.
Cos o czym marga podmiot liryczny - błędy takiego Zientary znam. I umiem docenić, że kiedy się okazało że dźwiąkniemy w falochron, zachował zimną krew, wydał komendy, silnik pełna wstecz, a i jeszcze wrzasnał do załogi żeby się trzymała - na wszelaki słuczaj. Uderzenie było mniejsze niż tutaj, nie z winy braku kompetencji Zientary, tylko czynników mechanicznych - Zawias po remoncie, z napawanym do hydrauliki steru. Żaglowiec nie skręcał w prawo. Zientara tego nie ukrywa, podśmiewa się nawet. I co? można?
O takie mu zrobiliśmy na dowód:
Obrazek

Nigdy się nie wypierał. A walenia w keję z powodu ograniczeń w nauce w jego wykonaniu nie widziałam jeszcze. Jako i u Zbieraja. Bo o tych dwóch zapewne Ci chodzi. Innych tzw występków też nie usiłują zamieść pod dywan.

Dodatkowo, obaj zanim zostali kapitanami, przyznawali się do swego laicyzmu i jak przystało na kapitanów - szkolili się, a nie odwalali dupogodziny.

Narcyza Dytyrambicznie

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Rysunek zrobiony pastą do zębów - jakby ktoś się czepiał. ;)

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Carlo napisał(a):
Taka ludzka natura. :D Najbardziej cieszą "porażki" innych

Wiadomo! :D
Tu niestety nie chodzi o "innych", czyli "ich, onych, obcych, nie nas, etc. " - Tu chodzi o konkretne, ogolnie znane osoby i prywatne animozje i, cholera wie czy nie bardziej, o prestiz i o pieniadze na teraz i na potem?
Catz Coraz Paskudniej

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Zuzanna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 19:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wojciech1968 napisał(a):
Krzys napisał(a):
Historia Zawiszy zna już lepsze przypadki

Tak, a gdzie o tym było ? :)


Ja wiem czy lepsze . ale wejscie na mialkie pod Karlskrona nie wzbudzilo takiej dyskusji :)
Sentencja z dawnych czasow " kolektyw to MY a klika to ONI " :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 19:53 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Narjess napisał(a):
Dodatkowo, obaj zanim zostali kapitanami, przyznawali się do swego laicyzmu i jak przystało na kapitanów - szkolili się,

A zauważyłaś może co robił Doktor ostatnimi czasy i jak ocenił swój ostatni manewr. :roll:
"tego dokładnie nie sprawdziłem a jedynie wydałem komendę i to moja wina że tak się zakończył manewr, "

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Catz napisał(a):
i, cholera wie czy nie bardziej, o prestiz i o pieniadze na teraz i na potem?


Nie moja działka, to się nie wypowiem :)

Zresztą uważam, że "porażki" najlepiej przekuwać w sukcesy (nie przerabiać na sukcesy).
Uważam też że z takich "wielkich" błędów to najlepiej się samemu śmiać. Czasami jak sobie przypominam jakiś głupi błąd, który zrobiłem to się sam z siebie śmieję. Ale tu potrzeba trochę dystansu do samego siebie.

Z reguły to jest tak że od reakcji jednych zależą reakcje innych...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Roman K napisał(a):
"tego dokładnie nie sprawdziłem a jedynie wydałem komendę i to moja wina że tak się zakończył manewr, "

Wreszcie cos, co odpowiada doskonale moim prywatnym definicjom zwrotu ( nie mylic z manewrem! ) "pieprzenie w czapke"
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 234 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL